Paard kopen stal doorstap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:24

Gewoon gaan kijken bij wat leuks gezien onze pony komt er vandaag gekocht 5 april 2018 en een geweldig dier! Niets op aan te merken ook niet volgens da ( eigen da) tandarts en osteo! Kijk en keuren!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:53

Beetje jammer dat mijn positieve ervaring genegeerd wordt.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:56

Noblesse_ schreef:
Beetje jammer dat mijn positieve ervaring genegeerd wordt.

2 positieve reacties

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:27

Het is vaak veel fijner om te mekkeren en te zeuren dan dingen realistisch op waarde te schatten.
Wat kan het je schelen dat ze er bij zetten dat een ruiter 185 is. Die pony kan heus wel wat hebben. En het geeft de verhouding van de pony/ruiter aan. (Zie je ook bij Zalando en Zara).
Dat is weinig relevant voor de kwaliteit van deze handelsstal.
Ik denk idd: altijd iemand mee met verstand, nachtje erover slapen, en keuren.
Dat meehuilen met de wolven hoe slecht het wel niet is.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:51

Juist iemand met verstand kan daar een leuk dier voor een leuke prijs kopen!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:11

Ik heb mijn schimmel er vandaan. Was 1,5 dus kon ook niet super veel mis mee wezen.
Maar werd netjes geholpen en kon haar 4 dagen later ophalen. Is inmiddels 10 jaar en echt een pony van goud!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:41

Ik vind die Fjorzel idd heel erg leuk, maar er zit idd wel wat werk aan. Maar goed, als dat t ergste is

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:43

En weer een topic over stal doorstap.
Dit keer een topic van vorig jaar. Benieuwd wanneer deze gesloten gaat worden. Eindigd elke keer weer in een discussie.

Als paard een bermerking heeft verteld de stal dit netjes erbij. Veel paarden zijn klinisch gekeurd en tegenwoordig worden ook meerdere rontgelogisch gekeurd.
Geef mensen altijd advies mee neem iemand mee van verstand. En laat eventueel door je eigen dierenarts nakeuren.

Zelf in verleden een paar leuke paardjes gekocht.
En ken genoeg mensen die tevreden zijn over de aankopen bij stal doorstap.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:44

En dan nog het blijft een paard!
Mijn aller aller aller eerste paard was echt een pismerrie... levens gevaarlijk voor mij super vaak vliegles gehad. Mijn verzorger kon er alles alles alles mee! Die vond het het fijnste paard ooit!

Ik zou die merrie dus ook als gevaarlijk kunnen bestempelen mar mijn verzorgster destijds niet doe stond te huilen toen ze weg ging!

Dus vind dat je niet alles bij een handelaar kan neer leggen....

Daarnaast ben ik een half jaar na een paard aan het zoeken geweest! Ben op de raarste plekken geweest een duidelijk net zadelmakke hengst wilde ze verkopen als goed doorgereden braaf paard.
Een andere handelaar wilde me een kleine snelle schrikkerige pony die heel raar gebouwd was als perfecte kinder pony voor tevens de sport verkopen...
Heb bij particulieren een kreupel bezocht.... kortom blij met mijn aankoop bij doorstap!

Daarnaast men eigen gefokte pony verkocht nooit 1 dag kreupel gelopen nooit mee afgezien ( ja ze was te werkwillig met de kids ) na keuring en verkoop blijkt der ook wat mis mee te zijn in 8 jaar tijd nooit wat van gemerkt.... zou zoiets dan aan bv doorstap na te reken zijn?

Nee gewoon gaan kijken en nog eens gaan kijken en praten... iedereen is er welkom!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:36

Ik heb er zelf ook een paard gekocht, dood braaf dier, jaren geleden, is uiteindelijk verkocht omdat mijn moeder toch niet zo’n fanatieke ruiter was als gehoopt.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 09:43

Ik denk dat het grootste probleem is met goedkopere handelstallen dat mensen serieus denken de 2e totilas te kunnen kopen voor een bedrag minder als 1500€
Voor zulke bedragen kan je gerust een lief paard komen. Maar er zal altijd wat aan mankeren, en de ene keer zal dit enkel een stukje opvoeding en africhting zijn wat er scheelt en de andere keer zal er van binnen iets niet kloppen.

De taak aan de koper is om onderzoek te doen naar het dier, en dan niet 1x daar gaan rijden en klaar.
Als je zeker wilt zijn dat hij heel is zal hij op de foto moeten. Maar of dat nou de moeite waard is voor 1500€ of minder is een afweging die je zelf moet maken.

Mijn merrie werd door vorige eigenaar als gevaarlijk bestempeld, omdat ze er geen verstand van had wat je met een paard van 1 jaar oud moet doen.
Bij stal doorstap was ze wel braaf omdat die hem als 1jarige behandelde. En ja ik heb er echt nog wel een hoop aan moeten schaven maar wat verwacht je voor een 1jarige.

Ik heb nu een een tinker veulen uit de handel, prijs was dus danig laag dat je er niet de wereld voor kan verwachten. Wil niet zeggen dat je met de juiste ervaring er een heel leuk dier van kan maken.

Maar een stukje zelf kennis ontbreekt vaak bij een hoop ruiters.

Withers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 13:42

In dit geval: het is een handelsstal in een lagere prijsklasse, als je in dit marktsegment een recreatiepaard zoekt neem voldoende kennis mee, verwacht dat niet van de verkoper, onmacht of onwil is niet helemaal duidelijk maar er loopt iets spaak tussen de beschrijving en het beeld van de paarden. Zorg dat jij of iemand die je meeneemt dat zelf goed kan beoordelen.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:15

Ik heb goede ervaringen met Stal Doorstap met de aankoop van een pony 10 jaar geleden. Melanie was eerlijk in haar informatie over de pony maar probeerde wel heel duidelijk een deal te sluiten. Lijkt me logisch, een handelsstal is er om paarden en pony's te verkopen en geld te verdienen. Mijn ervaring is dat als je je niet te veel laat leiden door emoties en je gezond verstand gebruikt dat je daar best een goed paard en goede deal kunt vinden. Ik ben nog steeds blij met mijn aankoop.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 14:51

Nogmaals ben al 9 jaar dol blij met me schimmeltje! En mocht ik nog eens opzoek zijn zou het me niet tegen houden om er nog eens langs te gaan als er iets staat wat me zou kunnen passen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:11

Ik heb wel ervaring met deze stal. En toch kan ik mij wel voorstellen dat je er ook wel wat leuks kan kopen. Maar een echte leek zou ik echt op het hart drukken iemand mee te nemen.
Maar dat is overal zo. Ook al heb ik na 17 jaar aardig wat ervaring met aankoop van paarden, heb ik mij hier toch wel gevoeld alsof ze naar mijn mond praatte.

Ik ging wel kijken. Helaas flink teleurgesteld en na het lezen van de reactie op mijn reactie denk ik nog wel meer. Aangezien het gewoon niet klopt.

Maar nogmaals... ik kom er niet meer. En toch kan ik mij voorstellen dat je er wel kunt slagen. Denk dat die schimmel, als ze wel braaf was buiten (‘mijn zoek doel) ik heel gelukkig was geweest met die knappe viervoeter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:37

Moderatoropmerking:
We hebben flink wat berichten moeten verwijderen die niet voldeden aan de regels die we hanteren op bokt, zo zijn alleen eerste hand ervaringen met dit bedrijf die neutraal zijn geschreven en gefundeerd worden toegestaan. Het is niet toegestaan om te discussiëren over ruiters of filmpjes. Alle berichten die niet aan de regels van bokt voldoen zullen worden verwijderd.