Ervaring met kopen paarden bij v/d poll in leusden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: [EG] paarden bij v/d poll in leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:52

Merilyn, het zal echt niet allemaal bagger zijn wat vd Pol heeft. Maar door m'n eigen ervaring en ervaring van mensen die ik goed ken komt t wel regelmatig voor dat er "iets niet klopt"

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 13:34

even een reactie ik kan wel degelijk iets doen met de rechtsbijstand omdat het geen wat mijn paard mankeerd een verborgen gebrek is wat verzwegen is door van d poll. wij gaan nu alles op papier zetten en dan gaan de afkeurings foto' en de foto's die van de poll erbij gedaan heeft naar de jurist toe
en dan afwachten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:19

mhtimmerwerk schreef:
even een reactie ik kan wel degelijk iets doen met de rechtsbijstand omdat het geen wat mijn paard mankeerd een verborgen gebrek is wat verzwegen is door van d poll. wij gaan nu alles op papier zetten en dan gaan de afkeurings foto' en de foto's die van de poll erbij gedaan heeft naar de jurist toe
en dan afwachten

Ik vraag me af of dat nog kan. Volgens mij kun je alleen een paard met verborgen gebrek terug sturen mits dit binenn 6 maanden is? Maar als het lukt ben ik erg benieuwd.... succes iig!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:25

Ik zou even heel goed laten kijken of de eerste foto's werkelijk van dit paard zijn. Misschien heeft hij (al dan niet per ongeluk) foto's van een ander paard meegegeven.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 20:10

ja de foto's zijn van mijn paard ik heb al contact gehad met de da die deze foto's gemaakt heeft maar die lieten niets los " ze hadden een beroepsgeheim" zoals ze dat daar noemde
haar levens nummer staat op de MEESTE foto's dus niet op allemaal ik vraag me wel af waar die andere van zijn en of deze idd wel van mijn merrie zijn.
de foto's die we nodig hebben hebben gelukkig wel haar levensnummer

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:39

Beroepsgeheim? Het is JOUW paard! Kom nou! Vreemde zaak hoor... Ik hoop dat je er helemaal uitkomt.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 21:46

mhtimmerwerk schreef:
ja de foto's zijn van mijn paard ik heb al contact gehad met de da die deze foto's gemaakt heeft maar die lieten niets los " ze hadden een beroepsgeheim" zoals ze dat daar noemde
haar levens nummer staat op de MEESTE foto's dus niet op allemaal ik vraag me wel af waar die andere van zijn en of deze idd wel van mijn merrie zijn.
de foto's die we nodig hebben hebben gelukkig wel haar levensnummer

Vraagje....heb je ook een keuringsrapport bij de foto's gekregen ?

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:14

haaj,, Vingers aflikken

Ik vind dat jullie wel negatief denken hoor!!
Ab verkoopt misschien niet de beste paarden, maar moet je eens kijken wat voor prijs er aan verbonden zit. Vind je het gek dat ze soms luchtzuigen, cornage hebben of wat dan ook..
Als je een perfect paard wil kopen dan kom je juist weer in die hoge prijsklasse uit, is dat dan wat je wilt? En trouwens ze zijn niet allemaal slecht hoor,! Ik heb heel veel paarden gezien die gewoon super gezond zijn! Bijv. kwam er ook een 3 jarige schimmel vandaag die rontgelogisch is gekeurd met allemaal 1tjes op zijn rapport voor weinig geld.. (wat gwn bijna niet meer voor komt!!!!!) is dat dan ook slecht? Die kwam ook bij ab vandaan.. Ik vind het een domme reden om te zeggen ik koop geen paarden meer daar.. want er staan ook super leuke paarden die gewoon kerngezond zijn, voor weinig geld, alleen je bent misschien iets langer bezig met zoeken. En dat de paarden soms dun zijn, dat ligt misschien aan de eigenaren daarvoor en ze krijgen daar genoeg te eten! Dus dat komt heus niet door hem!

En over myra, die ook paarden verkoopt, die vermelt altijd als ze iets hebben (weven, luchtzuigen, cornage, enz.) en zij heeft ook geen bijzondere ogen waar ze door het lichaam van het paard kan kijken of ze bijv atrose of wat anders hebben.

gr melissa Cool

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:57

meliiSsatjje schreef:
haaj,, Vingers aflikken

Ik vind dat jullie wel negatief denken hoor!!
Ab verkoopt misschien niet de beste paarden, maar moet je eens kijken wat voor prijs er aan verbonden zit. Vind je het gek dat ze soms luchtzuigen, cornage hebben of wat dan ook..
Als je een perfect paard wil kopen dan kom je juist weer in die hoge prijsklasse uit, is dat dan wat je wilt? En trouwens ze zijn niet allemaal slecht hoor,! Ik heb heel veel paarden gezien die gewoon super gezond zijn! Bijv. kwam er ook een 3 jarige schimmel vandaag die rontgelogisch is gekeurd met allemaal 1tjes op zijn rapport voor weinig geld.. (wat gwn bijna niet meer voor komt!!!!!) is dat dan ook slecht? Die kwam ook bij ab vandaan.. Ik vind het een domme reden om te zeggen ik koop geen paarden meer daar.. want er staan ook super leuke paarden die gewoon kerngezond zijn, voor weinig geld, alleen je bent misschien iets langer bezig met zoeken. En dat de paarden soms dun zijn, dat ligt misschien aan de eigenaren daarvoor en ze krijgen daar genoeg te eten! Dus dat komt heus niet door hem!

En over myra, die ook paarden verkoopt, die vermelt altijd als ze iets hebben (weven, luchtzuigen, cornage, enz.) en zij heeft ook geen bijzondere ogen waar ze door het lichaam van het paard kan kijken of ze bijv atrose of wat anders hebben.

gr melissa Cool

de ervaring die ik heb is dat ik een wever kocht, waarbij het niet verteld werd, ik mocht haar wel terug brengen in men proefperiode, is op zich wel netjes, alleen als ik het van te voren wist, had ik haar niet mee genomen. dat myra geen bijzondere ogen heeft is logies, daarvoor moet je een paard gewoon laten keuren. als je niet te veel geld uit wil geven moet je inderdaad niet piepen over dit soort paarden, zolang het er inderdaad maar bij word verteld.. ik heb er daarvoor ook voor gekozen wat meer geld uit te geven. al weet je dan natuurlijk ook nooit of ze wat mankeren, maar tot nu toe ben ik nog geen onverwachte verassingen tegen gekomen. ab zelf kijkt geloof ik ook niet echt naar wat die koopt, toen mijn paard daar gebracht word zei die o zet maar neer in die stal zonder haar gezien te hebben. maar als je inderdaad je paard laat keuren en op proef neemt dan weet je wat je koopt toch!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:09

luwaniej1: Een paard kan weven, maar dat hoeft hij niet per se bij elke stal te doen, je hebt ook paarden die bij de ene stal weven en als ze naar een andere stal gaan ermee ophouden, dus misschien weefde hij niet bij ze vorige stal.. Of hij heeft het verzwegen, dat kan natuurlijk ook altijd nog!! En het is inderdaad geloof ik vaak zo , dat hij niet echt op zijn paarden let, dus ook niet weet of hij weeft..!!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 01:05

meliiSsatjje schreef:
luwaniej1: Een paard kan weven, maar dat hoeft hij niet per se bij elke stal te doen, je hebt ook paarden die bij de ene stal weven en als ze naar een andere stal gaan ermee ophouden, dus misschien weefde hij niet bij ze vorige stal.. Of hij heeft het verzwegen, dat kan natuurlijk ook altijd nog!! En het is inderdaad geloof ik vaak zo , dat hij niet echt op zijn paarden let, dus ook niet weet of hij weeft..!!

dat kan best, en dat vind ik dus een slechte zaak!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 18:21

daar ben ik het mee eens;)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 23:29

Ik heb een vraagje, heeft deze man ook een website? Ik zoek namelijk een pony die aan een handelaar omgeving amersfoort/leusden verkocht is. Deze pony was ook niet goed, en nu ik dit alles over vd poll heb gelezen, is het mogelijk dat hij mijn oude pony nu heeft.

Groetjes, Julia.

(niet bedoeld om het topic omhoog te schoppen!)

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 00:27

juultjuh schreef:
Ik heb een vraagje, heeft deze man ook een website? Ik zoek namelijk een pony die aan een handelaar omgeving amersfoort/leusden verkocht is. Deze pony was ook niet goed, en nu ik dit alles over vd poll heb gelezen, is het mogelijk dat hij mijn oude pony nu heeft.

Groetjes, Julia.

(niet bedoeld om het topic omhoog te schoppen!)

Als jou oude pony niet goed was.............waarom heb je hem dan verkocht ?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:18

Ik had haar weggegeven aan iemand die een weitje had en voor haar kon zorgen, maar deze man heeft haar toen voor €250 aan een handelaar verkocht.. Verdrietig

lupicor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:22

Hey

heb al eens eerder een bericht geplaatst hier over deze handelaar maar nu bedacht ik me net dat misschien jullie het paard wat ik destijd daar vandaan heb gehad herkennen.
we hebben dit paard terug gedaan omdat deze voor de eigenaar niet te rijden was..

naam: Tiara
Leeft: 5 jaar
geb:mei 2001
afst; Calypso x Animo
het is een donkerbruine merrie met rechts achter een klein wit voetje, verder had ze nog een klein wit vlekje op het hoofd...

we hebben haar gehad in de periode van jan 2003 tot ong aug 2003...
in die tijd hebben wij haar zadelmak gemaakt en licht aangereden...
het paar dzag er toen heel slecht uit want voordat hij aan ons verkocht werd heeft ze met droes op het land gestaan en is daar niet naar om gekeken...
misschien herkent iemand haar daar nog van want nu zal ze er hopelijk een stuk beter uit zoen..
alvast bedankt, groetjes

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:59

@JumperNoDeal; misschien kun je AvdP zelf even bellen Knipoog dan weet je het meteen, een (waarschijnlijk) weet je het uit een zogenoemde 'vertrouwbare'' bron Lachen ik hoop voor je dat je haar terug vind Knipoog

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:22

Agossie schreef:
Beroepsgeheim? Het is JOUW paard! Kom nou! Vreemde zaak hoor... Ik hoop dat je er helemaal uitkomt.

JA en terecht beroepsgeheim! Nieuwe eigenaar heeft toch ook niet de keuringskosten op zich genomen. Degene die betaald heeft recht op die informatie. Logisch toch, als ik ergens voor betaal zou het een mooie boel zijn als een ander gratis inzicht krijgt. Je kunt alleen inzicht krijgen in medische gegevens als je toestemming hebt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:35

Nou joop007, ik vind dat als ik een paard heb gekocht, ik ook alle medische gegevens moet kunnen inzien. Die info hoort bij dat paard.
Een vorige eigenaar zou daar ook helemaal niet moeilijk over doen. Tenzij er meer speelt......

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:36

Needje schreef:
Nou joop007, ik vind dat als ik een paard heb gekocht, ik ook alle medische gegevens moet kunnen inzien. Die info hoort bij dat paard.
Een vorige eigenaar zou daar ook helemaal niet moeilijk over doen. Tenzij er meer speelt......

Dat laatste heb je gelijk in. maar dat eerste vind ik van niet. Als je keurings dingen wilt weten moet je hem gewoon lekker zelf laten keuren!!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:44

Oja, uiteraard! Dat is ook logisch. Ik heb t nu over als t paard reeds van mij is!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:44

Maar aan de andere kant.... ik ben wel voor een systeem dat je op chipnummer kan zoeken en dan alle gegevens te zien krijgt!
Voorkomt een hoop ellende!

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:49

Needje schreef:
Maar aan de andere kant.... ik ben wel voor een systeem dat je op chipnummer kan zoeken en dan alle gegevens te zien krijgt!
Voorkomt een hoop ellende!

Ik niet want ik denk dat veel paarden dan toch als het ware bij voorbaat al negatief te boek komen staan terwijl ze vaak nog jaren mee kunnen. Ik laat paarden bij aankoop altijd keuren, klinisch niet altijd als ze te groen zijn. maar ront. altijd! verder laat ik bij twijfel ze controleren op cornage. ik laat standaard bloed trekken en voor stalgebreken wordt een brief ondertekend. Als dan achteraf een paard wat heeft noem ik het gewoon pech.... Als je dit laat doen, weet je toch wel heel veel avn de gezondheod van het paard wat moet ik dan nog uit het verleden weten.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 12:31

ja joop007 jij hebt die kennis ws al jaren maar toen ik dit paard kocht had ik dat niet en vonden wij het juist enorm aardig van deze heer dat hij mijn nieuwe paard wilde keuren nu bijna 8 jaar verder kies ik ook voor een alg keuring zowel klinisch als rontg..

even voor iedereen een up date alle papieren zijn onder weg naar de jurist samen met de aankoop foto' s en de toenmalige keuring's foto en de afkeuringsfoto's.

even voor alle duidelijk ik doe dit niet voor het geld maar om deze handelaar te laten stoppen met het verhandelen van paarden met een dusdanig gebrek dat zij niet te berijden zijn voor de sport/ recreatie

luna111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:44

Linda, wanneer zijn je problemen met je paard begonnen?