van rijs zadelmakerij, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jord

Re: van rijs zadelmakerij, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:53

Communicatie is niet hun sterkste punt.

Heb ook hele slechte ervaringen met zadel aanmeten bij hen. Zeer onkundig, klantonvriendelijk (gewoon niet reageren als je een klacht indient) en ook niet tot een oplossing willen komen. Wat een ontzettend arrogant bedrijf!

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:48

Door wie werd je geholpen Apple?

Ik heb 12 juni gebeld voor afspraak zadelcontrole. 19 juni konden ze al komen. Kon de volgende ochtend zadel ophalen en paard loopt weer super.

Vrijdag mn laarzen weg gebracht om elastiek in te laten zetten. Beb benieuwd hoe ze er uit zien als ik ze ga halen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 14:52

_SantOs_ schreef:
Door wie werd je geholpen Apple?

Ik heb 12 juni gebeld voor afspraak zadelcontrole. 19 juni konden ze al komen. Kon de volgende ochtend zadel ophalen en paard loopt weer super.

Vrijdag mn laarzen weg gebracht om elastiek in te laten zetten. Beb benieuwd hoe ze er uit zien als ik ze ga halen.

Waarschijnlijk gaan ze er niet op vooruit. Mijn laarzen werden opgerekt, allemaal krassen op 1 laars en butsen van de machine.
Mijn dobert neusriem waar een sperriemlusje aan moest is ook verrampeneerd.. lelijk gestikt ook.. Ik breng er niks meer en zadel ellende heb ik ook gehad bij ze, daar ga ik geen eens over beginnen :')

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 09:08

Ik schop dit topic weer even omhoog.

Het ziet er naar uit dat ik misschien toch weer aan een nieuw zadel moet.
Hoe zijn de ervaringen met van Rijs op dit moment, zit er iets verbetering in?

Voor de mensen die een andere zadelmaker hebben opgezocht, bij wie zijn jullie terecht gekomen en zijn jullie daar nog steeds tevreden mee?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:11

Ik ben ook niet te spreken over van Rijs. Bij mij is Karin Boer langs geweest, super service en een betaalbaar zadel wat goed past. Helemaal blij mee

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 09:18

Karin Boer hoor ik inderdaad ook goede berichten over, echter is zij geloof ik qua gezondheid wat aan het kwakkelen. Omdat je dan in je eentje natuurlijk wel eerder kwetsbaar bent, wordt de service dan al snel wat minder. Volkomen begrijpelijk natuurlijk maar wel een reden voor twijfel.

Ik heb momenteel een Custom zadel, qua service zal er niet snel iemand aan hen kunnen tippen dus ik ben wel wat verwend momenteel :+ Jammer genoeg ligt mijn eigen zadel nu niet goed en ik twijfel of het nog goed gaat komen....

Met welke merken werkt Karin? Ik heb alleen Kent en Masters gezien van haar, fijne zadels maar niet wat ik zoek. Ik heb zelf een Kent en Masters gehad, maar qua zit past het me niet helemaal.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:20

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 09:23

Dank je, ik zal er eens naar kijken vanmiddag. Met welk zadel rij jij nu?

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:26

Ik heb een hulsebos zadel gekocht, super blij mee :) Was wel een tweedehands overigens.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:33

phoe.... hier helaas ook geen positieve berichten aangaande zadels bij van Rijs. Ik loop met mijn paard onder behandeling bij de DAP en die werken samen met van Rijs, heb in eerdere aanleg hele negatieve ervaringen met Allard en nu bij Jan ook geen positieve. Mijn paard is scheef, is aan het opbouwen na behandeling en zadel zakt nu elke keer naar links. Blijkbaar kan hij het niet oplossen, als antwoord krijg je dan denk dat er meer aan de hand is met je paard. Nu naarstig op zoek naar een nieuwe goede zadelmaker, maar dat is ook wel een probleem als iemand nog tips heeft.........

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:40

Hmmm, na het lezen van dit topic begin ik toch te twijfelen. Wilde Van Rijs ook laten komen. Ik heb zelf geen verstand van zadels. Weet alleen wat ik voor iets ik wil. Nu heb ik een semi-boomloos zadel maar wil een dressuurzadel....

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:03

NdV74: Niet doen. Er zijn behoorlijk wat zadelpassers die wél kennis van zaken hebben en niet afhankelijk zijn van een toevalstreffer.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:19

Pinda_Dipje schreef:
NdV74: Niet doen. Er zijn behoorlijk wat zadelpassers die wél kennis van zaken hebben en niet afhankelijk zijn van een toevalstreffer.

heb je nog een goede tip omgeving hazerswoude?

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:53

Pinda_Dipje schreef:

Dat geloof ik best, heb ze alleen nog niet gevonden. Althans niet met voldoende gebruikte zadels die aan mijn eisen voldoen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:41

Chesss schreef:
Mijn paard is scheef, is aan het opbouwen na behandeling en zadel zakt nu elke keer naar links. Blijkbaar kan hij het niet oplossen, als antwoord krijg je dan denk dat er meer aan de hand is met je paard.

Wellicht niet de reactie die je verwacht, maar ben blij om te horen dat ie het niet corrigeert met scheef opvullen. Waarschijnlijk moet je tijdens je opbouw veel rechtuit rijden, je kunt dan niet rechtrichten, dus paard loopt scheef, dus zadel zakt scheef.

Dit wil niet zeggen dat ik Van Rijs aanbeveel, zéker niet!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 18:55

Wie zou jij aanbevelen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:59

Ik heb zelf na veel zadeltroubels een zadel van Ninon Schutte.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:03

Tessebes schreef:
Chesss schreef:
Mijn paard is scheef, is aan het opbouwen na behandeling en zadel zakt nu elke keer naar links. Blijkbaar kan hij het niet oplossen, als antwoord krijg je dan denk dat er meer aan de hand is met je paard.

Wellicht niet de reactie die je verwacht, maar ben blij om te horen dat ie het niet corrigeert met scheef opvullen. Waarschijnlijk moet je tijdens je opbouw veel rechtuit rijden, je kunt dan niet rechtrichten, dus paard loopt scheef, dus zadel zakt scheef.

Dit wil niet zeggen dat ik Van Rijs aanbeveel, zéker niet!

nee dat klopt. maar zadel ligt zo scheef dat hij met het rechterkussen over de ruggewervels ligt wat drukkingen veroorzaakt. mijn paard is scheef maar niet zo scheef.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:33

Misschien is het type zadel dan gewoon ongeschikt voor je paard? Karin Boer levert ook net werk, maar ik heb er geen ervaring mee. Het prijsverschil tussen een aangepast fabriekszadel van MSFC of een echt zadel op maat van Ninon Schutte vond ik te klein.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 09:42

Chesss wat voor zadel heb jij?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:56

ik heb een anatomica octant. zadel ligt nu weer bij van rijs. Moet zeggen al mijn klachten en ideeen zijn goed opgeschreven. over de uitwerking kan ik pas later volgende week wat zeggen.
ik heb zadel zelf bekeken maar ene kant was meer gevuld dan andere kussen

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:22

Chesss schreef:
phoe.... hier helaas ook geen positieve berichten aangaande zadels bij van Rijs. Ik loop met mijn paard onder behandeling bij de DAP en die werken samen met van Rijs, heb in eerdere aanleg hele negatieve ervaringen met Allard en nu bij Jan ook geen positieve. Mijn paard is scheef, is aan het opbouwen na behandeling en zadel zakt nu elke keer naar links. Blijkbaar kan hij het niet oplossen, als antwoord krijg je dan denk dat er meer aan de hand is met je paard. Nu naarstig op zoek naar een nieuwe goede zadelmaker, maar dat is ook wel een probleem als iemand nog tips heeft.........

Ik weet niet waar je woont maar ik heb met www.zin-tuig.nl goede ervaringen.

xXlovelyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:46

Hier juist iemand die hele goede ervaringen heeft met Jan van Rijs. Als hij mijn zadel ter plekke heeft opgevuld loopt mijn paard direct weer fijn. Ik moet altijd meerdere keren rijden tussen het aanpassen door, en hij blijft aanpassen tot het echt goed ligt. Bovendien onthoudt hij alles, zowel over mijn rijden als over hoe mijn paard loopt. Hij kan precies vertellen hoe het bij de vorige controle was en hoe het nu is.

Karin Boer is ook een keer geweest, maar daar heb ik juist geen fijne ervaring mee gehad.
Vind het erg lastig, een zadelmaker kiezen. Het lijkt wel of het op de een of andere manier moet klikken tussen jou, je paard en je zadelmaker. Ik ben nu in ieder geval erg tevreden met Jan!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:55

Ik zal even terugkoppelen naar aanleiding van mijn laatste bezoek, want er zijn veel negatieve verhalen te lezen, maar positieve verhalen des te minder. Jan heeft naar aanleiding van de laatste post idd mijn zadel opgevuld. Hij is na het ophalen direct diezelfde week geweest en het lag nu te strak, blijkt dat mijn zadel niet mer passend was daar mijn paard heel veel was gegroeid. Hij heeft het nu veranderd en ook meegedacht in oplossingen voor mijn paard op de lange termijn. Ik ben ook erg tevreden over manier van afhandeling ik kan niks anders zeggen.