Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:30

Goof schreef:
Fly_high schreef:
Je moet minstens €500 in heen en terugreis investeren met een kans dat het na 2 inwerkdagen toch niks wordt

Waar komt die 500 toch vandaan?
Ik heb even gekeken en ik ben in Gers voor <100 euro. Dus 200 euro heen- en terugreis. Dat is diesel.
Zou ik hetzelfde verbruik hebben met een benzineauto zou ik er zijn voor 110 euro, dus 220 heen en terug.

Tol + overnachting komt er ook nog bij.

Goof

Re: Huis- en dierenoppas gezocht – september in de Gers (Zuid-Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:52

Ah ja, tol, dat is zo. Ik zie dat je voor 50-80 euro in Gers bent. Ik zie ook dat je tolwegen kan vermijden, dat is 50km om, stuk goedkoper.
Een overnachting kan echt goedkoop onderweg. Je kan echt makkelijk ver onder die 500 uit komen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 19:56

Ook ik heb dit een aantal jaar gedaan via de paardenoppas service. Denk dat het voor beide goed is geregeld dan qua verzekering. Maar ook indien de oppas onverwachts de opdracht niet, meer, kan doen. Denk aan famieomsta digheden, ziekte oid. Dit is niet goedkoop, maar hallo jij als opdrachtgever gaat lekker op vakantie, beestjes worden in hun eigen omgeving verzorgd en oppasser is gescreend. Dus denk zeker als er sprake van vele kilometers en tol je er best wat tegenover mag zetten. Tuurlijk heeft de oppasser een goedkoop vakantie adres, maar moet wel aan het werk. En kan niet gaan en staan waar hij wil.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:47

Goof schreef:
Fly_high schreef:
Je moet minstens €500 in heen en terugreis investeren met een kans dat het na 2 inwerkdagen toch niks wordt

Ik heb even gekeken en ik ben in Gers voor <100 euro. Dus 200 euro heen- en terugreis. Dat is diesel.
Zou ik hetzelfde verbruik hebben met een benzineauto zou ik er zijn voor 110 euro, dus 220 heen en terug.

Obv brandstof voor 2400 km + 2 keer redelijk betaalbare overnachting in Frankrijk :) Komt altijd nog tol en eten bij de Mac oid bij. Mij is het in ieder geval nooit gelukt om zo zuinig te rijden dat je maar 50l brandstof nodig hebt voor zulke afstand.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:53

Fly_high schreef:
Goof schreef:

Obv brandstof voor 2400 km + 2 keer redelijk betaalbare overnachting in Frankrijk :) Komt altijd nog tol en eten bij de Mac oid bij. Mij is het in ieder geval nooit gelukt om zo zuinig te rijden dat je maar 50l brandstof nodig hebt voor zulke afstand.

Met mijn kleine Pandatje haal ik op lange stukken snelweg de 1:20. Maar dan nog is 2400km 120L benzine. Keer 1.6= €192 Alleen al aan brandstof. Dan heb ik de tolwegen €50 nog niet eens meegeteld. Dus al minimaal €300 ben je kwijt als je een goedkope zuinige auto rijdt voor een retour. Tel daar minimaal 2 overnachtingen bij op (voor €50 ben je waarschijnlijk niet klaar bij een weghotel?) En dan is €500 niet eens z'n gek bedrag....

En een heleboel geld voor het oppassen op een ander z'n huis.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:55

Goof schreef:
Ah ja, tol, dat is zo. Ik zie dat je voor 50-80 euro in Gers bent. Ik zie ook dat je tolwegen kan vermijden, dat is 50km om, stuk goedkoper.
Een overnachting kan echt goedkoop onderweg. Je kan echt makkelijk ver onder die 500 uit komen.

De ANWB geeft van mijn woonadres naar Gers 225,87 euro kosten aan (166,57 brandstof en 59,30 tol).
Voor heen- en terugreis zijn de vervoerskosten dus 451,74.
Op basis van die 500 euro heb ik dan nog 48,26 euro over voor 2 overnachtingen.
Dat lukt mij niet...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 20:56

Waarom eigenlijk een overnachting?
Wij reden/rijden eigenlijk altijd wel 1200km in een stuk.
In het hoogseizoen.
In september moet dat prima kunnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:08

verootjoo schreef:
In het hoogseizoen.

Ik kan geen 12uur rijden op 1 dag hoor. Dat is nog zonder files en pauzes. En dan moet de ander maar net een rijbewijs hebben. Niet iedereen kan dat. :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:18

verootjoo schreef:
In het hoogseizoen.

Kan wel, maar moet je wel 2 gelijkwaardige (handige) bestuurders hebben en het is echt gruwelijk vermoeiend.

Het is in ieder geval echt heel veel geld en moeite wat men moet doen voor andermans huis en dieren.

Ik zou het best leuk vinden om paar dagen mest van andermans paarden te scheppen en tussendoor boekje te lezen ergens op een mooie plek in Drenthe ofzo waar ik lekker gratis met ov heen kan ;) maar niet in Zuid Frankrijk. Denk dat het voor je doorsnee werkende Nederlander best een drempel is als die ook nog geen vergoeding mag verwachten.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:42

Fly_high schreef:
verootjoo schreef:

Ik zou het best leuk vinden om paar dagen mest van andermans paarden te scheppen en tussendoor boekje te lezen ergens op een mooie plek in Drenthe ofzo waar ik lekker gratis met ov heen kan ;) maar niet in Zuid Frankrijk. Denk dat het voor je doorsnee werkende Nederlander best een drempel is als die ook nog geen vergoeding mag verwachten.

Meld je aan bij de paardenoppas service! Sandra zit regelmatig omhoog voor plekken in Drenthe

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:47

Fly_high schreef:

Ik rijd 1 op 20 en diesel, dat scheelt nogal in de kosten.
Je kan tolvrij naar Gers rijden, scheelt ook kosten.
Eten en drinken betaal ik thuis net zo goed, dus die reken ik niet onder reiskosten, dat is een beetje gek.
En qua overnachting (nee, ik rijd geen 1200 in 1 dag) kan je echt wel ergens een goedkoop hotel langs de snelweg vinden.

Maar goed, ik kan helaas niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:48

Kortom, je investeert een paar honderd euro met de kans dat TS niet tevreden is. Dan zou ik het wel weten en die paar honderd euro in een échte vakantie stoppen. Voor 500,- kun je al een last minute boeken in september.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:48

MarlindeRooz schreef:
verootjoo schreef:
In het hoogseizoen.

Ik kan geen 12uur rijden op 1 dag hoor. Dat is nog zonder files en pauzes. En dan moet de ander maar net een rijbewijs hebben. Niet iedereen kan dat. :+

Wij rijden idd met 2.
Ik heb wel een grafhekel aan autorijden, maar je moet wat als je graag naar het buitenland gaat :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 21:56

Fitzroy schreef:
Kortom, je investeert een paar honderd euro met de kans dat TS niet tevreden is. Dan zou ik het wel weten en die paar honderd euro in een échte vakantie stoppen. Voor 500,- kun je al een last minute boeken in september.

Maar wat is dan een 'echte' vakantie??
Dat is toch voor iedereen anders?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:02

Goof schreef:
Fitzroy schreef:

Maar wat is dan een 'echte' vakantie??
Dat is toch voor iedereen anders?

Klopt!

Een paar honderd euro betalen om te zorgen dat TS weg kan + het risico dat TS na 2 dagen geen klik voelt en je wegstuurt + 3 dagen per week huisarrest is iig niet mijn idee van vakantie.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:04

Little_Gift schreef:
Hoeveel van de mensen die hier reageren met "in ruil voor een paar klusjes" hebben daadwerkelijk dagdagelijkse ervaring met paarden aan huis en de bijbehorende zware werkdruk die dat met zich mee brengt om alles operationeel, op orde, proper en functioneel te houden?

Dat is echt niet zomaar wat klusJES?!

En het zwembad... Ja tegen zelf onderhouden mag je het eventueel gebruiken... Dus ook daar extra werk voor en na je het gebruikt.

Zelfs ts omschrijft het notabene zelf als zwaar werk dat niet door 1 persoon haalbaar is!

Mensen die deze dagelijkse ervaring hebben wonen er meestal zelf al zo bij. Als ze dan met vakantie gaan zijn ze blij eens verlost te zijn van deze klussen. Althans ik toch wel anders voelt het niet als vakantie. Tegen die voorwaarden al helemaal niet. Wat er over blijft zijn uitzonderingen die de ervaring wel hebben maar met een lantaarntje te zoeken of mensen die denken het allemaal wel even te doen zonder de juiste ervaring. God weet wat voor ellende je er aan overhoudt.

Krijg het gevoel dat TS denkt iemand een enorme gunst te verlenen en het niet geheel gelijkwaardig met oppasser aanvliegt. De oppassers hier krijgen iedere week een propvolle koelkast, reisvergoeding en wat zakgeld. Hoeven ook geen onkruid te trekken. Voeren, buiten/binnen zetten en uitmesten. Bellen bij calamiteiten en vandaar uit zien we verder. Dus smorgens alles buiten,‘s avonds voor donker binnen Uitmesten wanneer het uitkomt maar wel iedere dag. Voor de rest mogen ze van de vakantie genieten,uitjes maken etc. zolang de alarm, weide/ stalcamera’s maar aan staan.

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn te organiseren dat de oppassers ook daadwerkelijk vakantie kunnen hebben. Daarnaast moet je loslaten dat alles niet zo exact gaat als jij graag zou willen. Zolang de dieren niks tekort komen en alles nog overeind staat bij thuis komst is het voor mij ok. Doe ik niet moeilijk. Maak ik achteraf wel een keer extra schoon.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:31

Voor mij is het geen optie. Minder valide en zelf huisdieren maar onder andere omstandigheden zou ik ook passen. Het klinkt niet als vakantie maar als oppas met heel veel werk en heel veel eisen voor de oppas.
Ik zou alleen al afhaken om eventueel niet goed genoeg te worden gevonden en mogen vertrekken na een zo'n lange reis.

Sorry, het is vast goed bedoeld maar de kans dat dit gaat werken is niet erg groot vrees ik.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:41

Pareltjes schreef:
Little_Gift schreef:
Hoeveel van de mensen die hier reageren met "in ruil voor een paar klusjes" hebben daadwerkelijk dagdagelijkse ervaring met paarden aan huis en de bijbehorende zware werkdruk die dat met zich mee brengt om alles operationeel, op orde, proper en functioneel te houden?

En het zwembad... Ja tegen zelf onderhouden mag je het eventueel gebruiken... Dus ook daar extra werk voor en na je het gebruikt.

Zelfs ts omschrijft het notabene zelf als zwaar werk dat niet door 1 persoon haalbaar is!

Mensen die deze dagelijkse ervaring hebben wonen er meestal zelf al zo bij. Als ze dan met vakantie gaan zijn ze blij eens verlost te zijn van deze klussen. Althans ik toch wel anders voelt het niet als vakantie. Tegen die voorwaarden al helemaal niet. Wat er over blijft zijn uitzonderingen die de ervaring wel hebben maar met een lantaarntje te zoeken of mensen die denken het allemaal wel even te doen zonder de juiste ervaring. God weet wat voor ellende je er aan overhoudt.

Krijg het gevoel dat TS denkt iemand een enorme gunst te verlenen en het niet geheel gelijkwaardig met oppasser aanvliegt. De oppassers hier krijgen iedere week een propvolle koelkast, reisvergoeding en wat zakgeld. Hoeven ook geen onkruid te trekken. Voeren, buiten/binnen zetten en uitmesten. Bellen bij calamiteiten en vandaar uit zien we verder. Dus smorgens alles buiten,‘s avonds voor donker binnen Uitmesten wanneer het uitkomt maar wel iedere dag. Voor de rest mogen ze van de vakantie genieten,uitjes maken etc. zolang de alarm, weide/ stalcamera’s maar aan staan.

Het hoeft niet zo moeilijk te zijn te organiseren dat de oppassers ook daadwerkelijk vakantie kunnen hebben. Daarnaast moet je loslaten dat alles niet zo exact gaat als jij graag zou willen. Zolang de dieren niks tekort komen en alles nog overeind staat bij thuis komst is het voor mij ok. Doe ik niet moeilijk. Maak ik achteraf wel een keer extra schoon.

Dat dus! _/-\o_

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:44

Pareltjes schreef:
Little_Gift schreef:

Hier precies hetzelfde, met zowel wat we voor oppas regelen en wat er gedaan moet worden. :j

De dieren zijn het belangrijkst, de rest niet.

Hoop voor je TS dat je iemand vindt, wellicht met de tips die eerder genoemd werden voor het aanpassen van de advertentie eventueel?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 22:55

Ik vind dit wel een pittige een.

Je moet eerst 12 uren (plusminus) rijden en dan maar hopen dat het klikt/aan de verwachtingen voldoet. Zo niet, kan je terug of met spoed daar in de buurt een b&b vinden en dan moet je maar net het geld er voor hebben.

Vervolgens de klusjes
8u opstaan en hooi voeren
8.30 ontbijten
9u uitmesten (op jachtdagen extra mest want geen weide) die wordt niet uitgemest?
9.45 water verversen
10u katten nakijken en voeren
10.15 vissen voeren
10.20 filters nakijken/schoonmaken
11u hopelijk een bakje koffie
11.30 schriklint nalopen, hoeveel hectare?
12.30 lunch
13 u hooi geven
13.15 zwembad onderhouden/schoonmaken
14u grind netjes maken
15u koffie
15.30 planten water geven
16.15 hooi voeren

‘s avonds tijd voor jezelf
22u laatste keer hooi

Met verweiden en dekens omdoen komt er gerust een uur per dag bij.
Ik vind het wel veel werk. Vooral onkruid wieden vind ik wat onzinnig. Wij hebben hier zo’n grote onkruidborstel, dus ja, lui :+ Dat is het nadeel van een enorm erf

Kan je de paarden niet naar een pensionstal brengen en de katten naar een pension? Dan kan je gewoon gaan zonder afhankelijk te zijn van anderen.
Lijkt mij ook eng, vreemden in je huis waar al je persoonlijke bezit in ligt, inclusief je emotionele spullen

Waarom mag je het terrein niet af op die jachtdagen? Dan kan je niks in het weekend? Van wie mag dat niet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:02

En vergeet het huis zelf niet. Dat wil je toch ook een beetje netjes houden als gast.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-25 23:48

Overdrijven is ook een vak.

Er is al vermeld dat het uitmesten hooguit een kruiwagen per dag is.
Tijdens de jachtdagen staan ze op een stuk weide van 3ha en anders op een ander stuk weide.
Ik vermoed dat er dan nog wel gras aanwezig is en er geen 3x/dag hooi gevoerd moet worden. Hooi wordt mss ook dusdanig verdeeld dat het geen dagelijkse klus is?
Een beetje waterbak kan je voor paar dagen/een week vullen.
Een chloortablet in het zwembad en een pomp aanzetten duurt ook geen eeuwen.
Dat grind zou al onkruidvrij zijn en moet je enkel een uitschieter weg halen.
Etc.

Mij trekt het niet, zelf paarden aan huis en in de zomer is het idd weinig werk maar àls ik op vakantie zou gaan wil ik pootjes omhoog cocktails sippen.
Onkruid trekken en mesten kan ik thuis ook :+ .

Maar wil nu ook niet zeggen dat het in het geval van TS onnoemelijk veel werk zou zijn. Denk ik.

Dat van die jachtdagen lijkt me ook vreemd. Ja, jachtseizoen is een ding in Frankrijk maar wil niet zeggen dat je je huis niet uit kan. Beetje opletten en weten wie waar jaagt.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 07:24

Ha, dit was mijn 'werk' toen ik begin 20 was! In de zomers en veel weekends, en een prima zakcentje aan kunnen verdienen; volgens mij 25,00 per dagdeel toendertijd; inclusief wat lekkers of een auto met volle tank om te gebruiken om zelf te halen. Gelukkig hoefde ik geen grind schoon te houden, extra klusjes waren vaak voor stal wat vegen of harken en dat deed ik dan wel graag omdat het mijn werk was.
Op sommige plekken mocht zelfs m'n eigen paard mee, dat was helemaal tof!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:26

Kabayo schreef:
Vervolgens de klusjes
8u opstaan en hooi voeren
8.30 ontbijten
9u uitmesten (op jachtdagen extra mest want geen weide) die wordt niet uitgemest?
9.45 water verversen
10u katten nakijken en voeren
10.15 vissen voeren
10.20 filters nakijken/schoonmaken
11u hopelijk een bakje koffie
11.30 schriklint nalopen, hoeveel hectare?
12.30 lunch
13 u hooi geven
13.15 zwembad onderhouden/schoonmaken
14u grind netjes maken
15u koffie
15.30 planten water geven
16.15 hooi voeren

‘s avonds tijd voor jezelf
22u laatste keer hooi

Met verweiden en dekens omdoen komt er gerust een uur per dag bij.
Heb je dit schema van de TS gekregen? :oo
4x per dag hooi voeren terwijl ze in de wei staan? En elke dag een uur bezig zijn met grind netjes maken? Dat vind ik best heftig.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-25 08:31

Pfffffffffff. Hoe er in dit topic gereageerd wordt is toch wel kenmerkend voor de huidige tijd met al die social media. :r
Jongens (en meiden) je kan ook gewoon niet reageren hé?? In plaats van alles er maar bij verzinnen. Of gewoon even de berichten van TS lezen, dan zie al heel wat nuances.