Stalling in de omgeving van Purmerend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Stalling in de omgeving van Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:50

hahaha nou dat zal toch wel meevallen wat dat oud zijn betreft Lachen

een uurtje paddock is bij sommige al te veel gevraagd !
maar bij sommigen kunnen ze lekker lang buiten staan Lachen

nico in ilpendam...nou dat is er dan toch eentje die ik niet ken Haha! Haha!

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:05

Heee buuf was je er ook weer. Is de bak klaar bij nico das lekker. Hoorde dat je paardje verliefd is met cinta:) Bij worp is het ook gezellig dus niks te klagen

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:48

LoveRico schreef:
wenenzetor schreef:

Hebben we het hier over Nansink?

1/3 van de mensen die bij ons op stal zijn komen bij Nansink vandaan.
Ik weet het zelf niet, maar hoor geen prettige verhalen..
Maargoed, ieder voorzich!!
Als we het allemaal op dezelfde stal naar ons zin hadden gehad, was het eind zoek!

Kan wel zo zijn, romy. Maar ik vond het dus echt niets bij jan, mede door de alcohol daar, maar bij Nansink is S is daar weg gegaan met ruzie, een ander ook, en de ander weet ik niet. igg ga ik het hier niet allemaal open en bloot op internet zetten!!!

Binckydenice: Volgens mij heb ik jou wel eens gezien, klopt dat? Bij jan dacht ik..met tommie. (samen met melissa, die WEL bij johan komt)
Maar heb jou nooit bij johan gezien, en die bloemetjes zijn nu allemaal dood, dus er staat niets, maar in het voorjaar weer wel! dus over dat 10 jaar is ook onzin.

Er zijn zeker geen 4 of meerdere stallen vrij...denk dat ik het wel weet. Hoor meer dingen op stal dan jij erbuiten Lachen

Maargoed..ieder zijn stal, ik ben super tevreden hier op stal, en dat wil ik graag zo houden. Maak me er niet druk om, er staan GEWONE, NORMALE mensen, en niet dat als je anders bent dat je op je neerkijken, want ik ben de enige die op dekens staan, mijn paard iedere keer na het rijden anderhalve kilo brok krijgt, en ga zo maar door. Niemand die raar doet.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:22

Nou dan meld ik me ook maar even! Haha!
Lijkt wel een huiskamertopic hierzo Haha!

Ik heb ook bij jan gestaan en sta nu bij manege veldt. Heb het er erg naar m'n zin.
En vind het absoluut niet duur voor de faciliteiten die je hebt.
Ik betaal 175 per maand.

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 23:31

Binckydenice schreef:
kekaro schreef:
ik heb er nooit lessen gehad, alleen in pension gestaan met Safir, was een rotpaard maar ik vond de stal hartstikke leuk Haha! schimmel/kruising lipizaner is saf
en ik keek uiteraard meteen in je profiel maar daar staat niks in Haha! hahaha
k ben er weg gegaan vlak voordat ie dicht ging eigenlijk.

lessen heb ik op de vennen gehad, nu paardenhof

Ik heb er gereden tot het einde zeg maar en was er begonnen toen ramon er nog was, ik denk dat ik er een jaar of 8 geweest ben.....

Haha ik weet niet hoe mijn profiel werkt en zit vaak op mijn werk op bokt.

Ik heb vroeger ook op manege Wheermolen gereden nog ruim voordat Ramon de eigenaar werd, wat grappig iedereen heb daar volgens mij leren rijden...

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 23:32

ZeFaNa schreef:
Nou dan meld ik me ook maar even! Haha!
Lijkt wel een huiskamertopic hierzo Haha!

Ik heb ook bij jan gestaan en sta nu bij manege veldt. Heb het er erg naar m'n zin.
En vind het absoluut niet duur voor de faciliteiten die je hebt.
Ik betaal 175 per maand.

Word er dan ook voor je uitgemest?? En je trailer, mag die daar gewoon staan?
sorry voor al de vraagjes hoor Clown

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:44

wenenzetor schreef:

Vraag maar raak hoor Knipoog

Nee wordt niet voor je uitgemest.
Je kan kiezen tussen vlas en stro.
Je trailer mag er gewoon staan, hebben ze nu een appart terrein voor gemaakt.
Er zijn een aantal losgooibakjes. Je kan met stalgenoten bv afspreken om elkaars paard los te zetten of bv in de stapmolen.
Je mag gratis meedoen met de lessen.
Nog meer weten?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:46

wenenzetor schreef:
Ik heb vroeger ook op manege Wheermolen gereden nog ruim voordat Ramon de eigenaar werd, wat grappig iedereen heb daar volgens mij leren rijden...

Ik heb daar ook leren rijden Haha!
Toen ben ik naar manege twiske gegaan, toen de vennen en toen weer manege wheermolen.
Ik weet nog dat Ramon ging trouwen met alle manegepaarden!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:25

lijkt inderdaad wel een huiskamertopic hier, wel leuk om eens mensen van uit de buurt tegen te komen op bokt Haha!
en zeker leuk dat ik toevallig tommy in het profiel van chip2 zag staan Haha! mijn ouwe kleine deugnietje !
ben heel blij om te horen dat het zo goed met hem gaat en hij ziet er geweldig uit !!

manege veldt vind ik ook leuk en prijs valt mee voor het geen je er hebt, maar ik vind het toch redelijk ver weg vanuit purmerend....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:46

nou als we toch gaan huiskameren dan kom ik er ook maar even bij Tong uitsteken

manege veldt is een goede optie als je een PONY hebt want een paard kost 225,-..(ook niet de duurste natuurlijk)

het is absoluut een leuke manege en je mag erg veel.....ik heb er iig 4 jaar met plezier gestaan! Knipoog

Jan...tja..moeilijk...aardige man en vroeger was het er wel gezellig..nu? nee ik zou er niet gaan staan,maar dat komt niet zozeer door jan maar door andere mensen daar die er nogal rare ideeen op na houden en jan beinvloeden...

nansink...1 woord voor: k.l.o.t.e. stal!,ik heb er niet gestaan maar wel mensen die ik ken er ben er meermalen geweest. ben bij alle keren niet normaal aangesproken en gebeten door de s.h.i.t. hond daar terwijl ik alleen maar langsliep..
ook daar houden ze er vage "regels" op na...

worp heb ik zelf altijd een leuke stal gevonden..

bon ami is mooi en goed.....tja die prijzen he? ik denk dat je er niet makkelijk onderuit komt..

de stal waar loverico staat hoor ik vele goede verhalen over!! maakt me toch wel eens nieuwsgierig om eens te gaan kijken Haha!
(niet dat ik verhuizen wil hoor! ik sta prima!!)

ik sta zelf ook op zo'n "dure" stal....maar ik vind dat ik er gewoon heel veel voor krijg..alles wordt voor me gedaan,paard komt dagelijks buiten want onderling valt heel veel te regelen..twiske op 50 meter afstand...,megalaag stro elke dag weer,faciliteiten die goed onderhouden worden
maja het is en blijft wel een hoop centjes ja Verdrietig ...

ik probeer mee te denken kwa stallen maar denk dat we het meeste wel gehad hebben?? Verward

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:04

volgens mij zijn de meeste inderdaad wel genoemd.
en over de meeste zijn de meningen wel gelijk.
op nansink na dan Lachen

ik stond op een hele prettige stal in purmerland (vlak voor "de nieuwe brug" naar het twiske) echt super maar ze hebben daar geen paarden meer staan nu.

in de van beek straat zitten er toch ook nog een aantal ?
1tje ben ik wezen rijden daar stonden een paar meiden van mijn oude stal....ik heb alleen geen idee hoe ie heet en wat het kost, je ziet het als je snel kijkt wanneer je aan het einde van de jaagweg naar beneden kijkt (rechts)

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:19

Jan...tja..moeilijk...aardige man en vroeger was het er wel gezellig..nu? nee ik zou er niet gaan staan,maar dat komt niet zozeer door jan maar door andere mensen daar die er nogal rare ideeen op na houden en jan beinvloeden...

Zo Zo, wie zijn dat dan wel niet, en door WIE laat Jan zich in hemelsnaam beinvloeden!!!!!!!!.

Kijk, je kan wel zeggen wie de schoen past trekke hem aan, bijdeze dus gedaan.!!!!!!!

Vertel jij mij maar eens wie die mensen zijn dan!!!!

Ik word hier een beetje moe van, Jan jan jan is wel oke, wat weet JIJ daar nou van terwijl je er in jaren niet meer bent geweest. ( ja mensen, ik sta zelf op deze stal, dus ik kan er over meepraten).
Ja dat het vroeger gezellig was, kan ik me wel voorstellen met die achterlijke esmee ( ex van Jan), die toen alles regelde en diezelfde jan geen moer deed met de paarden. Ik weet niet wat jij gezellig noemt, maar wat er toen in die tijd allemaal heeft plaatsgevonden sorry hoor!!! (tanden zelf bij de paarden uittrekken, stuk vlees gewoon met een schaar wegknippen bij een pony), (racen met de pony´s langs de jaagweg), dus hoezo rare dingen op na houden!!!!!!!

Iedere stal heeft wel wat, Jan dus ook. Ja, bij Jan is het een klerebende zal de laatste zijn die dat ontkent, maar dat ligt toch echt GVD aan Jan. Juist door diezelfde mensen die Jan beinvloeden, en rare ideeen erop na houden, komt er enigzins nog wat terecht van die stal. Hele nieuwe bak aangelegd (dat die bak nu weer KLOTE is, is toch echt die aardige Jan zijn schuld, lui varken!!!!), paddocks aangelegd (zodat de paarden lekker naar buiten kunnen, en niet voor een uurtje). 6 fatsoenlijke boxen van 3x3.

Dus natasja, ik weet niet wie je bedoelt en wat je bedoelt, maar ik ben hier toch wel heel benieuwd naar. Je mag in het topic reageren of via PB, maakt me geen moer uit, maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan!!!!!!!

De groeten
Brigitte

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:23

naiade schreef:
Katwoude - Purmerend is 10 minuutjes dus valt wel mee
Denk dat Worp verder is hoor
Heb zelf een poosje in de Beemster gestaan maar deed ik toch al snel 20 minuten over

Ik kan je in de Beemster een fijne stal aanraden
Net zo iets als worp alleen is bij worp de bak in de winter vaak knudde
En je paardjes worden er op en top verzorgd

Haha de bak wordt net vernieuwd, we hebben geen zand meer Huilen
Als het goed is is het deze week weer tiptop verzorgt met een perfecte buitenbak Vingers aflikken

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:30

Spot schreef:

Zo Zo, wie zijn dat dan wel niet, en door WIE laat Jan zich in hemelsnaam beinvloeden!!!!!!!!.

Kijk, je kan wel zeggen wie de schoen past trekke hem aan, bijdeze dus gedaan.!!!!!!!

Ik word hier een beetje moe van, Jan jan jan is wel oke, wat weet JIJ daar nou van terwijl je er in jaren niet meer bent geweest. ( ja mensen, ik sta zelf op deze stal, dus ik kan er over meepraten).
Ja dat het vroeger gezellig was, kan ik me wel voorstellen met die achterlijke esmee ( ex van Jan), die toen alles regelde en diezelfde jan geen moer deed met de paarden. Ik weet niet wat jij gezellig noemt, maar wat er toen in die tijd allemaal heeft plaatsgevonden sorry hoor!!! (tanden zelf bij de paarden uittrekken, stuk vlees gewoon met een schaar wegknippen bij een pony), (racen met de pony´s langs de jaagweg), dus hoezo rare dingen op na houden!!!!!!!

Iedere stal heeft wel wat, Jan dus ook. Ja, bij Jan is het een klerebende zal de laatste zijn die dat ontkent, maar dat ligt toch echt GVD aan Jan. Juist door diezelfde mensen die Jan beinvloeden, en rare ideeen erop na houden, komt er enigzins nog wat terecht van die stal. Hele nieuwe bak aangelegd (dat die bak nu weer stinkmodder is, is toch echt die aardige Jan zijn schuld, lui varken!!!!), paddocks aangelegd (zodat de paarden lekker naar buiten kunnen, en niet voor een uurtje). 6 fatsoenlijke boxen van 3x3.

Dus natasja, ik weet niet wie je bedoelt en wat je bedoelt, maar ik ben hier toch wel heel benieuwd naar. Je mag in het topic reageren of via PB, maakt me geen moer uit, maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan!!!!!!!

De groeten
Brigitte

Zo, op oorlogspad? ppfff wij zijn hier gewoon gedachtes aan het uitwisselen, dat mag toch of niet? Je mag je mening best geven maar moet dit op deze manier?

Ik ga er vanuit dat dit op Jan Bouma (dronkelap) gaat?

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:35

Gedachten aan het uitwisselen? Breek me de bek niet open!!!!! En nee ik ben niet op oorlogspad, ook ik laat mijn gedachten even spreken.

En ja, we hebben het over Jan bouma, de dronkenlap, (ook een gedachte die je even uitspreekt)!!!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:35

Binckydenice: Volgens mij heb ik jou wel eens gezien, klopt dat? Bij jan dacht ik..met tommie. (samen met melissa, die WEL bij johan komt)
Maar heb jou nooit bij johan gezien, en die bloemetjes zijn nu allemaal dood, dus er staat niets, maar in het voorjaar weer wel! dus over dat 10 jaar is ook onzin.

Er zijn zeker geen 4 of meerdere stallen vrij...denk dat ik het wel weet. Hoor meer dingen op stal dan jij erbuiten Lachen

Maargoed..ieder zijn stal, ik ben super tevreden hier op stal, en dat wil ik graag zo houden. Maak me er niet druk om, er staan GEWONE, NORMALE mensen, en niet dat als je anders bent dat je op je neerkijken, want ik ben de enige die op dekens staan, mijn paard iedere keer na het rijden anderhalve kilo brok krijgt, en ga zo maar door. Niemand die raar doet.[/quote]

Haha je loopt achter hoor! Tommy staat niet meer bij Nansink want volgens hem was hij niet goed bij zijn hoofd, nee vindt je het gek als hij nooit naar buiten mog omdat het een hengst was (liep bij mij bij mijn merrie). En dat sta je dan in het donkere hokje en niemand die om je denkt met een hengstige merrie naar je, dat is pas zielig. Maarja tommy is gek en mag er niet uit hoor.... Ik vindt het gewoon een botte boer met zijn achtelijke regels en ik ken er aardig wat opnoemen die daar weg zijn gegaan omdat het zo is.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:36

Spot schreef:
Gedachten aan het uitwisselen? Breek me de bek niet open!!!!! En nee ik ben niet op oorlogspad, ook ik laat mijn gedachten even spreken.

En ja, we hebben het over Jan bouma, de dronkenlap, (ook een gedachte die je even uitspreekt)!!!

Ja inderdaad, wij waren leuke gedachtes aan het uitwisselen totdat jij het er niet mee eens was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:39

Spot schreef:

Iedere stal heeft wel wat, Jan dus ook. Ja, bij Jan is het een klerebende zal de laatste zijn die dat ontkent, maar dat ligt toch echt GVD aan Jan. Juist door diezelfde mensen die Jan beinvloeden, en rare ideeen erop na houden, komt er enigzins nog wat terecht van die stal. Hele nieuwe bak aangelegd (dat die bak nu weer stinkmodder is, is toch echt die aardige Jan zijn schuld, lui varken!!!!), paddocks aangelegd (zodat de paarden lekker naar buiten kunnen, en niet voor een uurtje). 6 fatsoenlijke boxen van 3x3.

Dus [***], ik weet niet wie je bedoelt en wat je bedoelt, maar ik ben hier toch wel heel benieuwd naar. Je mag in het topic reageren of via PB, maakt me geen moer uit, maar ik vind dit toch wel een beetje te ver gaan!!!!!!!

De groeten
Brigitte

uhmm...Verward je voelt je blijkbaar erg aangesproken ofzo Verward Slapen

ja hoor namen wil ik wel noemen hoor!! ik ben niet zo scheinheilig als de rest!
Jaqeuline en Alex....hebben toendertijd wel degelijk de sfeer en dergelijke beinvloed!(en nog steeds naar verhoor en bemerk)

je mag het te ver vinden gaan maar ook ik heb vrijheid van meningsuiting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

en ja ik vind jan nog steeds een beste kerel!!! en ja heb het toen het toendertijd prima naar mijn zin gehad!!!!kon het goed vinden met hem! enne wie heeft hem nou daadwerkelijk aan de drank geholpen waardoor alles verwaarloosd wordt????...JA!!!! bovenstaande! Koe

enne als jan zo'n banketstaaf is in jou ogen? waarom sta je er dan nog? Verward

en wat betreft dat tandentrek gebeuren en derg dat is ook alleen maar wat je gehoort hebt!!!!Ben jij ook niet bij geweest!
ik kan het weten want het ging toendertijd toevallig over mijn pony!!! waar de dierenarts en dierenbescherming toen zeer tevreden over waren! hij zag er top uit en er was top gehandeld! (vraag de dossiers maar op)
ik weet ook wie de melding heeft gemaakt! jammer voor diegen dat haar plan niet geslaagd is Vork

dusssss........even minder snel schreeuwen he en gewoon normaal vragen voordat je iemand aanvalt!!!

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:41

Ik heb alleen zwartmakerij gelezen, en geen leuke gedachten. Niet bij iedereen overigens.

Je mag vinden van een stal wat je vindt, maar je moet het niet op persoonlijk vlak trekken, dan wordt het altijd een verhitte discussie.

Nogmaals, ik ben niet op oorlogspad, en al helemaal niet met naadje24 (leuke meid, niets mis mee, ik wil alleen wel eens weten wie die mensen nou zijn). Is dat nou zo´n misdaad?

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:43

ZeFaNa schreef:
wenenzetor schreef:

Vraag maar raak hoor Knipoog

Nee wordt niet voor je uitgemest.
Je kan kiezen tussen vlas en stro.
Je trailer mag er gewoon staan, hebben ze nu een appart terrein voor gemaakt.
Er zijn een aantal losgooibakjes. Je kan met stalgenoten bv afspreken om elkaars paard los te zetten of bv in de stapmolen.
Je mag gratis meedoen met de lessen.
Nog meer weten?

175 is toch pony prijs
paarden is toch stuk duurder?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:43

Dan moet je een eigen topic openen daarover, dit gaat over iemand die opzoek is naar een stalling in de buurt en niet naar uitgebreide meningen van Jan Bouma.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:44

Ik spreek bij nansink ook uit ervaring na een half uur had ik het er al gezien wat een nare botte kerel is dat. Ik had een merrie gekocht van een bepaalde handelaar nou god elke keer als ik daar kwam begon hij daar weer over terwijl ik niet geintereseerd was in die verhalen. En toen ik eenmaal een andere stal geregeld had had meneer een slot op mijn box gezet en kon ik voor 3 dagen stalling 110 euro afrekenen voor geen goud dat ik daar terug naar ga. Heb t bij worp erg naar me zin vroeger al hij is makkelijk en alles kan.

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:53

Bouma ken ik zelf niet maar mn vader woont er tegenover. Ik vind het er altijd errug druk uitzien en rommelig. Ook komt er vaak geschreeuw bij hun vandaan wat zelfs aan de andere kant van het kanaal te horen is. Ik vond zelf de stal in wijdewormer erg mooi voor 140 euro op de noorderweg alleen het is wel erg ver weg. De spaanse ruiters vind ik er erg goed uitzien. Niemand bemoeit zich daar met elkaar de boxen zijn ruim en licht en de bak is ook erg mooi het enigste nadeel alles is afgezet met stroomdraden. Worp ben erg tevreden af en toe wat rommelig maar alles kan en mag de bak word vernieuwd dus hopelijk blijft die nu lekker droog van de winter. Ook hooi kan je onbeperkt pakken en geef je je paard is een schep extra bix word er ook niks van gezegd ben erg tevreden.

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:54

Dat zei ik toch al, wie de schoen past trekke hem aan, en dat heb ik dus bij deze gedaan.

Nee natasja, ik val niemand aan, dat het misschien zo overkomt, so be it. Dat ben ik, en dat weet je, je bent namelijk zelf ook zo.

Dat ik nog steeds bij Jan sta is mijn probleem, en hij weet ook precies wat ik van hem vind, ik ben namelijk ook niet schijnheilig, en zeg gewoon waar het op staat. Ik sta er prima, heb geen wedstrijd ambities, heb een keurige stal voor mijn paarden, en het gaat bij mij alleen om de paarden, al het andere zal me een worst zijn. Mijn paarden staan goed, worden goed verzorgd en daat gaat het mij om. Daarbij weet je zelf dat het erg duur is, en zelfs ik met een goed betaalde baan, kan geen duurder stal betalen voor mijn 3 paardjes.

Inderdaad ik ben er niet bij geweest (tanden trekken, en wist nog niet eens dat het om een paardje van jou ging, heb het inderdaad van horen zeggen). Maar dat heb jij toch ook? Of niet soms.

En natas, over het alcohol gebruik, Jan is een volwassen vent, dus zal hier zelf uit moeten komen. Als hij geen bier wilt drinken, kan hij gerust nee zeggen.

Ik ben dus niet met je oorlogspad, zoals anderen hier beweren, jij bent wel de laatste. Ik kan jou gewoon nog recht in je ogen aankijken, en zal dus bij deze hier niet meer op ingaan. Wat mij betreft zijn dit de laatste woorden die ik er aan vuil gemaakt. No hard feelings!!!!!!

Brigitte

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:55

Spot schreef:
Ik heb alleen zwartmakerij gelezen, en geen leuke gedachten.Niet bij iedereen overigens.

ook niet bij mij!...dussssssss.......(er staan ook positieve dingen)

Je mag vinden van een stal wat je vindt, maar je moet het niet op persoonlijk vlak trekken, dan wordt het altijd een verhitte discussie.
ik geloof dat je dat hierboven dus zelf deed??????????

Nogmaals, ik ben niet op oorlogspad, en al helemaal niet met naadje24 (leuke meid, niets mis mee, ik wil alleen wel eens weten wie die mensen nou zijn). Is dat nou zo´n misdaad?

dat weet je dus nu! maar gewoon eerst normaal vragen had een hoop discussie gescheeld!!!

en nou ben ik op me lange staart getrapt!! Boos!