Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:28

Horseslove72 schreef:
Zo eerlijk zijn ze niet
Ze vraagt 35 euro voor een proefles test rit en eigelijk gelijk moet beslissen dat je 150 aan moet betalen en als je de zelfde dag aan geeft dat je er geen goed gevoel bij heb t geld kwijt bent terwijl ze zegt nog 10 wachtende geintreseerde te hebben en dat is ongeveer 4a 5 uurtjes bedenk tyd

Ik begrijp dat het zuur is, maar een aanbetaling hoeft niet teruggegeven te worden. Niemand kan jou dwingen een aanbetaling te doen, soms laat je je meeslepen en doe je het zonder er echt goed over na te denken maar dat is wel je eigen verantwoordelijkheid. Hoe lang er dan overheen gaat voor je je bedenkt doet er verder niet toe. Geven het wel terug dan is dat fijn, netjes en coulant, maar doen ze dat niet dan doen ze niets verkeerd.

Dat ze die 35 euro vraagt voor de testrit was neem ik aan van tevoren bekend?

Nimber

Re: Lease paard bij onzedroompaarden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:42

Ervaring met het bedrijf en de eigenaar. Ik heb een tijdje een merrie voor haar gereden voor de verkoop en ik kom er momenteel wekelijks voor lessen.

Geen shady bedrijf wel iemand die de mogelijkheid heeft om in goede paarden te investeren. Voor iemand die niet de mogelijkheid heeft om een paard aan te schaffen een goede constructie.
Ik zie in praktijk dat er ook veel tijdelijk geleasd word omdat er een opleiding gevolg wordt en bijvoorbeeld een eigen paard niet geschikt is of geblesseerd is.

ToLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:07

In augustus heb ik een positieve ervaring gedeeld.
Met heel veel pijn in het hart en heel moeilijk om hier voor openbaar te komen is mijn ervaring niet meer zo positief.

Kort er na kwam de aap uit de mouw wbt het paard en laten we zeggen dat ik nu met een heel zwaar blok aan het been zit.
Mevrouw had a €5000 besteed aan het paard dus een compensatie daar onder was niet mogelijk.

Het paard is zelfs gevaarlijk benoemd door de dierenarts.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:34

ToLove schreef:
Met heel veel pijn in het hart en heel moeilijk om hier voor openbaar te komen is mijn ervaring niet meer zo positief.

Kort er na kwam de aap uit de mouw wbt het paard en laten we zeggen dat ik nu met een heel zwaar blok aan het been zit.
Mevrouw had a €5000 besteed aan het paard dus een compensatie daar onder was niet mogelijk.

Maar, het gaat over een lease-paard? Dan kun je toch stoppen met leasen als het niet bevalt? Dat lijkt me juist het voordeel boven kopen, die kunnen ook flink tegenvallen maar dan zit je er mee.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 18:53

ToLove schreef:

Ik begrijp niet wat je bedoelt omdat je heel onduidelijk schrijft. Je hebt het paard gekocht na het eerst geleased te hebben? En nu is het paard gevaarlijk? En die 5000 euro heeft de verkoper aan het paard uitgegeven? "Daar onder is een compensatie niet mogelijk", wat betekent dat? Bedoel je "Daardoor"?

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:21

Hier ook mijn ervaring met onzedroompaarden.

Ik zag veulens te lease staan en was nieuwsgierig naar dit concept. Het leek mij niet gunstig voor de leaser en een heel goed businessmodel voor de eigenaar.
Ik kreeg een contract wat naar mijn idee veel te karig was en heb meerdere keren om verduidelijking gevraagd maar het bleef juridisch vaag. Zoals wanneer de dierenartskosten voor jezelf zijn en wanneer ze zo groot zijn dat ze voor rekening eigenaar zijn. Toen bleek dus dat alle stallingkosten, hoefsmid etc. Naast aanschaf spullen ook allemaal voor eigen rekening zijn. Ik heb zelf een veulen gehad en ik weet hoe snel ze groeien en hoe vaak je dus weer opnieuw geld uit geeft aan halsters en later aan hoofdstel en zadel. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je met een veulen nog niet super veel kan doen. Het veulen moet naar mijn mening een goede balans hebben tussen laagdrempelig en speels 'werk' en vrije tijd om te groeien en zichzelf te worden.

Vervolgens was ze heel tegemoetkomend, ik mocht het een maandje uitproberen zonder stallingskosten alleen leasebedrag. Super fijn, het was een leuke maand en het gaf mij goede inzichten in mijzelf en of ik toe was aan een nieuw paard/veulen.
Alleen het was voor mij weer vaag rond de eindperiode over de voorwaarden in het contract toen ik opnieuw mijn vragen stelde. Uiteindelijk vond ik het jammer, maar ben ik geen lease aangegaan. Het idee geen financiële risico's te lopen als het paard langdurig ziek wordt vond ik dan wel weer interessant, maar dit werd niet volledig transparant in het contract gezet. Ik vond ook de onbepaalde tijd leasen erg fijn. En er stond in dat het paard niet onder je wegverkocht zou worden.
Uiteindelijk vroeg ik mij toen af wat voor mij de voordelen waren, ook met een al beleerd paard. Want op deze manier voelde het toch alsof zij meer profiteerde van deze constructie dan ik. En ik hou nu eenmaal van Heldere communicatie en transparantie en het zo goed en eerlijk mogelijk regelen voor allerlei partijen.

Aangezien ik het veulen goed heb leren kennen had ik haar wel doorgegeven hoe het veulen was in de omgang en wat ze kon of nog spannend vond qua abc's. Uiteindelijk zag ik een foto van het veulen met een andere leaser, dus het lukt haar blijkbaar wel er mensen voor de vinden. En zeker een veulen als je die leaset en vanalles leert,dan wordt de band zo groot. Die ga je dan niet zomaar meer opgeven. Die wil je daarna kopen. Ook best slim dus om in te spelen op de emoties

Mijn ervaring is dus niet perse negatief. Ze dacht goed mee in mijn situatie en bood mij een op dat moment fijne manier om te proeven van zo'n constructie. Daarentegen was haar contract juridisch niet waterdicht voor beide partijen en naar mijn mening dus wat scheef qua voor en nadelen voor beide partijen.
Laatst bijgewerkt door Rietje92 op 01-07-25 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:24

Dus dat veulentje heb je een maand gehad?
Bij jou op je stal?

En dan moest ze weer weg?
Naar misschien weer iemand voor een maand.

Of lees ik dit verkeerd?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:42

DuoPenotti schreef:
Dus dat veulentje heb je een maand gehad?
Bij jou op je stal?

En dan moest ze weer weg?
Naar misschien weer iemand voor een maand.

Of lees ik dit verkeerd?

Als ik het goed heb kan je ook op locatie leasen. Tenminste dat is wat ik weet van toen ik er voor ging kijken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 22:48

Dan zou het wel anders zijn :j

Dan ben je een verzorger die dik betaald.
Maar wel beter voor het veulen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 23:40

Ik snap werkelijk niet waarom je een veulen zou willen leasen?
Je betaalt alle kosten en daarbovenop nog lease kosten voor een dier waar je nog niks mee kunt?
Ik zal wel te blond zijn om dat te begrijpen.

Je kunt dan beter 3jaar (of veel korter want je spaart een hoop geld uit door niet te leasen) sparen en dan een veulen of jong reeds ingereden paard kopen.
Maar goed, blijkbaar is er toch een markt voor.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 01:09

cissy schreef:
Ik snap werkelijk niet waarom je een veulen zou willen leasen?
Je betaalt alle kosten en daarbovenop nog lease kosten voor een dier waar je nog niks mee kunt?
Ik zal wel te blond zijn om dat te begrijpen.

Je kunt dan beter 3jaar (of veel korter want je spaart een hoop geld uit door niet te leasen) sparen en dan een veulen of jong reeds ingereden paard kopen.
Maar goed, blijkbaar is er toch een markt voor.

Er is een regeling dat het dier afbetaald wordt door middel van lease.

Er zijn allemaal afspraken. Je kan helemaal doorleasen, verlengen en ga zo maar door tot je het aankoopbedrag + een beetje meer hebt "afbetaald'.

Uit mijn hoofd bestaat er zelfs een optie om een dier aan te wijzen wat je wilt kopen. Hun financieren hem en jij betaald deze af doormiddel van lease en indien er een bepaald bedrag afbetaald is kan/mag je het jouw dier noemen.

Corrigeer me als ik het mis heb, maar volgens mij was het zo dat er vele opties waren

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 06:59

Noem het dan niet leasen maar huurkoop.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 13:58

cissy schreef:
Noem het dan niet leasen maar huurkoop.

Ik zeg er zijn vele opties. Dus er was toen een heleboel mogelijk.

Staat overigens ook op de site

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:56

Nee het veulen stond op een locatie bij mij in de buurt, toevallig. Ik hoefde echt alleen het geld te betalen als bijdrage zeg maar. Mocht er elke dag van de week heen.

Heb zelf een veulen tot 8 jaar oud gehad, vond het leasen van een veulen ook wat gek, ook omdat het inderdaad kan zijn dat hij of zij dan maar kort bij een leaser staat en ik ben van mening dat je dat niet zou moeten willen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:02

Ah gelukkig. :)
Zag dat kleine ding al meermaals verhuizen.
Gelukkig niet zo.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:24

Bij mij op stal zijn er zat paarden waar mee getrut en gedaan kan worden, de mijne inclusief gratis en voor niks…snap ook het betalen om een veulen te mogen bezoeken niet

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 18:28

Voor het zoeken van een bijrijdpaard/ verzorgpaard heb je ook best wat lef en sociale skills nodig. Voor de verlegen/ onhandige mensen kan het veilig voelen om er voor te betalen. Dan hoef je veel minder te voldoen aan andermans verwachtingen en ben je niet afhankelijk van andermans gunst.