Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maria_62

Re: Ervaringen Jos hofma te Nijkerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:18

Weet eigenlijk niet wat nu wijsheid is om te schrijven. Maar doe een poging om in het kader van dit topic niet een oordeel te vellen naar de een of de ander. Wat iedereen hopelijk weet is dat een dierenarts een eed af moet leggen wil hij/zij kunnen afstuderen. Daarmee beloof je plechtig een dier naar eer en geweten te behandelen en het dier staat qua gezondheid en welzijn voorop. Daarnaast zal een dierenarts net zoals wij allemaal, met zijn of haar geweten naar bed moeten gaan en er ook weer mee op moeten staan. Wat ik m.b.t. het hele verhaal nu zo spijtig vind is dat ik zeker weet dat een dierenarts liever paarden beter maakt dan dat hij of zij een dier wil laten inslapen en een verdrietige eigenaar krijgt. Kijk je er dan ook nog eens uit economisch oogpunt naar, dan is het inzetten van behandelingen iets waar een dierenarts meer aan verdiend en een klant eerder tevreden blijft. Wat ik ook begrijp is dat de eigenaren ook graag het beste willen voor hun paard/pony anders zouden ze überhaupt niet naar een dierenarts gaan en zou een topic zoals deze geen bestaansrecht hebben. Dat nare berichten, adviezen om niet verder te gaan met je paard/pony dan rauw op iemands dak vallen ja te berijpen, je wil je maatje toch graag lang bij je houden. Maar een ding ga je verdriet of boosheid niet zomaar zonder gegronde reden alsook bewijs via multimedia verspreiden. Denk dat multimedia een heel mooi middel is om met elkaar te communiceren maar let op met wat je er op zet. Hoop dat de persoon in kwestie eerst naar zijn/haar dierenarts is gegaan voordat dit via dit topic is verspreid, toch jammer dat je anders dit soort berichten als dierenarts of als eigenaar middels deze weg moet tegen komen. Nog iets om over na te denken hoe lang denken jullie dat ik met een spandoek voor een winkel kan blijven staan als ik qua lading hetzelfde op het spandoek schrijf als dat wat er af en toe via een topic over iemand wordt gezegd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:14

Ik ben ook al 7 jaar klant van deze DA en ben er zeer over te spreken.

Eerst met drie en nu met twee paarden, waarvan allemaal toch met regelmaat door hem behandeld zijn in de loop der jaren.
Positieve punten vind ik: goede en snelle bereikbaarheid (paar keer spoed gehad en dan is Jos er met een kwartier), duidelijk advies waarbij je ook je eigen inbreng hebt en hij open staat voor jouw mening en ideeen (dat heb ik ook wel anders meegemaakt bij anderen), goede nazorg (paard zaterdagmiddag erg ziek en hehandeld, zondagochtend vroeg komt hij uit zichzelf nog even langs voor een controle) en ook medewerkers van de kliniek zijn servicegericht, je wordt altijd netjes teruggebeld.
Hij is duidelijk, schept geen valse hoop, maar geeft zeker een paard ook niet snel op. Heb dat zelf met mijn bejaarde merrie destijds kunnen ervaren.

Ik vind hem een prettige DA, maar uiteraard blijft dat een persoonlijk gevoel wat je moet hebben bij een DA.

aap666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:53

hierbij een rectificatie over een bericht wat ik vorige week plaatste over jos hofma iedere kliniek heb natuurlijk tevreden en niet tevreden klanten..dat zal altijd blijven..!en had me mischien niet moeten uiten op internet en voor mezelf moeten houden..hier laat ik het bij

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:37

Ik heb ook goede ervaringen met de kliniek Hofma & van Gelder. Jos alleen maar met paarden van vriendinnen waar ik voor meeging. Hij is inderdaad wat recht voor zijn raap, maar ik kan het erg waarderen. Daarnaast neemt hij ruim de tijd om uitleg te geven en vragen te beantwoorden. Wat ik top vind, is dat hij het hele verhaal op een briefje meegeeft zodat je altijd even terug kunt kijken wat je moet doen. Er komt zo een dag altijd veel op je af en het is altijd fijn om het terug te kunnen lezen.

Gisteren toevallig met mijn paard bij zijn vrouw Annemarie geweest. Wat een supervrouw is dat! Ook zij is heel eerlijk en duidelijk. Zij heeft overduidelijk heel veel liefde voor haar vak en voor paarden. Ik ben echt nog nooit zo fijn geholpen met een paard. Ik ging naar haar voor fysio, maar omdat ze ook dierenarts kijkt ze echt verder en denkt ze heel erg mee. Echt een aanrader!

Connie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:22

Echt een super ervaring met Jos. Hij was erg vriendelijk, ook naar mijn dochter toe. Ivm kreupelheid eerst naar een andere kliniek geweest. Na diagnose en revalidatie liep hij nog niet goed. Op aanraden van stalgenoot naar Jos gegaan. Hij had het vermoeden dat er ergens anders nog een probleem zat. Hij maakte daarvan een foto en had gelijk. Andere kliniek had daar niet naar gekeken. Ook kreeg ik een heel opbouwschema mee voor de revalidatie, dus wist meteen waar ik aan toe was. Hoefde op zich niet terug te komen maar wilde dat zelf voor een controle foto om zeker te weten dat de blessure weg was. Gelukkig was dat zo en heeft hij ook geholpen met het maken van een schema om hem weer volledig op te bouwen. Ik heb veel vertrouwen in hem in het stellen van een diagnose en met rare dingen ga ik het liefst naar hem.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:05

en het was nodig om dit in een topic te plaatsen van maar liefst 6!!! jaar oud?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:15

Zit hij nog in Nijkerk?

viefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:18

Ja hoor maar wel op een andere locatie dan 6 jaar terug.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:22

Oh oké. Ik zag idd laatst dat de oude lokatie veranderd was.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:07

Kinke schreef:
en het was nodig om dit in een topic te plaatsen van maar liefst 6!!! jaar oud?

Dus?? Als je een nieuw topic plaatst is het ook weer niet goed. Iemand heeft gewoon gezocht op Jos Hofma en haar ervaring geschreven. Topic komt weer omhoog en andere mensen hebben er weer wat aan.

Als je er last van hebt, lees je het niet of bespaar je de tijd en energie om te reageren.

Wij zijn verhuisd naar het Noorden en missen Jos en Annemarie wel. Fijne, kundige mensen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:31

Heeft iemand ervaring met hun als tandarts? :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 17:08

Ja :wave:
Ik laat elk jaar mijn paarden daar doen.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:00

Ja ik ook, ben super tevreden over hun als dierenarts met betrekking tot beengebreken en dergelijke.
Maar zou hem niet snel nogmaals als tandarts willen. Ik had het gevoel dat het een ff snel klusje was. Hij was ook echt zo klaar. Als ik dat vergelijk met de tandarts die ik normaal laat komen gaf het mij een heel onbevredigend gevoel. En dat terwijl de factuur elkaar echt niet ontloopt.
Het was dat ik er toch al heen moest voor een echo, dus ik dacht kan hij ook gelijk de tanden doen. Maar dat doe ik dus niet nog een keer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:59

Wij hebben de tanden wel laten doen tegelijk met enten. Gewoon netjes, niet teveel gedoe en normale prijzen denk ik.

Ik woon nu in t Noorden en mis ze echt wel. Had echt goed contact en veel wederzijds vertrouwen.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:02

Super! Heb ze al als dierenarts, maar hoorde wat mindere verhalen als tandarts. Maar dan kan ik de afspraak met een gerust hart door laten gaan!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 16:07

Amado schreef:
Super! Heb ze al als dierenarts, maar hoorde wat mindere verhalen als tandarts. Maar dan kan ik de afspraak met een gerust hart door laten gaan!

Door de jaren heen veeartsen, gebits behandelaars en de zogenaamde hele gode paarden tandartsen erbij gehad.

Ik lees hele goede verhalen over mensen die de hemel in geprezen worden, waar ik je wel een bericht wil sturen wat ze allemaal ook fout kunnen doen.

Het probleem van gebits verzorging is dat er onwijs veel meningen zijn. Ik heb mensen die de opleiding in Amerika hebben gedaan ook veel onzin horen uitkramen bijv. En ze durven onderling ook elkaar allemaal flink af te kraken. De handvijlers, de elektrische vijlers, de veearts, de gebitsverzorger en andersom..........Niemand gunt een ander wat en een ander heeft bijna altijd prutswerk gelevert. Ik heb zo vaak gehad dat ik iemand liet komen doe het vorige werk afkraakte. En daarop een ander die zijn werk weer afkraakte, dus wanneer is het goed??
Maar als je een verhaal goed verkoopt, trappen klanten daarin. Je kan niet dagelijks het gebit van je paard zelf goed bekijken, geheel van binnen, dus je moet vertrouwen hebben en hopen dat het goedkomt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 18:42

Toevallig vandaag weer laten doen.
Ik herken het gehaaste in ieder geval niet....

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:10

Bedankt voor alle ervaringen! Wie doet bij hun het tandarts gedeelte?