Joker/Otto/etc. (simulator)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myk_en_shant

Re: Joker/Otto/etc. (simulator)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:15

Het is jammer dat mensen de Quick fix willen, ipv de oplossing voor langere termijn.

Helaas zie je in de sport dat de Quick fix gepromoot wordt. Ruiters die hangen in een stoelzit, strak in hun lijf zijn, hangen in de teugels en hoge cijfers krijgen op wedstrijden.
Dus beeldvorming naar buiten is dat dit de juiste houding is. Helaas is dit een houding die ruiter en zeer zeker ook je paard sloopt.
En in deze houding doe je voornamelijk aan krachttraining bovenop je paard, ipv in harmonie met je paard te zijn.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:42

myk_en_shant schreef:
Het is jammer dat mensen de Quick fix willen, ipv de oplossing voor langere termijn.

Helaas zie je in de sport dat de Quick fix gepromoot wordt. Ruiters die hangen in een stoelzit, strak in hun lijf zijn, hangen in de teugels en hoge cijfers krijgen op wedstrijden.
Dus beeldvorming naar buiten is dat dit de juiste houding is. Helaas is dit een houding die ruiter en zeer zeker ook je paard sloopt.
En in deze houding doe je voornamelijk aan krachttraining bovenop je paard, ipv in harmonie met je paard te zijn.

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik wil juist helemaal geen Quick fix. Ik ben onwijs geïnteresseerd om op allerlei verschillende manieren te leren, vandaar dat ik dit ook geprobeerd heb, ik wil altijd beter worden. Maar ik had heel erg mijn bedenkingen bij de manier waarop ik hier wat zou 'leren'. Vandaar dat ik het ook niet voor herhaling vatbaar vind. Ik begrijp uit de posts van anderen dat het echt valt of staat met de instructeur, zoals het natuurlijk altijd is. Maar dan nóg, ik blijf aanhikken tegen het feit dat je met je lijf moet bewegen om een beweging te bewerkstelligen, en dat principe, hoe het ook bereikt wordt, staat met tegen en houdt me tegen om het nog een keer te gaan proberen. Maar dat is puur een persoonlijk ding, iedereen leert anders en ik geloof zeker dat het voor andere mensen heel goed kan werken, dan is het top toch! Zo'n topic als dit is dus goed, goed voor het bewustzijn en goed om mensen kritisch te laten denken. Daar draagt zo'n filmpje dat Germie postte ook zeker aan bij!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:04

griziyr schreef:
haffiefreak schreef:
Is er ook eentje in de omgeving Willemsoord? (Kop van overijsel met de grens Friesland) Tussen Meppel en Wolvega

PaardEnHarmonie zit niet zo ver bij jou vandaan. Ongeveer 15 autominuten.

En anders PMO Steenwijk?

https://paardmensonderwijs.nl/horse-simulator/

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 00:06

Wat jammer van jouw ervaring martinev, ik heb zelf op beide fronten het anders ervaren maar heb inderdaad een andere instructeur. Ik ben groot fan van Roos Dyson, juist omdat zij veel met ruiters op hoger niveau werkt en de koppeling kan maken van niet alleen zitten maar juist ook echt rijden aan je paard. Ik merk echt een heel positief verschil juist ook in de zwaardere oefeningen.

Ook de omschrijving van het moeten bewegen om joker in beweging te houden herken ik niet echt. Uiteraard gaat hij niet bewegen als je helemaal niks doet maar het kost ook niet echt kracht. Je geeft aan stil te zitten op je paard, maar waarschijnlijk bedoel je daarmee dat je mee zit in de beweging? Eens de beweging is ingezet op joker is meezitten in de beweging, zonder spanning, echt voldoende. Mij heeft het juist geholpen om losser en zachter op mijn paard te zitten en daardoor optisch ook zeker stiller, wat feitelijk dan gewoon beter mee in de beweging betekent.

Ik pik jouw reactie er nu even uit, heb al meerdere vergelijkbare dingen gelezen hoor. Ik vind het gewoon heel jammer dat er toch best wat minder goede of minder nuttige ervaringen zijn die echt lijken terug te komen bij de passende instructie. Daardoor schrijven mensen het af, logisch ook! Maar als iemand die de waarde wel kent neem ik dan graag even de tijd om toch hopelijk ook te laten zien dat het anders kan en dat het een super waardevolle aanvulling kan zijn met de juiste persoon ernaast.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 01:54

martinev schreef:
myk_en_shant schreef:

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik wil juist helemaal geen Quick fix. Ik ben onwijs geïnteresseerd om op allerlei verschillende manieren te leren, vandaar dat ik dit ook geprobeerd heb, ik wil altijd beter worden. Maar ik had heel erg mijn bedenkingen bij de manier waarop ik hier wat zou 'leren'. Vandaar dat ik het ook niet voor herhaling vatbaar vind. Ik begrijp uit de posts van anderen dat het echt valt of staat met de instructeur, zoals het natuurlijk altijd is. Maar dan nóg, ik blijf aanhikken tegen het feit dat je met je lijf moet bewegen om een beweging te bewerkstelligen, en dat principe, hoe het ook bereikt wordt, staat met tegen en houdt me tegen om het nog een keer te gaan proberen. Maar dat is puur een persoonlijk ding, iedereen leert anders en ik geloof zeker dat het voor andere mensen heel goed kan werken, dan is het top toch! Zo'n topic als dit is dus goed, goed voor het bewustzijn en goed om mensen kritisch te laten denken. Daar draagt zo'n filmpje dat Germie postte ook zeker aan bij!

Nee ik bedoel het in het algemeen, niet op jou gericht.

Mijn stagiaire organiseerde vanuit haar opleiding een workshop bij mij op stal. Paard en harmonie komt dan met de joker.
Mijn stagiaire heeft al haar klasgenoten uitgenodigd, maar het lijkt wel of niemand durft, of vind het maar onzin.

Dan praat je over een paarden opleiding, mensen die in de paardenwereld willen werken, ik neem aan dat je dan juist jezelf wil verrijken met nieuwe input en kijken wat de wereld nog verder te bieden heeft dan de normale lessen.
Maar helaas willen ze dit niet, maar denk dat ze dit vooral ook niet durven. Open staan voor anders leren is eng.

Daarintegen willen mijn lesklanten juist graag de joker de kans geven. Echter kunnen ze niet allemaal op de dag zelf, of zijn ze te jong om met de workshop mee te doen. We hebben namelijk een minimale leeftijd eraan gehangen ivm de input / feedback die je dan van je groepsgenoten krijgt tijdens de workshop.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 01:55

Is er ook eentje in de omgeving Willemsoord? (Kop van overijsel met de grens Friesland) Tussen Meppel en Wolvega
[/quote]

PaardEnHarmonie zit niet zo ver bij jou vandaan. Ongeveer 15 autominuten.[/quote]

En anders PMO Steenwijk?

https://paardmensonderwijs.nl/horse-simulator/[/quote]

Heb een aantal filmpjes gezien van pmo, helaas werkt zij voornamelijk vanuit spierkracht en niet vanuit ontspanning.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:37

bromfiets schreef:
@connaisseur: Ik zit in Rucphen. Om het te komen proberen zijn je dochters hier ook welkom.

Bedankt, wat ver van waar ik woon maar misschien wel eens leuk. Ik heb alleen geen kinderen haha.