Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Wij staan echt fijn, alleen de bak is minder na veel regen (maar goed, het was ook wel echt heel slecht weer deze week). Dat probleem is volgend jaar verleden tijd (wordt binnenbak). Staat wel vol op dit moment. Maar echt fijn plekje, ons paard had altijd enorm veel spanning op zijn vorige stal. Nu hij kleinschalig staat en hele dagen buiten komt is het een ander paard geworden. Ook zijn stal met buitenluik vindt hij geweldig. Hij is nu zo chill dat zelfs mijn dochter van 11 er pas mee gereden heeft. En dat terwijl hij eerder overal voor wegschoot wat hij niet vertrouwde.
SusanH schreef:Wij staan echt fijn, alleen de bak is minder na veel regen (maar goed, het was ook wel echt heel slecht weer deze week). Dat probleem is volgend jaar verleden tijd (wordt binnenbak). Staat wel vol op dit moment. Maar echt fijn plekje, ons paard had altijd enorm veel spanning op zijn vorige stal. Nu hij kleinschalig staat en hele dagen buiten komt is het een ander paard geworden. Ook zijn stal met buitenluik vindt hij geweldig. Hij is nu zo chill dat zelfs mijn dochter van 11 er pas mee gereden heeft. En dat terwijl hij eerder overal voor wegschoot wat hij niet vertrouwde.
San_ner schreef:Misschien iets voor iemand hier? Zelf geen ervaring mee.
1 box vrij op gezellige pensionstal met rijhal .
https://link.marktplaats.nl/m1782134709 ... ialbuttons
absque_dubio schreef:Ik sta daar al jaren met heel veel plezier! Zelfs toen ik naar Huizen ben verhuisd heb ik de pony’s daar laten staan. Eenmaal in Leusden gaan wonen de grote fout gemaakt de pony’s naar woudenberg te verhuizen, daarna zo snel als kon weer terug naar Ederveen. Er wordt zo onwijs goed voor de dieren én eigenaren gezorgd.
Nikass je kan met zoveel vragen toch gewoon contact opnemen?
Ze staan elke dag buiten, behalve bijv als er dusdanig veel sneeuw is dat het te glad is. Op de paddock staan ze met zn tweeen. Er wordt het hele jaar goed gekeken welke paarden bij elkaar passen en welke niet, en daar rekening mee gehouden. Dus niet willekeurig wat bij elkaar. Op de paddock wordt hooi in een grote bak gevoerd.
De prijs wisselt. Er is een basistarief. Daarnaast de keus of je zelf uitmest, of laat uitmesten (komt er dus wat extra bij). En hoeveel balen vlas je per maand gebruikt. Lijkt mij niet heel ingewikkeld. Ik laat ze uitmesten en moest afgelopen maand totaal 8 balen vlas (voor 2 pony’s) afrekenen. In de zomer kan dit bijvoorbeeld minder zijn. En in mijn geval, omdat ik bijna jaarlijks veulentjes heb, is het in de zomer dus iets meer.
Stel je mest zelf uit en je hebt aan 4 balen vlas per maand genoeg, kom je op 267,50 uit.
Kaitlyn schreef:Ik heb er ook gestaan, maar deel juist niet de positieve ervaringen van hier.![]()
Ik vind het wel verrassend dat ze weer terug zijn gegaan naar 2x per dag ruwvoer…
Toen ik er kwam was het 3x krachtvoer en 2x ruwvoer. Ik mocht toen omgedraaid en uiteindelijk meer stalgenoten die dat wilden. Dat is nu dus 2x per dag geworden?