Volpensionstalling Veluwe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:48

LaDonna75 schreef:
Als de offerte ons aanstaat, beginnen we in januari met het bouwen van onze nieuwe stal. Daarin komen 8 boxen, waarvan in principe 4 voor de verhuur. Het zullen stallen van 3 x 3,5 m worden, met buitenluik. Dagelijks weidegang en op stapafstand van een binnenmanege. Buitenmanege (met drainage) wordt nog aangelegd. Aan de bosrand, overigens geen super buitenrijgebied maar wel een ronde van een uur min of meer onverhard mogelijk. Regio Veluwezoom. Zou er interesse zijn?

Ja dat weet ik wel zeker. Denk dat tussen de 300-400 euro genoeg mensen willen komen.

Muze

Re: Volpensionstalling Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:49

Dat vind ik wel een forse prijs?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:53

vind het ook een forse prijs 300-400, gezien er zelfs gezegd wordt, dat er geen super buitenrijgebied is. dan heb je. buitenbak, relatief kleine stal en een binnenbak op stapafstand.

ik heb nu een buitenbak, zit aan het bos op 10min stappen, dagelijks buiten, zomer 24/7 buiten. en betaal 220. Moet alleen in de zomer de wei zelf doen, maar wij meiden helpen samen, dus valt reuze mee.
Voor het niet moeten mesten, leg ik echt geen 180 euro extra neer :P

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:55

Precies ik denk eerder aan rond de 200-250
Wil je echt het bos op zal je dus een Trailer moeten pakken. Idem voor binnen rijden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:57

relatief kleine stal? de standaard afmetingen zijn 3x3. deze stallen zijn groter. ik vind het een normaal formaat. en voor 300 euro volpension zit je binnen 5 minuten vol

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:02

Volpension rond de 350 euro, ik teken ervoor :D Dat is een hele nette prijs en dat zou ik er zeker voor over hebben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:09

De standaard stal van tegenwoordig wordt gelukkig steeds wat ruimer :j 350 zonder binnenbak en met alleen maar drainage en geen all season / Agterberg etc bodem in de buitenbak zou ik veel te veel vinden in de regio Veluwezoom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:11

Ik vind 350 echt te duur voor alleen een buitenbak. Ik zou 250 en max 300 ok vinden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:18

LaDonna75 schreef:
Als de offerte ons aanstaat, beginnen we in januari met het bouwen van onze nieuwe stal. Daarin komen 8 boxen, waarvan in principe 4 voor de verhuur. Het zullen stallen van 3 x 3,5 m worden, met buitenluik. Dagelijks weidegang en op stapafstand van een binnenmanege. Buitenmanege (met drainage) wordt nog aangelegd. Aan de bosrand, overigens geen super buitenrijgebied maar wel een ronde van een uur min of meer onverhard mogelijk. Regio Veluwezoom. Zou er interesse zijn?

Ja, interesse voor twee paarden en liefst nog een shetlander erbij ook :)
Wensen:
- volpension > buiten/binnen zetten (aan de hand!), uitmesten, voeren.
- voldoende stro in de boxen en voldoende goed ruwvoer
- voldoende weidegang. Liefst jaar rond, maar maand of 8 kan ook. In de zomer minimaal 12 uur naar buiten, in de winter minimaal zes.
Als ze in de winter in een paddock staan dan een droge paddock!
Voldoende ruimte, geen postzegel wei of paddock.
- wasplaats met warm water
-mogelijkheid stalling trailer en veel kastruimte/mogelijkheid eigen kast neerzetten (extra)
-uitrijmogelijkheden. Hoef geen uren te hoeven rijden, maar wel goede ruiterpaden.

Als dit alles wordt geboden en op maximaal drie kwartier rijden is, dan ben ik bereid een prijs rond de 300 of iets hoger te betalen exclusief krachtvoer.
Een buitenbak is fijn, maar niet eens een vereiste als er uitrijmogelijkheden (ruiterpaden) vanaf het erf zijn.

Veriye: waar sta jij nu?

LaDonna: laat maar vast even weten waar het is en wanneer we terecht kunnen, dan kunnen Pistache snel komen :D
Laatst bijgewerkt door Nikass op 09-12-20 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:23

Bonique schreef:
Het "vroegere" Dop Heets Del in Kootwijkerbroek is recentelijk verkocht en wordt omgebouwd naar pensionstal. Volgens mij gaan ze ergens Q1 2021 open. Wellicht is dat een optie?

Ik weet niet hoeveel ze stallen ze daar willen gaan maken maar erg veel weiland is daar niet, plus je mag je paard goed inpakken tijdens de zomermaanden vanwege de dazen en herteluisvlieg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 13:26

Daar heb ik op de vorige pagina al info over gepost. Gaat mijn stal niet worden :n

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 14:20

Zou er iemand zijn die Human Horse Power wil overnemen?
Dan zou ik daar graag staan denk ik.
Ik ben rond Ermelo, Putten en straal 20 km eromheen ook aan het zoeken voor PP maar is weinig helaas en Buitenkans zit idd vol.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:03

rumay schreef:
Zou er iemand zijn die Human Horse Power wil overnemen?
Dan zou ik daar graag staan denk ik.
Ik ben rond Ermelo, Putten en straal 20 km eromheen ook aan het zoeken voor PP maar is weinig helaas en Buitenkans zit idd vol.

Wil de eigenaar van het huis en de grond het weer verhuren aan paardenmensen dan? Is er overname voor het aangelegde spul? Ik zou eerst die zaken gaan uitzoeken.

Op zich een hele mooie plek, maar niet voor iedereen zomaar even te doen. Als je een koophuis en gezin hebt, ga je niet zomaar iets huren en erbij wonen is eigenlijk wel nodig.

De huur van het geheel ligt vrij hoog, dus je zal vrij snel vol moeten staan of voldoende eigen middelen moeten hebben.

Ik vind 3*3,5 ook niet zo groot, dus om nou meer moeten betalen voor dat halve metertje meer..........

Heel veel mensen blijven hangen in het traditionele en investeren in de standaard zaken. Maar er is juist vraag naar veel buiten en goed ruwvoer.

Maar wees wel realistisch. Wij zitten in goedkoper gebied nu, maar even wat droge paden, paddocks laten aanleggen, dus tig karren vol zand, telt echt heel hard aan. Voor ons een harde eis, maar als ik klaar ben en dan een pension prijs zou moeten uitrekenen, zou ik nooit uitkomen met wat mensen maar willen betalen.

250 is geen realistische prijs voor een goede stalling. Als je dus je paard veilig buiten wil hebben, goed en voldoende ruwvoer wil aanbieden en een goede rijbak.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:07

@superpony volgens mij las ik op de FB pagina dat het te huur is en zou zonde zijn om niet voor paarden beschikbaar te stellen met wat er is.
Klopt met wat je zegt maar als je geen koophuis oid hebt en wel dit wil is het misschien een mooi opstapje.
En ik denk dat je zo vol staat als ik overal zie wat mensen zoeken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:18

Human Horsepower is ook mooi. Voor mij was het te duur voor 2 paarden. En waar ik nu sta zijn mijn paarden en ik dolgelukkig.

Ik heb begrepen dat ze ook niet voor niets weggaan daar. De eigenaar van het hele spul schijnt niet heel makkelijk te zijn. Volgens mij kun je het ook kopen. Dat zou ik dan eerder doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:47

rumay schreef:
@superpony volgens mij las ik op de FB pagina dat het te huur is en zou zonde zijn om niet voor paarden beschikbaar te stellen met wat er is.
Klopt met wat je zegt maar als je geen koophuis oid hebt en wel dit wil is het misschien een mooi opstapje.
En ik denk dat je zo vol staat als ik overal zie wat mensen zoeken.

Oke, dat heb ik gemist. Maar ze vragen echt hoge huur, dus voor een starter is dat zonder eigen geld echt niet te doen.

En wat is vol? Volgens mij stonden er gemiddeld zo een 25 paarden, maar vond HHP dat ze er wel 40 kwijt zouden kunnen. Dat scheelt nogal in inkomsten en werk.

Alles is wel oke aangelegd en de ligging is super, maar mensen zijn niet gek. Anders stonden ze wel in de rij om dit te huren.

Ik had een klein prive plekje ergens en heb zelf een kennis voorgesteld, maar daarna wel vragen gekregen of mensen het konden huren.

En als ik 1 ding heb geleerd; op mp kijken en zoeken is niet altijd handig. Heel veel bieden continu aan, maar dat is echt niet voor niks. Die stallen hebben allemaal veel wisseling en dat is vrijwel altijd met reden.
De goede plekken adverteren niet en staan ook praktisch altijd vol.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:52

Sure_lee schreef:
Human Horsepower is ook mooi. Voor mij was het te duur voor 2 paarden. En waar ik nu sta zijn mijn paarden en ik dolgelukkig.

Ik heb begrepen dat ze ook niet voor niets weggaan daar. De eigenaar van het hele spul schijnt niet heel makkelijk te zijn. Volgens mij kun je het ook kopen. Dat zou ik dan eerder doen.

Anders kom je niet uit met de huurprijs daar, dus je moet wel wat aan pension vragen.

En kopen lukt bijna niemand.

Als startende pensionstal krijg je dit niet van de bank. Zelfs als je nu jaren succesvol een stal huurt, runt en positieve jaar cijfers hebt, ga je zo een bedrag niet rond krijgen.

Heb je een goede baan en mooi inkomen en vermogen, komt dat doorgaans uit iets anders dan de paarden, pension etc.
Dan zouden van tweeverdieners 1 moeten kunnen stoppen met werken om dit te gaan doen of je moet er iemand voor aannemen.

Ik ken alleen paarden mensen met hele goede banen die dit zouden kunnen kopen en het dan (deels ) prive zouden houden en echt geen 20-40 pension klanten willen of de hele dag willen uitmesten. Maar met personeel stijgen de kosten weer.......

Iets anders erbij starten daar is wel heel goed te doen.

Daarbij heb ik wel vraagtekens bij de staat van de woning. Volgens mij moet er wel aardig wat gebeuren.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:18

meggiemeg schreef:
Bonique schreef:
Het "vroegere" Dop Heets Del in Kootwijkerbroek is recentelijk verkocht en wordt omgebouwd naar pensionstal. Volgens mij gaan ze ergens Q1 2021 open. Wellicht is dat een optie?

Ik weet niet hoeveel ze stallen ze daar willen gaan maken maar erg veel weiland is daar niet, plus je mag je paard goed inpakken tijdens de zomermaanden vanwege de dazen en herteluisvlieg.

Ik ben er wel eens geweest om te wandelen...plek is prachtig. Stallen binnen vond ik te donker en klein maar ik zag dat ze daar iets op gevonden hebben . In mijn beleving best wel voor weiland hoor?
Er komen ook nieuwe stallen die wat ruimer worden zag ik in haar topic hierover. De prijzen worden naar mijn idee wel pittig met name omdat ze in het weekend niet buiten zetten. Maar ik denk wel potentie op die plek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 17:36

Timmie06 schreef:
Ik ben er wel eens geweest om te wandelen...plek is prachtig. Stallen binnen vond ik te donker en klein maar ik zag dat ze daar iets op gevonden hebben . In mijn beleving best wel voor weiland hoor?
Er komen ook nieuwe stallen die wat ruimer worden zag ik in haar topic hierover. De prijzen worden naar mijn idee wel pittig met name omdat ze in het weekend niet buiten zetten. Maar ik denk wel potentie op die plek.

Nope, geen schijn van kans. De gemeente wil niet en die blokkeren alle voorstellen om er iets goeds van te maken. Ik heb er intussen vier eigenaren op gezien en geen van allen hebben ze iets zinnigs voor elkaar gekregen dus deze meiden gaat dat ook niet lukken.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:10

Ach wat jammer eigenlijk....is toch echt wel iets van te maken lijkt mij? Misschien draait de gemeente nog wel een keertje bij ;-)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 18:29

superpony schreef:
En als ik 1 ding heb geleerd; op mp kijken en zoeken is niet altijd handig. Heel veel bieden continu aan, maar dat is echt niet voor niks. Die stallen hebben allemaal veel wisseling en dat is vrijwel altijd met reden.
De goede plekken adverteren niet en staan ook praktisch altijd vol.

Helemaal mee eens :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:43

Timmie06 schreef:
Ach wat jammer eigenlijk....is toch echt wel iets van te maken lijkt mij? Misschien draait de gemeente nog wel een keertje bij ;-)

Dat doen ze al 20 jaar niet, ik zie niet in waarom ze dat nu opeens wel zouden doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:48

ikke schreef:
Timmie06 schreef:

Nope, geen schijn van kans. De gemeente wil niet en die blokkeren alle voorstellen om er iets goeds van te maken. Ik heb er intussen vier eigenaren op gezien en geen van allen hebben ze iets zinnigs voor elkaar gekregen dus deze meiden gaat dat ook niet lukken.

Maar je kan wel binnen je ruimte dingen aanpassen. Alleen moet je dan misschien de prijzen omhoog doen en minder pension paarden aannemen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 19:53

superpony schreef:
ikke schreef:

Maar je kan wel binnen je ruimte dingen aanpassen. Alleen moet je dan misschien de prijzen omhoog doen en minder pension paarden aannemen.

Nee. Je mag zelfs de kozijnen niet vervangen door een versie met dubbel glas!
Je mag daar echt helemaal niks.

Ik heb sterk de indruk dat de gemeente er op uit is dat de boel op enig moment onverkoopbaar wordt en dan de eigenaar in de tang kan hebben om het voor een klein prijsje over te nemen en het plat te schuiven en er "natuur" van maken.
Toen enkele jaren geleden de hooiopslag stormschade op liep, mocht ook dat niet eens hersteld worden.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 20:00

Hoe kan het dan toch weer verkocht zijn hè? Je mag er toch vanuit gaan dat als je zo’n project koopt je ook je onderzoek doet? Ik lees dat er een overdekte stampmolen komt en een longeercirkel enz. Dus echt wel serieuze plannen?