stalling nieuwland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:33

bambam123 schreef:
daarom denk ik er positief over
dus:
het word allemaal geregeld en alles is geen probleem (niet dat dat altijd zo is)

en niet:
ik moet dit ik moet dat ooh kost te veel en dat lukt niet

want zo kom je er nooit

dat heet niet positief denken wat jij dan doet
dat heet er niet over nadenken en we zien wel en t komt wel goed

en dan krijg je dus hetgeen dat andere mensen, waarschijnlijk je ouders, je maar uit de oliebol moeten trekken omdat je anders betalingsachterstanden hebt en je pony ziek blijft

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 14:33

gohya schreef:
Zoals ik TS begrijp heeft ze nu geeneens geld voor een hoefsmid of wormenkuur.

dat denkt iedereen
maar dat heb ik nu duizenden keren gezegd. dus ik ga hier niet meer op reageren

Anoniem

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:35

En wat als je paardje onder de wormen blijkt te zitten, mestonderzoek na mestonderzoek, kuur na kuur, bloed laten trekken, enz...... ? Ook over nagedacht?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:35

Ts, mogen we weten wat je ongeveer per maand verdient?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:36

Het is vast wel mogelijk maar alleen met goed zoeken.
Mijn pony heeft een tijdje op een stukje land gestaan voor 100 euro per jaar.
Was dan ook alleen land, geen stal, geen voer, geen hooi etc.
Dus tijdelijk een pony erbij op...
maar de man van wie ik het huurde begon te zeuren over de mest.

Nu staat hij gratis bij mijn schoonouders. ook enkel en alleen omdat het m'n schoonouders zijn, anderen betalen hier namelijk ook gewoon 150 in de maand. Dan heb je er wel alles bij.. voeren, binnen en buiten zetten, uitmesten, rijbak etc :)

Is het misschien niet een idee om die 30 euro nu niet aan stalling uit te geven maar elke maand op te sparen?
Zo kan je misschien met een jaar of 2/3 wel een leuke pony kopen :) + je hebt een leuk spaarpotje opgebouwd voor het geval dat.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:36

@TS : kan je misschien wel eens duidelijk en concreet zeggen hoeveel geld je precies verdient iedere maand met krantenwijk en dergelijke? Kortom hoeveel je elke maand in totaal kan besteden aan je pony? Dan kunnen wij duidelijk beoordelen of je wel genoeg geld hebt om dit te financieren :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:39

Wat ts verdiend gaat ons helemaal niks aan >;) :n

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:40

moyra schreef:
Wat ts verdiend gaat ons helemaal niks aan >;) :n

ze zegt zelf dat ze een krantenwijk heeft en thats it
natuurlijk hoeft er niemand te weten wat ts precies allemaal heeft
maar als ts zegt ik heb genoeg spaargeld en nog een krantenwijk erbij, is het al anders

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:43

Zelf was ik gemiddeld zo'n 200 euro per maand kwijt aan de extra kosten (dierenarts, wormenkuur, inenten, hoefsmid etc.). Exclusief de stalling (voer + stro inbegrepen).

TS is het niet een idee om iemand te zoeken waarmee je je pony eventueel samen kan doen? Dat jullie de kosten delen, waardoor je ook makkelijker een stal zal vinden die binnen het budget valt.
Laatst bijgewerkt door anne_joy op 11-05-14 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:44

Snap heel goed dat je een eigen pony wilt maar hoe je de situatie nu beschrijft is het helaas gewoon niet realistisch. Voor onder de 30 euro per maand ga je geen weide plek vinden en dan gaat zeker de boer niet nog een voer beurt doen ook. De boer moet ook gewoon zijn centen verdienen en tijd is geld.
En stel je vindt die plek wel bedenk alleen al wat erin de winter bij komt voor hooi? Met de hooi prijzen van tegenwoordig ben je zo 50 euro per maand kwijt ook al is het een shet.
En ook nog iets als je wel plekje goedkoop vindt en er komt onvrede en je moet op stel en sprong weg (hoor je toch regelmatig) vindt dan maar meteen weer een goedkope plek.
Stalletje zelf bouwen kan inderdaad maar de meeste boeren zullen echt niet blij zijn met een (goedkoop) bouwsel in de wei buiten dat het wettelijk niet toegestaan is op de meeste plekken zomaar iets neer te zetten.
Dus sorry zet je plannen nog tijdje in de kast tot het allemaal wat meer haalbaar is.

groetjes genja

ps veulen voor sulky nemen we maar aan dat dit een grapje is

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:48

pillow schreef:
sadekeshia schreef:
1 keer beetje ziek en daar gaat weer 300 euro aan dierenarts :')

Heb je wel een hele dure dierenarts. Voor max € 30,00 is hij bij je. en een beetje ziek , zoveel kosten medicijnen niet

Medicijnen niet duur. Een flesje metacam is al 80 a 90 euro en voor een spuit Quadrisol ben ik zo'n 40 euro kwijt.
Mijn paard met leverbot kostte mij vorig jaar zo'n 450 euro alles bij elkaar. (visite's, bloedonderzoeken , medicijnen en fles voor de spieren omdat die een opdonder hadden gehad)

Misschien dat het je gaat lukken die stalling voor 30 euro in bepaalde regio's. Hier ben je al snel tussen de 50 en 75 euro kwijt voor een shetlander.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:57

En wat als ie luizen heeft? Ik betaalde voor 10 ml seabacil 53,10 ;) en dit is nog maar een van de vele problemen die je tegen kan gaan komen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:00

Alexandra_ schreef:
En wat als ie luizen heeft? Ik betaalde voor 10 ml seabacil 53,10 ;) en dit is nog maar een van de vele problemen die je tegen kan gaan komen.

klopt
mijne had een klein ongelukje, heel stom, kwam vast te zitten in een halsverlenger
kostte me 150 euro
vorig jaar droes, had ze nog nooit gehad dus dat moest ook een keer
de stal heeft toen gelukkig het onderzoek betaald van 170 euro
het totaal daarvan was ongeveer 300-400 euro

gewoon even om maar aan te geven
mijn paard is verder nooit ziek eigenlijk

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:01

Alexandra_ schreef:

:wow:
Das wel heel duur! ik betaalde voor 250 ml 46 euro...
Wat niet wegneemt dat het als nog verdomd duur spul is...
& inderdaad, is toch weer een hoop geld als je weinig hebt.. of je nou voor 10 ml betaald of voor 250.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:03

Maaaarije schreef:
Alexandra_ schreef:

:wow:
Das wel heel duur! ik betaalde voor 250 ml 46 euro...
Wat niet wegneemt dat het als nog verdomd duur spul is...
& inderdaad, is toch weer een hoop geld als je weinig hebt.. of je nou voor 10 ml betaald of voor 250.

Ja, die dierenarts hier is in alles echt heel duur. Maar wel de enige die ik ken in de omgeving. Zulke dingen gebeuren dus ook..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:04

Mijn verzorg paard had last van zijn darmen, de eigenaar betaalde 31 euro voor 100 ml.
En voor seabacil 40 euro voor 15 ml

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:09

Ik denk dat je nog even geduld moet hebben, totdat je meer geld verdiend.
Met 30 euro gaat het niet lukken.
Misschien eerst een verzorgpony zoeken? Om al wat ervaring op te doen?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:18

TS blijf gewoon lekker je verzorgpony doen en neem nog even geen eigen paardje!
Voor 30 euro vind je geen stalling/weide en al je geld gaat straks op naar je pony en hierdoor houd je niks over voor andere leuke dingen. Je bent nu 16 en zal waarschijnlijk gaan studeren binnen 1 of 2 jaar en dan zit je nog met een pony die eigenlijk te duur voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:18

Sorry, je bent 16 en je denkt dat je een shet kan houden voor 30 euro? := Je kan niet zomaar een pony houden, een pony kost nou eenmaal veel geld, helemaal als hijziek wordt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:36

bambam123 schreef:
gohya schreef:
Zoals ik TS begrijp heeft ze nu geeneens geld voor een hoefsmid of wormenkuur.

dat denkt iedereen
maar dat heb ik nu duizenden keren gezegd. dus ik ga hier niet meer op reageren

Heey TS dat schreef ik niet hoor.Je hebt verkeerd ge-quote.
Dat schreef Brainless.
Laatst bijgewerkt door gohya op 11-05-14 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 15:38

ik weet best dat het veel kost.
en daar ben ik me ook bewust van,
maar we zitten hier nu allemaal dingen bij te halen terwijl ik alleen vroeg of iemand stalling wist en moet je nu is kijken
95 berichten allemaal over iets anders dan ik vroeg
Laatst bijgewerkt door bambam123 op 11-05-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:38

anne_joy schreef:
Bedenk wel dat je pony elk jaar naar de tandarts moet. Bij mij kwamen de kosten dan al gauw rond de 150 euro uit. Ook moet hij wormenkuren, inenting etc. hebben die niet bepaald goedkoop zijn ;)

wormen kuur is 8 euro hier :')
inenten 19.... ( maar ja wij gaan langs de da ) dat kost geen drol... tandarts hoefsmid en dierenarts is zo ongelovelijk duur maar ook voer...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:39

bambam123 schreef:
ik weet best dat het veel kost.
en daar ben ik me ook bewust van,
maar we zitten hier nu allemaal dingen bij te halen terwijl ik alleen vroeg of iemand stalling wist en moet je nu is kijken

Stalling moet je vragen op bokt markt. Vaak is het duurder dan 30 euro per maand. Maar misschien vind je wel wat!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:47

unihorses schreef:
anne_joy schreef:
Bedenk wel dat je pony elk jaar naar de tandarts moet. Bij mij kwamen de kosten dan al gauw rond de 150 euro uit. Ook moet hij wormenkuren, inenting etc. hebben die niet bepaald goedkoop zijn ;)

inenten 19.... ( maar ja wij gaan langs de da ) dat kost geen drol... tandarts hoefsmid en dierenarts is zo ongelovelijk duur maar ook voer...

De uitgebreide kis wat duurder, enten 17,50 (maar ik laat de DA nu thuis komen en gelijk beide paardjes nakijken).

De standaard dingen (hoefsmid, voer, enten ed.) vallen wel mee per jaar (en zijn redelijk in te schatten), maar het zijn de onverwachte kosten die een flink gat kunnen slaan in je budget.
Ik heb 2 paardjes, dus 2x zo'n grote kans op onverwachte kosten.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:49

unihorses schreef:
anne_joy schreef:

Bij ons kost een pakket van 4 wormenkuren toch al snel 50 a 60 euro. Hier zit dan al korting op, omdat het een pakket is. Langs de dierenarts gaan kost benzine en onderhoud (of huur) van de trailer valt hier ook onder ;) Mijn pony werd altijd tegelijk gedaan met de rest van de manege dus daarvan waren de kosten redelijk laag. De extra kosten zijn inderdaad voornamelijk de hoefsmid (ligt er dan wel aan welke en of het alleen bekappen is. Mijn pony moest op ijzers, omdat zonder niet ging), tandarts en de medicijnen+controles.

Mijn pony had zichzelf aangetikt, waardoor hij een schieffel opgelopen heeft. Hiervan moesten foto's gemaakt worden (als ik mij goed herinner zo'n 200 euro). Dit zijn kosten waar je toch rekening mee moet houden.