(Luxe) pensionstalling in Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wildwestwill

Re: (Luxe) pensionstalling in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:18

stal de vijfeiken in Rijen n.b.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:14

renee16 schreef:
Hoffmann in Stiphout (alleen geen eventing)

daar tegenover van de Pas. Ook nog een idee.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:15

Is Chardon in den hoorn niks die hebben een eventing terrein.
Geen idee hoe of wat verder het is natuurlijk ook een manege en menstal bij.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:52

Shining start stables in Deurningen (Twente). Wat ik 123 heb gehoord is het verkocht maar ik weet niet naar wie en hoe het complex verder gaat (pension/prive/etc?). Je kan het elk geval proberen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:02

Ik zag dit net op Facebook
Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:10

De Gompert in Hengelo misschien? Je kunt daar geweldig mooi buitenrijden op het Zand. Weet alleen niet hoe lang ze daar buiten komen in de winter.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:19

is Stal Kampinga in Kedichem al genoemd? die is ook spring gericht en voldoet denk ik wel aan veel van je eisen. Of ze plek hebben weet ik uiteraard niet.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:46

Noord-Limburg: Centro Hipico Maasbree wellicht?
Vlakbij Peelbergen Kronenberg
Laatst bijgewerkt door Lys_PPA op 13-05-24 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:47

Pien63 schreef:
Er zit een super-de-luxe stal in Terschuur , wel dressuur maar misschien is dat wat. Aan de Kallenbroekerweg 175

Mijn ervaring (hier in de omgeving) is dat de meest luxe stallen de minste paddocks en paddocktijd bieden. nEr wordt dan gelukkig wel weer heel goed geveegd :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:58

Wonkeydonkey schreef:
Had Madeleine Brugman destijds geen stallen te huur? Zij zou op zich aan al je wensen voldoen.

Die wilde ik ook zeggen. Al kwam ik daar laatst langs en zag ik een vrachtwagen van een andere springruiter staan, maar wellicht heeft ze nog plek. Dat is echt een speeltuin van een eventingterrein haha.
Geen idee verder hoe of wat, maar de plek is prachtig.

Afbeelding

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:19

Stal Pen-Aubert (Voorschoten/Wassenaar) misschien een optie? Binnen- en buitenbak, eigen cross terrein en 's zomers veel ruimte voor weidegang. Ze boden jaren terug ook pensionstalling aan, geen idee of dat nog steeds zo is maar klinkt alsof het wel zou kunnen voldoen aan je eisen.

Edit: volgens de website bieden ze dat nog steeds :)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:37

troi schreef:
_suus19_ schreef:
Off topic en waarschijnlijk brutaal maar ben ik de enige die zich dit afvraagt…?! :o

Ik heb wel eens eerder advertenties gezien van mensen die iets zochten voor 2 of 3 paarden met een budget van €500 ofzo per paard en toen vroeg ik me al af: hoe dan??

Maar 5 paarden a €700 per paard per maand? :wow:
Verdienen die paarden dat zelf weer terug?
Is dit een bedrag wat verhoudingsgewijs makkelijk gemist kan worden of is het een kwestie van prioriteiten stellen en moet je een hoop andere dingen laten, maar zijn de paarden gewoon zo belangrijk dat dat er voor over is?

Aan de andere kant, niet locatie gebonden dus misschien ook wel geen baan. Loterij gewonnen?
Ja, daar hou ik het maar op _O-

Ik verwacht geen antwoord hoor.

Beetje lompe vraag idd.

Sommigen kunnen 3500 in de maand missen voor stalling. Net als dat dure huizen ook verkocht worden en er dikke boten liggen in elke jachthaven.

Such is life!

Of het zijn paarden van derden die ze in training heeft?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:29

Ik weet niet hoe het tegenwoordig precies is geregeld, maar stal Thooms zou wellicht ook wel kunnen voldoen aan de eisen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:40

De Reggehoeve Hellendoorn
TCN sporthorses Rijssen

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:43

In Hilvarenbeek zit Harbers. Die voldoet wel denk ik :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:46

juval schreef:
is Stal Kampinga in Kedichem al genoemd? die is ook spring gericht en voldoet denk ik wel aan veel van je eisen. Of ze plek hebben weet ik uiteraard niet.

Nee joh, toe. Dat is niet luxe zoals TS het zoekt. Verder zal ik er niks over zeggen. Maar dit is niet iets wat TS zoekt, echt niet.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:50

Rizette schreef:
De Reggehoeve Hellendoorn
TCN sporthorses Rijssen

De Reggehoeve is mooi maar paddocks zijn echt postzegels en ik zie er maar weinig paarden buiten staan, als ze er al staan. :D

Je zou inderdaad eens kunnen informeren bij Shining Star Stables, is recent verkocht dus ik weet niet of de nieuwe eigenaren ook voor pensionklanten gaan. Voldoet verder wel aan je eisen qua accomodatie.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:52

Ik zou deze vraag eens aan wat prof spring of eventingruiters stellen.
Die kennen misschien een privéstal die wel open staat om een deel van de stallen te verhuren. Dan zou binnen de budget misschien nog wel een eigen stalhulp ervan af kunnen/ tegen betaling hun stalhulp juw eisen in te willigen zodat je aan je eigen eisen kunt voldoen wat betreft voeren en buiten zetten. Dan sta je niet 'in pension' maar regel je het zelf.

En de stallen van Tim Lips? Die heeft een enkele pensionklant uit de eventinghoek. Ze bieden niet actief stalling aan maar ik ken toevallig iemand die daar staat.
Ik denk dat er zo nog wel meer stallen bestaan die een enkele klant hebben rondlopen zonder zichzelf als pension te profileren.

Hetzelfde geldt voor de optie 'aan huis' of 'in eigen beheer'. Misschien heb je er zelf geen zin of tijd voor. Maar heb je al eens overwogen of je niet net zo duur uit bent met een betaalde groom?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 17:19

De vraag bij verschillende instructeurs heb ik uitgezet, helaas krijg ik voornamelijk, het is vol, de wachtlijst is te groot voor 4 paarden of ed. te horen. Maar ik ga nog eens verder informeren.

Ook veel stallen die genoemd zijn, enorm mooi, luxe, maar niet voor mijn paarden. Ik heb ze liever in een ruime grote box, onbeperkt ruwvoer en met droge voeten buiten en dat ik dan maar 4x in de week op pad ben om goed te kunnen trainen dan dat ik het op locatie heb. Maar dan vind ik eerlijk gezegd wel dat de prijs hier ook wat meer naar mag zijn. En zulke stallen wilt iedereen natuurlijk staan dus die staan al helemaal vol.

Als ik ze aan huis had kunnen hebben had ik dat gedaan maar helaas.

Ik denk dat er veel opties genoemd zijn waar ik wat mee kan, en ik wacht en kijk het rustig even aan. We hoeven niet morgen te verhuizen maar de opties openhouden of mij aanmelden voor een eventuele wachtlijst of ed. kan nooit kwaad.

Ik heb ook overwogen om ze in eigen beheer te zetten en dan een stalgang te huren (voor veel meer paarden dan ik ooit kan betalen), maar ook dan kom je met alle kosten echt niet weg om er nog iemand voor (in ieder geval) de ochtend bij te huren, als je die uberhaupt kan vinden. Ik wil ook niet té afhankelijk zijn van iemand die elk moment kan zeggen, ik stop ermee als ik niet in de buurt woon ala direct.

Ook zijn we aan het kijken over de grens bij Duitsland bijvoorbeeld, maar zonder duitse taalkennis is dat relatief moeizaam, elke keer de grens over is eigenlijk ook niet legaal voor wedstrijden bv. En overal is wel wat natuurlijk dus ik wil ook echt alleen gaan als het het perfecte plaatje verder kan geven.

Ik heb veel tips hier gehad, ook via PB. Dus hopelijk komt er iets uit :-)!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:31

Hermkushof vlakbij Venray?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:46

Stal Thooms is zeker geen luxe stalling.
Reggehoeve idd weinig buiten en er wordt weinig uitgemest waardoor die van mij iig binnen no time rotstraal had,

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:02

Hermkushof reageert helaas niet (meer) op mijn berichten.

Stal Thooms heb ik bericht! :-)

Reggehoeve gaan we dus niet heen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:09

De molenberg is hier een paar keer genoemd en heeft veel van wat je vraagt. Maar de paddocks daar zijn echt mini, evengroot als een stal en dus vrij zinloos als je doel vrije beweging is. Dus die zou ik overslaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:10

Anders even bellen? Vind ik zelf fijner werken dan een berichtje sturen.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:17

Ik heb gebeld, gesproken, daarna meerdere malen geprobeerd om in contact te komen, helaas Susan.

Dankjewel Eef voor de heads-up!