stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 22:44

Stal Jochemsen zit naast de A12. Ik ben er begin dit jaar geweest. Staan in de winter, wat ik me herinner, in paddocks alleen maar in de zomer in een kleine groep (2-3 paarden uit m'n hoofd) op grote weides. Voordroog of idd hooi, meerprijs daarvan viel me ook alles mee. Prijs viel me sws wel mee trouwens. Binnenbak en dacht dat ze deze zomer de buitenbak gingen aanpakken.
Qua volk had ik van een vriendinnetje die daar een tijd bijrijdpaarden gehad heeft idd ook wel eens begrepen dat stalgenoten soms wat bijzonder kunnen zijn. Maar soms vraag ik me wel eens af of er überhaupt (grotere) pensionstallen zijn zonder gedoe onderling. Live en let live, ofzoiets.

Het is dat ik net afgelopen weekend naar een andere stal verhuisd ben, maar anders was ik er wrs wel naartoe verhuisd (stond op de wachtlijst nl :o )

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 09:04

Levita schreef:
MyChoice schreef:
Nee, het is stal Jochemsen :-)

Ik heb er fijn gestaan, maar wilde 24/7 buiten voor mijn paarden.

In de winter vond ik de ruimte te weinig. In de zomer fantastisch veel ruimte. Ik splitste wel zelf de weide in twee zodat ik het hele seizoen gras had voor ze. Anders staan ze al vrij vroeg in het seizoen op kort gras.

Verder qua sfeer moet je wel een gladde rug hebben soms. Maar als dat je niet boeit dan is het prima. Er lopen zat fijne mensen rond, dus degenen die je niet liggen kun je makkelijk links laten liggen.

Ze kregen in de tijd dat ik er stond zat ruwvoer, hooi ipv voordroog was destijds ook mogelijk.

Ik dacht dat hetzelfde stal was maar dan andere naam. Ben namelijk een keer bij de Mars gaan kijken en ze hadden het toen mooi voor elkaar, Jochemsen ken ik niet.

Volgens mij zijn de staleigenaren broers, maar sowieso familie :)

juval

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 10:54

mijn dochter staat bij jochemsen in een containerstal. Die heeft het daar wel goed naar haar zin.

MyChoice

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:25

Dat is de leuke kant ja :-) Daar stonden die van mij ook, in die uitloopstallen in de schuur :-)