stal gezocht ridderkerk of omgeving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: stal gezocht ridderkerk of omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:05

PaolaPromise schreef:
_Nicky schreef:
Ik trek morgen wel bij Kees aan de bel, binnenbak moet hoognodig gesleept worden en 't schot van de buitenbak mag ook wel gerepareerd worden anders blijven we die kuilen houden. Clown

Oei dus jij bent de oorzaak van de nieuwe toestand van de bakken nu?? Clown Lips are sealed Nu zijn ze allebei niet meer te rijden... Lips are sealed Knipoog

Heb hem niet meer gesproken, behalve aan de telefoon gisteravond omdat er een kalfje was ontsnapt Clown

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:32

tita schreef:
Ik lees het al weer ik ga daar dus niet staan Haha!

Ach er is overal wel wat te zeuren, ik ben best tevreden bij Kees hoor! Mijn paarden staan er prima, en met het Jan Smit feest ben ik lekker met ze op vakantie dus daar heb ik ook geen last van.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:38

Hoeveel paarden heeft hij eigenlijk in pension staan

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:43

tita schreef:
Hoeveel paarden heeft hij eigenlijk in pension staan

Ik denk een stuk of 40?? Natuurlijk is er soms wel wat te klagen, als de paarden wat later eten krijgen of als de bak gefreesd is zoals nu, maar daar tegenover staat wel dat je van alle gemakken voorzien bent op de lokatie. De paarden zien er allemaal goed uit, je krijgt iedere dag voldoende stro om altijd een lekker schone stal te hebben en met de weidegang heb ik ook nooit problemen gehad hoor. Als je je paard meteen vanaf het begin in de groep gooit, gaat het meestal wel goed.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:02

In mijn geval gaat dat niet he heb een oudje met een stollingsziekte dus ik hou hem liever in een kleine groep...

Tuurlijk overal is er wat ik heb het redelijk naar mijn zin maar het is heus niet koek en ei al mijn vrienden zijn en weg en mensen waar ik mee omgaan zijn van stal afgestuurd Clown

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:18

Marcella schreef:
Kan wel nodig zijn, maar deze bak is niet echt geschikt als je een paard heb met een griffelbeentje wat ooit gebroken is geweest. Tenzij ik het riscio wil lopen om mijn paard kreupel te rijden. Kijk het wel even aan en hopelijk wordt het weer gauw een stuk beter.

over een paar dagen is hij weer beter joh...en mijn paard staat met een pees blessure hey dus dat is net zo slecht...maar zoals ie erbij lag is nog veel slechter voor je paard zijn benen kan ik je zeggen....volgende week donderdag word hij weer gelijk gemaakt en heb je echt weer een perfecte bak ...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:21

tita schreef:
In mijn geval gaat dat niet he heb een oudje met een stollingsziekte dus ik hou hem liever in een kleine groep...

Tuurlijk overal is er wat ik heb het redelijk naar mijn zin maar het is heus niet koek en ei al mijn vrienden zijn en weg en mensen waar ik mee omgaan zijn van stal afgestuurd Clown

ooooh das balen...maar bij ons gaan de paarden meestal om ca 10 uur of later pas het land op...en ik heb hem ook een tijdje gewoon van 6:00 tot 10:00 op het land gehad en als je met kees overlegd mag je ook s avonds het land op

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:25

hihi en wij liepen vorige week juist te klagen dat de bak zo slecht was...nu zijn wij tevreden en zijn andere mensen ontevreden...dus daarom alleen al is het overal wat want je kan niet iederen tevree houden..

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:30

flugeltje schreef:
over een paar dagen is hij weer beter joh...en mijn paard staat met een pees blessure hey dus dat is net zo slecht...maar zoals ie erbij lag is nog veel slechter voor je paard zijn benen kan ik je zeggen....volgende week donderdag word hij weer gelijk gemaakt en heb je echt weer een perfecte bak ...

Gaat hij ook nog wat aan de buitenbak doen of blijft die zo?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:41

dat weet ik niet ...maar die zal hij ook gelijk wel mee pakken denk....zal het weleens vragen want we hebben ook nogeen wedstrijd in de buitenbak dus zal die er ook normaal bij moeten liggen

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:46

flugeltje schreef:
dat weet ik niet ...maar die zal hij ook gelijk wel mee pakken denk....zal het weleens vragen want we hebben ook nogeen wedstrijd in de buitenbak dus zal die er ook normaal bij moeten liggen

De buitenbak was echt super en nu is ie weer net zo zwaar als hij in het begin was, echt balen!! Promise staat nu weer met hele dikke benen Verdrietig

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:52

oooh heeft ie de buitenbak ook gefreesd dan ? dat was niet echt nodig toch...ik dacht dat ie alleen de binnenbak zou doen

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:57

flugeltje schreef:
oooh heeft ie de buitenbak ook gefreesd dan ? dat was niet echt nodig toch...ik dacht dat ie alleen de binnenbak zou doen

Dat heeft hij ook gedaan ja Frusty Hij was eigenlijk net goed te rijden, nu dus niet meer Clown

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:23

Doet Kees er alleen zand bij of ook snippers....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:06

hallo die bak hoe vaak sleept hij hem bij ons wordt het toch wel wekelijks gedaan hoor soms meer als er van die mensen zijn die hun paard lekker losgooien en dan niet die gaten bij werken

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:47

bij ons wordt ie ook wel wekelijks gesleept...maar gooien ze bij jullie los in de rijbak dan ?!? Alleen bij ons was tie zo hard dat het niet eens meer zin had om hem te slepen

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:49

Marcella schreef:
Doet Kees er alleen zand bij of ook snippers....

kees gaat er volgens mij nog helemaal geen zand bij doen en zeker niet voor dat feest denk...das zonde.... hij word egaal gemaakt volgende week

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 09:51

ja losgooien mag in de binnenbak en de paddock niet in de buitenbak longeren mag ook niet in de buitenbak maar wel paddock en binnen.

Tja als ie wekelijks gesleept wordt dan snap ik niet dat opaal en ramona er weg willen kwestie van geven en nemen

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:26

nou de bak was de laatste tijd zo verschrikkelijk slecht en kees deed er maar niks aan ...nu ligt hij er weer goed bij...en het voeren laat ook weleens te wensen over en dat vind ik ook erg belangrijk...maarja het is overal wat en zo'n accomodatie als wij hebben vind je niet voor dat geld das simpel zat

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:34

mwah dat valt wel mee maar hoeveel kost smits eigenlijk niet dat ik daar ooit wil gaan staan maar goed..

Bij ons is het 235 voor paard en 200 voor pony heb je eigen voer dan krijg je korting

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:40

geen idee bij ons is het 242 voor een paard en 223 voor een pony geloof ik en smits zal er niet veel naast zitten...wij hebben 3 paddocks 2 20x60 banen en een 20x40 baan nou ik kan er geen opnoemen met zo n accomodatie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 10:59

tja jullie ene binnen bak is echt geen 20x40 hoor en daar wil je ook niet in rijden.
Ik ben heel vaak bij jullie op stal geweest dus ik weet hoe het eruit ziet en het is behoorlijk zooi vooral op het erf maar dat maakt verder niet uit.
Jullie andere binnenbak is toppie tenminste om te zien dan alleen toen ik ooit bij jullie kwam informeren vertelde kees dat je zelf je poep eruit moest halen Haha!
Is dat nog zo?

Wij hebben binnenbak 20x40 buitenbak 60x40 paddock 6x per dag voer en elke dag wordt er gemest en veel weidegang met kleine groepjes....volgens mij is het bij ons niet veel slechter we missen dus alleen een paddock want jullie ene binnenbak is pet.

Tja en de nieuwe accomodatie......zal helemaal geweldig worden er zijn nog geen concrete plannen maar ik praat veel met de eigenaresse en heeft veel plannen of die uitgevoerd worden dat blijft een vraag he.

Btw aantal jaren terug kostte Smits voor een paard al ruim 290 euro dus ik denk dat ie wel duurder is hoor ik moest 7 jaar geleden al 240 euro betalen voor een pony

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:35

tita schreef:
tja jullie ene binnen bak is echt geen 20x40 hoor en daar wil je ook niet in rijden.
Ik ben heel vaak bij jullie op stal geweest dus ik weet hoe het eruit ziet en het is behoorlijk zooi vooral op het erf maar dat maakt verder niet uit.
Jullie andere binnenbak is toppie tenminste om te zien dan alleen toen ik ooit bij jullie kwam informeren vertelde kees dat je zelf je poep eruit moest halen Haha!
Is dat nog zo?

Die ene binnenbak is ook alleen om in los te gooien en te longeren en daar is hij groot zat voor! Een aparte binnenbak om in los te gooien is toch heerlijk? Vooral 's winters, dat ga ik echt nog missen straks!!

Het erf is ook al een heel eind opgeknapt hoor, geen zooi meer!! Er is ook een groot gedeelte bestraat.

En inderdaad, na het rijden gewoon even zelf je poep opruimen, geen probleem toch? Zo blijft de bak netjes...

tita schreef:
Wij hebben binnenbak 20x40 buitenbak 60x40 paddock 6x per dag voer en elke dag wordt er gemest en veel weidegang met kleine groepjes....volgens mij is het bij ons niet veel slechter we missen dus alleen een paddock want jullie ene binnenbak is pet.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker daar blijven Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:52

ja mijn stal hou ik ook aan voor mijn ander paard en voor deze hopelijk vind ik iets met in de winter weidegang.
Ik ga hier verlopig niet meer weg tenzij ik iets veel beters kan vinden

Waarom ga jij weg bij Kees dan?

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:59

tita schreef:
ja mijn stal hou ik ook aan voor mijn ander paard en voor deze hopelijk vind ik iets met in de winter weidegang.
Ik ga hier verlopig niet meer weg tenzij ik iets veel beters kan vinden

Waarom ga jij weg bij Kees dan?

Wij hebben een flink stuk grond (25.000m2) gekocht in Belgie waar nu een huis en stallen op gebouwd worden. We hopen daar in januari te wonen met de paarden aan huis Haha! Dan hebben ze dus zomer en winter weidegang Haha! alleen geen binnenbak meer Huilen wel bos in de achtertuin Haha!