Albert van Es

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 13:39

Nou, mijn paard is helemaal scheef door een valpartij. Maar ik weet niet of hij echt iets voor haar heeft kunnen betekenen. Hij zei wel wat dingen over haar die wel klopten, hij heeft er wel verstand van in dat opzicht. maar monya zal mij vandaag berichten of ze daadwerkelijk verschil heeft gemaakt bij de training. Albert zei tegen mij dat ik minder moest denken en beredeneren bij het rijden want daarmee stond ik mijn gevoel in de weg. Hij zei dat ik tijdens het rijden maar eens moest gaan fluiten, maar ik kan niet fluiten, dus ik vroeg of zingen ook goed was. Hij heeft wel gelijk hoor, misschien denk ik inderdaad wel te veel. Maar leer dat maar eens af. DAt is een gewoonte he, en het zit in mijn karakter.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:35

En ? Merkte Monya verschil tijdens de training ?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:37

Het is een heel verhaal. Ik had Desiree gepb-t: eerst even op een rij gezet wat er allemaal opgemerkt is aan Paddy bij onze diagnose een tijdje geleden. Toen wat ik in het werk met haar tegen ben gekomen.

In het kort: Paddy is losser in de bespiering rondom de schoft, ze lijkt ooit een blessure te hebben gehad (gebroken of scheurtje) waardoor er bindweefsel bovenop de schoft zit. In de spieren naast de schoft was er nu meer ontspanning waarneembaar. Ook leek ze makkelijker beide buitenteugels aan te nemen. Ze had langs de rechterkant van haar ruggegraat nu duidelijk pijn, zelfs bij het borstelen al, dat was voorheen niet en ze was erg stijf en gevoelig rechtsom op de volte.

De laatste twee zaken duiden erop dat er wel degelijk iets gaande is in het lijf na de behandeling van Van Es.

Maar er is nog meer wat moet verbeteren bij Paddy, daar heb ik nog geen directe verbetering in kunnen vinden, maar goed, het is nog kort dag! Hoe is het met Syl Kendra?

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:04

Nou Monya, als er dus toch zoveel wel aan de hand is met haar, dan is dit toch een heel mooi begin! Het kan natuurlijk ook nooit in 1 behandeling helemaal goed zijn, maar als je nu toch al zulke kleine dingetjes merk is dat al heel mooi. Komt er nog een vervolg behandeling of wil je het eerst zo proberen??? Geeft hij btw aan of een vervolg behandeling nodig is of laat hij je daar zelf in kiezen?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:27

Hij heeft in het geval van Paddy het er helemaal niet over gehad of ze nog een keer terug zou moeten. Ik denk dat ie dat gewoon aan je gevoel over laat!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 00:38

Monya, ik zei je toch, je moet wel vragen!!
Syl liep de laatste week toch als een trein (blijkbaar was alleen de gedachte vooraf aan Van Es al voldoende) en eigenlijk is dat zo gebleven. Als i de komende tijd helemaal niet meer blokkeert, ben ik een tevreden mens. Misschien dat ie links ook wat meer loslaat, ik weet het niet helemaal zeker.
Saffier is er extra vrolijk door geworden, die liep me toch een potje te bokken zoals ie nog nooit heeft gedaan. Met lopen had hij rechtsachter eerst even last (er is dus wel wat gebeurd), maar dat is snel beter geworden.

Kitty

Re: Albert van Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:27

Ik vond Saffier nog helemaal niet verkeerd lopen, Kendra. Vooral niet als ik weet wat je vorig jaar nog van hem verwachtte...

Het jonge paard waar ik op rijd, kon niet goed galopperen. Ik weet niet precies hoe ik dit uit kan leggen... Hij sprong van voren omhoog, maar kon zijn achterbenen er niet goed bijtrekken.

Albert van Es heeft ook naar dit paard gekeken (nadat hij meerdere keren bij Rodinde geweest is met weinig resultaat) en sindsdien is hij soepeler en springt hij weer in de galop in plaats van te huppen.
Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om met hem te springen, maar ik ben erg benieuwd hoe dat nu met hem gaat.

Eigenlijk weet ik niet precies wat Albert gedaan heeft, maar hij vertelde dat hij het paard vijf centimeter korter gemaakt heeft Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:06

We zullen zien hoe het verder gaat met paddy. Ik zal moeten leren haar op de rails te houden en niet met haar mee te gaan in haar zwakke punten.
Albert vertelde mij dat paddy een rechtsgebogen paard was, ik dacht altijd dat ze linksgebogen was want ze was makkelijker naar links te buigen, naar rechts viel ze meer tegen het been naar binnen. Ook Antoine de Bodt vertelde dat ze linksgebogen was. Paddy heeft me goed in de war gebracht.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:24

ja, toch apart, want je vertrouwde ook op AdB.
Ik hoop dat het beetje bij beetje beter gaat. Misschien zowiezo nog een keer terug om eea te laten controleren. Hoe hij denkt over de eventuele vooruitgang.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:04

Heel interresant allemaal... zijn er mensen die weten of de volgende personen die in deze voorgaande pagina's genoemd zijn een website hebben?

Rodinda (hoe heet ze verder?)
Hilda Schrotenboer
Mariette Kelfkens
Albert van Es
Gerrie van Oossanen

En anders a.u.b. de tarieven en tel.no.'s PB-en???

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:06

elibeest schreef:
Heel interresant allemaal... zijn er mensen die weten of de volgende personen die in deze voorgaande pagina's genoemd zijn een website hebben?

Rodinda (hoe heet ze verder?)
Hilda Schrotenboer
Mariette Kelfkens
Albert van Es
Gerrie van Oossanen

En anders a.u.b. de tarieven en tel.no.'s PB-en???

Gerry: www.equireva.nl
Albert niet
Mariette niet
Hilda is een amazone die haart ruimte beschikbaar stelt aan Albert.
Rodinde Hogenraad: http://www.paardenkliniekvinkega.nl/contact.html

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:38

Ah, super, dank je Pling

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:42

ik heb nog een e-mail en adres gevonden van Mariette Kelfkens
ik zal em via pb doorsturen!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:40

M'n paard gaat morgen naar hem toe, ben benieuwd. Ben ook wel een beetje bang dat hij iets ernstigs gaat vertellen. In mijn ogen is er niks aan de hand met Mac, maar je weet het maar nooit. Ik laat wel ff weten hoe het gegaan is.

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 09:41

Kan iemand me zijn gegevens geven? Ik heb al wel gezien dat Beilen niet in de buurt is, maar ik wil toch een keer vragen of er een oplossing is om deze afstand te overbruggen.
Groetjes.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:30

NOu ben net weer terug. Er was niks ernstigs. Mac moet alleen azijn door z'n eten krijgen omdat hij eiwitten ophoopt. Het azijn breekt die eiwitten af en daardoor zal hij soepeler in z'n spieren worden.

Aparte man en erg leuk om te zien wat hij allemaal met je paard doet.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:43

Dames, wil graag weten hoe het gaat met jullie paarden die behandeld zijn door Albert van Es. En dan met name van Alja, Desiree en Kendra. Hoe zijn nu de ervaringen na verloop van tijd?? We zijn tenslotte al een paar maanden verder.

Mijn vriendin is laatst geweest bij hem en had ook van die bijzondere verhalen.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:00

Ik ben 3 weken geleden ook met mijn paard geweest omdat hij maar zo'n pijn in zijn rug bleef houden...
nou was ik ook al bij Schriel geweest en die heeft hem met iets ingespoten achter in zijn rug heup en daarna kon hij zijn ene achterbeen niet meer normaal optillen was echt een drama..

ik dus naar albert toe en die zei dat hij ingespoten was met siliconen en dat dat heel gevaarlijk was op den duur doordat het nog wat zacht was heeft hij het weg kunnen duwen ik heb het zelf ook gevoeld en nu kan het geen kwaad meer... en ik maar denken dat hij iets homeopathisch inspoot..
maar goed nu blijkt dus dat hij een schouderblessure heeft gehad en dat achter is gaan compenseren en toen ik terug dacht is hij inderdaad een paar jaar geleden over de kop gegaan en op die schouder gevallen. . daar na is het ook slechter met hem gegaan zonder dat hij echt kreupel was maar ja hij was in de groei wat knieproblemen enz.. dus rustig aan gedaan
maar goed hij kan nu echt super zijn achterbenen optillen en ik zie als ik linksom rij zijn rechtervoorbeen niet meer die zag ik nl iedere keer raar naar voren doen en ik maar denken dat het aan mijn buitenteugel lag...
nu kon hij hem niet in ene goed krijgen dus ga ik vrijdag weer terug
ben zo blij dat ik geweest ben het paard loopt al zo veel anders en heeft al minder rugpijn..

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:03

Kajanus, ben jij met je verhaal nog terug gegaan naar Schriel? Om dus te vragen wat hij nou eigenlijk heeft ingespoten?? Verder lijkt jou verhaal dus wel positief. Ben benieuwd hoe het dus voor jou vrijdag gaat verlopen.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:38

nee ik ben er niet mee terug gegaan naar schriel ik was de eerste dagen zo verbolgen ... en daarna was ik blij dat ik bij albert was geweest en ga het maar eens bewijzen dat hij dat ingespoten heeft ...
en je hoort wel over vrijdag ik ben ook weer erg benieuwd wat hij er nu van vind..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:37

Super interressant allemaal hier. Khou t ff in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:08

Ik houd dit topic goed in de gate, zeer interessant. Graag de Van Es klantjes updates geven van de behandeling.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel een beetje Jomanda-gevoelens krijg, hoop dat ik tot inkeer kom.

De anekdotes die verteld worden geven mij ook een dubbel gevoel. Wellicht kan hij goed inspelen op mensen. Dat op slot zetten, doe je niet als je een paard behandelt. Enig idee wat er in dat paardenhoofd omging toen hij zich niet kon bewegen? Paarden staan niet graag stil, alleen als ze dutten.... Om de opmerking te maken, kun je ook iemand op een verkeerd (dan dus het juiste) been zetten, zodat niet op viel wat er was gebeurt.

Dat iemand last van zijn schouders heeft, zie ik ook hoor In magnetiseren geloof ik wel, dat kan ook verlichting van spanning geven. Maar dat hij het dan zo geheimzinnig maakt door achter je te gaan staan en ongevraagd iets te doen...

Maar het is ook wat mensen van hem maken. Wellicht is hij heel nuchter maar speelt hij in op het imago dat hij heeft opgelegd gekregen door aanbidders.

Anyway ben ik heel benieuwd en zeker niet afwijzend, tikje nuchter misschien.

Kan iemand de prijs van een consult geven? Ik wil wel eens weten waarom mijn paard is zoals hij is. Beetje vaag maar ik heb soms het gevoel dat hij wat verbergd en of dat lichamelijk is of geestelijk omdat er iets gevraagd wordt wat hij niet wil maar door braafheid wel doet.
Bekijkt hij dat ook? Daar wil ik dus geen kwakzalver voor hebben, want ik neem dat dan weer te serieus......

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:12

Een behandeling door Albert kost 50 Euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:14

Dat valt best mee.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:18

Vind het wel prijzig. Met mijn paard was hij maar 10 minuten bezig geweest. Ik heb het er wel voor over. Het helpt goed. Moet volgende week woensdag weer met hem heen.