Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:19

Nikass schreef:
SinneJ schreef:
@Nikass, staan de jouwe dan niet in een paddock buiten het weideseizoen wat je eerder vermeldde of gewoon in een stal?

Op dit moment helaas soms wel ja, en ze vinden er geen flikker aan -O- (aan huis, pp, maar weide is erg nat dus nu afgesloten) Maar je zal mij dus ook niet horen zeggen dat als ik mijn ideale stal kon kiezen, dat ze dan nog in een paddock zouden staan.

NB: hier geen "weideseizoen" want bij droog, koud, winterweer gaan ze wel het land op.

De stal waar ik heb gestaan in Amstelveen was qua ruimte en voorzieningen de fijnste stal, maar weer niet qua uitrijmogelijkheden en veel gedoe met stalgenoten.

Bij ons is het ook zo; ze bekijken het per dag. In de ergste maanden gaan ze meestal toch nog wel 4 dagen per week op de grote weides. Ik ben best tevreden van mijn stal.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 10:16

Roux schreef:
Hobbyhorse schreef:
Roux wat vind jij dan een geweldige stal? Lijkt me dat je in Drenthe heel veel fijne stallen hebt?
Ik stel me dat zo voor in ieder geval haha. Wat voor huis zoek je voor je paard?

Nou, hier in de buurt (grens Drenthe/Friesland/Overijssel) valt het behoorlijk tegen.
Ideaal is:
zoveel mogelijk buiten,
schuilmogelijkheid,
genoeg en goed hooi,
voldoende vers water,
bak en liefst bos op stapafstand,
goede sfeer op stal
niet te ver van huis (moet t met de e-bike doen, auto geen optie)
mss vraag ik te veel -O- :D

In Wilp (nabij Apeldoorn) heb je stal de gravemate. Daar heb je alles wat je zoekt behalve het bos. Maar je hebt daar wel bussloo

Anoniem

Re: Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:19

Ik woon in de omgeving van Vledder, op stapafstand van het bos (Drents Friese wold) mijn paard staat even over de grens in Friesland. De paarden komen dagelijks het grootste deel van de dag buiten, er is een binnen en buitenbak, stapmolen. Paard doet het daar heel goed :)

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:13

Sizzle schreef:
Ik zou de eis dat mensen elkaar in hun waarde laten in iedergeval maar laten vallen, dat geeft enkel teleurstelling.
Paardenmensen en lief zijn tegen elkaar is een extreem zeldzame combinatie. Ik heb op meerdere stallen gestaan die ik uitstekend vond/vind maar ga altijd op tijdstippen dat er weinig of geen mensen zijn.
Op loopafstand van een bos in Nederland is uiteraard maar een handje vol. Zoveel bos heeft NL niet, wil je dan ook nog op fiets afstand wonen dan is het vrij beperkt. Ik zou gewoon een gaan rondkijken in bosrijke regio‘s als ik jou was.

Nou lief hoeft niet hoor, maar de sfeer op mn vorige stal wordt goed verbeeld in het briefje wat ze met een mes (lekker agressief) in de stalwand gejast hebben met 'blijf van het hooi af'... op een stal waar de paarden veel te weinig en slecht hooi krijgen -O-

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:15

[/quote]

Nou, hier in de buurt (grens Drenthe/Friesland/Overijssel) valt het behoorlijk tegen.
Ideaal is:
zoveel mogelijk buiten,
schuilmogelijkheid,
genoeg en goed hooi,
voldoende vers water,
bak en liefst bos op stapafstand,
goede sfeer op stal
niet te ver van huis (moet t met de e-bike doen, auto geen optie)
mss vraag ik te veel -O- :D[/quote]

Ja kan je evt aanmelden voor de reservelijst van de stal waar ik sta. Die voldoet aan al je eisen;)[/quote]

Welke is dat {:}

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:24

Mindim schreef:
Ze zijn in Vledder bezig met een paddock paradise op te zetten, naast de reguliere stal. Dan heb je beschikking over alle faciliteiten.

Noordwolde heeft ook veel weitjes waar paarden 24/7 buiten staan en rijbakken zie je overal wel.

WAar zit je dan precies?

Die stal die een PP gaat beginnen, daar ben ik juist weg -O- ,die is heel dicht bij m'n huis en leek ideaal. Alleen zijn de eigenaren totaal niet geschikt om met mensen om te gaan en verwaarlozen ze de pensionpaarden (staan in vieze stallen, weinig vlas, veel te veel paarden bij een voerpunt en voor de nacht ook te weinig en slecht/superstoffig hooi.) Als je er iets over zegt, hoe beleefd en aardig ook, word je afgekat. Iedereen 'jatte' extra hooi voor z'n paard. Nu hangt er een briefje met een mes in de stalwand bevestigd met daarop 'bijf van het hooi af'....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:14

Het ligt ook aan jezelf.

Ik heb jaren met paarden en tussen paarden gewerkt en ben me steeds meer gaan ergeren aan pension houders ( dus mijn werkgevers ) en de klanten. Aan beide kanten gaat erg veel mis en de paarden zijn de dupe.

Wij deden altijd al veel zelf als we in pension stonden. Toen een eigen plek kunnen huren die bijna ideaal was, maar je houdt altijd wel wat.
Wij wilden altijd al een huis met grond en dat hebben we nu. Voor pension zijn wij niet geschikt, dus ik zou nooit een stal ideaal vinden. Mijn eisen en wensen liggen echt te hoog voor wat een stal kan waarmaken.

En dat is ook logisch, want ze verdienen amper tot niks aan hun klanten.

Te hoge prijzen, klagen de mensen of sta je half leeg. Wil je rondkomen en betaalbaar zijn, moeten ze soms bezuinigen. Helaas gaat dat altijd ten koste van de paarden.
En heel veel mensen zijn gewoon niet geschikt om pension te hebben. Dat je de ruimte hebt, wil nog niet zeggen dat je pensionhouder moet willen zijn. Soms denken mensen een paar paarden in pension erbij te kunnen hebben om uit hun eigen kosten te komen, maar dat werkt niet altijd even fijn voor de klanten.

En als mensen wel goed zijn voor de paarden, zijn ze niet altijd even aardig naar mensen. Ik denk dat wij prima zijn voor de paarden, maar niet zo goed met de mensen :)

Er is wel heel veel verschil per regio. Toen ik vanuit Almere naar Drenthe kwam, waren niet alleen de prijzen en ruimtes anders, maar ook de omgang, communicatie etc. Toen naar de veluwe helemaal een wereld van verschil.
Nederland is klein, maar een paar km maakt echt heel veel uit.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:18

https://www.youtube.com/watch?v=z2rK7Tx3IRs

Ik zou hier willen wonen bekijk dit filmpje eens het is echt onvoorstelbaar!!!!!!!!! En gewoon in Nederland ik had hier tot een maand geleden nog nooit van gehoord en jullie denk ik ook niet. Echt onvoorstelbaar dat zo'n pand stil staat. Net zoals het hippisch centrum in Deurne wat letterlijk achter mijn pensieonstal staat en gewoon helemaal niks mee gebeurt.

Zo'n accomodatie dromen mensen van (ik in ieder geval wel).

Zo jammer dat zo'n geweldige Paarden centrums leeg staan en er geen gebruik van word gemaakt!!!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:22

JameyDL schreef:

Ik zou hier willen wonen bekijk dit filmpje eens het is echt onvoorstelbaar!!!!!!!!! En gewoon in Nederland ik had hier tot een maand geleden nog nooit van gehoord en jullie denk ik ook niet. Echt onvoorstelbaar dat zo'n pand stil staat. Net zoals het hippisch centrum in Deurne wat letterlijk achter mijn pensieonstal staat en gewoon helemaal niks mee gebeurt.

Zo jammer dat zo'n geweldige Paarden centrums leeg staan en er geen gebruik van word gemaakt!!!!

Heb dat filmpje inderdaad gezien, echt te bizar... Vraag me ook af waarom er dan weer niks met zon pand gedaan kan worden. Kan me voorstellen dat er veel schulden in zitten oid., maar doodzonde dat het niet alsnog wordt gebruikt...
Is Deurne nou ook helemaal leeg? Ik dacht dat het pand nog wel gebruikt werd?

Ontopic: Ik ben verhuisd van Klarenbeek (bij Apeldoorn) naar Ede. Ik zou zeker de plek goed uitkiezen. In Klarenbeek moest ik twee 80 km wegen over én een kanaal. Gelukkig deed ze het wel braaf, maar het houdt je vaak wel tegen om 'even snel' het bos in te gaan. Nu in Ede sta ik op een plek waar ik echt alle kanten op kan. Omgeving is heel veelzijdig (heide, bos, zandvlaktes...) en als het goed is ben ik eerder in het bos (dit zelf nog niet gedaan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:32

JameyDL schreef:

Dit is in Frankrijk ;)

In het oosten kun je ook mooi wonen! Wij hebben super uitrijmogelijkheden, stap m'n weiland uit en ik ben in het bos, waar je uuuuren kunt rijden over mooie ruiterroutes. We zitten op zandgrond, dus het hele jaar eigenlijk wel droge grond. Hoewel het al heel vaak gevraagd is, doen wij absoluut niet aan pensionstalling ;) Ik wil hier dan ook voor geen goud weg :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 16:39

superpony schreef:
Het ligt ook aan jezelf.

Ik heb jaren met paarden en tussen paarden gewerkt en ben me steeds meer gaan ergeren aan pension houders ( dus mijn werkgevers ) en de klanten. Aan beide kanten gaat erg veel mis en de paarden zijn de dupe.

Wij deden altijd al veel zelf als we in pension stonden. Toen een eigen plek kunnen huren die bijna ideaal was, maar je houdt altijd wel wat.
Wij wilden altijd al een huis met grond en dat hebben we nu. Voor pension zijn wij niet geschikt, dus ik zou nooit een stal ideaal vinden. Mijn eisen en wensen liggen echt te hoog voor wat een stal kan waarmaken.

En dat is ook logisch, want ze verdienen amper tot niks aan hun klanten.

Te hoge prijzen, klagen de mensen of sta je half leeg. Wil je rondkomen en betaalbaar zijn, moeten ze soms bezuinigen. Helaas gaat dat altijd ten koste van de paarden.

Altijd goed, wat zelfkennis :) Dan gewoon lekker voor jezelf aan de slag toch!
Wat vond jij de verschillen tussen Drenthe en de Veluwe?
En heel veel mensen zijn gewoon niet geschikt om pension te hebben. Dat je de ruimte hebt, wil nog niet zeggen dat je pensionhouder moet willen zijn. Soms denken mensen een paar paarden in pension erbij te kunnen hebben om uit hun eigen kosten te komen, maar dat werkt niet altijd even fijn voor de klanten.

En als mensen wel goed zijn voor de paarden, zijn ze niet altijd even aardig naar mensen. Ik denk dat wij prima zijn voor de paarden, maar niet zo goed met de mensen :)

Er is wel heel veel verschil per regio. Toen ik vanuit Almere naar Drenthe kwam, waren niet alleen de prijzen en ruimtes anders, maar ook de omgang, communicatie etc. Toen naar de veluwe helemaal een wereld van verschil.
Nederland is klein, maar een paar km maakt echt heel veel uit.

Altijd goed, zelfkennis. Dan gewoon lekker voor jezelf aan de slag :)
Wat vond je aan verschillen tussen Drenthe en de Veluwe? Ken de Veluwe niet heel goed. Vind het hier in Drenthe prettig. Vriendelijke mensen, voor ouderen wordt langzamer aan gedaan bij de kassa, mensen groeten elkaar, ... Fijn voor een gestresste voormalig Amsterdammer :D
Laatst bijgewerkt door Roux op 20-12-19 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 16:39

J0anieke schreef:
JameyDL schreef:

Heb dat filmpje inderdaad gezien, echt te bizar... Vraag me ook af waarom er dan weer niks met zon pand gedaan kan worden. Kan me voorstellen dat er veel schulden in zitten oid., maar doodzonde dat het niet alsnog wordt gebruikt...
Is Deurne nou ook helemaal leeg? Ik dacht dat het pand nog wel gebruikt werd?

Ontopic: Ik ben verhuisd van Klarenbeek (bij Apeldoorn) naar Ede. Ik zou zeker de plek goed uitkiezen. In Klarenbeek moest ik twee 80 km wegen over én een kanaal. Gelukkig deed ze het wel braaf, maar het houdt je vaak wel tegen om 'even snel' het bos in te gaan. Nu in Ede sta ik op een plek waar ik echt alle kanten op kan. Omgeving is heel veelzijdig (heide, bos, zandvlaktes...) en als het goed is ben ik eerder in het bos (dit zelf nog niet gedaan).

Deurne is inderdaad weer helemaal leeg het was overgekocht maar als je je paarden daar wou gestald hebben moest je er minimaal 7 paarden hebben ofzo en voor alles zelf zorgen. Er werden een soort "oefenwedstrijden" georganiseerd (dressuur en spring) maar nu staat het weer leeg en staat het "weer" te koop. Ook heel het eventing terrein is helemaal leeg gehaald en alle hindernissen zijn verkocht al een tijd geleden zo zonde. Maar er word nu weer niks mee gedaan.
Laatst bijgewerkt door JameyDL op 20-12-19 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 16:43

JameyDL schreef:

WOW, *\o/* , mooi! En zonde ja

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:07

Roux, Wij zijn ook Amsterdammers, dus snap je heel goed. Maar als je wat op bokt schrijft, vallen mensen gelijk over je heen of ligt het aan je achtergrond.

Maar op de Veluwe zijn mensen stug, achterbaks en totaal niet behulpzaam. Dat vinden mensen daar zelf natuurlijk nooit, maar ik heb ontzettend veel import gesproken en ook les gegeven in een groter gebied dan waar wij woonden en veel mensen ervaren het zo.
De een kan daar aan wennen en vindt de voordelen, belangrijker dan de nadelen. Overigens lopen ze op het gebied van paarden welzijn vaak behoorlijk achter. Je hoeft dan niet op mede pension klanten te rekenen om samen dingen op te lossen. Maar uiteraard kennen hier talloze mensen weer voorbeelden dat dit wel gebeurt.

Toen wij de eerste keer in Drenthe, randje Groningen woonde moesten we ook wennen. Nu wonen we 1 dorp verder en dus Groningen, maar mensen zijn hier heel gemoedelijk, relaxt en juist wel vriendelijk. Alleen al boodschappen doen en winkelen is een wereld van verschil hoe je geholpen wordt.

Wij hadden in Amsterdam een zaak, dus was klantvriendelijkheid van huis uit gewend en kon daar moeilijk aan wennen dat mensen stug of gewoon niet vriendelijk zijn op de Veluwe. ( maar ik heb natuurlijk alleen die uitzonderingen ontmoet :) )

Wel zijn wij vanuit Amsterdam/Almere wat meer tempo en gejaag gewend. Hier wacht je bij de kassa gewoon tot diegene voor je klaar is en laar je je niet opjagen.

Prijzen liggen ook heel anders. En in het westen en op de veluwe betaalden we voor elk dingetje extra of apart. Toen we hier in pension stonden, kon je veel vragen zonder overal de rekening bij te krijgen.
Qua wonen merk je ook meer dat mensen elkaar kennen. Hebben ze een klus of wil je wat, vraag je die of die en iedereen kent wel iemand.

Wij hebben in het Noorden nooit problemen gehad om werk te vinden en ook geen verschillen qua loon. Mijn man werkt hier nu 2 maanden en het enige is dat hij veel minder overuren maakt. Maar eerlijk is eerlijk, wat je minder zou verdienen, merk je niet meteen, omdat heel veel goedkoper is; hooi, benzine, bouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:07

Roux schreef:
Mindim schreef:
Ze zijn in Vledder bezig met een paddock paradise op te zetten, naast de reguliere stal. Dan heb je beschikking over alle faciliteiten.

Noordwolde heeft ook veel weitjes waar paarden 24/7 buiten staan en rijbakken zie je overal wel.

WAar zit je dan precies?

Die stal die een PP gaat beginnen, daar ben ik juist weg -O- ,die is heel dicht bij m'n huis en leek ideaal. Alleen zijn de eigenaren totaal niet geschikt om met mensen om te gaan en verwaarlozen ze de pensionpaarden (staan in vieze stallen, weinig vlas, veel te veel paarden bij een voerpunt en voor de nacht ook te weinig en slecht/superstoffig hooi.) Als je er iets over zegt, hoe beleefd en aardig ook, word je afgekat. Iedereen 'jatte' extra hooi voor z'n paard. Nu hangt er een briefje met een mes in de stalwand bevestigd met daarop 'bijf van het hooi af'....

Ik heb er ook gestaan, heb verder geen klachten gehad. Vond alleen het weidegeld erg hoog. Ik wil mijn paard op stal in de nacht vanwege zomereczeem en dat kon daar niet. Ik ben afgelopen april daar vertrokken. Ze hebben toen ik van stal was me nogal zwart gemaakt, heb ik begrepen.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 18:53

@mindim vrijwel iedereen wordt op deze stal zwart gemaakt door de eigenaren. De recensies op Facebook waren ook niet mals. Ze hebben (de mogelijkheid tot) recensies weggehaald. Erg onprofessioneel en kinderachtig daar. Daarom noem ik ook een goede sfeer op stal. Hier was 't echt eng gewoon. Niet iedereen hoeft lief en aardig voor elkaar te zijn, maar dit sloeg echt alles |o

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:54

superpony schreef:
Roux, Wij zijn ook Amsterdammers, dus snap je heel goed. Maar als je wat op bokt schrijft, vallen mensen gelijk over je heen of ligt het aan je achtergrond.

Maar op de Veluwe zijn mensen stug, achterbaks en totaal niet behulpzaam. Dat vinden mensen daar zelf natuurlijk nooit, maar ik heb ontzettend veel import gesproken en ook les gegeven in een groter gebied dan waar wij woonden en veel mensen ervaren het zo.
De een kan daar aan wennen en vindt de voordelen, belangrijker dan de nadelen. Overigens lopen ze op het gebied van paarden welzijn vaak behoorlijk achter. Je hoeft dan niet op mede pension klanten te rekenen om samen dingen op te lossen. Maar uiteraard kennen hier talloze mensen weer voorbeelden dat dit wel gebeurt.

Toen wij de eerste keer in Drenthe, randje Groningen woonde moesten we ook wennen. Nu wonen we 1 dorp verder en dus Groningen, maar mensen zijn hier heel gemoedelijk, relaxt en juist wel vriendelijk. Alleen al boodschappen doen en winkelen is een wereld van verschil hoe je geholpen wordt.

Wij hadden in Amsterdam een zaak, dus was klantvriendelijkheid van huis uit gewend en kon daar moeilijk aan wennen dat mensen stug of gewoon niet vriendelijk zijn op de Veluwe. ( maar ik heb natuurlijk alleen die uitzonderingen ontmoet :) )

Wel zijn wij vanuit Amsterdam/Almere wat meer tempo en gejaag gewend. Hier wacht je bij de kassa gewoon tot diegene voor je klaar is en laar je je niet opjagen.

Prijzen liggen ook heel anders. En in het westen en op de veluwe betaalden we voor elk dingetje extra of apart. Toen we hier in pension stonden, kon je veel vragen zonder overal de rekening bij te krijgen.
Qua wonen merk je ook meer dat mensen elkaar kennen. Hebben ze een klus of wil je wat, vraag je die of die en iedereen kent wel iemand.

Wij hebben in het Noorden nooit problemen gehad om werk te vinden en ook geen verschillen qua loon. Mijn man werkt hier nu 2 maanden en het enige is dat hij veel minder overuren maakt. Maar eerlijk is eerlijk, wat je minder zou verdienen, merk je niet meteen, omdat heel veel goedkoper is; hooi, benzine, bouw

Ik woon op de veluwe, en heb ook vrienden in amsterdam en dat is echt een wereld van verschil hahah. Mijn vriendinnen hier zijn helemaal niet stug en niet behulpzaam vind ik, maar als je dat vergelijkt met mijn amsterdamse/zaandamse vrienden zijn wij echt botte boeren ja haha

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 18:55

superpony schreef:

Veluwe klinkt dan toch weer echt niet fijn. De mensen hier zijn heel prettig, ook voor import als ik :)
Minder overuren is helemaal mooi! 8-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 18:58

Ik heb geen moeite met Veluwenaren maar ik ken vooral mensen uit het zuid westen van de Veluwe. Die zijn allemaal ok :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 21:37

Roux schreef:
Mindim schreef:

WAar zit je dan precies?

Over die stal heb ik meer slechte berichten gehoord ja

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:09

Ik ben blij met met mijn huidige stal, dicht bij de loonse en drunense duinen. Vanaf april tot en met half november in grote weides in vaste kuddes, avond/nacht op stal. In de winter 4 tot 5 uur in kuddeverband in grote paddocks overdag. Je mag zelf je krachtvoer voeren (hoeft niet, kan ook basisbrok van de pensionstalling). Grote binnenbak, buitenbak, losgooi/longeer bak, ruime stallen, volledig verzorgd en dat voor 220 euro. De meest prachtige omgeving om buiten te rijden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:05

Roux schreef:
Sizzle schreef:
Ik zou de eis dat mensen elkaar in hun waarde laten in iedergeval maar laten vallen, dat geeft enkel teleurstelling.
Paardenmensen en lief zijn tegen elkaar is een extreem zeldzame combinatie. Ik heb op meerdere stallen gestaan die ik uitstekend vond/vind maar ga altijd op tijdstippen dat er weinig of geen mensen zijn.
Op loopafstand van een bos in Nederland is uiteraard maar een handje vol. Zoveel bos heeft NL niet, wil je dan ook nog op fiets afstand wonen dan is het vrij beperkt. Ik zou gewoon een gaan rondkijken in bosrijke regio‘s als ik jou was.

Nou lief hoeft niet hoor, maar de sfeer op mn vorige stal wordt goed verbeeld in het briefje wat ze met een mes (lekker agressief) in de stalwand gejast hebben met 'blijf van het hooi af'... op een stal waar de paarden veel te weinig en slecht hooi krijgen -O-

Op een stal waar ik heb gestaan had de eigenaar een metersgroot bord opgehangen met de tekst "mest opruimen, anders oproten"
(Inclusief spelfout idd :-))

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 08:14

@nikass holy moly wat was dat voor typje *D
@YvonneV ja, de eigenaren zijn dames die heel hard roepen hoe goed ze voor dieren zijn en dat ze alles voor hun dieren over hebben... in de praktijk gaat dat echter niet zo op voor de pensionners

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:49

Ik zou graag tzt naar Friesland willen, mijn roots liggen daar (familie) maar ben van Groningen (altijd gewoond) naar Noord-Holland verhuist vanwege mijn vriend.

Ik sta hier prima, wel duur en geen weiland, maar durf mijn paard wel uit handen te geven betreft verzorging, heel wat voor iemand die altijd de paarden aan huis heeft gehad.
Strand en duin is leuk, kom er alleen nooit. Strand is te druk en duin te zwaar met die smalle paadjes, ik mis het bos! En dan met name het Drents Friese Wold
Mentaliteit is in NH omgeving Alkmaar ook erg brutaal en ongeduldig, doe mij maar nuchtere Friezen en dan graag paarden weer aan huis en weer lekker op het land

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:45

Ik lees trouwens dat mensen moeite hebben met Veluwenaren, maar daar heb ik dus echt geen last van. Ik vind iedereen hier juist heel beleefd en iedereen zegt elkaar gedag, heel anders dan de mentaliteit die ik in Noord-Holland vooral zag. Onze buren (zitten wel 2 weilanden tussen), zijn een dagje ouder en hier geboren en getogen, maar ook die zijn gewoon heel vriendelijk, ja ze kijken even de kat uit de boom, maar wij zijn in het begin langsgegaan met wat lekkers en hebben ons netjes voorgesteld en toen was het ook gewoon prima.