Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BopjeBo schreef:Dan is stal de Knip op de Kniplaan in Stompwijk misschien wat voor je, op facebook zie je vaak een advertentie als ze plek hebben. Kleinschalig, de eigenaresse zelf voert, mest uit, zet binnen en buiten en zit onder de € 400 per maand. Zomers weiland. Staan winter hele dagen buiten in paddock met hooi/kuil in groepsverband. Hebben een longeerbak, in de bak rijden kun je bij de rijvereniging op 1 km stappen in het dorp met 2 goede buitenbakken en longeerring, worden ook wedstrijden georganiseerd. Vlietland zit 5 min stappen afstand, moet je wel viaduct de A4 over maar ben je zo. Zit ongeveer tussen de Four star stables en Groene Meer in ongeveer, en kun je ook nog 2 andere recreatiegebieden bereiken daar in de buurt. Moet wel bij je passen, is geen superdeluxe accomodatie maar de eigenaresse is enorm zorgzaam en eerlijk, het beste voor de dieren.
beegee schreef:Volgens mij worden er nu wel wat dingen uit zijn verband gehaald.
Als eerst: jaarrond op het weiland is geen eis, heb ik ook nergens gezegd. Dat bestaat hier gewoon niet, vraag ik dus ook niet om.
Binnenbak: geen eis. Gewoon een normaal rijdbare bak. Is die er ook niet, oké, maar dan dus ook geen bizarre prijs van 400 pm als je in de winter niets met je paard kunt doen.
Paard op stro: geen eis. Ik heb hem zelfs liever op vlas, al is dat meestal de duurdere optie
Hooi: geen eis. Maakt me echt niet uit wat hij krijgt, hooi, voordroog, kuil, als de kwaliteit maar goed is. Geen beschimmelde troep of spul wat net stro is.
Stapmolen: geen eis. Heb ik nu, maak ik geen gebruik van. Idem voor solarium.
Hooi in de paddock zie ik absoluut het nut wel van in en schrik er eerder van dat dat niet de standaard is. Ik kan het helemaal begrijpen vanuit het oogpunt van de stalhouder, het geeft idd troep en kan ook veel verspilling geven. Maakt niet dat ik het niet jammer vind dat het bijna niet te vinden is.
Wbt uitrijmogelijkheden: hoeft niet spectaculair, als we ook maar eens wat anders kunnen doen dan in de bak rijden. Enorme bossen of parken: niet nodig! Maar wel veilig buiten de deur een blokje om kunnen.
Waar komt het dan uiteindelijk op neer: de basisbehoeften van mijn paard (wat voor mij dus bestaat uit ‘s winters óók met eten buiten kunnen staan) plus een rijbak en een (kleine) route buiten om te rijden. Klinkt voor mij niet als bijzonder veel, maar de combinatie van deze drie is moeilijk te vinden. Zeker omdat doe het zelf/samen voor mij niet haalbaar is. En bestaat het niet, nogmaals prima, dan blijven er twee opties over. Ofwel blijven staan, ofwel verder weg zoeken. En gezien ik vind dat hij nu eigenlijk te weinig buiten staat, zal het dan het tweede worden
ruitje schreef:Ik reageer eigenlijk normaal niet echt( voelt beetje raar, ik wil niet dat een klant het idee heeft dat ik zit mee te lezen/zich gevolgd voelt oid, maarja ik lees dit natuurlijk wel) maar als ik 1+1 optel staat de TS nu dus bij ons op stal. Super fijne pensionklant overigens, dus als iemand een plekje vrij heeft en wel wat meer maatwerk kan leveren: vooral doen want je hebt er echter een leuke stalgenoot bij
! Tenminste, als ik het goed heb, kan ook zijn dat ik nu super positief ben over iemand die helemaal niet bij ons staat
Dan even over de laatste berichten:
Bij ons staan bijna geen paarden meer alleen( die nemen we niet meer aan sinds dit jaar, om dus meer ruimte te geven aan de groepen) .
Zoiets is best 'spannend' , want we sluiten een hele groep klanten uit om door de tijd betere keuzes te kunnen maken voor de groepen( want zo creëren we meer paddock tijd voor de rest uiteindelijk)
We hebben dus groepsstalling 24/7, waar de ervaring is dat die vooral geschikt is voor paarden die makkelijk op gewicht blijven. Deze kunnen zomer en winter kiezen of ze buiten of binnen staan.
De andere paarden staan ook in groepen buiten. In de zomer de gehele dag of 24/7 op het land en in de winter 4 uur( wij voeren op dit moment niet op de paddocks en dan is 4 uur i.m.o. het maximum zonder ruwvoer)
De paddocks liggen leeg na 16.00, dus je hebt de tijd om zelf te verlengen maar ja, dan zit je dus weer aan dat je dat zelf moet doen terwijl de rest van ons pakket eigenlijk geen doe het zelf is.
Waar we in de toekomst zijn: Wie weet, verandering kost soms ook tijd wil je als bedrijf overeind blijven en met 100 pensionpaarden is het misschien ook lastiger dan met 10
Ik kruip weer onder mijn meeleessteen, want het is niet de bedoeling dat dit topic over onze stal gaat ipv de vraag van de TS, maar dacht na de laatste posts ik moet toch maar even reageren.
MyWishMax schreef:Dank je ruitje! Ik wilde niks verder schrijven, want ik wist het niet zeker. Had alleen gelezen dat jullie nu geen paddocks meer voor 1 paard hadden (vind ik positief haha)
Fly_high schreef:@beegee ik denk dat je helaas iets zoekt wat er helemaal niet is in de Randstadof je moet bij een heel kleinschalig plekje terecht kunnen.
ruitje schreef:@Babootje Onze accomodatie is een van de andere dingen die beter kan. Ik had graag nog wat overdekt maar we hebben land gekocht.(moeilijke keuze want meestal betalen mensen iets beter voor een droge bak dan een extra graspol) We hebben veel mensen staan die dus niet 7 dagen per week trainen voor een M proef of inderdaad aangespannen rijden of buiten rijden, maar ook de recreatie ruiters wil gewoon een goede bodem toch? Daarin herken ik ook wel wat de TS zegt, onze stal heeft een hoop maar kan ook echt nog beter.
Voelt voor mij ook niet als erg ofzo hoor MyWishMax, als iemand zegt: het systeem past niet bij mij of dit kan beter. Is ook gewoon de realiteit en wij zien zelf ook wat er beter kan. Gaat gewoon niet allemaal tegelijk
En nu verdwijn ik echt weer haha
Nielojram schreef:@Ruitje, waarom kunnen jullie niet de mogelijkheid bieden tot bv 8 uur buiten?