Agradi problemen, lang wachten op pakketje, wie ook?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Agradi problemen, lang wachten op pakketje, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:40

Hier ook een erg slechte ervaring, beugelriemhoesjes en een bitje besteld, vooraf betaald en beide artikelen op voorraad. Na 2 dagen werd ineens de datum van levering veranderd naar 2 weken verder, omdat de hoesjes toch niet op voorraad waren. En steeds weer werd de datum gewijzigd. Een maand gewaxht, daarna maar eens gebeld, waarom het bit dan niet gewoon apart geleverd werd. Prima geregeld, binnen een week was het bitje binnen.

De hoesjes waren helaas een ander verhaal, daar heb ik nog 3 maanden op moeten wachten. Veel telefoontjes, mailtjes, klachten verder was hij er dan uiteindelijk toch.. Geduld loont zullen we maar zeggen :')

Vind het wel echt een bar slechte service, ik werd nergens van op de hoogte gehouden van de status en zelfs annuleren was niet mogelijk? Zou dat serieus zo zijn?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:24

op één bestelling na is heb ik altijd alles binnen enkele dagen binnen gehad.

die ene bestelling waren outdoorlaarzen van IR, die op dat moment in heel nederland niet meer voorradig waren.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:27

Hier ook... Had een deken besteld begin Augustus al zodat ik mooi optijd klaar was met alles..
Datum werd steeds later en op het laatst kon ik hem 10 November pas verwachten... Deken maar geannuleerd en wat anders gekocht wat wel direct leverbaar was maar we wel 2 weken op moesten wachten :+

Ook wij hadden gebeld, maar kregen ook te horen dat ze problemen hadden met de leverancier?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:04

Ja dat krijg ik ook te horen, maar dat lijkt me stug. Ik heb over de jaren heen allerlei verschillende dingen besteld, variërend van sokken tot paardensnoepjes, zadeldekjes, hondenhalsbanden, voer voor de katten, rikkepaaltjes, lammerenflesjes enzovoorts. Zouden ze bij al deze dingen dan leveranciersproblemen hebben, want dat is inderdaad ook het excuus dat ik regelmatig te horen krijg.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:14

Ik heb net ook een bestelling geannuleerd. Levertijd stond 2 tot 3 werkdagen voor een manenmes en een singel direct leverbaar. Er was na 10 dagen nog steeds niks dus ik maar gemaild en toen bleek dat het manenmes via de leverancier niet levrbaar was en dan sturen ze dus niks apart op tenzij je er contact over opneemt. Toen kreeg ik de singel los uitgeleverd op mijn aandringen, helaas bleek die te kort (daar konden zij natuurlijk niks aan doen) Iedere keer werd de levertijd aangepast zodat ik dacht dat het nu wel bijna zou komen maar op de dag van uitlevering stond er dan ineens weer Over 10 dagen! Toen was ik het zat na 4 weken wachten en heb beide artikelen gecanceld en het geld zou binnen 30 dagen op mijn rekening terug gestort worden. Dat vind ik wel een heel ruim termijn trouwens! Wacht er u nog op maar is net een dag of 10 geleden dus ga er vanuit dat het goed komt.

Ik bestel daar voortaan alleen nog als er staat dat het artikel op voorraad is.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 09:54

@HalloDan, ik heb dus ook regelmatig meegemaakt dat ik iets bestelde wat op voorraad was en waar ik toen alsnog maanden op heb kunnen wachten.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:01

Ik heb ook altijd problemen met agradi, het toppunt was een deken die 2-10 dagen lever tijd zou hebben en daar heb ik bijna 5 maanden op kunnen wachten..

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:05

Agradi zit hier dichtbij en voorheen kon je ook afhalen. dat gaat nu dus ook niet meer.
ik bestel er nu niet meer duurt allemaal veel en veel te lang. dit was een jaar of wat terrug veel beter geregeld.
Hoor niks anders dan klachten dus snap ook niet waarom ze steeds die prijs weer winnen .

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:17

Die prijs winnen verbaast mij ook, ik bestel wel eens bij Agradi, maar alleen als ik het niet dringend nodig heb. De levertijd is echt belabberd slecht bij Agradi, ik heb nog nooit iets binnen een week ontvangen ondanks dat het op voorraad zou zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:17

Bij Agradi moet je altijd op zo'n 2 a 3 weken rekenen als er 'direct leverbaar' staat.
Ik heb 2x bést wel discussie gehad. De eerste keer nadat ik 4 maanden (!!) heb moeten wachten op thermolaarzen (levertijd was 2-10 werkdagen) en de tweede keer was een longeersingel die 'direct leverbaar was', daarop heb ik bijna 3 maanden gewacht. Daar heb ik ook wel wat mailtjes aan gewaagd, maar kreeg elke keer te horen 'morgen/eind van de week'.

Je kunt er prima bestellen als je de tijd hebt, maar als je iets snel nodig hebt dan moet je er niet aan beginnen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:23

HalloDan schreef:
Ik bestel daar voortaan alleen nog als er staat dat het artikel op voorraad is.

Dat is dus geen garantie. Mijn bestelde halster stond ook als op voorraad (zelfs 3 weken na het bestellen stond het nog als op voorraad op de site), maar ben toch al 5 maanden aan het wachten, omdat het niet leverbaar blijkt vanuit de leverancier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:30

De scheermachine stond ook leverbaar die ik bestelde. Na een week maar eens gebeld waar hij bleef. Was niet leverbaar en zou een tijd duren. Ik gevraagd deze te annuleren daar ik hem met spoed nodig had. Nee einde van de week had ik hem. Heeft al met al ook zo'n 6 weken geduurd maar het geld was wel gelijk afgeschreven.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:45

Ze hebben leuke acties die best geld schelen. Maar heb je een artikel snel nodig, dan kun je beter naar de winkel gaan.
Hier wisselende ervaringen: vorig jaar transportbeschermers besteld en deze waren keurig binnen het beloofde termijn geleverd. Begin oktober een cognac bruin hoofdstel besteld. Krijg dus een donkerbruin exemplaar :+ (die ook nog eens niet goed past :( ). Dus terug gestuurd en ik wacht nu al 3 weken op het terugstorten van mijn geld. Geef ze nog een week voordat ik ga bellen waar mijn geld blijft.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:16

Misschien hebben ze bij agradi dit topic gezien, want ik kreeg vandaag totaal onverwachts een verzendbevestiging, als het goed is heb ik het morgen :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:18

InekeH87 schreef:
Record is inmiddels ruim 2 maanden wachten op een bestelling met een levertijd van 2 tot 10 werkdagen, dat was een bestelling met meerdere items en ruim over de 1000 euro, die bleek vast te hangen op een hamsterschommeltje van 1,50 wat niet op voorraad was :')

Ik heb geen slechter ervaringen met Agradi(binnen een week in huis) maar dankjewel voor dit topic, bovenstaande quote deed mij hardop lachen :D :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:52

Misschien wel goed als ze meelezen, misschien gebeurt er dan eindelijk eens wat.
Ze zouden veel meer klanten hebben en houden als ze wat deden aan de levertijden.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:19

ik meld mij hier ook eens, aangezien ik hier ook wel eens bestel

ik heb eigenlijk nooit problemen gehad dat dingen te laat waren,

wel ooit 1x gehad dat ik tacx stifen had besteld, kreeg ik een mailtje of ik telefonisch contact wilde opnemen over deze bestelling
dus ik dat gedaan, wat bleek, deze stiften hadden een onbekende levertijd en kon nog wel eens een paar maand duren,

ik kon toen kiezen wat ik wilde, ze hadden deze zelfde stiften nog wel in de duurdere versie, deze kon ik met korting krijgen ipv de stalen, moest ik wel iets bij betalen. dus hiervoor gekozen, ze zou mij een mailtje sturen met een ideal ding er in en vlak na dat ik de telefoon had neergelegd was het mailtje al binnen, top dus

stiften waren dacht ik de volgende dag al binnen

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:20

Vandaag is de frontriem verstuurd, ga er vanuit dat ik hem dan morgen binnen heb.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 20:21

Ik heb mijn gelpad vandaag gekregen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:35

Ik zie dat mijn bestelling vandaag verzonden is dus ik neem aan dat ik hem morgen heb. :D
Ze gaan ineens als een speer. :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:36

Hier ook vertraging gehad...levertijd was binnen 2 wekdagen,alles op voorraad.Ik zat om beide items te springen maar had al eerder besteld en toen netjes binnen 2 werkdagen binnen dus prima dacht ik.
Heb ik afgerekend krijg ik een bevestigingsmail binnen waarin in ook staat dat wegens grote drukte de levertijd langer kan duren :+

Was niet blij mee...mail gestuurd waarom dat niet op de site stond en dat ik de spullen snel nodig had....na 2 weken nog maar eens gemaild dat ik de spullen zou annuleren als ik ze niet voor het einde van de week binnen had.En jawel hoor,de volgende dag een bericht dat het onderweg was.
Geen van mijn mails is beantwoord en ik ben ook een beetje klaar ermee,je kunt op z'n minst een mail beantwoorden en pas na afrekenen zeggen dat de levertijd langer gaat duren dan staat aangegeven vind ik ook niet netjes.
Belabberde service,zonde hoor want het was best goed bedrijf....ik zoek mijn heil elders.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:56

Tja...toen ik in mijn mail naar het bedrijf uiteindelijk maar weer meldde dat ik ze aansprakelijk zou stellen voor alle schade voortvloeiend uit de te late levering ( dus na ze tot levering binnen redelijke termijn gemaand te hebben, en er dus sprake was van wanprestatie, want dan kan dat) had ik de bestelling ook ineens binnen 2 dagen binnen. Zonder excuus, zonder berichtje, maar dan wel leveren..

Dit is me dus nu echt al bij 3(!!) bestellingen achter elkaar gebeurd.

Kortom: ik bestel daar gewoon principieel niet meer. Alle beloftes als je belt, Jantje die niet weet wat Pietje toegezegd heeft, en wijst naar Klaasje, die zegt dat je het nu écht binnen een week hebt (not natuurlijk)..
En ineens wel gaan leveren als je ze juridisch onder druk zet... Zo wil ik als klant gewoon niet behandeld worden, dus nog maals: mij zien ze daar niet meer.

Schrik er overigens wel van als ik hier lees hoe algemeen deze werkwijze kennelijk is bij Agradi. Kan me dan voorstellen dat een boos telefoontje geen effect heeft: die mensen daar achter de telefoon doen niets anders dan boze klanten afschepen. Dat worden ze kennelijk voor aangenomen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:59

Klopt, ik had wat besteld, werd het verkeerde geleverd...
Kon nog niet eens een excuus vanaf, mocht het per gratie omruilen voor het goede product. Een of ander onbeschoft wijf aan de telefoon ook....Nooit weer voor mij..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:08

Jup. "Direct leverbaar" nemen ze niet zo nauw heb ik door. Direct leverbaar bij vele andere ruitershops is; de volgende dag, of hooguit 3 dagen na betaling binnen. Bij Agradi wordt dat al snel +1 week. Nu is het naar mijn idee niet zo zeer het verzenden dat lang duurde, maar de verwerking van mijn bestelling. Met Ideal (of iig gelijk overgemaakt) betaald, zou het niet zo moeilijk zijn. Ware het niet dat ik pas ruim een week na de bestelling & betaling een bevestiging van mijn bestelling kreeg, en ja, toen is het gelijk verzonden. Maar dat noem ik niet 'direct leverbaar' als ze het verwerken van de bestelling zo sloom doen. Geef dan een langere levertijd aan, dan weten de klanten ook waar ze aan toe zijn. Ik bestel ook alleen maar daar als ik geen haast heb met dingen. Anders liever niet. Dan zoek ik mijn heil wel ergens anders, die misschien ook niet heel snel zijn in de levering, maar WEL je op de hoogte houden en eerlijk zijn over de levertijd op hun sites.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 10:11

Inderdaad als ze eerlijk zouden zijn over de levertijd heb ik geen problemen met het wachten op een bestelling. Direct leverbaar en dan 1 maand moeten wachten vind ik niet netjes.