MyWishMax schreef:Ik heb verschillende tarieven betaald bij verschillende instructeurs. Van 20 euro voor half uur ongeveer tot 60 euro, van op stal tot bij instructeur op locatie.
Erg jammer dat het nu gaat over mensen die bij een privéles meegaan rijden en zeggen dat ze dan een verkeerde an hun zouden hebben als er een keer iets mis gaat. Als jij bij een les gaat rijden en helemaal bij zon jonge combinatie moet je zelf ook gewoon opletten. En als je bang bent dat jouw paard de pony niet heel laat dan neem je jouw verantwoording en gaat er dus niet bij rijden.
Ik wil trouwens geen privé les rijden als ik geen 'voorrang' heb met de les. Ik wil gewoon kunnen rijden en de dingen doen die ik moet doen van instructie, ook als dat betekent dat ik dus een keer over de hoefslag moet rechtsom. En niet dat er 10 anderen bij komen rijden. Zelfs de beste kunnen nog wel eens schrikken en er vandoor gaan of een inschattingsfout maken met wendingen waardoor je dicht bij elkaar komt. Als jouw paard dat niet kan, moet je ervoor zorgen dat je niet in die situatie komt en dus soms een half uurtje wachten tot een combinatie klaar is. Doen we hier ook met jonge, net ingereden paarden. Even aangeven dat stuur niet helemaal werkt nog, dan past de rest zich aan of wacht even.
Maar longeren in bak waar de rest rijdt vind ik ook niks. Maar dochter moet toch ooit leren om los te rijden, dan moet de instructie toch iets bedenken om dat veilig te laten gebeuren
Dank. Hier ben ik het mee eens. Ooit zal ze het moeten leren en ik hoor van degenen die er op tegen zijn ook geen andere suggesties.