Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaiNat schreef:Het klinkt misschien gek, maar is zijn gebit nog op orde? Mijn shetlander had ook periodes van diarree en dat kwam ook door zand in combinatie met een slecht gebit. Ik ben toen op aanraden van de paardentandarts seniorix Priores gaan voeren van Subli en toen heeft ze geen diarree meer gehad!
roosa schreef:Ik zou mij nu even niet blindstaren op een analyse.
Je kan altijd nog op het oog voeren.
Slowfeedertje gebruiken.
Ik denk dat jou paard echt al baat bij hebt als het hooi gewoon niet is gefermenteerd.
En even geen brok of andere dik makers.
Metazoa balancertje b.v.
En lekker bewegen met je paard.
Slmt9 schreef:Wat fijn dat dat gelukt is en het je lukt om soms 2x per dag te gaan.
Hoe wel het het niet makkelijker maakt als de oorzaak voordroog is, hoop ik het ergens wel voor je. Dan weet je waar je aan toe bent.
Slmt9 schreef:Ja, dit geeft ook veel zorgen en het kost je ook een hoop energie.
Mijn paard zn darmen waren ook zo slecht dat hij hb bleef worden, geen enkele DA kwam eruit, pas toen Eric Laarakker met hem aan de slag ging knapte hij in korte tijd enorm op.
Dat geldt vast niet voor elk paard en ik geloofde ook nooit zo in dingen die ik niet kan begrijpen (lecherantenne), maar het werkte fantastisch.
Elisa2 schreef:Fijn dat je duidelijkheid hebt TS! Onbehandelde bloedwormen kunnen de darmen helaas erg aantasten en ook blijvend gevoelig maken.
Mij lijkt het ook een goede om echt hooi te proberen en geen gefermenteerd hooi, zijn toch veel paarden die daar niet goed tegen kunnen. En ook Den Hoek is geen verkeerde optie als de klachten blijven.
karijn schreef:Even een vraagje voor mijn beeldvorming want misschien heb ik er even overheen gelezen: voer jij zelf of doet iemand anders dat voor je?
Ik zou je graag een antwoord willen geven maar helaas…
Elisa2 schreef:Is er een verband wanneer de mest dun is? Ken er namelijk een die dat bijvoorbeeld snel krijgt van nat gras. Het positieve is dat er wel ook vastere mest al tussen zit. Ik denk dat je het wel twee maanden moet voeren voor een duidelijk beeld.
ellepel schreef:i denk echt minimaal 3 weken hoor, als het echt iets is waardoor er een verkeerde balans in de darmen was dan heeft dat best wel even tijd nodig.
heb je een foto van je hooi?
en hoeveel kilo gaat er in nu per dag?
Jasmijn159 schreef:Utrecht, Mathijs Theelen. Overweeg transfaunatieSucces!
belle_boef schreef:Wat gebeurd er als je hem beperkt hooi gaat voeren. 5 kilo wegwerken voor een pony van 200 kilo lijkt mij wat veel.
Beperkt en afgepast voeren gaf hier heel veel winst tav. Mestwater