Ik snap echt dat er een bepaalde ruiter gezocht wordt. Ik vraag me alleen af of je geen doelgroep uitsluit door maar 1 stroming te willen. De manier waarop ik heb leren rijden heeft nooit een naam of label gekregen. Behalve dat aantal instructeurs klassiek opgeleid waren, omdat dat gewoon de manier was waarop ze het leerden in die tijd en in Duitsland.
Maar ik zou dus al niet in jouw plaatje passen, met als meer mensen die ik ken. Terwijl ze allemaal gewoon van achter naar voor rijden, zachte hand. Ook zijgangen/oefeningen rijden om paard te verbeteren en sterker te maken en niet als doel omdat het in een proef gevraagd wordt.
Als je die groep die geen label heeft niet uisluit en wel laat komen zie je snel genoeg of een koper past of niet. Jij kan altijd nee zeggen he? Net als dat een koper dat kan doen, als jij denkt dat het niet passend is verkoop je hem niet.
De vooroordelen over wedstrijden zijn nogal apart. Als een paard correct opgeleid is en het niveau beheerst scoren ze gewoon goed. Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind en een onafhankelijke blik erg waardeer. Juist om te kijken of het wel echt correct is.
Het gaat maar een heel klein gedeelte over smaak van jury

ze worden gewoon opgeleid om volgens het skala te beoordelen en ja er zijn juryleden die een bepaald beeld belonen, maar goed gereden kunnen ze nooit omheen. Maar ik scoor juist enorm hoog door harmonie, correcte basis en vriendelijke manier van rijden. Juist geen spektakel en trucjes. Ben nog geen 1 jury tegengekomen die ons afstraft. De mensen die dat roepen kijken vaak niet realistisch naar hun eigen proeven. Als er 1 jury is die anders beoordeeld is het pech, zijn het er meerdere dan kan je er vanuit gaan dat er toch iets niet goed genoeg is.