zadelpas service, welk bedrijf zou je aanraden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redbull_

Re: zadelpas service, welk bedrijf zou je aanraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:59

Voor nieuwe zadel wel ..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:15

Typ het woord zadelmarkt maar eens in bij de zoekfunctie...

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:11

Er zijn verschillende meningen, de ene vind het super en dan ander helemaal niets ..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:44

yup....da's dus weer hetzelfde als de wintec..de een vind het super en de ander vind het niks.

zo dus ook de zadelmakers Vork

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:25

Ik heb nu een zadel van equestor.
Mando staat momenteel in Ter Apel en zij heeft contacten met iemand uit die buurt en die is geweest.
Heb nu een Wispelaere.. zit geweldig maarja hangt ook een aardig prijskaartje aan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:59

--> HAR

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:54

ik vind het schandalig dat zadelmarkt in het rijdje van goede zadelmakers passers word gezet.
weet niet hoor.........
maar nog maken ze nog passen ze en over de kwaliteit nog maar te spreken.
het is niet voor niks goedkoop

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:16

Ik ben verleden week met mijn andalusier hengst naar Tweespan in Boornbergum geweest. Ik werd daar echt heel fijn geholpen en heb nu een zadel die eindelijk past.

Hiervoor had ik een KN. Deze begon ietsje te knellen en daardoor liep mijn hengst korter. Sprak iemand van Bestfit en die zei dat dat kwam omdat de singelstoten naar voren moesten lopen en dat de spieren bij zijn schoft weggemasseerd moesten worden. Heb dat dus maar gelaten.

Ben op de Equitana enthousiast geworden over de Heather Moffet. Heb toen equestor laten komen. Het zadel van David de Wispelaere vond ik erg mooi, maar dit zadel paste hij niet. De Pegaso vond ik zelf niet fijn zitten. De Heather Moffet gepast. Ik vond al dat hij wat aanlag, maar dat zou zo horen. Dit zadel blijkt nu 4 maanden later ook niet te passen, omdat hij aanligt. Inmiddels is hij aan zijn rug behandeld en kreeg ik dus het advies om bij Tweespan te kijken, omdat ze daar echt brede zadels hebben speciaal voor rondgeribte paarden. Ik heb dit zadel nu op proef en hij bevalt me tot nu toe super.

EW2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:36

Hallo,
In ieder geval niet die ene uit Ede. Wat een ... is dat, als je daar een afspraak mee maakt, moet je maar geluk hebben dat hij langs komt. Telefoon kennen ze daar ook niet..
Hoop geblaat om niets, die vent, als iemand nog een ECHTE zadelmaker weet, die op tijd komt, en zich aan de afspraken houdt, en het liefst ook een telefoon opneemt als je hem belt, hou ik mij aanbevolen!!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:06

Inge van equestor... komt haar afspraken netjes na.
Ben er super tevreden over.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:45

Heeft iemand ervaring met sta-rho??

Ik moet voor Eowyn ook een nieuw zadel.
Zij is net 3 jaar, dus zal regelmatig een ander zadel moeten denk ik.
Op mijn stal raadde ze toen sta-rho aan. Niet te duur, goede tweede hands. Weten waar ze het over hebben en kan ze daar weer inruilen als ze weer een nieuw zadel moet hebben.
Het enige nadeel vind ik dat ze niet langs komen, want vind het nog niet fijn met een paard dat net ingereden wordt al ergens anders zadels te passen, maargoed, dat terzijde.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:54

Mij hebben ze heel goed geholpen bij het drunens ruiterhuis (In drunen Knipoog )
2 goede zadels, passen super, zagen er goed uit en hadden een normale prijs.
Ze hebben echt super geholpen! Lachen

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 00:56

Ik heb een Hulsebos zadel en ben heel tevreden. Het zit heerlijk, zowel voor mij als mijn paard.

Altijd erg goede service gehad. Keurig op tijd. En zelfs bij aanpassingen netjes geprijsd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:02

Ik zit momenteel bij Best Fit, maar moet zeggen dat het allemaal maar moeizaam gaat en dat ik er niet echt een goed gevoel bij heb.

Ik heb contact met hun gehad en gevraagd of ze betere gebruikte zadels hadden en daarmee langs konden komen. Ik zocht een gebruikt zadel dat incl. hun zadelpasservice mij max. € 1200,00 zou kosten.
De maten e.d. heb ik doorgegeven. Hun antwoord was dat ze zo'n 25 zadels hadden die daaraan voldeden en een week later kwamen ze al langs. Haha!

Vervolgens bleek dat ze maar 1 gebruikt zadel bij zich hadden en dat zadel zag er toch er toch echt niet goed genoeg uit om te kopen. Verder wilde de desbetreffende zadelverkoper toch wel overduidelijk een nieuw zadel aan mij verkopen. Eerst een nieuwe Passier, vervolgens een nieuwe KN. Ik heb uitgelegd dat ik al erg veel geld uitgegeven had aan niet goed passende zadels en dat ik gewoon een goed gebruikt zadel wilde, zoals al aangegeven.

Toen werden de nieuwe Henri de Rival zadels en meer zadels in die prijsklasse uit de bus gehaald met de opmerking dat ik geen voorrijkosten hoefde te betalen als ik een nieuw zadel kocht. 2 zadels lagen echt slecht op mijn paard en het was ook niet wat ik wilde. Bovendien mocht ik er ook niet op rijden. Ja, daag daar waag ik me al helemaal niet aan.

Uiteindelijk kreeg ik de oude KN op proef, aangezien hij de week erop 2 zeer goede exemplaren binnen zou krijgen. Ik kon proberen of ik het zadel fijn vond en zo ja, dan zou hij 1 van de nieuwere KN's goed aanpassen aan mijn paard.
De KN vond ik wel wat, maar ik kreeg niet op tijd een afspraak met hem, want de zadels kwamen maar niet binnen........

Vervolgens ging ik op vakantie en ik heb afgesproken dat ze een KN voor mij reserveerden en na mijn vakantie terug zouden komen. Wel eerst de vraag gehad of ik even naar Ede wilde rijden om de oude KN terug te brengen. Ik heb gezegd dat hij 'm maar op moest halen als ze er haast mee hadden. Ga geen 90 km rijden om een zadel terug te brengen.

Na mijn vakantie bleek er geen KN voor mij gereserveerd te zijn. Daar deden ze niet aan werd er gezegd. Daarvoor zit er te weinig marge op de zadels. Dan kon ik beter nieuw kopen.....
Nu zit ik te wachten totdat er weer een gebruikte KN binnen is. Tussen nu en de 1e afspraak zit inmiddels 2 maanden.
Ok, ik heb een leenzadel, maar het zadel ligt niet optimaal en ik had me dit niet op de hals gehaald als ik van te voren wist.

Ik heb sterk zitten twijfelen om er mee te kappen, maar dan moet ik alsnog 1x € 75,00 betalen voor de 1e keer dat ze langskwamen en ik moet zorgen dat het zadel terugkomt. Verder kan ik dan weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl Best Fit wel als kundig aangeschreven staat. Ik heb dus nog maar even geduld.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:50

Wij hebben zelf goede ervaringen met Tom vd Brink uit Nijeveen, maar ik weet niet of hij ook zadels verkoopt. Hij komt bij ons altijd op stal om te beoordelen of de zadels (nog) goed liggen en past ze eventueel aan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:18

MISTRAL94 schreef:
Kootstra slechte verhalen? Dan ben je de eerste ben wel benieuwd daarnaar?

Ja precies, ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Ook een keer een oudere stubben door hem laten aanpassen. Best duur nog, maar tot op de dag van vandaag is het zadel nog perfect. Zadels die scheef zijn of merken die hij niets vindt doet hij ook niet, maar dat is zijn goed recht vind ik.
Ik heb nog steeds geen verhalen hier gelezen van mensen die ZELF een slechte ervaring hebben.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-09-07 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:32

Lady_Daniels schreef:
Van Rijs is een goede!
In zevenhuizen

Inderdaad! Die heb ik ook en Sta-rho is ook een goede. Ja

Dani2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:09

Ik ben een wel verassed over sommige infos hier in deze topic om eerlijk te zijn. Ik heb bij mijn paard Van Rijs gehad maar daarmee ben ik niet echt tevreden. Sindskort zijn enkele mensen op stal en ik bezig met Patrick Bolsterlee en het ging wel niet alles goed maar ik moet zeggen dat hij echt mee bezig is met het zadel en het paard en hij wil echt een goed zadel leveren. Kijk of dat aan het einde wel een goed zadel is dat is altijd de vraag en ik denk er zijn echt heel veel verschillende visies maar de wil is er en ik heb niet het gevoel dat Patrick slechte achtergedachten heeft.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:04

Ik heb zeer slechte ervaringen met een met een "senior" medewerker van een bepaalde "zadel service". Meer info alleen via PB.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:06

Maar waarom niet via het topic? Op die manier zijn alle mensen gewaarschuwd hier?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:09

Margreet schreef:
Meer info alleen via PB.

Je weet niet wie er meeleest (of eigenlijk weet ik dat wel).

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 02:12

boemel schreef:
Ik zit momenteel bij Best Fit, maar moet zeggen dat het allemaal maar moeizaam gaat en dat ik er niet echt een goed gevoel bij heb.

Ik heb contact met hun gehad en gevraagd of ze betere gebruikte zadels hadden en daarmee langs konden komen. Ik zocht een gebruikt zadel dat incl. hun zadelpasservice mij max. € 1200,00 zou kosten.
De maten e.d. heb ik doorgegeven. Hun antwoord was dat ze zo'n 25 zadels hadden die daaraan voldeden en een week later kwamen ze al langs. Haha!

Vervolgens bleek dat ze maar 1 gebruikt zadel bij zich hadden en dat zadel zag er toch er toch echt niet goed genoeg uit om te kopen. Verder wilde de desbetreffende zadelverkoper toch wel overduidelijk een nieuw zadel aan mij verkopen. Eerst een nieuwe Passier, vervolgens een nieuwe KN. Ik heb uitgelegd dat ik al erg veel geld uitgegeven had aan niet goed passende zadels en dat ik gewoon een goed gebruikt zadel wilde, zoals al aangegeven.

Toen werden de nieuwe Henri de Rival zadels en meer zadels in die prijsklasse uit de bus gehaald met de opmerking dat ik geen voorrijkosten hoefde te betalen als ik een nieuw zadel kocht. 2 zadels lagen echt slecht op mijn paard en het was ook niet wat ik wilde. Bovendien mocht ik er ook niet op rijden. Ja, daag daar waag ik me al helemaal niet aan.

Uiteindelijk kreeg ik de oude KN op proef, aangezien hij de week erop 2 zeer goede exemplaren binnen zou krijgen. Ik kon proberen of ik het zadel fijn vond en zo ja, dan zou hij 1 van de nieuwere KN's goed aanpassen aan mijn paard.
De KN vond ik wel wat, maar ik kreeg niet op tijd een afspraak met hem, want de zadels kwamen maar niet binnen........

Vervolgens ging ik op vakantie en ik heb afgesproken dat ze een KN voor mij reserveerden en na mijn vakantie terug zouden komen. Wel eerst de vraag gehad of ik even naar Ede wilde rijden om de oude KN terug te brengen. Ik heb gezegd dat hij 'm maar op moest halen als ze er haast mee hadden. Ga geen 90 km rijden om een zadel terug te brengen.

Na mijn vakantie bleek er geen KN voor mij gereserveerd te zijn. Daar deden ze niet aan werd er gezegd. Daarvoor zit er te weinig marge op de zadels. Dan kon ik beter nieuw kopen.....
Nu zit ik te wachten totdat er weer een gebruikte KN binnen is. Tussen nu en de 1e afspraak zit inmiddels 2 maanden.
Ok, ik heb een leenzadel, maar het zadel ligt niet optimaal en ik had me dit niet op de hals gehaald als ik van te voren wist.

Ik heb sterk zitten twijfelen om er mee te kappen, maar dan moet ik alsnog 1x € 75,00 betalen voor de 1e keer dat ze langskwamen en ik moet zorgen dat het zadel terugkomt. Verder kan ik dan weer helemaal opnieuw beginnen, terwijl Best Fit wel als kundig aangeschreven staat. Ik heb dus nog maar even geduld.

Een vriendin van mij heeft ook zo'n problemen met hun gehad. Dat ging in samenwerking met een kliniek. Best-fit zou samen met de veearts een zadel aanmeten, dat is gebeurd op de kliniek. Ze kreeg haar zadel maar bleek niet goed te liggen. Ze heeft er een fysio bij gehaald en bevestigde ook dat het zadel niet goed lag. Ze belde op en kreeg het advies om door de bultjes heen te rijden Boos! Boos! .( Natuurlijk heeft ze dat niet gedaan)
Uiteindelijk heeft ze een gebruikte passier gekregen maar dan wel voor 1700 euro, ze kocht tenslotte in eerste instantie een nieuwe Bloos .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 15:06

HAr --> EA GZ DI.