Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miccamaaike

Berichten: 8689
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:47


Gini
Berichten: 17984
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:55

superpony schreef:
Het gaat erom dat TS een oproep plaatst en iets zoekt wat er bijna niet is. Dan is het vrij logisch dat je iemand erop wijst dat die wensen totaal niet realistisch zijn.


Meestal plaats je daarom een oproep, omdat iets moeilijker vindbaar is. Dan doe je beroep op anderen.
Dat iets moeilijk realiseerbaar is, maakt het nog niet onmogelijk. Er zijn in dit topic al een aantal adresjes gepost die dicht aansluiten bij de wensen, dus totaal van de pot gerukt is het niet. Moeilijk, dat wel. Maar wie zijn wij om iemands dromen meteen de kop in te drukken? Als het allemaal niet lukt, zal TS daar zelf toch ook wel achter komen. Hoeveel mensen ooit voor gek verklaard werden en nu rijke ondernemers zijn, dat wil je niet weten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:19

ColinPoisson schreef:
Duijfje schreef:


Super bedankt,
de pensionstal in Hoogersmede ben ik toevallig gister langsgereden en beviel heel erg. En de andere is ook zeker wat om meer over te gaan opzoeken.

Bedankt en een heele fijne dag!


Vriendin van mij woont en werkt in Hoogersmilde, is gediplomeerd instructeur en heeft haar paarden daar in de buurt op pension. Maar niet op de Boswal, die is van haar buurman (Nou is het dorp zo klein dat iemand al heel snel je buurman is).
Ik heb haar gevraagd wat ze van die locatie vind maar ze was er niet heel erg over te spreken om meerdere redenen. Ze zou haar paarden er in ieder geval nooit meer willen zetten.
Het schijnt niet een al te best imago te hebben.
Meer weet ik niet, maar TS als je meer info wilt, stuur maar een pb, dan geef ik haar contactgegevens door.

Roodvos

Berichten: 6743
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:50

Die in Hoogersmilde lijkt heel dicht bij bebouwing te liggen.
Als je daarin geïnteresseerd bent, kijk daar dan goed naar. En vraag goed na hoe het zit met klachten enz vanuit die hoek. En mogelijke beperkingen die daaruit voort (kunnen) komen. Denk bijvoorbeeld aan geur, geluid, licht van de buitenpistes.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:12

Roodvos schreef:
Die in Hoogersmilde lijkt heel dicht bij bebouwing te liggen.
Als je daarin geïnteresseerd bent, kijk daar dan goed naar. En vraag goed na hoe het zit met klachten enz vanuit die hoek. En mogelijke beperkingen die daaruit voort (kunnen) komen. Denk bijvoorbeeld aan geur, geluid, licht van de buitenpistes.

En er zit ook een camping naast. Ik weet dat die 2 (camping en stal in deze situatie) naast elkaar ook niet zo'n goede combi zijn..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:04

Gini schreef:
superpony schreef:
Het gaat erom dat TS een oproep plaatst en iets zoekt wat er bijna niet is. Dan is het vrij logisch dat je iemand erop wijst dat die wensen totaal niet realistisch zijn.


Meestal plaats je daarom een oproep, omdat iets moeilijker vindbaar is. Dan doe je beroep op anderen.
Dat iets moeilijk realiseerbaar is, maakt het nog niet onmogelijk. Er zijn in dit topic al een aantal adresjes gepost die dicht aansluiten bij de wensen, dus totaal van de pot gerukt is het niet. Moeilijk, dat wel. Maar wie zijn wij om iemands dromen meteen de kop in te drukken? Als het allemaal niet lukt, zal TS daar zelf toch ook wel achter komen. Hoeveel mensen ooit voor gek verklaard werden en nu rijke ondernemers zijn, dat wil je niet weten.


In de paarden is een totaal andere wereld dan die rijke ondernemers die een gat in de markt gevonden hebben.

Het zal me worst wezen wat iemand gaat kopen verder, maar ik loop al 45+jr mee in de paarden en heb ook in de paarden gewerkt. Heb in meerdere delen van Nederland gewoond en ken heel veel paarden bedrijven. Dan roep je niet iets om iemands dromen af te nemen, want geloof me; die hadden wij ook en 2x een prima bedrijfsplan geschreven, met banken en gemeentes gesproken etc.

TS heeft een opleiding gedaan die je deze inzichten zou moeten bijbrengen. Als je dan op Bokt moet zoeken, denk ik echt dat je te naief bent om iets dergelijks op te zetten.

Kom met realistische wensen en het is een ander verhaal. Net als werkervaring trouwens. Als iemand zoveel werk ervaring zou hebben, zit je midden in het wereldje en heb je BOkt echt niet nodig.

Maar goed, zoveel mensen met deze wensen, zoveel al de fout in gegaan en dat is soms nodig denk ik. Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:28

superpony schreef:
TS heeft een opleiding gedaan die je deze inzichten zou moeten bijbrengen. Als je dan op Bokt moet zoeken, denk ik echt dat je te naief bent om iets dergelijks op te zetten.

Kom met realistische wensen en het is een ander verhaal. Net als werkervaring trouwens. Als iemand zoveel werk ervaring zou hebben, zit je midden in het wereldje en heb je BOkt echt niet nodig.


Misschien is op Bokt een oproep zetten juist wel hartstikke slim. Want wie altijd de gebaande paden bewandeld, krijgt nooit unieke suggesties.

Afgelopen jaren hebben hier in de omgeving verschillende locaties te koop of te huur gestaan. Niet via die vastgoedwebsites, want niet iedereen wil meteen de boel openbaar te koop of te huur zetten. Ik kan TS zo twee van die locaties tippen.

Ik zie geen enkele reden om daar zo zuur en badinerend over te doen eigenlijk.

Pandora2
Berichten: 19884
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:37

superpony schreef:
[
TS heeft een opleiding gedaan die je deze inzichten zou moeten bijbrengen. Als je dan op Bokt moet zoeken, denk ik echt dat je te naief bent om iets dergelijks op te zetten.


Vanwaar toch altijd die behoefte om te doen alsof 90% van Bokt niks van paarden kent, bijna alle DA het maar steeds mis hebben en de meeste hoefsmeden helemaal geen verstand van hoeven hebben ?
Lijkt alsof jij alleen met je 45 + jaar ervaring in de paarden ( kan dat wel, 45 + gezien je leeftijd ? :+ ) alle waarheid in pacht hebt en de rest hier sukkelaars zijn.
Best triest eigenlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34831
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:48

Em_ schreef:
Roodvos schreef:
Die in Hoogersmilde lijkt heel dicht bij bebouwing te liggen.
Als je daarin geïnteresseerd bent, kijk daar dan goed naar. En vraag goed na hoe het zit met klachten enz vanuit die hoek. En mogelijke beperkingen die daaruit voort (kunnen) komen. Denk bijvoorbeeld aan geur, geluid, licht van de buitenpistes.

En er zit ook een camping naast. Ik weet dat die 2 (camping en stal in deze situatie) naast elkaar ook niet zo'n goede combi zijn..


Zo spannend is dat niet. 1 van die genoemde campings heeft zelf een manege op het terrein. Ik vraag me af hoe levensvatbaar een pension stal op die plek is. Het is niet heel dicht bewoond in die hoek van Nederland. En de meeste mensen die daar paarden hebben, hebben ze aan huis.

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:48


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:50

Nathalie__ schreef:
Froukje_J schreef:
https://www.funda.nl/koop/damwald/huis- ... niawei-95/

Je wil niet naar Friesland?

Kun je zeker wat moois van maken

Ja leuk, bij mij in het dorp! Wist niet dat het te koop stond, wel een mooie kans!

Op 1 hectare? Daar kun je toch niets mee?
Trek de bebouwing en parkeerplaats er af en je houd 1 paddock over.


gomir

Berichten: 25575
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:57

De meeste panden die hier genoemd worden hebben een perceel van max 2,5 hectare inclusief het bouwblok, dat is alleen maar haalbaar als je aangrenzende grond kan huren om te weiden en daarnaast moet je dan nog al je hooi inkopen.

Verder is het zo dat de meeste objecten binnen het budget in de gebieden liggen waar minder mensen wonen en de paardenliefhebbers ze vaak aan huis hebben. In die gebieden liggen de pensionprijzen ook op een heel ander niveau. Hier moet je echt iets bijzonders bieden om 300 euro pensiongeld per maand te kunnen krijgen. Voor de beeldvorming: voor dat bedrag sta je op een centrum met alle faciliteiten en wekelijks wedstrijd op eigen terrein.

Maar ik krijg graag wat tips van TS, want die heeft alles doorgerekend en ziet er wel een verdienmodel in. Dan is het voor mij misschien ook nog wel haalbaar om de hobby een beetje meer kostenneutraal te krijgen :D

Nathalie__

Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:00

_Penotti schreef:
Op 1 hectare? Daar kun je toch niets mee?
Trek de bebouwing en parkeerplaats er af en je houd 1 paddock over.


Oeps nee, niet naar het aantal hectare gekeken. Ken het zelf dan ook niet al te goed. Word het al weer wat lastiger. Misschien wel mogelijkheden tot weiland huren oid. Maar misschien niet de juiste plek en vreemde constructie voor wat ts zoekt. Maar misschien wel iets voor een meelezer die minder paarden aan huis wil en zoiets zoekt.

Babootje

Berichten: 26560
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:04

5 Ton is vrij kansloos in de omgeving die je aangeeft. 15 stallen is leuk voor een uit de hand gelopen hobby maar daar ga je geen goed belegde boterham van eten.
Reken erop dat je voor een paardenbedrijf ook flink wat "eigen geld" mee moet nemen. De bank financiert geen weiland.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-07-20 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:05


Babootje

Berichten: 26560
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:07

36 boxen komt inderdaad al een stuk meer in de richting. Een binnenbak is ook fijn. Nu de klanten nog :D
Als ik de foto's zo zie mag er zeker al flink worden geinvesteerd in de binnenbak (wanden) en de bodem.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 15-07-20 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29790
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:08

Babootje schreef:
5 Ton is vrij kansloos in de omgeving die je aangeeft. 15 stallen is leuk voor een uit de hand gelopen hobby maar daar ga je geen goed belegde boterham van eten.

Tenzij er een partner is die een een baan heeft en zo een stabiel inkomen heeft.

Als ik naar mijzelf kijk.. ik zou het prima vinden om 10 pensionpaardjes te hebben en zo mijn hobby (+ wat extra's) te kunnen bekostigen.
:j

Babootje

Berichten: 26560
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:09

Helemaal gelijk maar dan is en blijft het hobby.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:12

Hobby die oplevert ipv hobby die geld kost :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41963
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:12

Brainless schreef:
Babootje schreef:
5 Ton is vrij kansloos in de omgeving die je aangeeft. 15 stallen is leuk voor een uit de hand gelopen hobby maar daar ga je geen goed belegde boterham van eten.

Tenzij er een partner is die een een baan heeft en zo een stabiel inkomen heeft.

Als ik naar mijzelf kijk.. ik zou het prima vinden om 10 pensionpaardjes te hebben en zo mijn hobby (+ wat extra's) te kunnen bekostigen.
:j

Daarnaast weten wij gewoon helemaal niks over de verdere financiële situatie van TS, wat eigen geld is en wat niet, wat voor bedrijfsplan hij geschreven heeft, wat zijn plannen allemaal überhaupt zijn. Het enige wat hier gevraagd wordt is of mensen een accommodatie kennen die te koop of te huur is. Dat is alles :)).

Het is wel heel makkelijk roepen KAN NIET! Dat vrouwtje van DressagePro is het ook maar mooi gelukt een accommodatie te kopen en compleet te verbouwen, om maar iemand te noemen.

senna21

Berichten: 11948
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:14

Ach ja, misschien heeft TS de kip met gouden eieren gevonden.
Vraag mij wel af waarom een aantal zich er zo druk om maken.
Zelf ben ik niet van het zakelijk risico, maar ik zie dat het een enkeling wel lukt.

HorsePassion
Berichten: 1013
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:17

Lijkt mij een moeilijke zoektocht.
Plaatsen waar je wel een huis met wat hectares grond voor dat geld kunt kopen hebben vaak weer geen behoefte aan pensionstalling. Waar veel ruimte is zoals bijvoorbeeld in Groningen hebben paardeneigenaren vaak zelf ruimte voor hun paard of pony of anders wel iemand in hun omgeving.
Als je veel ervaring hebt dan zou je moeten weten dat er in pensionstalling weinig tot geen geld te verdienen is. Hard werken en weinig verdienen. Maar ik wens je veel succes toe TS.

Babootje

Berichten: 26560
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:21


Westerntrail

Berichten: 1750
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:25