Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 13:22

Ik zal even een update plaatsen. Kort maar krachtig:
Heb mijn verlies genomen en maar gewoon betaald. Agradi gaf absoluut geen medewerking. Was echt trekken aan een dood paard.

Ik bestel er nooit meer wat.

Suzanne F.

Re: Agradi beweert retour niet te hebben ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:45

Wat erg eigenlijk.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:59

Nou ik ben benieuwd...
Jas besteld maar na betaling gaf hij anderen maat aan.
Kreeg idd de verkeerde maat binnen dus hij is weer retour.
Hopelijk met beter resultaat dan bij jou TS.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:33

Heb je toevallig je bestelling met paypal betaald?
Dan kun je eventueel via hun je geld terug krijgen

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:17

Wat beroerd zeg, jammer!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:18

Ik was er al bang voor! Echt klote zeg! :(

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:41

Ik schrik hier eigenlijk wel van. Afgelopen tijd een aantal keren besteld en dat ging wel goed, maar geen retouren gehad. Ik had dit toch anders verwacht bij zo'n bedrijf. Een keer kan er wat mis gaan, maar hier staan een hoop verhalen op rij.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:39

heleen06 schreef:
Ik schrik hier eigenlijk wel van. Afgelopen tijd een aantal keren besteld en dat ging wel goed, maar geen retouren gehad. Ik had dit toch anders verwacht bij zo'n bedrijf. Een keer kan er wat mis gaan, maar hier staan een hoop verhalen op rij.

Ja ik ook eigenlijk. En van zo'n groot bedrijf had je ook echt anders verwacht.
Jammer TS dat je dus blijkbaar geen poot hebt om op te staan en je dus gewoon je verlies hebt moeten nemen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 20:46

Anderzijds, als het er echt uitgevallen is tijdens transport ben je als versturende partij wel verantwoordelijk. Het is een lastige kwestie en niet duidelijk of de winkel hier anders had moeten handelen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 20:47

Maaike_Ma schreef:

Nee, helaas niet. Zou ik eigenlijk wel moeten doen!

Trieste is trouwens ook dat ik het met afterpay had gedaan, en ik was natuurlijk te laat met betalen dus kreeg ook nog een boete van 10 euro daarvoor. Ook gewoon moeten dokken natuurlijk!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:57

Annabel schreef:
Maaike_Ma schreef:

Trieste is trouwens ook dat ik het met afterpay had gedaan, en ik was natuurlijk te laat met betalen dus kreeg ook nog een boete van 10 euro daarvoor. Ook gewoon moeten dokken natuurlijk!

Dat is toch ook logisch? De afterpay bedrijven schieten het voor toch? dus de 10 euro is niet voor agradi maar voor het afterpay bedrijf? Of gaat het naar de verkoper?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:07

c_alsemgeest schreef:
Dat is toch ook logisch? De afterpay bedrijven schieten het voor toch? dus de 10 euro is niet voor agradi maar voor het afterpay bedrijf? Of gaat het naar de verkoper?

Dat gaat naar afterparty, daar leven ze van :+

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 09:27

Ja klopt ook wel hoor, maar is toch zuur.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:08

Door dit topic bestel ik daar geen producten meer die gepast moeten worden.

Ik was van plan daar een jas te bestellen, maar toen de nieuwe website online ging kon ik geen maat selecteren. Ik ga toch maar zoeken of ik de jas ergens anders kan vinden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 10:30

Nou hoe vervelend dit incident ook is. En dat is het zeker TS.

Ik heb al jaren prima ervaringen met agradi. En ze staan hier echt heel regelmatig met een pakketje voor de deur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:29

Annabel schreef:
Maaike_Ma schreef:

Je kan bij afterpay toch ook retour aanmaken.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 11:31

Ik doe als ik met afterpay betaal altijd bij beide het retour invullen, de webshop en afterpay. Dan gaat het (tot nu toe) goed. Balen dat je je geld niet terug krijgt! Ik bestel daar ook niets meer, ik kocht voor de honden daar nog wel eens wat, maar ik kijk nu even ergens anders. Vind dit best wel een slechte zaak met zoveel reviews die niet goed zijn.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:55

Ik zou een ticket aanmaken bij afterpay, ze hebben bij mij toen de incasso gecrediteerd toen ik kon laten zien dat ik het retour had gestuurd

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:54

shadowstar schreef:
Ik zou een ticket aanmaken bij afterpay, ze hebben bij mij toen de incasso gecrediteerd toen ik kon laten zien dat ik het retour had gestuurd
Maar daar ligt al wel een beetje het probleem. Bij jou was de webshop het denk ik (ik doe nu een aanname) eens dat het retour was. Dan kan AfterPay dat zo verifieren. Maar TS kan dat niet aantonen en Agradi beweert dat er geen retour is. Dan wordt het verhaal al wat lastiger denk ik. Normaal is namelijk confirmatie van de webshop nodig. Tot die er is wordt de betaling vaak (tijdelijk) gepauzeerd, niet kwijtgescholden. Anders roept iedereen straks dat het retour is.

Ik had dus gedoe omdat Agradi meer dan een maand deed over het verwerken van mijn retour (en ja, het was ook al een maand bij hun binnen), waardoor de pauze tijd om was en AfterPay (of Klarna, weet niet zeker welke maar zelfde idee) vond dat ik moest betalen gezien de webshop de retour (nog) niet had erkent. Uiteindelijk na een hoop heen en weer gebel heeft AfterPay het langer gepauzeerd in afwachting van Agradi, en na anderhalve maand was het bij hun er eindelijk door. Agradi zei pretty much "jammer dan, niet ons probleem. Regel maar met AfterPay of betaal (en dan krijg je het terug als we ooit de retour verwerken)".

Aan de andere kant, nooit geschoten is altijd mis. Een poging kan weinig kwaat. Maar ik zou er niet te veel van verwachten.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 14:12

Cambionn schreef:
shadowstar schreef:
Maar daar ligt al wel een beetje het probleem. Bij jou was de webshop het denk ik (ik doe nu een aanname) eens dat het retour was. Dan kan AfterPay dat zo verifieren. Maar TS kan dat niet aantonen en Agradi beweert dat er geen retour is. Dan wordt het verhaal al wat lastiger denk ik. Normaal is namelijk confirmatie van de webshop nodig. Tot die er is wordt de betaling vaak (tijdelijk) gepauzeerd, niet kwijtgescholden. Anders roept iedereen straks dat het retour is.

Ik had dus gedoe omdat Agradi meer dan een maand deed over het verwerken van mijn retour (en ja, het was ook al een maand bij hun binnen), waardoor de pauze tijd om was en AfterPay (of Klarna, weet niet zeker welke maar zelfde idee) vond dat ik moest betalen gezien de webshop de retour (nog) niet had erkent. Uiteindelijk na een hoop heen en weer gebel heeft AfterPay het langer gepauzeerd in afwachting van Agradi, en na anderhalve maand was het bij hun er eindelijk door. Agradi zei pretty much "jammer dan, niet ons probleem. Regel maar met AfterPay of betaal (en dan krijg je het terug als we ooit de retour verwerken)".

Aan de andere kant, nooit geschoten is altijd mis. Een poging kan weinig kwaat. Maar ik zou er niet te veel van verwachten.

TS had als ik het verhaal goed gelezen heb meerdere artikelen in 1 bestelling retour gedaan.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:18

Ik heb ook een paar keer gedoe gehad met retouren die niet uitbetaald werden, toch kwam dit altijd weer goed, wel na behoorlijk wat mail en belverkeer.

Ik heb nu een deken binnen gekregen die niet past. Er staat heel vaag een soort kruis op getekend met krijt. We gaan het zien.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 15:48

Friesfanaat schreef:
Cambionn schreef:

TS had als ik het verhaal goed gelezen heb meerdere artikelen in 1 bestelling retour gedaan.
Klopt, maar dan zou AfterPay hem al weer door hebben laten lopen. Zodra Agradi de retour verwerkt gaat daar de pauze eraf. Dan staat nog betaling minus de (volgens Agradi) geretourneerde items open.

In dat geval zou TS dus opnieuw bij AfterPay moeten melden dat er nog een item retour is gegaan die niet verwerkt is. En dat kan ze niet bewijzen als Agradi zegt van niet, en loop je weer vast op wat ik eerder noemde.

Ik ging er ergens ook vanuit dat TS de rest al betaald had, en enkel het bit nog open stond. Maar bedenk me net dat ik niet weet of dat kan bij AfterPay. Maar eigenlijk maakt dat voor de case niet heel veel uit.

Enige waar je op kan hopen is coulance omdat je kan stellen dat de rest wel optijd betaald was als tijdens retourtijd van de wel erkende retournering er pauze op zou zijn gezet. Of dat de retour niet ongepauzeerd had moeten worden ivm dispuut dat niet bij AfterPay gemeld is. Maar waarschijnlijk staat dat in de voorwaarden afgevangen, en is het echt een case-by-case coullance. En de kans op coulance is vaak kleiner wanneer er een dispuut is en de webshop dus niet hetzelfde meld als jij.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:25

Tja, Agradi de ellende die ik daar mee heb gehad. Nee dank U nooit meer.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 12:57

Jaren geleden al besloten dat dit het meest klant onvriendelijke, qua leveren/levertijden meest onbetrouwbare bedrijf ooit was, en na inderdaad een heel onaangename interactie met de klantenservice besloten dat ik daar echt nooit meer zou bestellen..

Kom nu dit topic tegen en zie dat er jaren later nog niets veranderd is.
Ongelofelijk dat dit bedrijf dat gewoon nog kan bestaan

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 13:03

Denk zelf dat ze vooral nog steeds bestaan omdat ze vaak scherpe prijzen hebben.

Als je vooraf beseft dat de levertijd zelden op tijd is, je het niet snel nodig hebt, kun je er wat dat betreft prima winkelen.

Retouren zijn hier nog wel altijd goed gegaan.
Maar dat betrof telkens 1 artikel en niet meerdere. Denk dat het daarbij TS fout is gegaan.
Slordig uitgepakt op het magazijn en de relatief kleine verpakking van het bit over het hoofd gezien oid.