Boek: Het logboek voor de dressuurruiter. Wie gebruikt hem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pasdedeux

Re: Boek: Het logboek voor de dressuurruiter. Wie gebruikt hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:46

Ik vind hem iets tegenvallen, je kunt er niet echt een trainingsschema in kwijt of een startverhaal. elke dag de naam en niveau ed invullen vind ik ook onzin, ik had liever gezien dat je dat aan het begin van het boek invult en dan meer ruimte had voor opbouwende schema's.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:31

Ik heb hem besteld bij de agradi voor 21 euro, maar heb hem nog niet binnen.
Balpen werkt dus niet goed?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:55

Zou er iemand eens zo'n bladzijde waar je de training van die dag overloopt eens kunnen inscannen ? Want op de gegeven foto's van het PKC kan ik dat niet super goed zien. Ik schrijf nogal groot, dus wil eens zien of er genoeg plek is :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:36

monica08 schreef:
Ik heb hem besteld bij de agradi voor 21 euro, maar heb hem nog niet binnen.
Balpen werkt dus niet goed?

Nee, misschien een soort stift etc?

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:25

Ik vind een balpen net wel heel goed werken :\ ik veeg gewoonlijk ook alles uit haha ..
Het is (vind ik) wel zo dat het niet zo'n handig boek is voor grote schrijvers, spreek uit ondervinding.
Verder kan ik me wel vinden in wat pasdedeux zegt, het is een beetje jammer dat je niet echt een opbouwend schema kunt maken. Het is elke dag hetzelfde wat je kan/moet invullen/evalueren en dus zit je uiteindelijk nog steeds een beetje in het duister te tasten.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:02

Shanelle schreef:
Ik vind een balpen net wel heel goed werken :\ ik veeg gewoonlijk ook alles uit haha ..
Het is (vind ik) wel zo dat het niet zo'n handig boek is voor grote schrijvers, spreek uit ondervinding.
Verder kan ik me wel vinden in wat pasdedeux zegt, het is een beetje jammer dat je niet echt een opbouwend schema kunt maken. Het is elke dag hetzelfde wat je kan/moet invullen/evalueren en dus zit je uiteindelijk nog steeds een beetje in het duister te tasten.

Dat is het fijne aan een eigen gemaakt logboek, daar heb ik wel m'n maandelijkse trainingsschema in staan :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:08

Ik zag de advertentie vorige week al en ga 'm zeker deze week kopen!

Heb destijds bij mijn eerste eigen paard ook een dagboek bijgehouden en dat was superhandig. Verder houd ik nu in een gewone agenda belangrijke dingen bij, maar in de vorm van een gestructureerd boek lijkt me veel handiger, zeker als je ook medische dingen kwijt kunt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:09

Vandaag gekocht en ziet er erg leuk uit. Heb 'm al ingevuld wat betreft kenmerken, aandachtspunten en doelen! :D

Hoe vinden andere gebruikers 'm?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:14

Is er echt niemand die voor mij eens een pagina van '1 dag' wil inscannen ? Ik ben te bang dat ik te groot en te veel schrijf per dag, en hier in de geburen is er niet echt een ruitersportzaak waar ik het kan gaan bekijken ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:34

Epona_ schreef:
Is er echt niemand die voor mij eens een pagina van '1 dag' wil inscannen ? Ik ben te bang dat ik te groot en te veel schrijf per dag, en hier in de geburen is er niet echt een ruitersportzaak waar ik het kan gaan bekijken ;)

:o Gaat niet lukken, hij ligt op stal ... ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:26

Epona_ schreef:

De mijne ligt ook op stal, en ik heb eigenlijk ook helemaal geen scanner. Maar ik denk echt niet dat je te groot/te veel schrijft om in het logboek te kunnen schrijven. Je hebt 2 a5 blz de ruimte. En ik hou me ook niet echt aan de regeltjes. Ik vul wel netjes alles in wat je in moet vullen. Maar bijzonderheden kan ik prima kwijt bovenaan de blz, of ergens naast of bij. Past echt allemaal prima.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:27

Als ik hem binnen heb, wil ik wel een poging doen :) Hoop hem deze week nog te ontvangen.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 07:08

Epona_ schreef:

Ik heb geprobeerd hem bij je eerste verzoek een keertje te scannen, maar dat #!!/°^^&<# ding doet het weer niet. Misschien straks eens proberen met fotootje te pakken.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:05

monica08 schreef:
Als ik hem binnen heb, wil ik wel een poging doen :) Hoop hem deze week nog te ontvangen.

Zou echt super zijn!
En dankjullie voor de pogingen! ;)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 08:17

Heb hem net ook eindelijk besteld. Paard is aan het revalideren, en het lijkt me handig om toch de ontwikkelingen bij te houden in een vooraf voorgegoten vorm. Ik laat mijn bevindingen nog wel weten hier.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:32

Epona_ schreef:
Zou er iemand eens zo'n bladzijde waar je de training van die dag overloopt eens kunnen inscannen ? Want op de gegeven foto's van het PKC kan ik dat niet super goed zien. Ik schrijf nogal groot, dus wil eens zien of er genoeg plek is :D

lijkt me ook heel handig, ik heb ook overal plek tekort met mn groot handschrift :)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 14:18

Oké, ik heb een poging gedaan, dit is het geworden;
Afbeelding
Hij is niet scherp, maar geeft misschien een beeld. (ik krijg m iig niet beter)
Ik moet ook wel wennen aan weinig op schrijven, maar het is juist wel beter om alleen even de belangrijkste dingen er uit te halen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:30

SparklingApp schreef:
Oké, ik heb een poging gedaan, dit is het geworden;
Hij is niet scherp, maar geeft misschien een beeld. (ik krijg m iig niet beter)
Ik moet ook wel wennen aan weinig op schrijven, maar het is juist wel beter om alleen even de belangrijkste dingen er uit te halen.

Ha ha, heb jij 'm ook!!!!!? ;)

Ik vind 'm wel leuk, heb al 2 dagen bijgehouden inmiddels! :D
Ik probeer alleen 2 paarden bij te houden op 1 bladzijde, anders gaat het zo hard, maar da's nog wel een beetje creatief invullen op deze manier ...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:35

simodi schreef:

Ik probeer alleen 2 paarden bij te houden op 1 bladzijde, anders gaat het zo hard, maar da's nog wel een beetje creatief invullen op deze manier ...

:D ik zag hier al dat jij m ook hebt!
Ik ben nu ook 2 dagen onderweg, maar heb al een heel stuk gekopieërd en heb voor elk paard een eigen hoofdstuk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:38

SparklingApp schreef:
simodi schreef:

:D ik zag hier al dat jij m ook hebt!
Ik ben nu ook 2 dagen onderweg, maar heb al een heel stuk gekopieërd en heb voor elk paard een eigen hoofdstuk.

Leuk he? En nu maar kijken of we veeeeel meer structuur gaan krijgen met onze paardjes! :D

Het lijkt me sowieso ook al heel handig dat je bepaalde dingen nog eens kunt terugkijken, hoe je iets een tijd geleden hebt gedaan of hoe je paard toen was ...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:20

Ik heb 'm nu een paar weken, en vind 'm heel fijn om na het rijden nog eens even bewust terug te kijken op hoe het nou ging. Ik moet mezelf nog even aanwennen om ook eens terug te kijken. Even voor het rijden terug te bladeren naar hoe het de afgelopen we(e)k(en) is gegaan, en waar ik in mijn training extra op zou moeten letten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:01

bedankt voor het inscannen is wat aan de kleine kant innd.
heb je ook een link naar de grote foto?

ik twijfel nog. of ik het zo zal doen, of in excel..

edit.. foto is wel heel lastig te lezen zeg..
ik zal eens met excel aan de slag
vind het leuk dat je daar ook een planning vooruit kan maken.

QueenEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:20

Moderatoropmerking:
Scans van het boek verwijderd. Niet de bedoeling om copyrighted materiaal zo over te nemen.
Laatst bijgewerkt door BartVB op 05-09-10 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Scan verwijderd.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:22

QueenEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:24

Ik ga deze gebruiken voor m'n pony, voor m'n andere paarden ben ik nu wat op de pc aan het maken dus zal jou topic ook eens in de gaten houden :)