Wie weet een hond die onze hond kan dekken..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: Wie weet een hond die onze hond kan dekken..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:15

geit schreef:
ik heb al getemd meis,dit gaat beetje ver allemaal

Waarom gaat het te ver? Alleen omdat de waarheid gezegd wordt dat ze totaal niet verstandig bezig zijn?

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:15

haha dat probeer ik ook de hele tijd...
en daar mee heb je gelijk... Meerdere verantwoorde nestjes vind ik persoonlijk minder storend dan 1 gegokt nestje. maar dan komen de asiels toch nog voller te zitten waar jullie al toch zo tegen zijn? ach... ik heb ook zo iets van: laat gaan, als zij dat wil....
@FuRyoMaRLoeS: Ja maar wat is het nut van het fokken van zo'n nestje?
gezellig heid van een hondje in een gezin, dat door kennissen is gefokt...!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:16

esther_sonja schreef:
haha dat probeer ik ook de hele tijd...
en daar mee heb je gelijk... Meerdere verantwoorde nestjes vind ik persoonlijk minder storend dan 1 gegokt nestje. maar dan komen de asiels toch nog voller te zitten waar jullie al toch zo tegen zijn? ach... ik heb ook zo iets van: laat gaan, als zij dat wil....

Een nestje gefokt ZONDER ook maar enige kennis... En dus met alle risico's van dien...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:18

JustNanno schreef:
geit schreef:
ik heb al getemd meis,dit gaat beetje ver allemaal

Waarom gaat het te ver? Alleen omdat de waarheid gezegd wordt dat ze totaal niet verstandig bezig zijn?

ik vind dit te ver gaan omdat de TS vraagt of iemand een hondje weet en wat voor reacties krijgt ze?volgens mij geen reacties van ja ik weet wel een hond of iets van leuke hond heb je maar nee sorry ik weet geen hond.
iedereen kan wel gaan zeiken dat ze het niet moeten doen maar wat schieten jullie daarmee op?als ze een nestje willen doen ze dat toch wel
en dan van die achterlijke reacties als ik heb wel een hond maar die is te mooi voor jou hond.
nou sorry hoor maar dat schiet mij goed in mijn verkeerde keelgat.
jammer dat ik de enige ben die er zo over denkt blijkbaar

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:19

@Geit: Ik zeg niet dat mijn hond te mooi is voor haar hond. Ik probeer haar alleen maar met de neus op de feiten te drukken Knipoog
Jammer dat jij dat niet ziet Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:20

esther_sonja schreef:

Wat is er minder gezellig aan een verantwoord gefokte pup waarbij de voorouders zijn gecontroleerd op erfelijke gebreken?

TS wil het liefst ook nog een schapendoes of kooiker, ze loopt nog kans dat haar teef door een familielid gedekt wordt ook op deze manier.

TS ben je ook op de hoogte dat als het niet helemaal goed gaat je teef (jouw maatje en beste vriendin) kan doodgaan bij of na de bevalling?
Wil je dat risico echt lopen alleen omdat het zo leuk is om een keer pups te hebben?

En weet je inmiddels al welke erfelijke problemen er bij de schapendoes en kooiker voorkomen? Knipoog

geit

het is heel niet ergs als een gezonde hond een keer een nestje krijgt,weet je wat erger is?van die brood fokkers die hun nestjes in schuren of kelders houden zonder enige menselijk contact,die beestjes die half verwaarloosd worden.in een donker hol leven,vaak ondervoed omdat de moeder zelf te weinig te eten krijgt.van die trauma hondjes.
dat is pas erg en niet iemand die gewoon een keer een nestje wil met zijn eigen hondje

Marloes__

En weet je inmiddels al welke erfelijke problemen er bij de schapendoes en kooiker voorkomen? Knipoog[/quote]

Vork

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:22

esther_sonja schreef:

Je kunt het ook anders stellen. Wat is het nut van een asielhond? Gezelligheid èn dankbaarheid van een thuisloos hondje dat door de asielmedewerkers liefdevol is opgevangen in de hoop dat lieve mensen hem een 2e kans geven.

(en een hond die medisch gecontroleerd en geobserveerd is, alle entingen heeft gehad en indien ouder, gesteriliseerd)

Niet echt een moeilijke keuze toch?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:22

Misschien kunnen ze er nog eens over nadenken. En idd, ze zullen het vast toch wel doen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?

Ik vraag me wel af, stel dat er wat met de moederhond gebeurd, wat er dan met de pups gebeurd. Denk namelijk niet dat ze erover gedacht hebben wie de pups dan dag en nacht gaat flessen. Enzo zijn er nog veel meer problemen te bedenken.

Ben benieuwd wat de argumenten van de ouders zijn om toch een nestje te willen?

Citaat:
het is heel niet ergs als een gezonde hond een keer een nestje krijgt,

Je hebt geen idee wat deze hond allemaal wel niet kan hebben aan erfelijke afwijkingen zonder dat het zich hoeft te openbaren!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:23

Een asielhond is al ter wereld gebracht en heeft recht op een 2e kans.

Maar je kunt die puppie's nog behoeden voor zo'n toekomst Lachen

esther_sonja

ja idd met alle risico's....
ze moet toch zelf weten wat ze doet?
als springt ze in de sloot Clown als ze dat wil, moet ze het maar doen... of ze heeft er plezier van : leuk voor haar als het goed gaat, en anders pech, het is niet mijn hond...
enne geit: ik denk er het zelfde over Haha!
@ elleloise ofzo: ik heb dan nog liever een gewone puppie van kennissen... die ook gezond is...

geit

ne eidd dat weet ik niet en jullie ook niet maar ik neem aan dat de TS zelf wel weet of haar hnd gezond of niet is he Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:24

idd

ThePast03

geit schreef:
iedereen kan wel gaan zeiken dat ze het niet moeten doen maar wat schieten jullie daarmee op?als ze een nestje willen doen ze dat toch wel
en dan van die achterlijke reacties als ik heb wel een hond maar die is te mooi voor jou hond.
nou sorry hoor maar dat schiet mij goed in mijn verkeerde keelgat.
jammer dat ik de enige ben die er zo over denkt blijkbaar

Blijkbaar begrijp jij niet wat er wordt bedoeld. Knipoog
Het gaat er niet om dat de reuen te mooi zijn maar een echte hondenliefhebber gaat zijn reu niet uitlenen om zomaar een nestje op de wereld te zetten.

Een hond is een levend wezen en die heeft het recht op een zo'n goed mogelijke start en verder leven en daar horen erfelijke gebreken niet bij. Dus als je die kan uitsluiten door serieuze fok dan doe je dat en ga je geen risico's nemen met levende wezens omdat het zo leuk is.

En geit er zijn broodfokkers zat die honden fokken terwijl ze gewoon in de huiskamer zitten hoor.
Dat zijn de particulieren die zien dat een ras in de mode is (met of zonder stamboom) en dus hun teefje elke keer maar weer laten dekken omdat de pups zo lekker veel geld opleveren.

Wat jij bedoeldt zijn de handelaren, die leven oa van de kruisingspups die particulieren niet kwijt kunnen. Lips are sealed

Ania

wat een K*T reacties zeg Boos! mensen denk eens na!
Het is HAAR keuze of ze puppies wilt of niet en ZIJ zit ermee als niemand ze wilt, waar ik niet vanuit ga, want er is ondanks overvolle asielen veel vraag naar puppies. Mensen hebben ze nou eenmaal liever van een particulier dan uit een asiel.

@ TS: ik woon een beetje uit de buurt, maar ik wil je mijn hond wel aanbieden, hij is al eens eerder papa geweest dus heeft ervaring.
is een kees x border collie
en ja ik ben een ECHTE hondenliefhebber
Laatst bijgewerkt door Ania op 05-08-06 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

geit

FuRyoMaRLoeS schreef:
@Geit: Ik zeg niet dat mijn hond te mooi is voor haar hond. Ik probeer haar alleen maar met de neus op de feiten te drukken Knipoog
Jammer dat jij dat niet ziet Knipoog

sorry ik las het verkeerd,rocky was degene die riep dat die hond er te mooi voor was
Knipoog

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:25

geit schreef:
ne eidd dat weet ik niet en jullie ook niet maar ik neem aan dat de TS zelf wel weet of haar hnd gezond of niet is he Haha!

Is de hond HD getest? En op erfelijke afwijkingen dan? Gezond zijn zie je niet alleen vanaf de buitenkant Knipoog

JustNanno

geit schreef:

als ze niets heeft getest (en dat is dus kennelijk niet zo), weet zij dat ook niet hoor!

Sizzy

Zoals al eerder is gezegd, GEEN discussie over het wel of niet laten dekken van de hond.
Wie daar over doorgaat, wordt daarover aangesproken.

Ze vraagt om een hond die haar hond kan dekken, verder niets.
Bij nader inzien verplaats ik hem naar EA diensten gezocht.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:26

waar zijn jullie in vredesnaam mee bezig!!
Dit gaat echt persoonlijk worden...
misschien heeft de TSer wel helemaal niet nagedacht over al die hondjes in het asiel.
Misschien is ze wel zo trots op haar hondje (ondanks de kruising) dat ze graag jongen wil van haar hond.
Ieder mag zijn of haar mening gevne denk ik altijd maar.. maar dit gaat te ver!
Ze vroeg alleen of iemand een reu wist voor HAAR gewelige hond..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:27

Kunnen de reacties gesplit worden dan misschien? Vind het wel een zinnige discussie grotendeels

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:28

esther_sonja schreef:
@ elleloise ofzo: ik heb dan nog liever een gewone puppie van kennissen... die ook gezond is...

Waarom?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:28

Sizzy schreef:
Zoals al eerder is gezegd, GEEN discussie over het wel of niet laten dekken van de hond.
Wie daar over doorgaat, wordt daarover aangesproken.

Ze vraagt om een hond die haar hond kan dekken, verder niets.
Bij nader inzien verplaats ik hem naar EA diensten gezocht.

Laatste keer.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:29

geit schreef:
het is heel niet ergs als een gezonde hond een keer een nestje krijgt,weet je wat erger is?van die brood fokkers die hun nestjes in schuren of kelders houden zonder enige menselijk contact,die beestjes die half verwaarloosd worden.in een donker hol leven,vaak ondervoed omdat de moeder zelf te weinig te eten krijgt.van die trauma hondjes.
dat is pas erg en niet iemand die gewoon een keer een nestje wil met zijn eigen hondje

Dat is inderdaad ook erg, helaas beginnen sommige broodfokkers juist zo, zonder vooronderzoek van de ouderhonden etc, dus lekker goedkoop, ja dan kan je er wel iets aan verdienen merken ze dan, en zo volgt het ene na het andere nestje, pas maar op dat je ze niet op een idee brengt!

Ik denk dat de meeste antwoorden/tips goed bedoeld zijn, je kan tenminste proberen om mensen op een ander/beter idee te brengen dan te denken: "ze nemen toch wel een nestje." Nooit geschoten is altijd mis! Je kan je kop wel in het zand blijven steken maar daar los je niets mee op.
Ook hoor je hier de stem van echte dierenvrienden en niet van mensen die anderen geen nestje gunnen. Er moet ook aan het hondje zelf gedacht worden, er kan zoveel mis gaan! Ik denk dat de TS dit (nog) niet besefte toen ze dit topic startte.

Oja, nee, ik weet geen reutje voor je. (om maar even on-topic te blijven)
Laatst bijgewerkt door corinne1981 op 05-08-06 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt