Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LWDaisy schreef:In BE moet je niet alleen aanmelden maar ook meteen al betalen.
Als je DA de melding gedaan heeft - heeft die dan ook betaald voor de ophaling?
Mijn paard is op een dinsdag overleden. Ik ben van stal naar huis gereden en heb Rendac online gecontacteerd. Ophaling verliep volgens schema.
Sassy4barrel schreef:LWDaisy schreef:In BE moet je niet alleen aanmelden maar ook meteen al betalen.
Als je DA de melding gedaan heeft - heeft die dan ook betaald voor de ophaling?
Mijn paard is op een dinsdag overleden. Ik ben van stal naar huis gereden en heb Rendac online gecontacteerd. Ophaling verliep volgens schema.
Ik woon niet in België en er is ook niet gevraagd om een betaling .. ik heb geen probleem met vooraf betalen mochten ze dit vragen ..maar wel een probleem met het kwijtraken van meldingen en gegevens en de haak erop gooien.
EllyC schreef:Bij mij ging het ook niet goed. Woensdagavond voor hemelvaart overleden. Rendac gebeld, ik kreeg een bandje.Donderdag Hemelvaart, vrijdagochtend gelijk gebeld, werd er vrolijk verteld dat er geen bandje was en dat ik het dus wel fout gedaan zou hebben.
Ze hadden het druk en konden niet meer komen op vrijdag, zou dus maandag worden.
Ondertussen was het heerlijk zonnig weer en de geur kwam je van ver al tegemoet. Maar ze waren met geen mogelijkheid in beweging te krijgen.
Op het einde van de middag liep ik nog een x naar de wei, toen was hij ineens wel opgehaald. Daar schrok ik zo van, maar was ook opgelucht.
Achteraf nog iemand gesproken. Als je na kantoortijden wil melden, kan dit officieel niet. Als je kiest voor calamiteit (dat eigenlijk alleen voor bv vele dode dieren door brand bedoelt is) dan krijg je de portier en die zorgt er dan voor dat het op de planning van de volgende werkdag komt.
Doe je deze keuze niet maken moet je wachten tot de volgende werkdag en dan is het maar net of het druk is of niet of ze dezelfde dag nog kunnen komen of de dag erna.
Soms werken ze ook in weekend, als het warm weer is en de feestdagen ervoor/na dit vragen.
superpony schreef:Hier een aantal keren contact gehad met Rendac en ook een paar keer wat gedoe.
Ik belde dat ons paard donderdag met datum werd ingeslapen. Hij zou dan de vrijdag daarna opgehaald worden. Hij stond in pension en alles geregeld. Werd ik op donderdag gebeld dat ze er al stonden. Veearts wilde zo laat mogelijk komen, dus hij was op dat moment nog niet ingeslapen. Ze kwamen die vrijdag wel terug, maar toch.....
Een paar keer moeten bellen dat ze heel aardig en begripvol waren.
Maar 1,5jr geleden belde ik voor ons varken en nam de portier op. Hij ging kijken of er nog iemand was. Het was nog voor einde werktijd, dus ik belde op tijd. Kreeg een dame aan de telefoon en zij nam vrij kortaf de gegevens op. Ze zou volgende dag opgehaald worden. Heb meerdere keren gekeken, maar ze lag er nog steeds.
Volgende dag gebeld, nam een zeer vriendelijke dame op en die kon niks vinden over het ophalen. Ze is die dag nog wel opgehaald toen.
Ze zijn vaak laat met hun factuur, dus ik wacht daar gewoon netjes op. Krijg ik opeens een brief van een deurwaarder. Nooit ene rekening gekregen en ook geen herinnering. Voor dat kleine bedrag hoef ik daar ook echt niet over te liegen.
Heb de deurwaarder en Rendac beiden gemaild. De deurwaarder was begripvol. Rendac deed wat flauw. Het lag eraan dat ik hotmail heb. Nou, dat had ik die eerdere keren ook al en krijg ook van andere bedrijven alles gewoon netjes binnen.
Heb toen een verzoek gedaan dat ze mij een bewijs zouden sturen dat ze mij werkelijk ene factuur en een herinnering hadden gestuurd, maar daar kwam alleen ene losse factuur op.
Ze hebben het vast druk en meestal zal alles goed gaan, maar dat je alleen bij hun terecht kan, heeft soms ene keerzijde.
Ik snap je emoties TS, maar in buitengebied liggen wel vaker dieren langs de weg en als het goed afgedekt is, zou ik me daar verder niet te druk om maken. Hier moeten er ook kinderen langs fietsen. Niet leuk, maar feitelijk zien ze niks.
Sterkte voor jullie met het verlies en hopelijk wordt het snel netjes opgelost.
Onali schreef:Duhelo schreef:Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…
Hoe lang is dat geleden?
Ik wilde, dit jaar 8 jaar geleden, vantevoren al zijn overlijden aangeven.
Hij zou maandag eind van de middag ingeslapen worden dus ik belde vrijdag ervoor al.
Nee dat kon niet, mocht pas bellen als hij dood was.
Toen dacht ik nog wel ja dan hoor je van mij dus niks anders dan snikken.
En ja ik snap heus wel dat het om wat voor reden niet door had kunnen gaan. Maar ja niet geschoten altijd mis,Zelfbehoud ook.
Dus idd maandag na het inslapen gebeld en er kwam geen zinnig woord meer uit.
Uiteindelijk heeft iemand anders de telefoon overgenomen.
Rekening kwam pas maanden later, ingeslapen op 1 oktober rekening kwam in december.
Kinke schreef:tja, je kunt er ook een groter drama van maken dan het is. En nee, het is verre van leuk maar doen alsof het compleet mis is in die organisatie gaat te ver. Je doet alsof ze expres dingen fout doen omdat ze het enige bedrijf zijn voor kadaverdestructie. Wees blij dat het in Nederland zo goed geregeld is en er geen dubieuze dingen gebeuren met kadavers. Overigens worden in het weekend geen dieren opgehaald, behalve als Rendac dit heeft aangepast, bijvoorbeeld bij een hittegolf.
Sassy4barrel schreef:Kinke schreef:tja, je kunt er ook een groter drama van maken dan het is. En nee, het is verre van leuk maar doen alsof het compleet mis is in die organisatie gaat te ver. Je doet alsof ze expres dingen fout doen omdat ze het enige bedrijf zijn voor kadaverdestructie. Wees blij dat het in Nederland zo goed geregeld is en er geen dubieuze dingen gebeuren met kadavers. Overigens worden in het weekend geen dieren opgehaald, behalve als Rendac dit heeft aangepast, bijvoorbeeld bij een hittegolf.
2 x een melding kwijt raken en gegevens kwijt raken en dan vervolgens de haak erop gooien dat is niet netjes. Meldingen kwijt raken doen ze niet Express maar de haak erop gooien toch wel ..
Dat kan jij geen drama vinden maar ik vind het niet zo heel grappig ..
En het ging niet om in het weekend ophalen ..
BloemBloem schreef:Sassy4barrel schreef:
2 x een melding kwijt raken en gegevens kwijt raken en dan vervolgens de haak erop gooien dat is niet netjes. Meldingen kwijt raken doen ze niet Express maar de haak erop gooien toch wel ..
Dat kan jij geen drama vinden maar ik vind het niet zo heel grappig ..
En het ging niet om in het weekend ophalen ..
Helemaal eens met TS! Als eerste gecondoleerd met het verlies van jullie maatje!
Wat een ellende allemaalIs er inmiddels al wat meer bekend qua ophalen?
Monique1963 schreef:Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.
Op zulke onprettige contacten zit je niet te wachten.
Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.
Een paard is een huisdier en het zou fijn zijn als zulke bedrijven dat begrijpen en daar anders mee zouden kunnen omgaan.
Ik wens je veel sterkte, ik heb een paard gehad dat pas na een week hitte werd opgehaald, ondanks dat we het van tevoren hadden geregeld. Ik ga uiteraard hier niet in detail op in, maar ik gun dat zelfs mijn ergste vijand niet.
Monique1963 schreef:Wat ontzettend rot en verdrietig voor je dat je pony is overleden. Gecondoleerd.
Op zulke onprettige contacten zit je niet te wachten.
Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.
Een paard is een huisdier en het zou fijn zijn als zulke bedrijven dat begrijpen en daar anders mee zouden kunnen omgaan.
Ik wens je veel sterkte, ik heb een paard gehad dat pas na een week hitte werd opgehaald, ondanks dat we het van tevoren hadden geregeld. Ik ga uiteraard hier niet in detail op in, maar ik gun dat zelfs mijn ergste vijand niet.
Onali schreef:Duhelo schreef:Toen ik rendac liet komen moest ik online aanmelden, chipnr paard ingeven en betalen voor ze kwamen ophalen…
Hoe lang is dat geleden?
Ik wilde, dit jaar 8 jaar geleden, vantevoren al zijn overlijden aangeven.
Hij zou maandag eind van de middag ingeslapen worden dus ik belde vrijdag ervoor al.
Nee dat kon niet, mocht pas bellen als hij dood was.
Toen dacht ik nog wel ja dan hoor je van mij dus niks anders dan snikken.
En ja ik snap heus wel dat het om wat voor reden niet door had kunnen gaan. Maar ja niet geschoten altijd mis,Zelfbehoud ook.
Dus idd maandag na het inslapen gebeld en er kwam geen zinnig woord meer uit.
Uiteindelijk heeft iemand anders de telefoon overgenomen.
Rekening kwam pas maanden later, ingeslapen op 1 oktober rekening kwam in december.
Citaat:Ik vind vaak met zulke bedrijven dat de werknemers niet het onderscheid weten te maken tussen een huisdier en een consumptiedier. Een boer die een van zijn 200 koeien verliest en dat moet laten ophalen, dan gaat het om een artikel. En dan snap ik zakelijkheid wel.
Faya__ schreef:Blij te lezen dat ze vanmiddag opgehaald wordt.
Wij hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Pong onverwacht geeuthenaseerd op zaterdag (Pinksterweekend) ondanks al onze inspanningen werd deze pas op woensdag opgehaald. Het was echt verschrikkelijk, ook voor onze buren.