stalling omg Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 11:07

Ja daar heb ik ook geïnformeerd, maar ik had al wat anders gevonden zonder dat ik er langs ben geweest. Ik wandel er weleens langs, ik heb de paarden nog nooit op de wei gezien maar alleen op de paddock/track. Het feit dat ze zoveel adverteren vind ik niet positief want er is echt wel veel vraag hier, maar het aanbod schijnbaar niet zo aantrekkelijk?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:44

Er is inderdaad veel verloop, de oorzaak weet ik niet.
Je mag er op zondag niets doen (ja, voeren en mesten) (van de terreineigenaar uit, niet van de pensionhouder uit), en ik vond de schuilstal persoonlijk niet veilig. Gladde bodem, makkelijk klem gezet kunnen worden en maar één uitgang.
Ze zijn wel steeds bezig met aanpassen van de paddock overigens. Ik heb ze wel op de wei gezien, die ligt deels achter de grote loods waardoor je het niet altijd goed kunt zien vanaf de weg.
Edit: wat ik destijds een nadeel vond ook was dat vliegenmaskers niet werden opgedaan. Dus als je je paard er eentje op wil hebben overdag moest je ‘s morgens ‘m zelf op gaan doen en ‘s avonds af. Ging het masker overdag per ongeluk af, dan gingen ze dat niet oprapen en weer omdoen.
Misschien is dit inmiddels anders geregeld of doen stalgenoten dit voor elkaar, dat zou kunnen. Met een reisafstand van een ruim half uur enkele reis en vier werkdagen vanaf 7u vond ik het iig geen handige combinatie.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 17:54

Dat gaat om een andere stal. De stal die bedoeld wordt is enkel voor ruinen en echt direct aan het bos.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:17

Bedankt voor de reacties!

MyChoice schreef:
Dat gaat om een andere stal. De stal die bedoeld wordt is enkel voor ruinen en echt direct aan het bos.

Deze bedoel ik niet, want volgens de advertentie zijn ruinen en merries beiden welkom. Maar ik ben wel benieuwd welke jij bedoelt?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 19:33

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 16:57

Stal Paradiso

* Stal vrij *
Vanwege de pensionering van onze allerliefste Toffiefee, komt er plek vrij op onze privéstal in Lunteren.
Het is een kleinschalige stal waar rust, reinheid en regelmaat ‘key’ zijn. De paarden doen het ontzettend goed en de sfeer is ook heel goed.
Wii beschikken over;
- buitenbox met stro
- zadelkamer met zadelkast en dekenrek
- buitenbaan 20 x 60
- binnenbaan 20 x 40
- wasplaats warm en koud water
- kantine
- eigen paddocks per paard
- eigen weide per paard (kan gecombineerd worden
- bos 20 min stappen
Etc etc
Voor meer informatie
06-13442575 of pn

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:42

Die hebben ook best veel verloop de laatste tijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:45

Ik zie dat manege De Vier Hoeven ook plek vrij heeft voor pensionpaarden.

Zoekt u nog een fijne plek voor uw paard/D- E pony en/of A-B-C pony? Waar ze elke dag naar buiten gaan, Rust, Reinheid en Regelmaat in ons "Welzijns woordenboek' op 1 staat?
Stuur een mailtje naar info@manegedevierhoeven.nl of doe een belletje.

Dit is in Leusden, je kan daar langs het Valleikanaal rijden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 22:45

Bellatrix schreef:
Stal Paradiso

* Stal vrij *
Vanwege de pensionering van onze allerliefste Toffiefee, komt er plek vrij op onze privéstal in Lunteren.
Het is een kleinschalige stal waar rust, reinheid en regelmaat ‘key’ zijn. De paarden doen het ontzettend goed en de sfeer is ook heel goed.
Wii beschikken over;
- buitenbox met stro
- zadelkamer met zadelkast en dekenrek
- buitenbaan 20 x 60
- binnenbaan 20 x 40
- wasplaats warm en koud water
- kantine
- eigen paddocks per paard
- eigen weide per paard (kan gecombineerd worden
- bos 20 min stappen
Etc etc
Voor meer informatie
06-13442575 of pn

Dit is alleen voor hengsten en ruinen toch?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:05

Annemeik, daar zeg je wat...daar staat mij ook iets van bij maar ik weet het niet zeker, hier staat in de advertentie er niets over.

€385. Kootwijkerbroek.
Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:11

Kent iemand klein Ubbeschoten in Renswoude? Staat op RTV Utrecht dat het ook niet al te best is?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:45

Nee ik ken hem dus niet...heb het artikel ook gelezen...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:48

Ik heb wel eens op de site gekeken toen we voor mijn verzorgpony een andere plek zochten. Uit eindelijk nooit wezen kijken want was niet meer nodig, maar het klonk wel heel goed allemaal. Dus had dit niet verwacht.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:04

Cinnepin schreef:
Kent iemand klein Ubbeschoten in Renswoude? Staat op RTV Utrecht dat het ook niet al te best is?

Ik ken het wel van een aantal jaren geleden toen ze nog voornamelijk koeien hadden staan. Zocht destijds een verzorgpony, en iemand had daar twee oudjes staan die extra aandacht mochten. De paarden stonden in een “stal”, stuk afgezet, direct naast de koeien. Ik kan me nog vooral goed herinneren dat er zo ontzettend veel lawaai was door die koeien, en de paarden waren hierdoor ook onrustig. Ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik daar absoluut niet kon ontspannen. Vond het toen al sneu voor die paarden. Jammer dat de plek niet verbeterd is sinds de koeien weg zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 22:30

Ik ben er wel eens wezen kijken. Qua weide wel veel ruimte in de zomer had ik het idee. Qua stallen waren ze toen nog wat aan het ver-/bijbouwen maar volgens mij stonden er toen geen paarden meer(?) in de koeienstal. Was er wel midden in de zomer dus stond niet zoveel in de stallen maar qua groepsstallen had ik wel het idee dat ze in de winter weinig uitloop hadden.

Maar in de zomer zag dus alles er ook wel goed uit. Maar ben achteraf wel blij dat ik die van mij ergens anders heengebracht heb :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 09:00

Die stal zal ik niet adviseren alles wat in het artikel van rtv Utrecht staat is waar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:06

Laura1982 schreef:
Die stal zal ik niet adviseren alles wat in het artikel van rtv Utrecht staat is waar.

Zelf ervaren?

Ik had zelf nog nooit gehoord van die stal

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:17

Ik ben er geweest en heb daar magere paarden gezien vieze stallen weinig voer. Alles wordt bij elkaar gegooid op de wei.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 10:18

Das niet best

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 10:27

Vanaf 1 juli heeft stal Jochemsen een stal vrij

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 19:37

Cinnepin schreef:
Vanaf 1 juli heeft stal Jochemsen een stal vrij

Iemand daar ervaringen mee?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:04

Is dat stal de mars?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:14

Nee, het is stal Jochemsen :-)

Ik heb er fijn gestaan, maar wilde 24/7 buiten voor mijn paarden.

In de winter vond ik de ruimte te weinig. In de zomer fantastisch veel ruimte. Ik splitste wel zelf de weide in twee zodat ik het hele seizoen gras had voor ze. Anders staan ze al vrij vroeg in het seizoen op kort gras.

Verder qua sfeer moet je wel een gladde rug hebben soms. Maar als dat je niet boeit dan is het prima. Er lopen zat fijne mensen rond, dus degenen die je niet liggen kun je makkelijk links laten liggen.

Ze kregen in de tijd dat ik er stond zat ruwvoer, hooi ipv voordroog was destijds ook mogelijk.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:39

MyChoice schreef:
Nee, het is stal Jochemsen :-)

Ik heb er fijn gestaan, maar wilde 24/7 buiten voor mijn paarden.

In de winter vond ik de ruimte te weinig. In de zomer fantastisch veel ruimte. Ik splitste wel zelf de weide in twee zodat ik het hele seizoen gras had voor ze. Anders staan ze al vrij vroeg in het seizoen op kort gras.

Verder qua sfeer moet je wel een gladde rug hebben soms. Maar als dat je niet boeit dan is het prima. Er lopen zat fijne mensen rond, dus degenen die je niet liggen kun je makkelijk links laten liggen.

Ze kregen in de tijd dat ik er stond zat ruwvoer, hooi ipv voordroog was destijds ook mogelijk.

Ik dacht dat hetzelfde stal was maar dan andere naam. Ben namelijk een keer bij de Mars gaan kijken en ze hadden het toen mooi voor elkaar, Jochemsen ken ik niet.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-25 21:57

Levita schreef:
Is dat stal de mars?

Stal mars is een super mooie stal

Helaas vond ik de weidegang te weinig daar, een middagje. En in de winter paddock dagdeel zonder ruwvoer. Maar verder echt super mooi voor elkaar daar.