Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Ik denk wel dat het maar een klein percentage paarden is dat bij de slacht staat dat daar particulier staat als alternatief voor inslapen. De meeste paarden zijn toch gewoon de dieren die opgekocht of gefokt zijn voor de slacht (shetlanders, trekpaardveulens,...). In dat opzicht zou het natuurlijk wel 'redden' kunnen zijn.
tamary schreef:Slager/handelaar die bij jouw paard komt ophalen mag (van de wet) zo'n dier doorverkopen. Staan ze eenmaal op het terrein van het slachthuis, dan moeten ze geslacht worden (wettelijk verplicht). Dus het maakt nogal uit waar in dit verhaal eigenaar en paard uit elkaar gegaan zijn.
Hevonen schreef:moonfish13 schreef:Ik snap je gevoel Lindy.![]()
Erop spuiten: stuk. Ik heb pijn.
Frees op zijn hoeven op de wand: pijn pijn, pijn.
Of beter: houden van is soms loslaten erop spuiten... misschien komt dat meer aan.
Het zal wel aan mij leggen, maar ik begrijp eigenlijk niet wat je met dat spuiten en die frees bedoelt.
Gini schreef:Ik denk wel dat het maar een klein percentage paarden is dat bij de slacht staat dat daar particulier staat als alternatief voor inslapen. De meeste paarden zijn toch gewoon de dieren die opgekocht of gefokt zijn voor de slacht (shetlanders, trekpaardveulens,...). In dat opzicht zou het natuurlijk wel 'redden' kunnen zijn.
StormMilagro schreef:Op marktplaats staat nu een pony die jouw hulp zo te zien wel kan gebruiken zodat ze niet in verkeerde handen valt: https://link.marktplaats.nl/m1554268396
Talietjuh schreef:Oké toch niet, kan niet laten te reageren.![]()
Paardje is 11 hè,op reactie naar de slacht.
En familie nou, mijn familie zal dan niet echt blij met mij zijn
Knert schreef:Talietjuh schreef:Oké toch niet, kan niet laten te reageren.![]()
Paardje is 11 hè,op reactie naar de slacht.
En familie nou, mijn familie zal dan niet echt blij met mij zijn
Hhahaha, wat je niet laten kan
Ik ben idd als de dood dat zo’n dier wordt ingezet wat niet kan. 11 jaar is jong. Maar het dier is wel ‘stuk’
Ik ken wel mensen, heb familie met grond. Twente hè?
Dan zou ik dit dier wat mooie jaren geven. Maar overdragen via mP zou ik echt niet doen.