Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMaritt

Re: Stal gezocht omgeving ede, wageningen, rhenen, veenendaal, overberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 22:03

Geen idee wat de status van deze stal is, maar is stal Meurs in Wageningen wat? Ik ben daar jaren terug wezen kijken, sfeer was in ieder geval top. Verder weet ik het niet zo hoed meer.

Zelf sta ik inmiddels alweer wat jaren op Miltenburg. Een jaar op de wachtlijst gestaan, regelmatig even met de eigenaar gebeld. Geen spijt van het lange wachten :)

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 22:59

xMaritt schreef:
Geen idee wat de status van deze stal is, maar is stal Meurs in Wageningen wat? Ik ben daar jaren terug wezen kijken, sfeer was in ieder geval top. Verder weet ik het niet zo hoed meer.

Zelf sta ik inmiddels alweer wat jaren op Miltenburg. Een jaar op de wachtlijst gestaan, regelmatig even met de eigenaar gebeld. Geen spijt van het lange wachten :)

Miltenburg heeft ook altijd al hoog in mn lijstje gestaan. Bijna geen verloop en lange wachtlijst idd… Super leuk dat je uiteindelijk toch een plekje hebt kunnen krijgen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:08

Stal Joel krijgt een plekje binnenkort. Als het niks voor jou is dan misschien wel voor iemand anders.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:14

Stal Almaro krijgt weer plekjes vrij

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:19

Ik ben voorzien. In februari verhuis ik met m’n paardje naar de Oscarhoeve! Heel erg bedankt voor iedereen die mee heeft gedacht! Mochten er nog plekken zijn, deel die gerust. Wellicht heeft iemand anders er wat aan :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:20

Toch de Oscarhoeve? Waarom toch deze stal gekozen?

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:22

Bellatrix schreef:

Was langs geweest en na overleg bleek er toch veel mogelijk te zijn. Heb nog een aantal mensen die op stal stonden/staan gesproken en die hebben me eerlijk ingelicht over de plus en min punten en daaruit heb ik de beslissing genomen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:38

Ok, nou ik hoop dat je er veel plezier gaat hebben. Misschien zie ik je daar nog wel eens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:39

kleim schreef:
Bellatrix schreef:

Was langs geweest en na overleg bleek er toch veel mogelijk te zijn. Heb nog een aantal mensen die op stal stonden/staan gesproken en die hebben me eerlijk ingelicht over de plus en min punten en daaruit heb ik de beslissing genomen

Leuk, ik loop er ook nog weleens. Misschien kom ik je nog weleens tegen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:41

kleim schreef:
xMaritt schreef:

Miltenburg heeft ook altijd al hoog in mn lijstje gestaan. Bijna geen verloop en lange wachtlijst idd… Super leuk dat je uiteindelijk toch een plekje hebt kunnen krijgen!

Ik sta er inmiddels alweer 6 jaar naar m'n zin! Zonder op de wachtlijst te hebben gestaan :+ Ze hadden toen direct plek.

Maar qua prijs is het wel echt pittig hoor, gaan nu per februari ook weer omhoog. Begrijpelijk, maar voor mij begint het nu wel richting een bepaalde grens te gaan..

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:52

Mag ik vragen wat het tarief is? :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:53

Per 1 februari gaan we naar €460 pm

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:54

Ghostattack schreef:

Zooooo, dat is wel echt stevig ja :=.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:57

Doet wel pijn ja :+ Maar sta er wel echt super fijn!

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 21:07

Ghostattack schreef:

Ahh ja oscarhoeve is 450, ook flink aan de prijs…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:08

Ghostattack schreef:
Doet wel pijn ja :+ Maar sta er wel echt super fijn!

Dat is zeker wat waard, het is ook gewoon een fijne/goede plek. Maar ik snap wel dat er een keer een grens bereikt wordt.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:26

Grappig om te lezen goshtattack, voor mij is de grens ook wel bereikt :o Ik snap wel dat de prijzen omhoog moeten, maar het haalt voor mij de lol er wel een beetje van af

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:39

xMaritt schreef:
Grappig om te lezen goshtattack, voor mij is de grens ook wel bereikt :o Ik snap wel dat de prijzen omhoog moeten, maar het haalt voor mij de lol er wel een beetje van af

Ja heel begrijpelijk! We krijgen er ontzettend veel voor terug (zoals de nieuwe buitenbak), maar toch. In het begin toen ik er stond, stonden de paarden in de zomer gerust tot 20-21u buiten. Dat is nu helaas niet meer (personeelstekort geloof ik). Destijds betaalde ik 350 of 360 pm.

Mijne staat nu al sinds augustus met een blessure dus ik kan weinig tot geen gebruik maken van alle mooie faciliteiten -O- Komt wel weer, maar is wel zuur. En onze paddock is rond de hooibakken ook echt heel ellendig qua modder.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:00

Deze staat op Facebook.

Per 1 maart: Stalplek beschikbaar op onze kleinschalige privéstal in Terschuur
Ben jij op zoek naar een fijne en betrokken plek voor jouw paard? In het buitengebied van Terschuur (gemeente Barneveld) komt per 1 maart een stal vrij op onze gezellige privéstal met 3-4 paarden.
Wat bieden wij?
· Rijbak: Een uitstekende buitenbaan van 20x40 meter, altijd goed berijdbaar, voorzien van verlichting én springmateriaal.
· Ruime paddock: In de winter staan de paarden dagelijks buiten in een paddock van circa 20x30 meter. Deze is grotendeels droog, gedeeld met 3-4 paarden, en voorzien van overdekte hooihuisjes met onbeperkt, onverpakt hooi.
· Weidegang: In de zomer streven we naar volle dagen op de wei, afhankelijk van het weer. 's Avonds en in de winter komen de paarden op stal.
· Zadelkast: Iedere eigenaar beschikt over een grote, persoonlijke zadelkast.
· Voer: Wij voeren Agrobs vitaminen- en mineralenbrok. Aanvullend krachtvoer dien je zelf aan te leveren in bakjes.
· Dagelijkse verzorging: Wij verzorgen het binnen- en buitenzetten, hooi geven, waterbakken vullen en (indien nodig) dekens, vliegenmaskers in de ochtend of medicatie toedienen. Zelf mest je dagelijks je eigen stal uit. De bodembedekking is krullen.
Wie zijn wij?
Wij zijn een gezin dat op locatie woont. Onze dochter (rond de 25 jaar) rijdt fanatiek dressuurmatig. Onze 10-jarige merrie kan helaas niet meer bereden worden, daarom komt er binnenkort een jonge merrie bij voor de sport. Onze stalgenoot (ook 25-30 jaar) heeft een vriendelijke 3,5-jarige, nu nog onbeleerde merrie. Samen creëren we een rustige, gezellige en fijne omgeving waarin iedereen plezierig met zijn of haar paard bezig kan zijn.
Wat zoeken wij?
Een passende aanvulling op onze stal in de vorm van zowel een paard als eigenaar:
Voor het paard:
· Een sociale merrie of een niet-dekkende, iets oudere ruin zonder achterijzers.
· Het paard moet goed kunnen samenleven met onze twee merries.
Voor de eigenaar:
· Je bent actief met je paard bezig en laat alles netjes achter.
· Je bent vriendelijk, respectvol en verantwoordelijk in de omgang met je paard én met ons.
· Je helpt mee met het netjes houden van paddocks en weilanden (ongeveer 2-3 keer per week een ronde uitmesten).
· Je denkt graag mee over verbeteringen, zoals verrijking of gezamenlijke klusjes.
· Het is belangrijk dat je goed klikt met ons en de andere stalgenoten.
Onze insteek
We zijn op zoek naar iemand die zich thuis voelt op onze stal en bijdraagt aan de fijne sfeer die we met elkaar hebben opgebouwd. Zowel de klik tussen ons als de klik tussen de paarden vinden we essentieel. Interesse? Stuur ons een berichtje en vertel iets over jezelf en je paard. We kijken ernaar uit je te leren kennen!

Bremsebremse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:16

kleim schreef:
Iemand ervaring met de foliohoeve in bennekom? Is een manege maar biedt ook pension aan volgensmij… Hoe is het daar qua beleid en faciliteiten ?

Niet zo netjes om informatie te vragen over de stal waar je staat, beetje sensatie zoeken......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:21

Bremsebremse schreef:
kleim schreef:
Iemand ervaring met de foliohoeve in bennekom? Is een manege maar biedt ook pension aan volgensmij… Hoe is het daar qua beleid en faciliteiten ?

Niet zo netjes om informatie te vragen over de stal waar je staat, beetje sensatie zoeken......

Waarom is dat een probleem :=. Als ze bepaalde ervaringen heeft en een ander heeft die ook, goede reden om te blijven of te verhuizen, toch?

Is het jouw stal?

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 14:12

Bremsebremse schreef:
kleim schreef:

Is zeker geen sensatie zoeken, ik heb mijn eigen ervaringen en daar hou ik me natuurlijk bij.
Aangezien ik over allerlei andere stallen andermans ervaringen vraag, hoor ik dit graag ook ter vergelijking.
Uiteindelijk moet het een goede keus zijn want vertrekken en erachter komen dat het tegenvalt in verhouding tot wat je eerst had is ook iets wat men wil voorkomen.
Ik snap hoe dit over kan komen, maar ervaringen vragen aan stalgenoten lijkt me een negatief effect hebben en bovendien ook partijdig omdat ze daar natuurlijk met plezier staan! Dat wil ik zo op deze manier voorkomen.

Als je bent wie ik denk dat je bent weten we beide dat we weleens tegen elkaar botsen met de communicatie en manier van dingen opvatten. Hoop dat het hiermee helder is :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 14:43

Bremsebremse schreef:
kleim schreef:

En daar heb jij speciaal een account voor aangemaakt? Is dat geen sensatie zoeken? :+

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:30

Prima vraag toch van Kleim? Gezien de reactie snap ik in ieder geval al 1 twijfeling om je af te vragen of je niet beter kunt verhuizen. Bah.. met zo’n sfeer in de communicatie zou ik niet relax staan.

kleim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 16:57

Hannanas schreef:
Prima vraag toch van Kleim? Gezien de reactie snap ik in ieder geval al 1 twijfeling om je af te vragen of je niet beter kunt verhuizen. Bah.. met zo’n sfeer in de communicatie zou ik niet relax staan.

De communicatie is niet zozeer de reden dat ik iets anders ben gaan zoeken, natuurlijk wel jammer dat het zo moet gaan maar heb ook toch wel een tijdje fijn kunnen staan met leuke mensen om me heen!
Uiteindelijk toch de beslissing genomen ivm het plannen omtrent de manege lessen en die tijden te combineren met mijn school