Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:51

Lizzzzz schreef:
Het product hoort idd niet zo snel uit elkaar te vallen. Maar de shop heeft aangeboden om het product op te sturen naar de leverancier, en aangezien de ts ze niet af wilt staan (ookal zijn ze dus uit elkaar gevallen) is imo niet het 'probleem' van de shop maar eerder het probleem van de ts. Als ze ze had laten opsturen had ze nieuwe gehad of haar geld terug lijkt mij. (en dat geld had ze dus mooi kunnen gebruiken voor die nieuwe, die ze nu toch al wilt) ;-)

Dat bedoelde ik, Piaffe heeft hier geen schuld, ligt geheel aan TS zelf. Dat Piaffe dit toch nog op een andere manier heeft opgelost is alleen maar extra service...

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:00

griebels schreef:
Lizzzzz schreef:
Het product hoort idd niet zo snel uit elkaar te vallen. Maar de shop heeft aangeboden om het product op te sturen naar de leverancier, en aangezien de ts ze niet af wilt staan (ookal zijn ze dus uit elkaar gevallen) is imo niet het 'probleem' van de shop maar eerder het probleem van de ts. Als ze ze had laten opsturen had ze nieuwe gehad of haar geld terug lijkt mij. (en dat geld had ze dus mooi kunnen gebruiken voor die nieuwe, die ze nu toch al wilt) ;-)

Dat bedoelde ik, Piaffe heeft hier geen schuld, ligt geheel aan TS zelf. Dat Piaffe dit toch nog op een andere manier heeft opgelost is alleen maar extra service...

TS heeft ze opgestuurd, op haar kosten (dubieus) waarna ze na reparatie en eenmalig gebruik weer kapot gingen op een andere plaats. Zij kan ze vervolgens nogmaals op sturen, wederom op haar kosten, voor reparatie. Terwijl gewoon gebleken is dat het een gebrekkig product betreft. De oplossing die nu is getroffen lijkt mij zeer correct maar geen extra service. (Daar zou je trouwens jurisprudentie op na moeten kijken om te zien wat in andere zaken als redelijk en billijk wordt gezien, want laten we wel wezen wat jij of ik vind is niet echt een maatstaf maar een uitspraak van een rechter wel)

Corally_B

Re: Nooit meer iets van Piaffe ruitersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:26

Goeie oplossing TS, gelukkig kan het toch nog soms helpen om te roepen wat je vind dan alles maar te laten zoals het is.
@ piaffe, super geregeld, dat is nog eens fijne service!

Het jammere is alleen dat er een topic op bokt over gemaakt moet worden van 3 pagina's. Toch super, wou dat ik dat had bereikt met mijn topic over divoza ;) Ging om heul veel meer centjes.

Dus pluim voor Piaffe, hier kan Divoza nog wat van leren :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:39

Pluim? Nou ik was alles behalve tevreden...

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:42

@Stal_Fiore , ja, ik geef ze een pluim hoe ze dit hebben opgelost.
Heb je de 2e regel daarboven ook gelezen?

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:33

Citaat:

Geloof dat jij het niet helemaal snapt. Nix mijn schuld...en dat zegt piaffe nu uiteindelijk ook gezien de oplossing waar ze mee zijn gekomen. Niets meer dan normaal lijkt me

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:53

MonaBelle, oke ja deze situatie is goed opgelost, ik dacht dat je in het algemeen bedoelde... haha

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 01:00

En toch zit zo'n beetje iedereen hier fout.
TS heeft gekocht bij Piaffe en die hoort het zelf te regelen met de fabrikant (Norton). Dus dat ze je doorsturen naar de fabrikant was fout van ze en goed dat je daar niet opin bent gegaan, je hebt bij hen gekocht en hebt dus kortweg niets met de fabrikant te maken.
Je zou dus je product moeten retourneren en gerepareerd of nieuwe terug moeten krijgen, dat jij daarvoor de verzendkosten betaald is idd wat vreemd. Naar ik begrijp heb je ze gerepareerd terug gekregen en gingen ze opnieuw stuk, dan kun je dus 2 dingen doen; 1. Je vraagt nieuwe peesbeschermers, 2. Je vraagt je geld terug.
Dat je ze nu voor reparatie bij de schoenmaker hebt liggen is dom want daarmee vervalt je recht op garantie.

Imo heeft Piaffe hier voor zover zij kunnen acceptabel gehandeld.
Hoe zij het zelf oplossen met de fabrikant is hun zaak, ze hadden de kapotte ook kunnen retourneren en jouw nieuwe peesjes geven maar enkel repareren mag uiteraard ook.

Wat hieronder staat klopt dus NIET!

Evony schreef:
Ten eerste, als een product binnen 6 maanden kapot is heb je gewoon recht op herstel of vervanging niet vanuit de zaak die het product verkoopt maar van de producent zelf, is bij de wet geregeld.
Ten tweede piaffe zit hier dus NIET fout, jij hebt aangegeven het product terug gestuurd te hebben en weer gerepareerd terug te hebben gekregen waarna de ANDERE naden los gingen (staat in je OP) dus piaffe heeft het NIET kapot terug gestuurd.
Wel had piaffe aan moeten dringen op herstel van uit de leverancier zelf en dit hadden ze zelf niet moeten doen.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:42

Norton is ook gewoon heel goedkoop en een matig geproduceerd product.
En wat verwacht je voor weinig geld?
neopreen 3 in 1 kost 28 euro. HH kost 48 euro, Br kost 40 euro.

Piaffe is een prima winkel, de Ts heeft hier zelf niet goed gehandeld vind ik.

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 12:09

Citaat:
Norton is ook gewoon heel goedkoop en een matig geproduceerd product.
En wat verwacht je voor weinig geld?
neopreen 3 in 1 kost 28 euro

Ik weet niet wat jij "matig" vindt, maar bij mij is een houdbaarheidsdatum van 2 weken ronduit slecht te noemen. Piaffe heeft dit achteraf keurig opgelost en ik ben heel benieuwd wát ik dan zo verkeerd heb gedaan in deze. Alleen roepen dat ik het verkeerd heb gedaan is een beetje magertjes. Misschien heb ik over de stempel heen gelezen waar de "tenminste houdbaar tot" datum opstaat :z
Wordt trouwens wel een gebed zonder einde deze reacties terwijl het al lang opgelost is door Piaffe.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:48

Dan moet je het topic sluiten ;)

Cheyenne2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 10:16

Uuuh....zit niet zo vaak op bokt....hoe doe ik dat in vredesnaam?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:30

Even een pb naar een mod sturen. Die mods staan je bovenaan je topic in het groen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:36

Broccoli schreef:
mamendt schreef:
Ik zelf heb altijd goede ervaringen gehad met Piaffe....

Ja ik ook. Weet nog dat ik een uitrijdeken had besteld, een blauwe. Belde ze helemaal dat ze die niet meer hadden, maar wel een zwarte. Of dat goed was. Vond ik heel netjes.

Dat hebben ze bij mij toen niet gedaan, blauwe rijbroek besteld, die was op blijkbaar.
Ik kreeg een ongekend lelijke groene thuis en ook nog in een kindermaat........

Ik gemaild, zij dachten dat ik die wel mooi vond en misschien wist ik er wel iemand voor als ie mij niet zou passen.......................... :\

Verder ook wel positieve dingen maar de laatste 2x waaronder de tekst hierboven, waren negatief.

TS, ik zou Norton eens mailen :j , misschien heb je dit al gedaan, ik lees even verder.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:44

Cheyenne2004 schreef:
Nou...dit is alsof het duveltje ermee speelt....of iemand van Piaffe zit hier vrolijk mee te posten *D
Ik kreeg net onderstaand voorstel via de mail
Citaat:
wij kregen ook al een mail van iemand anders die zich hier ook druk om maakt.

We hoopte dat het zo netjes was opgelost ik dacht ook dat je blij was met deze oplossing.

Mag ik je anders van een ander merk beschermers aanbieden en dan met bv een mooie korting en dan deze retour en het bedrag daarvan ook retour op de nieuwe beschermers is dat een idee ?

Kijken of ze het voorstellen zoals ik het lees...dan is het namelijk wat mij betreft opgelost

Piaffe zit wel op bokt :j

Gelukkig is het opgelost, mooi zo :)