Mijne kon eigenlijk alles wel. Maar goed, ik had wel een uitzonderlijk braaf dier. Rechtstreeks van een trainer in Duindigt gekocht, dus ik kon wel vertrouwen op een eerlijk verhaal. Mijne werd ook op buitenrit in het bos gereden en ik mocht met proefrijden ook een stuk buiten rijden. Stap, draf, galop zat er gewoon op. Ik houd me ook voor dat het zelfs in een race niet hop gaan met die banaan is 

. Ook daar zijn ze stuurbaar en kun je ze (wat) inhouden. Alleen ja, hun galop gaat wel echt hard ja, al een heel stuk voor hun max. Mijn volbloed is nooit oncontroleerbaar geweest, niet buiten en niet in de bak. En was super verkeersmak. Wat ze moeilijk vinden in de dressuur is vaak balans houden, bochten rond doorkomen, voltes netjes rond blijven. Verruimen, nu ja hun lichaam in balans gebruiken en in evenwicht blijven. En als je zelf niet zo handig bent (zoals ik 

), dan zie je ook elke fout wel terug. Waar ik ooit 1x op een 'gewone' warmbloed reed en dacht gewoon van achter naar voor rijden en hop paard in balans, gaf na en ik kon zo rijden. Daar liep ik met mn volbloed dus elke x wel te prutsen want het klopte nooit helemaal. Maar ja wel een paard waar als ik mn evenwicht verlies, ze stil staat zodat ik niet val. Waar mn dochter met 4 al los op kon rijden, want ze doet zo ontzettend voorzichtig. En die zich voor 1000% inzet om het voor mij te doen. Het zijn wel paarden voor wat kalme ruiters, die niet snel stressen, angstig of nerveus zijn. Want dan nemen ze dat over en ik denk dat je dan een beroerde combi hebt. 
Ik zou me minder zorgen over de maag maken, meer over de hoeven. Maar weinig kunnen pijnloos lopen zonder (voor)ijzers. Zowel de wand als de zool zijn vaak dun en niet van heel beste kwaliteit. Dat maakt ze in de winter ook minder geschikt voor 24/7 buiten. Zeker als het natter wordt, verliezen te gewoon snel een ijzer. Hoefschoenen lukt dan vaak weer niet omdat ze vrij kleine ronde hoeven hebben, en een gevoelige huid wat snel kapot schuurt. Nu ja voors en tegens 

.