Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cinnepin schreef:Ik zie het cremeren niet als meerwaarde. In principe gebeurt er hetzelfde alleen dan andersom. De resten uit de oven worden ook door een vermaler gehaald hoor. Bij de rendac gebeurt dat eerst en dan verbranding en bij crematie andersom. Ik vind zelf cremeren ook niks, dier ( of mensen ) wordt ook gewoon in de fik gestoken en fikt lekker weg...ook niet zo heel fijn toch?
Konden we maar voor begraven kiezen...
Horsie84 schreef:Een strooi gebied is natuurlijk ook een optie. Ik weet alleen niet of het voor dieren net zo "beschermd " is als voor mensen. Tenminste voor mensen is het toch net als een begraafplaats?
Daar kan niet opeens alles geruimd worden voor woningbouw ofzo.
Rendac, tja het feit dat anderen verdienen over mijn dierbare viervoeter vriendjes ,gaat er bij mij niet in.
Vandaag word kelly opgehaald door de Bréborgh. Parel is al thuis. Fijne afsluiting.
Zij zijn voor ons misschien nog wel waardevoller als een mens. Op onze dierbare naasten na.
Horsie84 schreef:Wat denk je van de verwerking van diervoeding? Bio-industrie?
Daar word wel geld mee verdient. Als ik het mis heb. En iemand die daar werkt kan er meer over vertellen, graag. En dan zal ik mijn informatie bijstellen.
https://www.google.com/search?q=waar+ge ... e&ie=UTF-8
Brainless schreef:Horsie84 schreef:Wat denk je van de verwerking van diervoeding? Bio-industrie?
Daar word wel geld mee verdient. Als ik het mis heb. En iemand die daar werkt kan er meer over vertellen, graag. En dan zal ik mijn informatie bijstellen.
https://www.google.com/search?q=waar+ge ... e&ie=UTF-8
Maar de (een gedeelte van die) opbrengst gaat weer af van de factuur..
Er staat een kopje: Verwerkingskosten en verkoopopbrengsten Dat zijn de kosten - de baten.
Er gaat niks voor diervoeding weg, alleen voor verbranding voor energie en er worden biobrandstoffen van gemaakt.
[ Afbeelding ]
brittevdijk schreef:Uitkijken bij rendac dat je paard niet terecht komt bij dode koeien, varkens kippen. Tenzij je dat geen probleem vind..
Horsie84 schreef:Brainless, dat is een mooi overzichtje. Ben ik toch benieuwd hoe bij de berekening de plussen en minnen zijn. Ook rendac moet ergens geld aan verdienen.
_San87_ : feiten is weten. Nu is het giswerk.
Ik ben blij met het paardencrematorium. Mijn pony's krijgen een eervol afscheid en komen weer thuis.
Voor mij belangrijk.
Anjali: opzetten. Ja, dat is ook een manier. Zou ik niet voor kiezen.
Horsie84 schreef:San97, jou eerste zin klopt als een bus.
De laatste had niet gehoeven.
Het is punt is dat ik een waardig afscheid wil en mijn dier mee naar huis.
Ik heb geen probleem met een crematorium voor dieren. Het gaat om een net afscheid en daar moet voor betaald. Je betaald voor een dienst zodat je je geliefde dier weer mee kunt nemen.
Zoals je ook betaald voor je plekje op de begraafplaats of crematie.
Wat mijn probleem is, is dat mijn dier bij rendac gebruikt word voor andere doeleinden.
Daar laat ik mijn dier niet voor gebruiken.
Heel fijn dar zij voor een heel net afscheid bij ophalen kunnen zorgen. Fijn dat die optie er is.