Urgente vraag ; Rendak !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 01:06

Raar want onze pony is gewoon opgehaald en daar heb ik niet vooraf voor hoeven betalen.

superpony

Re: Urgente vraag ; Rendak !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 02:51

Hier een aantal keren contact gehad met Rendac en ook een paar keer wat gedoe.

Ik belde dat ons paard donderdag met datum werd ingeslapen. Hij zou dan de vrijdag daarna opgehaald worden. Hij stond in pension en alles geregeld. Werd ik op donderdag gebeld dat ze er al stonden. Veearts wilde zo laat mogelijk komen, dus hij was op dat moment nog niet ingeslapen. Ze kwamen die vrijdag wel terug, maar toch.....

Een paar keer moeten bellen dat ze heel aardig en begripvol waren.

Maar 1,5jr geleden belde ik voor ons varken en nam de portier op. Hij ging kijken of er nog iemand was. Het was nog voor einde werktijd, dus ik belde op tijd. Kreeg een dame aan de telefoon en zij nam vrij kortaf de gegevens op. Ze zou volgende dag opgehaald worden. Heb meerdere keren gekeken, maar ze lag er nog steeds.
Volgende dag gebeld, nam een zeer vriendelijke dame op en die kon niks vinden over het ophalen. Ze is die dag nog wel opgehaald toen.

Ze zijn vaak laat met hun factuur, dus ik wacht daar gewoon netjes op. Krijg ik opeens een brief van een deurwaarder. Nooit ene rekening gekregen en ook geen herinnering. Voor dat kleine bedrag hoef ik daar ook echt niet over te liegen.
Heb de deurwaarder en Rendac beiden gemaild. De deurwaarder was begripvol. Rendac deed wat flauw. Het lag eraan dat ik hotmail heb. Nou, dat had ik die eerdere keren ook al en krijg ook van andere bedrijven alles gewoon netjes binnen.
Heb toen een verzoek gedaan dat ze mij een bewijs zouden sturen dat ze mij werkelijk ene factuur en een herinnering hadden gestuurd, maar daar kwam alleen ene losse factuur op.

Ze hebben het vast druk en meestal zal alles goed gaan, maar dat je alleen bij hun terecht kan, heeft soms ene keerzijde.

Ik snap je emoties TS, maar in buitengebied liggen wel vaker dieren langs de weg en als het goed afgedekt is, zou ik me daar verder niet te druk om maken. Hier moeten er ook kinderen langs fietsen. Niet leuk, maar feitelijk zien ze niks.

Sterkte voor jullie met het verlies en hopelijk wordt het snel netjes opgelost.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:30

Bij mij ging het ook niet goed. Woensdagavond voor hemelvaart overleden. Rendac gebeld, ik kreeg een bandje.Donderdag Hemelvaart, vrijdagochtend gelijk gebeld, werd er vrolijk verteld dat er geen bandje was en dat ik het dus wel fout gedaan zou hebben.
Ze hadden het druk en konden niet meer komen op vrijdag, zou dus maandag worden.
Ondertussen was het heerlijk zonnig weer en de geur kwam je van ver al tegemoet. Maar ze waren met geen mogelijkheid in beweging te krijgen.
Op het einde van de middag liep ik nog een x naar de wei, toen was hij ineens wel opgehaald. Daar schrok ik zo van, maar was ook opgelucht.

Achteraf nog iemand gesproken. Als je na kantoortijden wil melden, kan dit officieel niet. Als je kiest voor calamiteit (dat eigenlijk alleen voor bv vele dode dieren door brand bedoelt is) dan krijg je de portier en die zorgt er dan voor dat het op de planning van de volgende werkdag komt.
Doe je deze keuze niet maken moet je wachten tot de volgende werkdag en dan is het maar net of het druk is of niet of ze dezelfde dag nog kunnen komen of de dag erna.
Soms werken ze ook in weekend, als het warm weer is en de feestdagen ervoor/na dit vragen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:37

In BE moet je niet alleen aanmelden maar ook meteen al betalen.
Als je DA de melding gedaan heeft - heeft die dan ook betaald voor de ophaling?

Mijn paard is op een dinsdag overleden. Ik ben van stal naar huis gereden en heb Rendac online gecontacteerd. Ophaling verliep volgens schema.

Edit - dit was begin 2023.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 20-05-25 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 07:40

LWDaisy schreef:

Mijn paard is op een dinsdag overleden. Ik ben van stal naar huis gereden en heb Rendac online gecontacteerd. Ophaling verliep volgens schema.

Ik woon niet in België en er is ook niet gevraagd om een betaling .. ik heb geen probleem met vooraf betalen mochten ze dit vragen ..maar wel een probleem met het kwijtraken van meldingen en gegevens en de haak erop gooien.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 07:41

Sassy4barrel schreef:
LWDaisy schreef:

Ik woon niet in België en er is ook niet gevraagd om een betaling .. ik heb geen probleem met vooraf betalen mochten ze dit vragen ..maar wel een probleem met het kwijtraken van meldingen en gegevens en de haak erop gooien.

Ja snap ik hoor. Je hebt al zoveel te verwerken; dit wil je er gewoon niet bij.
Ik vroeg me gewoon af of hier mss het schoentje wrong.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 07:42

EllyC schreef:
Bij mij ging het ook niet goed. Woensdagavond voor hemelvaart overleden. Rendac gebeld, ik kreeg een bandje.Donderdag Hemelvaart, vrijdagochtend gelijk gebeld, werd er vrolijk verteld dat er geen bandje was en dat ik het dus wel fout gedaan zou hebben.
Ze hadden het druk en konden niet meer komen op vrijdag, zou dus maandag worden.
Ondertussen was het heerlijk zonnig weer en de geur kwam je van ver al tegemoet. Maar ze waren met geen mogelijkheid in beweging te krijgen.
Op het einde van de middag liep ik nog een x naar de wei, toen was hij ineens wel opgehaald. Daar schrok ik zo van, maar was ook opgelucht.

Achteraf nog iemand gesproken. Als je na kantoortijden wil melden, kan dit officieel niet. Als je kiest voor calamiteit (dat eigenlijk alleen voor bv vele dode dieren door brand bedoelt is) dan krijg je de portier en die zorgt er dan voor dat het op de planning van de volgende werkdag komt.
Doe je deze keuze niet maken moet je wachten tot de volgende werkdag en dan is het maar net of het druk is of niet of ze dezelfde dag nog kunnen komen of de dag erna.
Soms werken ze ook in weekend, als het warm weer is en de feestdagen ervoor/na dit vragen.

Dit klopt idd. De dierenarts sprak op zaterdag met de portier. Ik sprak gister ochtend wel met een medewerker en toch is het mis gegaan met beide meldingen ..

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 07:48

superpony schreef:
Hier een aantal keren contact gehad met Rendac en ook een paar keer wat gedoe.

Ik belde dat ons paard donderdag met datum werd ingeslapen. Hij zou dan de vrijdag daarna opgehaald worden. Hij stond in pension en alles geregeld. Werd ik op donderdag gebeld dat ze er al stonden. Veearts wilde zo laat mogelijk komen, dus hij was op dat moment nog niet ingeslapen. Ze kwamen die vrijdag wel terug, maar toch.....

Een paar keer moeten bellen dat ze heel aardig en begripvol waren.

Maar 1,5jr geleden belde ik voor ons varken en nam de portier op. Hij ging kijken of er nog iemand was. Het was nog voor einde werktijd, dus ik belde op tijd. Kreeg een dame aan de telefoon en zij nam vrij kortaf de gegevens op. Ze zou volgende dag opgehaald worden. Heb meerdere keren gekeken, maar ze lag er nog steeds.
Volgende dag gebeld, nam een zeer vriendelijke dame op en die kon niks vinden over het ophalen. Ze is die dag nog wel opgehaald toen.

Ze zijn vaak laat met hun factuur, dus ik wacht daar gewoon netjes op. Krijg ik opeens een brief van een deurwaarder. Nooit ene rekening gekregen en ook geen herinnering. Voor dat kleine bedrag hoef ik daar ook echt niet over te liegen.
Heb de deurwaarder en Rendac beiden gemaild. De deurwaarder was begripvol. Rendac deed wat flauw. Het lag eraan dat ik hotmail heb. Nou, dat had ik die eerdere keren ook al en krijg ook van andere bedrijven alles gewoon netjes binnen.
Heb toen een verzoek gedaan dat ze mij een bewijs zouden sturen dat ze mij werkelijk ene factuur en een herinnering hadden gestuurd, maar daar kwam alleen ene losse factuur op.

Ze hebben het vast druk en meestal zal alles goed gaan, maar dat je alleen bij hun terecht kan, heeft soms ene keerzijde.

Ik snap je emoties TS, maar in buitengebied liggen wel vaker dieren langs de weg en als het goed afgedekt is, zou ik me daar verder niet te druk om maken. Hier moeten er ook kinderen langs fietsen. Niet leuk, maar feitelijk zien ze niks.

Sterkte voor jullie met het verlies en hopelijk wordt het snel netjes opgelost.

Bedankt
Het voelt gewoon onredelijk als zij fouten maken en vervolgens de haak erop gooien en je nergens anders terecht kan . Ik hoop idd dat het vandaag netjes geregeld kan worden zonder dat ik politie en gemeente moet gaan bellen want het is al triest genoeg zonder al die extra problemen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:04

Onali schreef:
Duhelo schreef:
Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…

Hoe lang is dat geleden?

Ik wilde, dit jaar 8 jaar geleden, vantevoren al zijn overlijden aangeven.
Hij zou maandag eind van de middag ingeslapen worden dus ik belde vrijdag ervoor al.
Nee dat kon niet, mocht pas bellen als hij dood was.
Toen dacht ik nog wel ja dan hoor je van mij dus niks anders dan snikken.
En ja ik snap heus wel dat het om wat voor reden niet door had kunnen gaan. Maar ja niet geschoten altijd mis, :+ Zelfbehoud ook.
Dus idd maandag na het inslapen gebeld en er kwam geen zinnig woord meer uit.
Uiteindelijk heeft iemand anders de telefoon overgenomen.

Rekening kwam pas maanden later, ingeslapen op 1 oktober rekening kwam in december.

2021.
Online aanmelden nadat ze dood zijn, en direct te betalen met bancontact. De regels voor particulieren zijn veranderd ...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:45

tja, je kunt er ook een groter drama van maken dan het is. En nee, het is verre van leuk maar doen alsof het compleet mis is in die organisatie gaat te ver. Je doet alsof ze expres dingen fout doen omdat ze het enige bedrijf zijn voor kadaverdestructie. Wees blij dat het in Nederland zo goed geregeld is en er geen dubieuze dingen gebeuren met kadavers. Overigens worden in het weekend geen dieren opgehaald, behalve als Rendac dit heeft aangepast, bijvoorbeeld bij een hittegolf.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 08:52

Kinke schreef:
tja, je kunt er ook een groter drama van maken dan het is. En nee, het is verre van leuk maar doen alsof het compleet mis is in die organisatie gaat te ver. Je doet alsof ze expres dingen fout doen omdat ze het enige bedrijf zijn voor kadaverdestructie. Wees blij dat het in Nederland zo goed geregeld is en er geen dubieuze dingen gebeuren met kadavers. Overigens worden in het weekend geen dieren opgehaald, behalve als Rendac dit heeft aangepast, bijvoorbeeld bij een hittegolf.

2 x een melding kwijt raken en gegevens kwijt raken en dan vervolgens de haak erop gooien dat is niet netjes. Meldingen kwijt raken doen ze niet Express maar de haak erop gooien toch wel ..
Dat kan jij geen drama vinden maar ik vind het niet zo heel grappig ..
En het ging niet om in het weekend ophalen ..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:53

Mijn ervaringen met de Rendac goed. Telefonisch te woord staan wanneer je in tranen bent ging prima, ophalen was op tijd, respectvol en zoveel als mogelijk afgeschermd van zicht (wij woonden toen aan de doorgaande weg in het dorp, heb zelf niks gezien).

Qua facturering: Rendac factureert altijd 1 x per kwartaal (ben zelf assistent accountant in de agro wereld, zie de facturen elke dag voorbij komen). Dus de factuur zal dus afhankelijk van het moment van inslapen lang of kort op zich laten wachten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:56

Sassy4barrel schreef:
Kinke schreef:

2 x een melding kwijt raken en gegevens kwijt raken en dan vervolgens de haak erop gooien dat is niet netjes. Meldingen kwijt raken doen ze niet Express maar de haak erop gooien toch wel ..

Helemaal eens met TS! Als eerste gecondoleerd met het verlies van jullie maatje!
Wat een ellende allemaal :(:) Is er inmiddels al wat meer bekend qua ophalen?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 09:05

BloemBloem schreef:
Sassy4barrel schreef:

Helemaal eens met TS! Als eerste gecondoleerd met het verlies van jullie maatje!
Wat een ellende allemaal :(:) Is er inmiddels al wat meer bekend qua ophalen?

Bedankt inmiddels is het geregeld
Als het goed is word ze binnen 2 uur opgehaald ..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:10

Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.

Op zulke onprettige contacten zit je niet te wachten.

Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.

Een paard is een huisdier en het zou fijn zijn als zulke bedrijven dat begrijpen en daar anders mee zouden kunnen omgaan.

Ik wens je veel sterkte, ik heb een paard gehad dat pas na een week hitte werd opgehaald, ondanks dat we het van tevoren hadden geregeld. Ik ga uiteraard hier niet in detail op in, maar ik gun dat zelfs mijn ergste vijand niet.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 09:18

Monique1963 schreef:
Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.

Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.

Een paard is een huisdier en het zou fijn zijn als zulke bedrijven dat begrijpen en daar anders mee zouden kunnen omgaan.

Ik wens je veel sterkte, ik heb een paard gehad dat pas na een week hitte werd opgehaald, ondanks dat we het van tevoren hadden geregeld. Ik ga uiteraard hier niet in detail op in, maar ik gun dat zelfs mijn ergste vijand niet.

Ohh wat erg.. en zoiets vergeet je nooit meer

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:20

Monique1963 schreef:

In mijn ervaring doet de Rendac dat normaal gezien echt supergoed.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:24

Onali schreef:
Duhelo schreef:
Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…

Hoe lang is dat geleden?

Ik wilde, dit jaar 8 jaar geleden, vantevoren al zijn overlijden aangeven.
Hij zou maandag eind van de middag ingeslapen worden dus ik belde vrijdag ervoor al.
Nee dat kon niet, mocht pas bellen als hij dood was.
Toen dacht ik nog wel ja dan hoor je van mij dus niks anders dan snikken.
En ja ik snap heus wel dat het om wat voor reden niet door had kunnen gaan. Maar ja niet geschoten altijd mis, :+ Zelfbehoud ook.
Dus idd maandag na het inslapen gebeld en er kwam geen zinnig woord meer uit.
Uiteindelijk heeft iemand anders de telefoon overgenomen.

Rekening kwam pas maanden later, ingeslapen op 1 oktober rekening kwam in december.

Bijna 6 jaar geleden toen mijn pony ingeslapen moest worden, kon dat wel. De stal eigenaar zei toen nog, ik heb 1 dag nodig (was geen spoed). Hij heeft toen woensdags gebeld, dat ze donderdag zou worden ingeslapen en ze is vrijdagochtend opgehaald. Betalen ging ook via hem.

TS sterkte, ik hoop voor je dat ze straks inderdaad wordt opgehaald.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:31

Citaat:

Zakelijk is heel wat anders dan onbeschoft de hoorn erop gooien :)

Hoe dan ook, fijn dat het geregeld is TS, sterkte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:48

Hopelijk is het vanmiddag inderdaad achter de rug :(:)

Normaal zijn ze juist heel begripvol en vriendelijk enzo aan de telefoon bij Rendac, daar hoor je veel goede ervaringen over juist, dat ze goed begrijpen dat het om een geliefd dier gaat.

Maar er zal wellicht ook wel eens iemand aan de telefoon zitten die wat minder invoelend is :(:)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 09:49

Fijn dat het nu eindelijk geregeld is, afscheid nemen is al moeilijk genoeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:11

Fijn dat hij vanmiddag wordt opgehaald! Heel naar allemaal. Sterkte.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:38

Blij te lezen dat ze vanmiddag opgehaald wordt.

Wij hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Pong onverwacht geeuthenaseerd op zaterdag (Pinksterweekend) ondanks al onze inspanningen werd deze pas op woensdag opgehaald. Het was echt verschrikkelijk, ook voor onze buren.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 10:42

Faya__ schreef:
Blij te lezen dat ze vanmiddag opgehaald wordt.

Wij hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Pong onverwacht geeuthenaseerd op zaterdag (Pinksterweekend) ondanks al onze inspanningen werd deze pas op woensdag opgehaald. Het was echt verschrikkelijk, ook voor onze buren.

Ongelooflijk triest en alle extra stress die daarbij komt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 10:44

Update

Ze is opgehaald

Gelukkig

Ik sta hier echt met tranen in m’n ogen te kijken naar een leeg zeil. Een gevoel van opluchting maar ook het gevoel dat de emoties en verwerking nu pas gaan komen

Bedankt allemaal voor het medeleven en de adviezen