een maand stalhuur beloning voor het vinden van..........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:36

Tita, toch eigenlijk van de gekken dat jullie moeten accepteren dat jullie paarden een paar maande opgehokt worden.....dat daar geld aan verdiend mag worden...dat er kennelijk niet aan welzijn gedacht wordt.

Ook als jullie met zijn allen gaan zeuren om een paddock? Eentje waar ze bv met 5 tegelijk in kunnen en dan met groepen. Maar ik weet natuurlijk ook niet of je daar met een heel dorp aan paarden staat.

Maar het is niet alleen het ophokken hoor, ook de kwaliteit hooi en stro is vaak matig, het opstrooien en uitmesten is vaak slecht tot matig, frisse lucht, ruimte in de stallen....

Nu ik hem thuis heb staan, zou ik die stress niet meer aan kunnen om aan te moeten zien hoe een ander tegen betaling mijn paard weer verknald.......

Ik blijf nog steeds de beste oplossing vinden, vlak bij een rijvereniging met een grote binnenbak en een boer waar je paard staat die hem verzorgd, jij koopt zelf hooi en stro en brok en hij doet voeren buiten en binnen. JIj doet de stal na het rijden...zo klaar en als je goed opstrooit kan je een dagje overslaan als het echt te druk is...Vaak kost dat stukken minder dan op een pension, maar buiten kunnen ze altijd en die boeren hebben altijd wel een stukje over waar ze het paard laten lopen, als je dan bv een zak kunstmest koopt in het voorjaar of gewoon netjes met alles omgaat dan doen ze al niet eens moeilijk. Er zijn er die paarden leuk vinden en het leuk vinden als ze een paard op stal hebben staan die goed loopt en in de sport leuk gaat doen....als jij ze dan traint, dat vinden ze best leuk!! Als ze dan ook een peerd hebben en je zal dochterlief 1 keer per week een lesje geven, dan zit je helemaal goed.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 09:43

KiWiKo schreef:
dat is ook 2 tot 4 uur buiten in de winter.............

lijkt me een leuke stal, alleen komen de paarde te weinig buiten :)

Dit is dus ook echt een leuke stal, is de stal uit mijn privebericht waar mijn vriendin staat. Zou voor jou denk ik een heel goed alternatief zijn als je de 6uur eis laat zakken naar iets minder......

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:39

Ik weet niet of het wat is, het is inderdaad heeel lastig om iets in jou buurt te vinden.. :

Jacobs Hoeve
Contactpersoon:
Adres: Parallelweg 2
Plaats: Reeuwijk
Postcode: 2811 NS
Telefoonnummer: 0172-612516

Stal formaat 4.00 x 3.25 meter, Luik aanwezig: Ja, Buitenbak: Ja, Afmeting buitenmanege: 20 x 40 mtr, Verlichte
rijbak met goede altijd berijdbare bodem , Verlichting aanwezig: Ja, Binnenbak: Nee, Weidegang: Ja, Paddocks: Ja

---------------------------------------

Pensionstal Brand
Contactpersoon: Lianne Brand
Adres: Wetering-Oost 9a
Plaats: Lekkerkerk
Postcode: 2941 LD
Telefoonnummer: 06-14024856

Stal formaat v.a. 3.20mtr x 3.20 mtr, Luik aanwezig: Ja, Buitenbak: Ja, Afmeting buitenmanege: 20 mtr x 60 mtr,
Verlichting aanwezig: Ja, Binnenbak: Ja, Afmeting binnenbak: 20 mtr X 60 mtr, Weidegang: Ja, Paddocks: Ja

Andere faciliteiten:
Twee ruime longeercirkels van 20 mtr doorsnee. Stapmolen wordt nog geplaatst. Vijf wasplaatsen en twee solaria.
Keuken en toilet. Afsluitbare zadelkasten en voor iedere klant per box een dekenbeugel/dekenrek.

http://www.pensionstal-brand.nl/

Mearas Stables
Contactpersoon: Dominique van Buuren
Adres: Kortenoord 110
Plaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Postcode: 2911 BE
Telefoonnummer: 0180-398566

Stal formaat 3.00 bij 3.00 mtr, Luik aanwezig: Ja, Buitenbak: Ja, Afmeting buitenmanege: 20 x 40 mtr, Verlichting
aanwezig: Ja, Binnenbak: Ja, Afmeting binnenbak: 15 x 20 mtr, Weidegang: Ja, Paddocks: Nee.

Andere faciliteiten:
Landelijke gelegen gelegenheid voor buiten rijden in een recreatie bos. Solarium, Wasplaats warm en koud water.

http://www.paarden-pension.nl/

Edit: Linkjes geplaatst

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:28

In die omgeving is het land vaak niet goed genoeg om de paarden het gehele jaar op het land te houden. Eigenaren zitten er niet op te wachten dat het land vertrapt wordt en het land daardoor later op gang komt en extra onderhoud nodig heeft.
Misschien lukt het je een stuk land te kopen dan kun je zelf bepalen dat je paard(en) buiten kan lopen.

Suusw

Re: een maand stalhuur beloning voor het vinden van..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 07:19

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:44

Bij een vriendin van mij in Schipluiden komen de paarden swinters de hele dag in de paddock, maar dat is weer te ver weg. Stal oldshoorn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 11:39

Suusw schreef:

Kim, deze heb ik in mijn privebericht ook al genoemd volgens mij, ik rij daar in de winter als onze buitenbak niet goed is. Zou best wel eens een aanrader kunnen zijn, moeite van het bekijken waard! En vanaf Moordrecht doe je er (mits je niet vaststaat bij de Unichema) denk ik een kwartier over!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-10 12:13

ik ben lekker bezig met al jullie tips :D

ik zal vanavond een overzicht maken met de tips die mij wat lijken en met degene die ze het eerste aangedragen heeft :)

einde van de maand hebben we dan hoop ik een "winnaar" :D :D

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:27

ben heél benieuwd! :D ;)

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:02

Stal peters, wel dagelijks paddock en vroeg weidegang in het jaar.
helaas geen binnenbak..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:59

Phoe, wat een gedoe kim!

Lastig hoor..

Ik hoor hier een hele hoop stallen voorbij komen.
Als je een tip krijgt van iemand die iets omgeving Gouda heeft met buiten staan in de winter maargeen binnenbak wil je m dan naar mij ook sturen? Ik zoek nog steeds een goed plekje voor mijn dikkies...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:49

en al wat gevonden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 15:29

ik ga er het weekeinde verder mee........... ben nu bezig met alles voor de zaak rechttrekken zodat ik niet bestuurlijk aansprakelijk gesteld kan worden als ik straks failliet ga :)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:35

Kom gezellig naar ons!

Om even op je wensen in te gaan:
- grote buitenbak
- een kleine binnenbak (10 x 20 ongeveer), maar een bouwaanvraag voor een grote op komst
- geen weidegang, wel paddocks. Ook in de winter komen onze paarden lekker naar buiten!

www.lonestar-westernstable.nl of www.lonestar-westernstable.hyves.nl
Ben toevallig net bezig met het updaten van onze brochure, dus als-ie klaar is kan ik 'm wel mailen. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 16:38

ik wil zeker in de zomermaanden weidegang......... in de winter zeker paddocs waar ze een paar uur per dag in kunnen....

die binnenbak is wel heel acceptabel......... hoe meer ruimte zo een jonkie heeft hoe gekker ze kunnen doen, kleine binnenbak is niet echt een probleem.........

waar zit die stal?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:41

Oeps, zie net dat 'teuntje' ons ook al heeft aangeprezen een aantal posts eerder (ze heeft een leuke hengst bij ons staan). Sorry voor het niet goed lezen!

De stal zit aan de Gnephoek 42. Dat zit tussen Alphen aan den Rijn en Koudekerk in.
Vanaf de N11 ter hoogte van de afslag Alphen of de afslag Zoetermeer is het 5 minuutjes rijden.
We zijn idd volpension. Je paard wordt (maar dat moet ik ff checken) OF buitengezet, OF binnengezet.
Wel zo makkelijk met een volle werkweek ;)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:52

is stal de groene meer niet iets voor je?
mijn paard heeft daar ook gestaan..
zomers weidegang en swinters word voor je paard in de paddock van 2/3 uur gezet ( als ik het goed heb)
binnenbak en twee buitenbakken.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:43

zo ik kan het berichtje niet meer aan passen, maar ik zie dat ik weer een vreselijk zin heb neergezet... :o
der moet staan:
's winters wordt je paard voor je buiten gezet in de paddock, en daar staan ze vaak zo'n 2 à 3 uur in. :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:58

En al wat passends gevonden?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 06:23

Ik denk dat het even op een laag pitje is gezet, Kim is heel erg hard van de trap gevallen, heeft haar ene pols gebroken en haar andere sleutelbeen en zit dus in het gips. Ze kan bijna niet typen dus ik denk dat ze pas later op dit topic terug gaat komen.
Kim, beterschap nogmaals! :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 07:39

senks storm......... alles is even erg lastig ev pijnlijk..... maar denk dat ik over een week of wat wel weer een stuk mobieler ben.......

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:40

Sterkte!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:25

O jeetje dat wist ik niet hoor.
Nou veel sterkte en beterschap dan maar Kiwiko.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 15:20

Joh, wat vervelend!!!
Veel beterschap! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:15

Michelle_ schreef:
http://link.marktplaats.nl/330190363

Peter & Ilona's Animal Farm.
Er is een binnen- en buitenbak, 's zomers kunnen ze 24 uur per dag op het land staan, wat je zelf wil en 's winters mogen ze sowiezo ook naar buiten in de paddock. Er is ook genoeg weidegang en er wordt naar binnengehaald en buiten gezet. Het is er helemaal niet druk, gezellige mensen.

http://link.marktplaats.nl/330847211

heeft iemand hier gegevens van?