Afscheid cremeren rendac

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 19:20

Wij hebben vorig jaar onze ruin individueel laten cremeren bij Chevaline.

Erg netjes gedaan. Afhalen was heel prettig. Je krijgt een bericht als het proces begint en eindigt. Krijgt ook een mooi pakketje (buiten je twee grote emmers as) mee. Twee hoefafdrukken, waarvan 1 in een lijst. Een plukje haar in een doorzichtig kistje. Een fotoboekje. Een officieel rapportje. En nog een kaarsje.

Je krijgt een kaars met foto die je kan aansteken als het proces begint.

Ik heb een ring laten maken bij juwelier Wijffels met as van mijn paard in.

Slmt9

Re: Afscheid cremeren rendac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:24

Ik vind dat afscheidspakket van Chevaline echt zoiets moois. Doen de anderen dit ook? Qua kosten viel het me ook erg me, terwijl wij in Drenthe wonen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:38

Zeker weten Rendac. Ik zou mezelf en mijn naasten daar ook wel door willen laten vernietigen als de tijd komt. Na de dood blijft er voor mij slechts een lichaam over. Natuurlijk een lichaam van een dier dat je lief hebt gehad, maar het leven en het gevoel is er uit.

Ik vond de individuele service van Rendac wel heel fijn, want ik heb zelf geen middelen om een dood paard te verslepen. Hierdoor kon ik mijn paard laten inslapen midden in de wei en is hij daar op een afgesproken tijd heel netjes weggehaald. Ik weet dat hij eenmaal daar ook gewoon op de grote hoop kwam maar dat kan ik wel van me afzetten. Waarschijnlijk ook omdat ik het niet hoef te zien. Mijn andere paard was op straat gestorven dus is wel gewoon door de reguliere dienst opgehaald. Ook dat geen heel netjes, fijne chauffeur. Liet mij nog afscheid nemen en stuurde me toen naar binnen.