Zelf heb ik al een redelijke selectie gemaakt met stallen in de buurt en waar sowieso gemest wordt. Maar kan me nergens 100% in vinden.. Wie kan er nog wat bedenken?

- Harde eis om aan het recreatie gebied te zitten. 500 meter over de weg is prima daarna wil ik echt veilig in de berm kunnen rijden en op max 15/20 minuten stappen naar het gebied.
- paard in de winter min 8 uur op een dag buiten. Met eten!
- binnenbak. Ik wil er eigenlijk geen harde eis van maken, maar het lijkt me in de winter echt heerlijk!
- mogelijkheid tot hooi voeren in plaats van voordroog, en voldoende hooi. Hoeft niet onbeperkt, maar moet in ieder geval ruim voldoende zijn.
- er moet gemest worden, liefst elke dag. Maar weekend zelf doen is okay.
- prijs all-in max +- 350
- haalbaar vanuit Purmerend
De stallen aan het Amsterdamse bos bieden niet of nauwelijks weidegang.
Oostzaan
Taams, maar hier komen ze in de winter naar mijn mening te weinig buiten (4 uur) volgens mij ook zonder hooi.
8 uur kan ook maar dan betaal je 50 euro op je stal kosten plus nog eens kosten voor het buiten en binnen zetten 1.50 px volgens mij. Zomer is prima, kunnen 24/7 het land op voor nop. Verder moet je overal extra voor betalen, warm water, stampmolen, buiten en binnen zetten etc. (Wat is er zo moeilijk aan een all-in tarief

Met wat pech sta je in de binnen stallen, dan heb je een mini kast waar je zadel en hoofdstel in passen. Als je een grotere wilt moet je 10 in de maand extra betalen...
Maar toch vind ik dit de meest geweldige locatie voor buiten rijden en in de zomer is het heerlijk met het land erbij.
Ook heb je nog Rene Taams, maar ik heb geen flauw idee over deze accommodatie. In dit topic las ik nog wat van iemand terug. Maar die kon me niks vertellen omdat ze het niet meer wist.
Landsmeer/Den Ilp
Molenaar zelfde verhaal met naar buiten, is alleen goedkoper en alles zit er eigenlijk bij. Paarden worden zonder morren voor je buiten en binnengehaald. Ook wordt er voor je gemest voor een meer prijs. Hooi is onbeperkt, maar volgens mij was het kuil (en heb toch liever hooi)
Stal de Vries heeft momenteel geen plek. Maar komen daar in de winter (volgens mij) ook niet heel lang buiten op de paddock.
Op marktplaats vond ik een privestal van ene Ellen. Deze vond ik heel tof, maar ik weet niet of deze plek er nog zal zijn tegen de tijd dat ik een paard heb gevonden.

Stal Kok, de meeste boxen vind ik verschrikkelijk, ander deel zag er wel mooi uit. Voordeel is dat ze in de zomer 24/7 op het land staan en je betaald half geld. Winter ook een halve dag buiten. Iets verder dan gewenst van recreatiegebied.
Purmerend/Purmerland
Johan, wil ik niet staan. Klaar

Dan heb je in Purmerend nog manege Purmerbos, maar daar komen ze in de winter 1 uur pd buiten, dat vind ik helemaal niks. Plus ze kunnen niet 24/7 buiten in de zomer.
In de Beemster wil ik niet staan, want daar kan ik geen kant op mits ik een trailer heb (en een auto die kan trekken)