janderegelaa schreef:Ik denk dat je wel naar alle paarden moet kijken en niet naar een individueel geval. Oude paarden die hun natje en droogje gewend zijn op stal en waarvan de eigenaar ze iedere dag ziet zijn denk ik ook niet zo geschikt om ineens op die manier gehouden te worden. En ik kan me ook voorstellen dat als er zoveel paarden zijn, je niet zo snel in de gaten hebt als er 1 vermagerd of een wond heeft. Ik heb een paard in de opfok gehad en die staan echt heel goed bekend en ik vind ze ook goed maar toch misten ze een grote wond aan zijn been.
Volledig gelijk heb je.
Niemand is perfect, ook Laura en al haar vrijwilligers niet.
Maar ze doen hun uiterste best om het zo goed mogelijk te doen en als er 180 paarden staan kan je statistisch weten dat er een aantal een probleem gaan hebben en helaas zullen overlijden of ingeslapen worden.
Ik snap dat het voor Eric en Ilse traumatisch was, dat zou het voor mij ook zijn. Maar om op basis daarvan te zeggen dat hun paarden niet goed verzorgd geweest zijn, is niet eerlijk naar het team toe, vind ik. Zij gingen veel meer naar Almaden toe dan ik (al bleven zij telkens kort terwijl ik graag voor langere periode ga), dan hadden zij ook veel sneller kunnen beslissen om hun paard terug te halen ook?
Ik wil hen niet veroordelen, zij hebben toen (net zoals Laura) beslist voor het beste. Maar hun verdriet doet hun nu natrappen en dat is spijtig want daar heeft niemand iets aan...