Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opaal

Re: Nog meer bokkers ervaring met deze zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 18:48

roosje84 schreef:
HM is al 2 keer geweest en het gaat allemaal prima hoor!

Oke, denk dat jij dan 1 van die 10 bent waar het tot nu toe wel goed is gegaan! Pling Maar goed, hou hem in de gaten mocht hij nog eens komen voor je zadel.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:51

Nou ik hoor anders ook meerdere positieve verhalen in dit topic hoor!

En ik snap heus wel dat het voor jou en de andere heel vervelend is maar je hoeft niet te gaan zeggen tegen mij dat ik hem in de gaten moet houden. Misschien is het gewoon een waarschuwing, dan bedankt, maar ik weet heus wel wat wel en niet goed is voor mij paard. Ik vind dat je het nu wel heel erg negatief bekijkt, logisch hoor, maar dat hoeft dus heus niet voor iedereen te gelden

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 18:55

ja dat snapte ik. vandaar dat ik ffmijn ding er neer zette.. want ik weet dat zijn naam een hoop negatieve reacties brengt.

maar goed. van hulzebosch zie je veel negatieve verhalen, nu dan vanpatrick, maar veel andere zadelmakers hebben op bokt niet zulke heftige topics hoor Haha!
dus tja, daar valt dan ook weer wat van te zeggen.. ik bedoel, kom op, je hebt het over bokt, waar ze nog struikelen over de kleinste dingen. waar iedereen wel een mening over iets heeft.
laatst was er een topic over meerdere zadelmakers(ruitersportzaken) daar kwamen lang niet zulke verhitte discussies in voor. ja natuurlijk wel positieve en negatieve verhalen, maar niet zoals hier.

als je nog geen ervaring hebt met patrick en je hebt contact met hem, dan heb je echt het idee dat het iemand is met verstand van zaken. en zo'n 1e contact is cruciaal voor een volgende stap, de afspraak. dat is voor mij de reden geweest contact te zoeken. ik dacht nl alleen maar dat mijn zadel wat opgevuld moest worden. maar dat ik in deze caroussel terrecht zou komen had ik niet van te voren kunnen weten.

mensen die nu er aan denken contact op te nemen, weten wel van te voren dat het een rit KAN worden. niet zeggende dat het zo is, aangezien hij ook een hoop paarden goed heeft geholpen.
maar slechte ervaring in dit geval, is ook meteen heel slecht, van paarden die naar fysios en al moeten, van mensen die nieuwe zadels en al moesten kopen.

mijn slechte ervaringen met zadelmakers als bestfit en van rijs staan niet in het rijtje van zo slecht als patrick. van rijs doet het voor merel nl prima, al jaren. voor willem wilde ik gewoon iets meer vanwege zijn rug. om maar even een greep te nemen uit de zadelmakers die ik heb gehad. daarmee wil ik zeggen dat er voor iedereen wel wat te zeggen valt. maar dat dit uitstapje merel in dit geval heeft geruineerd. die heeft 5 weken niet mogen rijden en blijvend schade. en als er dan een slap excuus bij om de hoek komt kijken dan heb je het voor mij afgedaan. het had anders kunnen lopen, maar helaas.

de keuze voor een zadelmaker is gewoon altijd een gok. kan positief uitpakken of negatief. je mag in je handen klappen als allesnaar wens is, door welke zadelmaker dan ook. en daarbij blijven Haha! anders moet je achteraf weer denken, had ik nou maar...

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 18:56

roosje84 schreef:
Nou ik hoor anders ook meerdere positieve verhalen in dit topic hoor!

En ik snap heus wel dat het voor jou en de andere heel vervelend is maar je hoeft niet te gaan zeggen tegen mij dat ik hem in de gaten moet houden. Misschien is het gewoon een waarschuwing, dan bedankt, maar ik weet heus wel wat wel en niet goed is voor mij paard. Ik vind dat je het nu wel heel erg negatief bekijkt, logisch hoor, maar dat hoeft dus heus niet voor iedereen te gelden

Er zijn alleen niet zo heel veel positieve verhalen! Haha!

Succes!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:00

Het is ook helemaal niet rot bedoeld tegen jullie hoor, maar ik hoor van andere zadelmakers ook negatieve verhalen...Tsja ieder zijn mening he..en net zoals Gekkekoei al zegt..voor de ene werkt het super voor het andere paard niet!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:02

alleen de mentalitijd van die man al staat me niet aan, het heeft mij uiteindelijk doen besluiten hem toch niet meer te laten komen,
iedereen komt wel eens wat te laat, maar uren te laat zonder een belletje kan gewoon niet, en zelfs niet op komen dagen wat bij mij dus was zonder een belletje, dat getuigt niet van klantvriendelijkheid.

nee hoor. ik ga gewoon als ik wat moet weer naar van triest.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 19:05

dobbel schreef:
alleen de mentalitijd van die man al staat me niet aan, het heeft mij uiteindelijk doen besluiten hem toch niet meer te laten komen,
iedereen komt wel eens wat te laat, maar uren te laat zonder een belletje kan gewoon niet, en zelfs niet op komen dagen wat bij mij dus was zonder een belletje, dat getuigt niet van klantvriendelijkheid.

Ja en daar komt nog bij dat hij geen enkelle andere zadelmaker heel houd! Bij mij teminste niet, iedereen was slecht in zijn ogen behalve hij zelf natuurlijk!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:07

inderdaad dat ook nog eens ja, bij mij ging dat al via de mail zo.

nee hoor alane mag roepen wat ze wil, maar hij is getipt op het topic, dus als ie echt mans was reageerde hij hier, maar nee dat doet ie niet,
ik ben blij dat zijn onkunde ook eens aan de orde komt, en ik ben echt blij dat hij met zijn vingers niet mijn zadel verprutst heeft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:11

dobbel schreef:

Ben ik blij dat Triest hier op 20km vandaan woond!

Maar jeetje joh, wat een nare ervaringen!
Dat lijkt me echt zwaar ***** als je dat overkomt!
Mijn paard heeft een rugprobleem gehad door der hoeven (toenik haar kocht waren die zo slecht)
Ze zijn toen best aangepakt wat ook zeker moest waardoor ze anders ging lopen en zware rugproblemen heeft gehad.
We zijn nou 3 jaar verder en eindelijk is het zo goed als weg!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:13

@ Alane

ik wilde gewoon mijn zadel op laten vullen net zoals ik ieder half jaar doe en ja weet dat daar kosten aan verbonden zijn....maar hij kwam voor 5 personen...en als hij dan tegen mij zegt dat er niks te doen is aan dat zadel en dat we dan en voorrijd kosten en nog geld voor zijn advies moeten betalen terwijl het hem nog geen minuut tijd heeft gekost en ik wel 3 uur op hem heb moeten wachten....ja dat vind ik wel a sociaal ja....mag het ???? kostte me een vrije dag....geld...en zatnog met een niet goed zadel....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante quote verwijderd voor leesbaarheid.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:14

gekke_koei schreef:
pardon?? je ziet het probleem in mijn verhaal niet zo?? zou jij het pikken als een zadelmaker je vertelde dat je paard nix meer waard is? want dat zijn de letterlijke woorden die hij heeft gebruikt.
dat nix meer waarde paard loopt anders nog prima en loopt beter danmenig ander pensionpaard bij mij op stal.

En daarom is hij een slechte zadelmaker??

gekke_koei schreef:
en doorgereden met een drukking? zelf nooit eens een schoftwondje gehad? mijn vriend rijd endurance en hij had de dag ervoor een lange strandrit gemaakt met voor het eerst een ankypad. dus logische gedachte dat het daardoor konkomen. de schoft was gewoon weer rustig na 2 dagen longeren en er kwam weer haar op. maar een maand later nadat hij de avond ervoor had gesprongen zat er ineens een giga ei op en was het erg heet. de dierenarts stond op nieuwjaarsdag dus op stal voor dit probleem.

Nope nog nooit drukkingen gehad bij mijn paarden... snelle haargroei bij het paard Lachen

gekke_koei schreef:
dus ga mij nou niet vertellen wat ik allemaal verkeerd doe en dat we zijn blijven doorrijden.
en patrick nix anders dan goeds gedaan?? uhm.. nee? heb gezegd dat het idee van het luchtzadel goed was. dat hij vervolgens keer op keer de boel scheef heeft opgepompt dat is de fout die hij gemaakt heeft.

eerst maar eens met patrick te maken hebben en dan pas terug komen.

Kom maar weer van de kast af hoor... Ik schreef ook afgaande wat men hier neer zet.. ik houd HM nergens de hand boven het hoofd...
Wordt er enkel simpel van dat dit soort topics uberhaupt zijn toegestaan...

gekke_koei schreef:
maar ik zal jenog eens vertellen wat meneer letterlijk aan de telefoon heeft gemeld. dat hij willem naar arie boer heeft doorgestuurd, omdat hij een ander oog op de situatie wilde hebben. hij zou ook geregeld hebben dat het kostenloos was, dat hij voor die kosten op zou draaien.. nou moet nog steeds wachten daarop.

Al eens gehoord van rechtsbijstand, brief schrijven, aanmanen of een rechter?
Dat geld krijg je op deze manier echt niet...

gekke_koei schreef:
dat geeft in mijn ogen al aan dat hij niet meer wist wat met willem te doen. nou prima.. hij is nou eenmaal moeilijk. dat wist ik allang. maar om daarvoor een paard nix waard te noemen en mij tot meerdere malen toe verkapt te dik en te zwaar heeft genoemd en dat dat negatief zou werken voor zijn rug moet ik ook maar normaal slikken?

verkapt... ook zoiets, wat hij mischien netjes heeft proberen te vertellen??? Wees eeerijk wat zou beter zijn voor een minder goede paardenrug? 40 kg of 80 kg? Ik ben ook te klein voor mijn gewicht, en kan zelf 1 + 1 optellen dat dit nooit goed kan zijn voor een jonge (in ons geval, ik heb enkel jonge paardjes) paardenrug, dus klim ik niet op een paard...

gekke_koei schreef:
met mijnverhaal wil ik mensen met dezelfde ervaringen een har onder de riem steken. de negatieve verhalen komen gewoon teveel overeen om zomaar toevalte wezen.

Bij ieder bedrijf vind je voor en tegenstanders, mensen met goede en slechte ervaringen.. Ik HAD vroegah ook een hoefsmid die nu niet meer bij mij op het erf hoeft te verschijnen... Ik ga mijn ernergie echter niet steken in een anti hoefsmid X topic... Je krijgt er geen gerechtigheid door, je neemt enkel en alleen wraak, je gaat je er niet beter door voelen, de tijd wordt niet terug gedraait, je krijgt geen nieuw zadel etc etc... Je beschadigd enkel en alleen mensen...

gekke_koei schreef:
en als je positieve reacties hebt over hem,?? nou dan ben ik alleen maar blij voor jullie. had gewenst dat het bij mij ook zo posietief was gebleven.. maar helaas... na 3 afspraken begon het prutsmuts.

ik heb zat zadelmakers versleten, maar zo bont als hij het gemaakt heeft, heeft nog nooit iemand gedaan.

Daar komt al een aapje uit de mouw...

gekke_koei schreef:
feit is feit, je kan en mag niet beloven dat iets goedkomt en als het puntje bij paaltje niet is zoalsje verwachte dat je eenpaard waardeloos vind. sorry maar tis niet zo gek dat dat heel erg steekt. mijn paard is mijn alles en ik hou er niet van om beticht te worden alsiemand die geen kosten wil maken. vandaar dat iedere maand de masseur komt he voor 120 euro per keer.

maar goed, ben er gewoon helemaal klaar mee. ik heb negatieve ervaringen met deze man. en er is hier niemand die kan oordelen over mijn paarden zonder ons en de paarden te kennen.

Als je net zo luisterd als je leest, kan ik me een hoop gedoe wel voorstellen...

gekke_koei schreef:
ff offtopic: en tja.. die hoefsmid Haha! mijn smid wordt ook door het slijk gehaald hier op bokt, maar voor mij werktie super, hij is degene die willem blootvoets heeft kunnen laten lopen wat geen enkele smid aandurfde.

Even hardop denkend: "het lijkt dat jij gaat voor hetgeen jij vindt wat moet en goed is, buiten de kennis en weten om van mensen wiens vak het ook is..."
Zie je er echt geen waarheid in als meerdere hoefsmeden iets afraden, en een zoveelste precies dat doet wat jij wilt is dan een goede?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:21

Alane schreef:
verkapt... ook zoiets, wat hij mischien netjes heeft proberen te vertellen??? Wees eeerijk wat zou beter zijn voor een minder goede paardenrug? 40 kg of 80 kg? Ik ben ook te klein voor mijn gewicht, en kan zelf 1 + 1 optellen dat dit nooit goed kan zijn voor een jonge (in ons geval, ik heb enkel jonge paardjes) paardenrug, dus klim ik niet op een paard...

Dat is ook niet lang altijd waar.
stel: X weegt 70 kilo, kan heel goed rijden, komt goed mee in elke beweging, rijdt goed van achter naar voren.
En: Z weegt 50 kilo, kan gewoon leuk rijden, maar maakt nog veel foutjes wat betreft de motor van je paard activeren

Ruiter Z heeft de rug van zijn/haar paard 10 keer eerder naar de klote hoor!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:24

@ Alane

ik snap dan uberhaubt niet wat je hier op bokt doet als je niet wilt dat mensen vragen stellen en als jij alleen denkt alles te weten....er zijn mensen gedupeerd hier en proberen alleen andere mensen ervoor te waarschuwen....wat ze er mee doen moeten ze zelf weten........en als ik een bedrijf heb waarin ik me niet waarmaak maken mensen ook slechte reclame over mij...en waroom mogen wij dat niet over hem doen ??? heeft ie er zelf naar gemaakt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-07 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante megaquote verwijderd voor leesbaarheid.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:26

het is gewoon geen eerlijke man en daar hou ik gewoon niet van !!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:27

En waarom zijn er dan ook positieve verhalen ?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:29

ja hij zal natuurlijk vast niet elk zadel verknallen anders had hij nu vast zonder werk gezeten...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:31

roosje84 schreef:
En waarom zijn er dan ook positieve verhalen ?

Uhhmm.. die paar? van de ??
Die hebben misschien net een beetje meer geluk.
Daarbij is elk verklote paardenrug naar mijn idee 1 te veel..

ik bedoel stel het was mijn paard haar rug geweest? of jou paard?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:33

Ik wil ook helemaal niet zeggen dat de mensen die negatieve ervaringen hebben, het niet juis hebben ofzo. Natuurlijk is dat harstikke vervelend en ***, maar een beetje respect voor de goede ervaringen kan geen kwaad Haha!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:36

nou sorry...maar dat respect voor die man kan ik niet delen met je...ik heb het ook helemaal gehad met die man....maar ben toch maar al te blij dat hij niks aa mijn zadel wilde doen....nu is hij perfect en dat had dan wel heel anders geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:37

Moderatoropmerking:
Laatste waarschuwing. Ervaringen uit eigen hand mogen verteld en gedeeld worden, zowel negatief als positief. Daarnaast ook het dringende verzoek om met respect met elkaar om te gaan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:43

Ik heb echt wel respect voor de goede ervaringen (niet specifiek naar aanleiding van Maya's opmerking hoor). Ik heb gewoon mijn verhaal neergezet zoals het was. Dat zo'n topic mag vind ik alleen maar goed, want hij mag zelf wel op heel Bokt reclame maken ("kijk eens in mijn onderschrift"), zadels uit elkaar slopen om te laten zien hoe slecht een ander is en hoe goed hij zelf en overal reageren met "dat soort zaken kom ik helaas maar al te vaak tegen". Edit: en vergeet niet: "denk eens aan een Thorowgood"

Als je dat leest denk je met een super zadelmaker te doen hebben, dat dacht ik ook. Te laat komen en die bus die maar opgeruimd moest worden Haha! nam ik maar voor lief, als ie mijn zadel maar goed zou maken. Daarom begreep ik ook niet zo goed waarom mijn zadel mijn paard niet meer raakte Clown en na nog een keer bijvullen nog niet!
Plus dat niet opdagen en niet reageren, tja, hoeveel kanten aan het verhaal wil je hebben?

Dus die mensen die wel een goede ervaring hebben: hoe denken jullie dan over mijn verhaal? Hoe denk je waarom dat zadel zo kiepte en zo gebobbeld was gevuld? Ik wil het echt weten!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:46

@WowAmigo..IK geef je heus geen ongelijk en wat jij vertelt zal heus wel waar zijn...!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:46

roosje84 schreef:
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat de mensen die negatieve ervaringen hebben, het niet juis hebben ofzo. Natuurlijk is dat harstikke vervelend en ***, maar een beetje respect voor de goede ervaringen kan geen kwaad Haha!

Ik denk dat iedereen wel respect heeft voor de mensen met goede ervaringen!
Alleen is respect voor de zadelmaker een beetje gedaald, wat ook logisch is als je "bedondert" word toch?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:47

@Daantjuhhh; daar geef ik je ook groot gelijk in hoor!

Maar om maar een voorbeeld te geven he...op mijn stal komen diverse smeden..en sommige zou ik echt niet aan de hoeven van mijn paard willen laten komen...terwijl mijn stalgenoten het prima kunnen vinden met hun smid!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:54

Ja, dat ik gelijk heb dat vind ik zelf ook Haha! uiteraard, haha.

Maar ik vraag me dus echt af hoe andere mensen denken dat het zo fout kon gaan. Ik bedoel, een zadel opvullen, dat kan je toch of dat kan je toch niet? Waarom het ene zadel wel "bobbeloos" vullen en van de andere een gatenkaas maken? Ik begrijp de tegenstelling gewoon niet goed tussen de goede en de slechte ervaringen! *

Het pas maken op een paard even daargelaten want dat lijkt me iets waar je best een cursusje "MSFC" of hoe het mag heten voor kan gebruiken Knipoog

* is het misschien toch waar van die dubbelganger, alleen: hij wist zelf blijkbaar niet eens wanneer hij een afspraak had, dus hoe die dubbelganger dat dan wist... Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken