Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '25 of mei '26

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: Dienst: oppas gezocht Zuid-Frankrijk 3 weken september '25 of mei '26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 15:27

Wij hebben met verhuizen vaak mist onderweg, en daar is het juist heel vlak, in de vallei van de Tarn. Maar ook in de bergen hoor, soms heel plaatselijk, onderweg veel mist en bij ons huis niet. Ik vind dichte mist wel gevaarlijk met auto rijden, vooral in het donker en in de bergen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:17

Geen idee normandie en bretagne zijn toch aardig vlak, jura en vogezen zijn heuvelachtig tot bergen maar de mist komt bij mij meest op in de nacht en blijft soms hardnekkig hangen. Meestal waait het maar vochtig en de wind weg is gegarandeerd mist.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:06

karuna schreef:
Klopt daar lijkt het wel wat op. Alleen wat meer wind waar ik zit. Maar gek genoeg de mist de regen het voelt anders dan in nederland. De mist lijkt minder benauwend voor me. Na regen trekt het rapper bij. Weer in westrandje vogezen (ver van de bergen af) en de achterhoek zijn kwa weer en soort bedrijvigheid aardig aan elkaar gelijk. Iets kouder in de winter, iets warmer in de zomer. Ik hoef niet zo extreem

Grappig dat dit het weer in de westrand Vogezen en de Achterhoek zo ongeveer gelijk zijn. Dat extreme weer lijkt mij ook niet prettig. Kan me wel herinneren dat het rond Bordeaux ook behoorlijk kan stormen.

De locals zullen inderdaad wel het beste wat over het klimaat kunnen vertellen.

Waar woon jij ongeveer Tinka?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 10:17

De achterhoek en de vogezen zitten wel op dezelfde lengtegraad zou dat nog kunnen helpen?

Ik ontdekte dat ik met Kies_naam, (ze is al een tijdje niet meer hier geweest, we hopen dat alles goed gaat) uit Bulgarije op dezelfde breedtegraad zat en we idd hetzelfde weertype hebben.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:44

Ik woon er nog niet, maar over 1 maand wel. Een klein dorpje 35 minuten ten zuiden van Bergerac en ten westen van Villeneuve sur lot. Nu nog in het noordoosten van de Tarn, tegen de Aveyron aan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 09:55

Ah dat is in of vlakbij de Dordogne? Ziet er ook mooi uit daar maar dat ziet de Tarn ook.

Ahja dezelfde lengtegraad, dat klinkt logisch wat betreft het weer. Wel interessant.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:44

Ons nieuwe huis is 10 minuten van de dordogne af, dus inderdaad vlakbij. Het landschap is ook hetzelfde als de zuid dordogne. Alleen in de dordogne wat meer wijnvelden, maar in de winter zijn die best zaai, al die stokjes met niets eraan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 16:23

Jullie vroegen nog waar het veel regende. Ik kreeg een filmpje (met reclame erin) voorgesteld daarin staan de steden met de meeste regen. Eentje ervan is Limoges, daar woonde ik dus vlak bij in het eerste huis. Never again. Dus dit zijn de steden, maar de streek eromheen heeft natuurlijk ook veel regen.

https://www.msn.com/fr-fr/lifestyle/voy ... rstitial=1

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 01:42

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 10:40

Ja Limoges is toch ook heel groen en plat?

Lijkt me een erg mooi gebied om te gaan wonen Tinka, wijnvelden zijn in de winter natuurlijk erg kaal.

Leuk filmpje Monique! Al klinkt die storm wel heftig..het ziet er wel mooi groen uit daar nu.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 11:53

Elisa2 schreef:
Ja Limoges is toch ook heel groen en plat?

Lijkt me een erg mooi gebied om te gaan wonen Tinka, wijnvelden zijn in de winter natuurlijk erg kaal.

Leuk filmpje Monique! Al klinkt die storm wel heftig..het ziet er wel mooi groen uit daar nu.

Hi Elisa, Limoges is erg groen, maar niet plat. Er zijn wel heuvels en sommige zijn best stijl. Ten zuiden van Limoges is het best heel mooi. Maar nat dus. En wij woonden daar vlak onder.

De lente is nu hier en alles wordt weer heerlijk groen inderdaad. Maar wij zitten een uur of 4 onder limoges.