Ytjuuuh schreef:Enquête
1. Hoeveel paarden heeft u in uw bezit? 1
Zou u voor het beantwoorden van de volgende vragen 1 paard in gedachten willen houden?
2. Waar staat uw paard gehuisvest?
o Thuis
o Pensionstal
o Vrienden/ kennissen
o Anders, namelijk: .............................................................
3. Wat is het gebruiksdoel van uw paard?
o Dressuur
o Springen
o Recreatie
o Mennen
o Western
o Voltige
o Natural
o Fokkerij
o Gezelschap
o Anders, namelijk: .............................................................
4. Hoeveel uren traint u uw paard wekelijks? 5-7 uur
5. Als ik mijn paard train, train ik een uur.
o Nee
o Soms
o Vaak maar niet altijd
o Bijna altijd
o Bij hoge uitzondering niet
o Ja altijd
o Meer dan een uur
6. Hoeveel uur in totaal komt uw paard buiten in de paddock, weiland en bak per dag? (Exclusief training) In de winter een uur of 8, in de zomer langer
7. Mijn paard staat elke dag in de stapmolen. Staat uw paard niet in de stapmolen, sla deze vraag en vraag 8 en 9 over.
Waarbij het getal 1, 1 dag is en het getal 7 elke dag is.
Mijn paard komt niet in de stapmolen. Vind ik nutteloos, een beetje rondjes lopen. Ze staat toch de hele dag buiten.
10. Heeft uw paard ook contact met soortgenoten?
Waarbij het getal 1 helemaal niet is en het getal 7 altijd.
1 2 3 4 5 6 7
11. Mijn stal bied geen gelegenheid om mijn paard 4 uur of langer buiten te zetten.
Waarbij het getal 1 wel gelegenheid is en dat er bij het getal 7 geen gelegenheid is.
1 2 3 4 5 6 7
12. Ik vind het niet zo belangrijk dat mijn paard 4 uur per dag of langer buiten staat.
Waarbij het getal 1 helemaal niet is en het getal 7 heel erg belangrijk.
1 2 3 4 5 6 7
Ik vind het heeeel belangrijk dat mijn paard buiten komt. 4 uur per dag is in mijn ogen veel te weinig.
13. De stal waar mijn paard gestald staat, vindt het belangrijk dat het paard 4 uur of langer buiten komt.
Waarbij het getal 1 helemaal niet is en het getal 7 heel erg belangrijk.
1 2 3 4 5 6 7
14. Mijn paard staat 85 uur op stal in een week tijd. gem. zomer en winter
15. Ik ben het niet eens met de stelling dat een paard 4 uur per dag buiten moet staan.
Waarbij het getal 1 helemaal niet eens met de stelling is en het getal 7 wel voor de stelling is.
1 2 3 4 5 6 7
Opmerkingen:
Een paard moet in mijn ogen minstens 4 uur, en dan is dit nog weinig, per dag in een wei/paddock/bak moet komen. MET soortgenoten. En dan niet een uurtje longeren,
dan nog een uur in de stapmolen, en dan nog 2 uurtjes alleen in de paddock. Dit is geen leven voor een paard en niet paardwaardig.