Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Het is jammer dat mensen de Quick fix willen, ipv de oplossing voor langere termijn.
Helaas zie je in de sport dat de Quick fix gepromoot wordt. Ruiters die hangen in een stoelzit, strak in hun lijf zijn, hangen in de teugels en hoge cijfers krijgen op wedstrijden.
Dus beeldvorming naar buiten is dat dit de juiste houding is. Helaas is dit een houding die ruiter en zeer zeker ook je paard sloopt.
En in deze houding doe je voornamelijk aan krachttraining bovenop je paard, ipv in harmonie met je paard te zijn.
griziyr schreef:haffiefreak schreef:Is er ook eentje in de omgeving Willemsoord? (Kop van overijsel met de grens Friesland) Tussen Meppel en Wolvega
PaardEnHarmonie zit niet zo ver bij jou vandaan. Ongeveer 15 autominuten.
martinev schreef:myk_en_shant schreef:Het is jammer dat mensen de Quick fix willen, ipv de oplossing voor langere termijn.
Helaas zie je in de sport dat de Quick fix gepromoot wordt. Ruiters die hangen in een stoelzit, strak in hun lijf zijn, hangen in de teugels en hoge cijfers krijgen op wedstrijden.
Dus beeldvorming naar buiten is dat dit de juiste houding is. Helaas is dit een houding die ruiter en zeer zeker ook je paard sloopt.
En in deze houding doe je voornamelijk aan krachttraining bovenop je paard, ipv in harmonie met je paard te zijn.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik wil juist helemaal geen Quick fix. Ik ben onwijs geïnteresseerd om op allerlei verschillende manieren te leren, vandaar dat ik dit ook geprobeerd heb, ik wil altijd beter worden. Maar ik had heel erg mijn bedenkingen bij de manier waarop ik hier wat zou 'leren'. Vandaar dat ik het ook niet voor herhaling vatbaar vind. Ik begrijp uit de posts van anderen dat het echt valt of staat met de instructeur, zoals het natuurlijk altijd is. Maar dan nóg, ik blijf aanhikken tegen het feit dat je met je lijf moet bewegen om een beweging te bewerkstelligen, en dat principe, hoe het ook bereikt wordt, staat met tegen en houdt me tegen om het nog een keer te gaan proberen. Maar dat is puur een persoonlijk ding, iedereen leert anders en ik geloof zeker dat het voor andere mensen heel goed kan werken, dan is het top toch! Zo'n topic als dit is dus goed, goed voor het bewustzijn en goed om mensen kritisch te laten denken. Daar draagt zo'n filmpje dat Germie postte ook zeker aan bij!