Paard beter maken met handoplegging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Re: Paard beter maken met handoplegging?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:52

Een kinesist is een fysiotherapeut..een osteophaat is een osteophaat..dacht dat het zelfde was in nederland...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Dankje! Volgens Google is een kinesist in België iemand die met instrumenten werkt ook wbt behandelingen?

In Nederland bestaan er geen kinesisten, alleen kinesiologie wat dan inderdaad meer energetisch werkt.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

dan weet google niet wat een kinesist is...In principe werken ze met apparaten zoals stroom op je spier of je krijgt er kracht oefeningen om je spieren terug op te bouwen of terug te leren lopen...Maar soms ook enkel een massage om knopen uit je spieren te krijgen of litteken weefsel los te masseren.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Een kinesist in België is in de basis iemand die masseert, fysiek losmaakt, laat oefenen, trainen. Als daar instrumenten nuttig zijn, gebruikt hij die, maar regelmatig beperkt dat zich tot de massagetafel.

Natuurlijk blijven die mensen zich ook steeds verder ontwikkelen.
Sommigen gaan dan wat richting sportkinesie ( zo ga ik voor de behandeling van mijn soms vastlopende rug naar iemand die heel veel ruiters doet. Ook in samenwerking met de jonge toptalenten van de vlp. (Vlaamse Liga Paardensport).
Anderen kijken ook naar energiestromen. Nog anderen richten zich op oudjes en daar wordt de feel good heel belangrijk.

In België wordt kinesie deels terugbetaald door het ziekenfonds als het op vooorschrift van de dokter is.
(Heel dit stuk gaat over behandeling van mensen natuurlijk)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Henrike5 schreef:
Die man uit Garderen ken ik ook en hele goede ervaringen mee, wat nog mooier is hij doet het voor 10,- wat naar het kankerfonds gaat. Als je als je bij de 'behandelruimte' komt staat er een melkbus voor de donatie.

Hij heeft naast onze paarden ook mijn vader mogen helpen in de laatste fase van zijn leven toen hij erg moeilijk kon ademen. Bert kwam gewoon op de fiets lang, wou er niks voor hebben dronk een bakje thee en ging weer naar huis. Mijn vader was elke keer keer weer geholpen. Bert was eerlijk meer als verlichten voor een week of 2 kon hij niet maar we waren zo blij want artsen konden dat helaas niet. Zelfde met de paarden tot nu toe heeft hij altijd gelijk gehad, want fotos bewezen later dat Amir daadwerkelijk daar last had. En kan zo nog wel meer noemen. Ik geloofde er ook nooit zo erg in maar het werkt toch wel echt

Dat klinkt ongelooflijk fantastisch! Hij mag in mijn dorp komen wonen!

Maar.... kritische mens die ik ben ... :"Waar leeft hij dan van? Waar zit zijn verdienmodel?”

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

@koend geen idee eigenlijk hij is de pensioen leeftijd al gepasseerd. Inmiddels doet hij het ook een stuk minder ivm zijn eigen gezondheid. Hij heeft zelf een mislukte hernia operatie gehad en zn vrouw werkte vroeger altijd. Nu heeft hij laatst zelf verschillende hartoperaties gehad en nu moet hij rustiger aanndoen. Hoe of wat precies durf ik niet te zeggen eigenlijk :o

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:13

Klinkt helemaal ok.

Ik heb wel veel respect voor iemand die op bepaalde leeftijd zegt: "Ik heb genoeg maar ik wil wel nog mensen (of dieren) helpen waar het kan."
Er zijn er nog heel wat, gelukkig maar.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:20

Vroeger (ik ben van 1953) had je zulke mensen ook. Men noemde dat een "strijker". Toen ik heel klein was, ik weet er zelf niets meer van, had ik een huidziekte waar dokters niets aan konden doen. Mijn ouders zijn toen met mij naar zo'n "strijker" geweest en daarna was het geheel weg! Mijn ouders lieten het zien aan de behandelende arts, dat het weg was, en die zat maar te zoeken, vond niets meer, en geloofde het niet. Ik ben nu 72 en wel nog een gevoelige huid maar die ziekte niet meer. Die "strijker"had trouwens geen honorarium. Als je wegging stond er een potje in de gang waar je eventueel een vrijwillige bijdrage in kon doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:33

Mijn vader ging vroeger naar een ‘boertje’ en daar stond ook een potje waar je bij het weggaan wat in kon doen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:34

Was dat in Staphorst Chanicha? Die was wel redelijk bekend.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:48

Weet ik echt niet meer prompter :o?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:11

anjali schreef:
Vroeger (ik ben van 1953) had je zulke mensen ook. Men noemde dat een "strijker". Toen ik heel klein was, ik weet er zelf niets meer van, had ik een huidziekte waar dokters niets aan konden doen. Mijn ouders zijn toen met mij naar zo'n "strijker" geweest en daarna was het geheel weg! Mijn ouders lieten het zien aan de behandelende arts, dat het weg was, en die zat maar te zoeken, vond niets meer, en geloofde het niet. Ik ben nu 72 en wel nog een gevoelige huid maar die ziekte niet meer. Die "strijker"had trouwens geen honorarium. Als je wegging stond er een potje in de gang waar je eventueel een vrijwillige bijdrage in kon doen.

Ja, zo werden magnetiseurs vroeger genoemd. Die van mij vertelde dat zijn vader dezelfde gave had en boeren uit het dorp ook altijd eerst daar langs gingen met hun werkpaarden als er iets was.

Deze man doet het ook niet commercieel, prijzen zijn echt heel schappelijk. Het is iets voor er bij.

Bedankt voor de verduidelijking over de kinesist in België. Dus eigenlijk een soort fysiotherapeut.