Uit de verzekering gegooid door Hippozorg. Update pag. 4.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:54

Tessebes schreef:
Het minimum per schadegeval is komen te vervallen in de nieuwe voorwaarden.

Wat houd dat in?? :o?

Tessebes

Re: Uit de verzekering gegooid door Hippozorg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:22

25% eigen risico zonder minimum per schadegeval. Dus ook kleinere schades krijg je voor 75% vergoed. Van de eerste 150 euro per verzekeringsjaar krijg je niks vergoed ivm eigen bijdrage.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:25

Ah, ik dacht dat je eigen risico had per geval.
Zo was het tot nu toe tenminste dan.
Maar nu is dat dus gelijk voor het hele eerste verzekerde jaar.
Dat is dan wel voordeliger dan ik dacht moet ik zeggen.

150 euro eigen risico per geval zou echt onaccceptabel zijn namelijk

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:29

Ja, dat zag ik ook, dat is dus vervangen door die € 150,-- ER per jaar. Die je dan dus weer zou kunnen afkopen voor € 100,-- per jaar.

Quartel, ik heb dus een ER van € 50,-- per schadegeval en dus niet per jaar. Heb ik dus iets te declareren van boven € 50,--, ben ik dat geld kwijt en daarna 25%. Bij bijvoorbeeld peesblessures, waar je meerdere keren terugkomt voor hetzelfde schadegeval heb ik dus 1 x die € 50,--, maar als ze een peesblessure en een slokdarmverstopping in hetzelfde verzekeringsjaar heeft ben ik 2x € 50,-- kwijt en die 25% daarboven. Pas bij drie verschillende dingen per verzekeringsjaar zit ik aan die € 150,--. Bij de nieuwe voorwaarden heb je € 150,-- ER per verzekeringsjaar, dus ben je dan gewoon de eerste € 150,-- kwijt en daarna wordt het 25% eigen bijdrage. Dan loont het om ook kleine dingen te claimen, die tellen mee voor die € 150,--.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:34

Zo had ik dus het afgelopen jaar een koliek (mijn paard dan 1 x 50 euro) die zeker eenhalf jaar tobben heeft gekost incl. een opname in de kliniek....daarbij kwam dat hij daar ineens niet goed liep en dat bleek spat na onderzoek ( 2 x 50 euro) en als gevolg van de buik klachten kwam er mok die moeilijk behandelbaar was ( weerstand) en een zwaar gekneusde voet (werd verdacht van een breuk) en dan heb ik het maar niet over al die potten dure zalf die ik nu nog steeds smeer voor de mok (die ik overigens nu zelf betaal omdat ik was vergeten te claimen)

Als mijn knollie zo door gaat gaan die nieuwe voorwaarden enorm in mijn voordeel werken dus

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:35

Wij hebben alleen 25% eigen risico.... (Wel met een minimum van €50,- dus iets van een tientje kun je niet declareren).

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:44

Dat ligt aan welk pakket je gekozenhebt denk ik dan?
Ik moet nodig even de nieuwe voorwaarden gaan lezen :o
Maar goed....iets wat je niet krijgt is ook lastig lezen he?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:49

Ik ga er dus van uit dat zolang ik geen nieuwe voorwaarden op papier krijg, dat de oude voorwaarden nog gelden...

Quartel, in jouw geval ben je dus denk ik nog steeds voordeliger uit met de oude voorwaarden. Of hij moet binnen hetzelfde verzekeringsjaar nog twee nieuwe dingen verzinnen om te gaan mankeren...

Focussed, jij hebt dan kennelijk dus ook de oude voorwaarden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:52

quartel schreef:
Zo had ik dus het afgelopen jaar een koliek (mijn paard dan 1 x 50 euro) die zeker eenhalf jaar tobben heeft gekost incl. een opname in de kliniek....daarbij kwam dat hij daar ineens niet goed liep en dat bleek spat na onderzoek ( 2 x 50 euro) ...

Als mijn knollie zo door gaat gaan die nieuwe voorwaarden enorm mijn voordeel werken dus

Was het 3x een kleine rekening dan, dat je elke keer het minimum eigen risico moest betalen? Ik denk dat je je hier onterecht 'rijk' rekent met de nieuwe voorwaarden.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:56

Mijn nieuwe jaar is nog maar net begonnen.
Dus dan zou ik voor ieder geval opnieuw mijn eigen bijdrage moeten doen.
Met alles wat hij had heb ik al 4 x mijn eigen risico mogen betalen....dat is 200 euro buiten die 25%.
Mocht alles zich in dit nieuwe jaar gaan herhalen (wat ik zeker niet hoop) dan zou ik er dit jaar beter mee weg komen..........

Ik vraag het me af.....of de oude voorwaarden gewoon wettelijk ook gelden als je de nieuwe nog niet gekregen hebt.
Het is niet moeilijk te suggereren dat het jammer is dat de post nooit aan was gekomen.
Zo zullen er meer wegen zijn die naar rome leiden denk ik......

Nee Tessebes, de opname in de kliniek was niet misselijk om maar zo te zeggen dus dat viel hoger uit.
Ik zou het even na moeten zoeken om het precies te kunnen zeggen.
Maar als het eigen risico per jaar word en niet meer per geval........dan ben ik minder kwijt dan wanneer ik in mijn situatie per geval zou moeten betalen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:02

Naar mijn weten was de oude regeling 25% eigen risico met een minimum van 50 euro per schadegeval. Niet 25% eigen risico én 50 euro eigen bijdrage per schadegeval. Eigen bijdrage is nieuw in de voorwaarden, beetje hetzelfde als bij de mensen ziektekostenverzekering, waar het dan wel weer eigen risico heet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 23:09

Tessebes schreef:
Naar mijn weten was de oude regeling 25% eigen risico met een minimum van 50 euro per schadegeval. Niet 25% eigen risico én 50 euro eigen bijdrage per schadegeval. Eigen bijdrage is nieuw in de voorwaarden, beetje hetzelfde als bij de mensen ziektekostenverzekering, waar het dan wel weer eigen risico heet.

ships.....je hebt gelijk -O-
Ik voel me nu echt heel erg blondtste :')

In dat geval ga ik die nieuwe voorwaarden ook maar niet opvragen dan :')
Ik ga eens uitzoeken of dat wettelijk ook geldig is dan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:36

Tessebes, dat klopt inderdaad. Het minimum is € 50,--. Daarom heeft het geen zin om kleine schadeposten te declareren. Met de oude voorwaarden dus.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 19:03

Ik ben hier nog steeds in afwachting van mijn klacht...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:46

Mijn DA is er tussen gesprongen om uitleg te geven, weer negatieve reactie. Heb hem nogmaals gevraagd te reageren en anders gaat DAS er op..........ze kunnen echt de boom in. }:0

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 08:43

Bizar... Niet te geloven toch dit!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:21

Jij al nieuws??

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 08:11

Nee nog niks... Ga maandag maar is bellen. Ik moest binnen 2 weken reageren. Hun blijkbaar niet...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:34

Hier ben ik volgende week bij mijn DA voor nieuwe schoenen, leg het hem nog even voor. En anders schakel ik DAS in.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 18:20

Ik lig er ook officieel uit. Heb zelf maar gebeld aangezien ik niks hoorde na bijna 4 weken.

Gelijk de gehele verzekering opgezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 19:42

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Waarom zou je dan nog verzekeren als je toch niet meer kan declareren dan dat je zelf betaald hebt? Kun je het net zo goed zelf op een spaarrekening zetten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:15

Wat een boeven zijn het toch ook. Ik zit ook bij Hippo. Al jaaaren. Oude voorwaarden. Heb 'm inmiddels schriftelijk opgezegd, maar polis loopt tot 1 juli. Zou ik, als er nog iets gebeurd intussen, nog kunnen declareren? Hij loopt (de duvel speelt ermee) li-achter niet zuiver....ik wil liefst een echo van zijn rug.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:50

Het lijkt me dat zo lang je paard verzekerd is, de kosten vergoed moeten worden, maar na 1 juli dus niet meer, ook niet voor hetzelfde geval.
Of je recht hebt op een rugecho als hij niet goed loopt kan alleen een arts ( eventueel i.o.m. Hippo) bepalen. Als de arts het zinvol acht en goed kan onderbouwen naar de verzekering toe, gaan die vast wel mee.
Natuurlijk geldt dit alleen als je ervoor verzekerd bent, maar dat neem ik wel aan als je deze vraag stelt ;) .

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:57

Klopt Jet, hij heeft nog een uitgebreide ziektekostenverzekering waar ik in de loop van zijn leven al een kleine 7000€ aan premie heb ingestopt en er vrijwel nooit gebruik van hoeven maken. Had het besluit om te stoppen al genomen, en nu ik dit topic lees dan denk ik: ze hebben genoeg aan mij verdiend om de geclaimde kosten van de TS te kunnen betalen...schandalig dat ze dit zomaar kunnen doen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 14:21

Nou hier de strijd toch gewonnen!! Ben met terug werkende kracht weer volledig verzekerd. Geef de strijd dus niet op!!

Ja hoor. Tot 1 juli is tot 1 juli. Gewoon alles insturen.