[GZ] Enthousiaste fotografes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re: [GZ] Enthousiaste fotografes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:30

Nikki, dat is inderdaad de bedoeling. Wij zaten te denken aan álle foto's van alle evenementen max. 2 maanden erop laten staan. Gesorteerd op tijd en fotografe/fotograaf. Als het mogelijk is ook de foto's per fotograaf nog op de eigen site (als die er dus is).

Naam is wel zo fair als we die met z'n allen bedenken. Zelf host ik bij hosting2go en ben zeer tevreden, weet alleen niet of 30gig bandwidth genoeg is na grote evementen, daar heb ik geen verstand van.
Hardstikke fijn dat je zou kunnen werken aan de website, hoe meer hulp, hoe beter! Denk dat we eerst de naam moeten bedenken, wat afspraken (geen verplichtingen, gewoon afspraken Knipoog ) moeten maken, en alles moeten regelen, en dan aan de site gaan werken?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:37

Misschien ook een lijst toesturen met wat er precies verwacht word van de fotografen Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:38

Ik weet dat ik toen ik destijds http://paardencopy.kerf.nl nog actief bijhield en het in de tijd van de copysites een flink populaire site was, wel vaak over m'n bandwidth heenging voor die maand en dan een mail van de provider kreeg Bloos , dat was toen geloof ik iets van 20-25gig hooguit. Weet ik niet zeker, zal het nog eens aan m'n vader navragen anders? Lachen Als je echt kaartjes gaat uitdelen op evenementen ook met een link naar de site heb je natuurlijk kans dat je flink wat bandwidth nodig hebt omdat je veel bezoekers trekt. Maar kan je bij hosting2go dat niet bijvoorbeeld bijjkopen? Lachen Dan kan je bijv de eerste maand even aankijken, en als we merken dat het krap wordt misschien gewoon uitbreidene naar meer bandwidth mocht dat nodig zijn.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:39

Ja, hé, niet alles tegelijk hè? Haha!
Haha, nee, zijn we mee bezig, al een heel eind, maar er moeten nog wel wat puntjes aan toegevoegd worden. Maar, komt er dus allemaal aan, waarschijnlijk tegelijk met de regio-lijst Lachen

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:40

Wauw, wat een enorm leuk idee!
Ik geef me níét op, ik hoop alleen niet dat jullie er iets op tegen hebben dat ik hier een berichtje plaats. Ik vind het namelijk een enorm leuk idee, ook dat jullie mensen de kans geven ervaring op te doen, enz.
Ik geef me niet op vanwege mijn leeftijd (ik ben nog 14, wordt binnenkort 15) en mijn geringe ervaring. Verder kan ik nergens komen, heb geen vervoer behalve mijn fiets, en ook weinig tijd. Máár, als er gefotografeert wordt in Den Bosch en omgeving, dan zou ik het héél leuk vinden een keer mee te lopen voor de ervaring ,als dat tenminste mogelijk is. Ik ben benieuwd naar de vorderingen van jullie plannen, ik zal het gaan volgen Haha!
Succes allemaal!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:40

Myukii schreef:
Ja, hé, niet alles tegelijk hè? Haha!
Haha, nee, zijn we mee bezig, al een heel eind, maar er moeten nog wel wat puntjes aan toegevoegd worden. Maar, komt er dus allemaal aan, waarschijnlijk tegelijk met de regio-lijst Lachen

Oke, het was meer een tipje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:41

Haha een hele stortvloed van reacties meteen Huilen van het lachen

SSDesign schreef:
Misschien ook een lijst toesturen met wat er precies verwacht word van de fotografen Lachen?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik denk dat niet iedereen bijvoorbeeld altijd kan om maar wat te noemen. Zo kan ik zaterdagen eigenlijk alleen bij uitzondering (bijv. AVSkeuring waar ik erg graag heen wil binnenkort ergens, dat is voor mij toch een wat specialer evenement), maar liever zeg ik mijn werk natuurlijk niet af. Daar staat dan tegenover dat ik niet te beroerd ben om naar bijv. Achterhoek of limburg of zeeland te reizen als er een evenement is waarbij de 'vaste' fotografen uit die regio niet kunnen Lachen. Ik denk dat het ook belangrijk is dat soort gegevens van iedereen te verzamelen en te kijken hoe het voor iedereen met beschikbaarheid / inzetbaarheid zit.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:44

WildWings schreef:
Ik weet dat ik toen ik destijds http://paardencopy.kerf.nl nog actief bijhield en het in de tijd van de copysites een flink populaire site was, wel vaak over m'n bandwidth heenging voor die maand en dan een mail van de provider kreeg Bloos , dat was toen geloof ik iets van 20-25gig hooguit. Weet ik niet zeker, zal het nog eens aan m'n vader navragen anders? Lachen Als je echt kaartjes gaat uitdelen op evenementen ook met een link naar de site heb je natuurlijk kans dat je flink wat bandwidth nodig hebt omdat je veel bezoekers trekt. Maar kan je bij hosting2go dat niet bijvoorbeeld bijjkopen? Lachen Dan kan je bijv de eerste maand even aankijken, en als we merken dat het krap wordt misschien gewoon uitbreidene naar meer bandwidth mocht dat nodig zijn.

Ja, vooraf 50ct per gb, achteraf 1 euro per gb. Is goed te overzien dus denk ik, volgens hosting2go is 30gb genoeg voor duizenden bezoekers per dag..
Dus stel dat we dan elke maand misschien 20gb moeten bijkopen (omdat ik twijfel aan het 'duizenden gebruikers'-verhaal), is dat, als we het vooraf betalen, 10 euro extra.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:48

Flowerpull schreef:
Wauw, wat een enorm leuk idee!
Ik geef me níét op, ik hoop alleen niet dat jullie er iets op tegen hebben dat ik hier een berichtje plaats. Ik vind het namelijk een enorm leuk idee, ook dat jullie mensen de kans geven ervaring op te doen, enz.
Ik geef me niet op vanwege mijn leeftijd (ik ben nog 14, wordt binnenkort 15) en mijn geringe ervaring. Verder kan ik nergens komen, heb geen vervoer behalve mijn fiets, en ook weinig tijd. Máár, als er gefotografeert wordt in Den Bosch en omgeving, dan zou ik het héél leuk vinden een keer mee te lopen voor de ervaring ,als dat tenminste mogelijk is. Ik ben benieuwd naar de vorderingen van jullie plannen, ik zal het gaan volgen Haha!
Succes allemaal!

Idem hier, maar dan niet vanwege de leeftijd maar vanwege de drukte met school en het feit dat ik nog veel moet oefenen met mijn camera. Lachen (Niet dat ik niet wil, maar ook mijn enige vervoer is de fiets, en verder kan ik gratis met het OV in de regio van Amsterdam..)
Maar ik vind het wel een gaaf idee! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:49

Ooh dat is prima te doen dan. Duizenden bezoekers per dag zullen het ook niet worden natuurlijk (ik twijfel ook wel of dat klopt zelf Haha! ), maar je moet er wel rekening mee houden dat mensen bijv. zullen hotlinken naar de evenementsfoto's en dat dat iets is wat ook bandwidth vreet... en reken maar dat er mensen zullen zijn die het doen, ongeacht of het toegestaan is of niet. Nagelbijten / Gniffelen Dat is denk ik iets wat ook veel bandwidth gaat kosten.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 23:49

Nikki: Natuurlijk wordt daar rekening mee gehouden, en het is ook absoluut voor niemand verplicht om te komen fotograferen op een evenement. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je íéts meer tijd hebt dan 2x in het jaar een paar uurtjes, maar als iemand niet kan is het uiteraard geen probleem.

Wél zal er bijvoorbeeld verwacht worden, dat je minstens 4 dagen van tevoren afzegt, als je hebt gemeld op een evenement te kunnen fotograferen.

Maargoed, dit zal allemaal besproken worden natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:50

Nou kijk, ik wil wel gewoon als er bijvoorbeeld niemand in de omgeving twente doet.
Dus Denekamp/oldenzaal/delutte etc Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:52

Myukii schreef:
Nikki: Natuurlijk wordt daar rekening mee gehouden, en het is ook absoluut voor niemand verplicht om te komen fotograferen op een evenement. Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je íéts meer tijd hebt dan 2x in het jaar een paar uurtjes, maar als iemand niet kan is het uiteraard geen probleem.

Wél zal er bijvoorbeeld verwacht worden, dat je minstens 4 dagen van tevoren afzegt, als je hebt gemeld op een evenement te kunnen fotograferen.

Maargoed, dit zal allemaal besproken worden natuurlijk!

Dat is natuurlijk begrijpelijk inderdaad Haha! Ik ben benieuwd naar verdere vorderingen. Als ik ergens mee kan helpen, geef maar een gil Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:55

Wat een reacties. Haha! Gelukkig positieve reacties. Om even in te haken op de site, ik kan misschien via mijn vader wel wat regelen, hij host ook sites en ook met ongelimiteerd dataverkeer. Knipoog

Roos, we zullen je informeren als we daar in de buurt eens foto's maken!

De lijst met wat er precies verwacht wordt van de fotografen is in de maak. Knipoog Die zullen we nog verder uitwerken en die zullen we jullie toesturen zodra deze definitief is.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:57

Oké, dat is in ieder geval leuk Lachen Weet dat er in juni/juli ergens in rosmalen de outdoor is, dat is dus bij mij om de hoek. Daar zal ook wel iemand verder heengaan (denk aan SSDesign?), dus dan zou ik evt. wel meewillen, aangezien ik hopelijk dan al wat meer geoefend heb. Máar zet mij dus maar niet op de lijst, aangezien ik dus niet zo prof. als jullie ben, nog nooit echt serieus een echt betaalde shoot heb gedaan, maar wel ambities heb *LOL*
Oké, hoop dat jullie het nog snappen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:05

En wat als je niet bent ingedeeld? Dan ben je te slecht o.i.d?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:06

Even voor de duidelijkheid;

We hebben jullie niet in groepen gezet om jullie te scheiden als wel goed/niet goed of die gaan wel heen/die gaan niet heen, het is voor ons een overzicht van degenen die wel of weinig ervaring heeft. We willen iedereen naar de kans geven te fotograferen en vooral degenen in de 2e groep om ervaring te krijgen! We hebben gekeken naar jullie foto's, veel hadden niet veel foto's te tonen, dus dan kunnen wij niks anders doen dan diegenen, voorlopig, in de 2e groep te plaatsen. Puur voor overzicht. Lachen

@ Pasamba; ik meen jou wel op de lijst te hebben gezet, zoniet, mijn excuses ervoor!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 00:10

Pasamba: Sorry, een klein foutje is zo gemaakt, en natuurlijk betekent dat niet direct dat je te slecht was Knipoog We hebben (zo goed als) iedereen geplaatst. Jij zou op de tweede lijst horen te staan! Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:12

Oke! Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:15

Wat een gaaf idee zeg. Ik meld me aan! Ik fotografeer nu anderhalf jaar, ook op evenementen. Sinds vanavond is mijn site www.verography.nl de lucht ingegaan. Helaas zie je daar niet veel foto's, technisch mankement.

Wil je wat foto's van evenementen dan kan je me pmen. Alleen ook ik heb het probleem dat binnen niet altijd even goede kwaliteit word. Dit omdat ik hierin nog niet zo ervaren ben.

Groetjes,
Veronique

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 00:17

Flowerpull schreef:
Oké, dat is in ieder geval leuk Lachen Weet dat er in juni/juli ergens in rosmalen de outdoor is, dat is dus bij mij om de hoek. Daar zal ook wel iemand verder heengaan (denk aan SSDesign?), dus dan zou ik evt. wel meewillen, aangezien ik hopelijk dan al wat meer geoefend heb. Máar zet mij dus maar niet op de lijst, aangezien ik dus niet zo prof. als jullie ben, nog nooit echt serieus een echt betaalde shoot heb gedaan, maar wel ambities heb *LOL*
Oké, hoop dat jullie het nog snappen.

Sorry, in Juni/Juli ben ik op vakantie Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:27

Muzefee schreef:
Ook als we iemand vergeten zijn, graag even melden!

Ik sta er niet bij Bloos

edit: owja, naam is Jennifer Anten Knipoog
voorbeeldfoto's staan oa in mijn profiel, onderaan staan ook links.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 19-01-08 01:33, in het totaal 2 keer bewerkt

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 01:29

Muzefee schreef:
Ook als we iemand vergeten zijn, graag even melden!

Ik heb me als 2e aangemeld

sharon bergsma (borrie01) Heel nederland kan ik

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:08

Leuk dat ik op de lijst sta. Ik vind het een mooi idee, ik denk dat het wel veel organisatie en tijd vergt, maar dat is wel de moeite waard.
Ik heb veel kennis van fotoshop en kan bijv. visitekaartjes maken. Ook meehelpen met de website is geen probleem.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:16

Gaaf en erg leuk dat ik op de lijst sta Lachen Ik vind het ontzettend gaaf dat ik van jullie de kans krijg om ervaringen op te doen en het lijkt me echt heel erg gaaf.

We gaan dus onder 1 naam? Oke leuk! Lachen