Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:27

Zag dat bij stal Doorwerth brand geweest is..

Ik ben toch weer op zoek naar stalling, helaas een kleine tegenvaller, we kunnen om goede rendenen vermoedelijk toch niet meer terecht bij de plek waar we over 3 weken naar toe zouden verhuizen, zit nu alleen met het probleem dat mijn contract al opgezegd is op de huidige stal en ik daar dus wel weg moet over 3 weken. Ik kan eventueel wel een tijdelijke tussenstop maken, maar wil dit proberen te voorkomen aangezien verhuizen voor haar behoorlijk stress met zich mee brengt, laatste verhuizing is ze ook gigantisch vermagerd en heeft het zeker een half jaar geduurd voor ze weer lekker bij was, en dan zou ze 2x moeten verhuizen in korte tijd, dat doe ik haar liever niet aan.
Klein beetje handen in het haar nu dus, ben bang dat we niks geschikt gaan vinden zeker niet op deze korte termijn, we hebben volgens mij alle stallingen wel zo een beetje gezien in de omgeving :(

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:32

De brand was niet bij de Snippervlucht waar hier meer over gesproken is, maar een stal daar in de buurt.

Balen zeg dat de stal niet doorgaat! Geeft wel wat stress nu. Weet je zeker dat je niet even kan blijven waar je nu staat?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:46

Zoals bovengenoemd was het inderdaad bij Stal Doorwerth. Op zulke korte termijn is het inderdaad lastig een passende stalling te vinden. Mijn hengst en ruin staan nu zo’n 12 uur per dag buiten, op de paddock bijgevoerd en vervolgens op de wei. Heb ze het liefst zo lang mogelijk buiten staan. Heb ook het geluk dat ze apart staan en daarom aangepast beleid hebben.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:49

Marocje schreef:
De brand was niet bij de Snippervlucht waar hier meer over gesproken is, maar een stal daar in de buurt.

Balen zeg dat de stal niet doorgaat! Geeft wel wat stress nu. Weet je zeker dat je niet even kan blijven waar je nu staat?

Nee dat gaat helaas niet omdat mijn stal al verhuurd is aan iemand anders die bij haar eigen stal ook al de huur opgezegd heeft, wat begrijpelijk is natuurlijk. In uiterste nood kan ze op de stal waar we nu staan even dag en nacht buiten staan, maar dan heeft ze dus geen stal meer en staat ze helemaal alleen, andere paarden staan namelijk 's nachts op stal, ik weet dus niet of dat gaat

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:24

Faelynn schreef:

Ik ben toch weer op zoek naar stalling, helaas een kleine tegenvaller, we kunnen om goede rendenen vermoedelijk toch niet meer terecht bij de plek waar we over 3 weken naar toe zouden verhuizen, zit nu alleen met het probleem dat mijn contract al opgezegd is op de huidige stal en ik daar dus wel weg moet over 3 weken. Ik kan eventueel wel een tijdelijke tussenstop maken, maar wil dit proberen te voorkomen aangezien verhuizen voor haar behoorlijk stress met zich mee brengt, laatste verhuizing is ze ook gigantisch vermagerd en heeft het zeker een half jaar geduurd voor ze weer lekker bij was, en dan zou ze 2x moeten verhuizen in korte tijd, dat doe ik haar liever niet aan.
Klein beetje handen in het haar nu dus, ben bang dat we niks geschikt gaan vinden zeker niet op deze korte termijn, we hebben volgens mij alle stallingen wel zo een beetje gezien in de omgeving :(

He wat balen zeg? Wat is er gebeurd waardoor het zo last minute wijzigt? Op marktplaats staan een aantal advertenties in de omgeving. Zit daar niks bij, al is het als noodoplossing?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:43

Ik zag twee dagen geleden, volgens mij in Rheden, iemand wiens paard zijn weidemaatje overleden was. Die zocht een nieuw maatje.

165 euro in de maand. Wel zo goed als doe het zelf, volgens mij 24/7 buiten met schuilstal.

Volgens mij in een stalling Gelderland FB.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:13

Citaat:
He wat balen zeg? Wat is er gebeurd waardoor het zo last minute wijzigt? Op marktplaats staan een aantal advertenties in de omgeving. Zit daar niks bij, al is het als noodoplossing?

Reden laat ik voor de staleigenaar even achter wegen, maar er is helaas niks aan te doen. Nog niks geschikt kunnen vinden op marktplaats, we hebben wel een plek waar we terecht kunnen als noodoplossing voor in ieder geval 1 maand mogelijk iets langer, maar die van mij heeft zo veel stress gehad van de laatste verhuizing dat ik dat echt als noodoplossing zie, het duurt namelijk na een verhuizing heel lang om haar weer op de rit te krijgen en 2x in korte tijd verhuizen doe ik haar liever niet aan
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 09-06-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:16

Faelynn schreef:

In welke regio zoek je precies? En wat zijn je "harde" eisen?

JECKYLL

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:34

Stal Evers in Didam heeft nog plek! Leuke stal met leuke mensen.. al heb ik geen idee wat je precies zoekt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:17

Als de afstand nog acceptabel voor je is zou ik richting Overberg/Rhenen zoeken. Daar zijn volgens mij een paar aantrekkelijke stallen te vinden. Oa via fb.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 05:50

Dank voor alle reacties, ja de reisafstand is juist het probleem, op zich zijn er wel stallen te vinden maar het is allemaal een uur fietsen of langer of moet elke keer met een auto maar zelfs dan is het nog 20 minuten enkele reis en naast een fulltime baan is dat vrij zwaar weet ik uit ervaring, zeker in de winter 's avonds laat in het donker. Kan niet "even" langs gaan na werk om bijvoorbeeld een deken op te doen of even een dag overslaan zit er ook niet in aangezien alles doe het zelf is.
Maar mijn moeder wil mij wel ondersteunen voor als ik het niet meer red na werk, in de omgeving was echt niks geschiktst te vinden met onze "eisen" we hebben echt ik denk wel 8 mensen gebeld gister allemaal via via nummers gekregen waar paarden staan, maar niemand verhuurd stallen, dus we gaan toch terug naar de Enkhoeve, daar hebben ze nog een plekje gelukkig. Hopen vooral dat we dat zelf ook vol gaan houden, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen. Wel ontzettend balen, we zaten 5 minuten fietsen van huis waar ze lekker 24/7 buiten kon staan, even een domper maar het is niet anders, hopelijk vinden we in de toekomst toch nog weer iets dat dichter bij is en geschikt, maar hier kan ze in ieder geval voor langere tijd terecht gelukkig

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:39

Faelynn schreef:
Dank voor alle reacties, ja de reisafstand is juist het probleem, op zich zijn er wel stallen te vinden maar het is allemaal een uur fietsen of langer of moet elke keer met een auto maar zelfs dan is het nog 20 minuten enkele reis en naast een fulltime baan is dat vrij zwaar weet ik uit ervaring, zeker in de winter 's avonds laat in het donker. Kan niet "even" langs gaan na werk om bijvoorbeeld een deken op te doen of even een dag overslaan zit er ook niet in aangezien alles doe het zelf is.
Maar mijn moeder wil mij wel ondersteunen voor als ik het niet meer red na werk, in de omgeving was echt niks geschiktst te vinden met onze "eisen" we hebben echt ik denk wel 8 mensen gebeld gister allemaal via via nummers gekregen waar paarden staan, maar niemand verhuurd stallen, dus we gaan toch terug naar de Enkhoeve, daar hebben ze nog een plekje gelukkig. Hopen vooral dat we dat zelf ook vol gaan houden, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen. Wel ontzettend balen, we zaten 5 minuten fietsen van huis waar ze lekker 24/7 buiten kon staan, even een domper maar het is niet anders, hopelijk vinden we in de toekomst toch nog weer iets dat dichter bij is en geschikt, maar hier kan ze in ieder geval voor langere tijd terecht gelukkig

Het is inderdaad moeilijk hier in de omgeving. Kan je je niet op de wachtlijst zetten voor de wolfskuil?

Als je mensen leert kennen op je nieuwe stal, kan je vast ook taken van elkaar over nemen en loopt het waarschijnlijk best soepel.

En even frisse neus en hoofd leeg maken na je werkdag is ook best lekker.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:15

Zo dat is een positieve benadering ;) Nou ik vind niets aantrekkelijk aan na je werkdag in het donker en regen en wind nog weer een half uur op de fiets kruipen -O-
En als je al met de fiets uit je werk komt heb je die frisse neus er al lang opzitten ;)

Afhankelijk zijn van stalgenoten vind ik ook echt vreselijk en heb ik geen fijne ervaringen mee.
Soms is het niet anders, maar leuk wordt het niet wat mij betreft.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:40

Nikass schreef:
Zo dat is een positieve benadering ;) Nou ik vind niets aantrekkelijk aan na je werkdag in het donker en regen en wind nog weer een half uur op de fiets kruipen -O-
En als je al met de fiets uit je werk komt heb je die frisse neus er al lang opzitten ;)

Afhankelijk zijn van stalgenoten vind ik ook echt vreselijk en heb ik geen fijne ervaringen mee.
Soms is het niet anders, maar leuk wordt het niet wat mij betreft.

Volgens mij heeft ze geen keus nu, dus tja, alles beter dan... Tja waar moet je in hemelsnaam heen met je paard als je geen stal hebt?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:31

Citaat:
Het is inderdaad moeilijk hier in de omgeving. Kan je je niet op de wachtlijst zetten voor de wolfskuil?

Volgens mij heeft de Wolfskuil nog plek, maar we zijn er wezen kijken en vinden het persoonlijk absoluut geen optie. Hij bied geen weidegang meer aan voor paarden, alleen pony's, dat had wel geschikt geweest op zich. Voor paarden bied hij alleen nog een soort hit actief stalling en dat heb ik gezien, maar daar zijn we zeg maar gerust niet zo over te spreken, dat is niet geschikt voor ons paard dan rij ik liever wat verder :o

Elkaar kunnen helpen als het nodig is is altijd prettig natuurlijk, maar afhankelijk zijn van stalgenoten zou ik ook niet willen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:38

In welke regio woon je? Want in Renkum zit ook een hit actief. Er zijn slechte verhalen over maar hoor ook wel fijne dingen er over, ligt echt aan behoefte van je paard of pony. Dus als dat om de hoek is zou ik dat bijvoorbeeld niet laten om te gaan kijken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:51

MarjanB schreef:
In welke regio woon je? Want in Renkum zit ook een hit actief. Er zijn slechte verhalen over maar hoor ook wel fijne dingen er over, ligt echt aan behoefte van je paard of pony. Dus als dat om de hoek is zou ik dat bijvoorbeeld niet laten om te gaan kijken.

We gaan wonen in Rheden, niet om de hoek dus helaas.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:27

Nessie schreef:
Zoals bovengenoemd was het inderdaad bij Stal Doorwerth. Op zulke korte termijn is het inderdaad lastig een passende stalling te vinden. Mijn hengst en ruin staan nu zo’n 12 uur per dag buiten, op de paddock bijgevoerd en vervolgens op de wei. Heb ze het liefst zo lang mogelijk buiten staan. Heb ook het geluk dat ze apart staan en daarom aangepast beleid hebben.

Het klinkt wel ideaal waar jij staat. Athans, het zou voor mijn paard ook geschikt zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:00

Afbeelding

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:44

Bij mijn pony op stal is er ook nog steeds een plekje. Kudde van 5, waar een 6e bij kan. We zoeken een sociale pony met leuke baas :)

Paarden staan in de winter op de paddock met schuilstal, zomers op de wei. Rijden doen we op de paddock. Stal ligt aan het ruiterpad.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:06

upendo schreef:
[ [url=m/QoUZHT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah die ken ik!
Mooie plek hoor.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:53

Naskapower schreef:
Bij mijn pony op stal is er ook nog steeds een plekje. Kudde van 5, waar een 6e bij kan. We zoeken een sociale pony met leuke baas :)

Paarden staan in de winter op de paddock met schuilstal, zomers op de wei. Rijden doen we op de paddock. Stal ligt aan het ruiterpad.

Dat is toch bij Warnsborn?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:08

swartbeessie schreef:
upendo schreef:
[ [url=m/QoUZHT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah die ken ik!
Mooie plek hoor.

Edit: foutje. Dat is ergens anders. Zoeken ze trouwens ook nog iemand, wel midden in t bos en diy. Geen bak, wel longeerplek.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:27

Nikass schreef:
Naskapower schreef:

Dat is toch bij Warnsborn?

Ja klopt

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:23

Naskapower schreef:

Deze plek ken ik idd ook. Ik heb daar jaren lang een paard voor iemand gereden. Ik ben er toen weg gegaan, omdat er een regel werd ingesteld van 1 bijrijder per paard. En wij deden toevallig dat paard met zn 3..

Het is een fantastische locatie midden in het bos. Ik mocht er toen alleen niet in de avond komen na 20 uur en er is geen verlichting om in de avond te komen rijden. Ook kregen de paarden toen der tijd maar 1 keer per dag hooi en dat zou voor mijn huidige paard een no go zijn.

Voor bosruiters die nooit in de bak rijden ideaal, rustige omgeving midden aan de mooiste ruiter routes van Nederland. Verder super vriendelijke mensen. Kon het altijd super goed met ze vinden!