Welke kliniek kan mij helpen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 23:28

Laura_ schreef:
Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar misschien is den hoek een optie. Is een holistische praktijk, maar misschien voor deze vage klachten wel een optie!

Hier dacht ik ook aan! Zelf goede ervaringen mee . Out of the box dat wel maar omdat er ook reguliere DA werken met alternatieve kant vindt ik ze top met vage klachten.

nikysa90

Re: Welke kliniek kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 06:21

Hoe gaat het ts? Weet je al wat meer?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 08:36

Hoe staat het er voor TS, heb je antwoorden gekregen bij Equitom?

ZarahZoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 22:52

Ja we hebben antwoorden! Zoë heeft 4 dagen bij Equitom gestaan en er zijn heeeel veeeel onderzoeken uitgevoerd. We blijken tegen 2 problemen aan te lopen.

Eerst is er orthopedisch onderzoek gedaan. Hieruit is naar voren gekomen dat het probleem in haar beweging komt door een vervorming in de hals. Door de knik in haar hals zit er een kleine vertraging in de signalen naar de achterhand. Dit hebben ze in de dagen erna met meerdere neurologische onderzoeken bepaald.

Dan het stukje inwendig onderzoek. Uit het bloedonderzoek kwamen afwijkende insuline en glucose waarden dus dit hebben ze verder getest en daar is uit gekomen dat ze EMS (Equine metabolic syndrome) heeft en erg insuline resistent is.

Een probleem in de hals en EMS dus. Voor eventuele behandeling van de hals zal eerst een CT gemaakt moeten worden, maar daar gaan we even rustig over nadenken hoe, wat en wanneer. Daar zit geen haast achter. Volgens de dierenarts kan ze op deze manier prima functioneren hoewel ze wel slap zal blijven in de achterhand.
Voor de EMS gaan we hard aan de slag en hopelijk zien we over 6 weken verbetering hierin.

De uitslag van de spierbiopt moeten we nog even afwachten. Voor nu ben ik vooral heel blij dat ze weer thuis is en we eindelijk antwoorden hebben. Ook zijn heel veel dingen waar ik erg bang voor was uitgesloten en dat geeft veel rust.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 23:44

Wat fijn dat je uiteindelijk antwoorden hebt!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:19

Fijn dat je in ieder geval al wat antwoorden hebt. De IR is goed mee om te gaan (ik heb zelf ook een IR paard gehad) Ik kan hiervoor glucobalance van harte aanbevelen. Mijn paard deed het daar heel goed op.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 12:07

Inderdaad, een diagnose is gewoon al een hele geruststelling. Nu kun je kijken hoe nu verder.

ZarahZoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 20:58

De uitslag van de spierbiopt kreeg ik vrijdag en helaas heeft ze ook PSSM2... Even slikken, maar nu dus aan de slag om de EMS en PSSM zo goed mogelijk te managen. Vandaag zijn de hechtingen eruit gehaald en ze staat weer bij haar vrienden. Daar is ze erg blij mee want ze begon zich aardig te vervelen. Over een paar dagen gaan we beginnen met training opbouwen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 21:09

Wat balen... Hopelijk krijg je er grip op. Fijn dat ze weer lekker bij d'r maatjes staat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:16

Ach oliebol! Beterschap voor Zoë.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:52

Ontdek net je topic, en lees dus ook de diagnose.
Flut, maar beter weten wat er aan de hand is dan nog altijd in onwetendheid zíjn.

Hopelijk kun je met een dieet haar verbeteren!