Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:14

Ilja_1997 schreef:
@Boekel, nog niks van gehoord! Ben erg benieuwd. Maar gezien de omgeving heb ik weinig hoop dat ze daar veel op de wei of buiten zullen lopen.

Begreep dat ze veel land hebben.
Al is dat geen garantie :(

Macs

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:21

Ze zouden slim zijn als ze een plek creëren als een Paddock Paradise of in ieder geval 24 uur buiten met ruwvoer. Daar is zoveel vraag naar momenteel!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:26

Macs schreef:
Ze zouden slim zijn als ze een plek creëren als een Paddock Paradise of in ieder geval 24 uur buiten met ruwvoer. Daar is zoveel vraag naar momenteel!

Ik geloof niet dat dat in de planning ligt.
Naar mijn weten meer sportstal.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:31

boemel schreef:
Macs schreef:

Ik geloof niet dat dat in de planning ligt.
Naar mijn weten meer sportstal.

Jammer dat de illusie nog steeds bestaat dat sport en 24/7 buiten niet samen kan. Het is 2020, nieuwe bedrijven zouden daar juist op in moeten spelen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:42

Lathum, mmm er zijn daar op zich voldoende weilanden en ruimte, buitenrijden wat minder alleen maar benieuwd waar die gaat komen

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:45

boemel schreef:
Nu is mij ter ore gekomen dat er vergunningaanvragen lopen voor een paardenbedrijf in Lathum (ook pensionstalling).

Ik kan er verder niets van vinden, maar ben wel razend benieuwd! :)

Ja klopt! Ik heb het gehoord op mijn oude stal. Ik ben ook heel benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:37

Dat zou mooi zijn zeg! Kan deze regio wel gebruiken :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:44

Macs schreef:

Ja dit...
Ik hoop dat de initiatiefnemers dit lezen :+

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:04

Ik weet via via van de plannen, het moet een stal worden gericht op de sport. Zo'n 80 stallen, zomers overdag wei, in de winter paddocks (bij mijn weten maar kort). Gericht ook op grote paardenevenementen. Moeten één of twee binnenbakken verrijzen, longeercirkel(s?) en buitenbak. Alles heel sportgericht. Buurt schijnt dwars te liggen vanwege angst voor verkeersdrukte heb ik uit roddels. Het zou schuin tegenover de Avira vuilverbranding moeten komen op de plek van een huidige melkveehouderij.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:08

Holymoly dat is mij te massaal..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 08:31

Shalimar schreef:
Ik weet via via van de plannen, het moet een stal worden gericht op de sport. Zo'n 80 stallen, zomers overdag wei, in de winter paddocks (bij mijn weten maar kort). Gericht ook op grote paardenevenementen. Moeten één of twee binnenbakken verrijzen, longeercirkel(s?) en buitenbak. Alles heel sportgericht. Buurt schijnt dwars te liggen vanwege angst voor verkeersdrukte heb ik uit roddels. Het zou schuin tegenover de Avira vuilverbranding moeten komen op de plek van een huidige melkveehouderij.

Hmm de paddocks in de winter klinkt nog niet heel goed. Ben verder wel benieuwd!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:29

Uitrijmogelijkheden? Rondje Ikea en McDonalds dus. :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:37

upendo schreef:

Andere kant op richting lathum

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:06

upendo schreef:

Je vergeet loods 5 :') :')

Ik ben blij met m’n stalletje midden in het bos :) al staan daar ondertussen ook net zoveel paarden maar het voelt niet massaal.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:10

MarjanB schreef:
upendo schreef:

Je vergeet loods 5 :') :')

Ik ben blij met m’n stalletje midden in het bos :) al staan daar ondertussen ook net zoveel paarden maar het voelt niet massaal.

Met het paard wat er zondag bij komt, hebben we 5 paarden staan, en 2 paarden aangrenzend bij de buren.... en meer zal het ook niet worden. Heerlijk in mn eentje kunnen klungelen

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:14

Ja dat lijkt me helemaal luxe! Dat zou ik ook wel willen maar vaak weer geen volpension en dat is met 5 dagen werken wel zo fijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:20

Hier ook geen volpension, moet er echt iedere dag heen, en nu met thuiswerken ga ik ook nog weleens 2x per dag

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:27

brokjes schreef:
Volgens mij is dat hoefsmid eigen :')

Whaha nee hoor, die van mij is op tijd, komt afspraken na! Denkt goed met je mee. Soms moet mijn paard toch eerder, omdat zijn voeten te hard gaan, dan wilt hij de afspraak ook verzetten of kijkt hij of hij een gaatje heeft.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 12:50

Inderdaad jammer dat er zo weinig stallen in de omg. Arnhem zijn waarbij de paarden het overgrote deel van de dag buiten zijn.. Hopelijk komen die er komende tijd :j. De Waterberg is extra grote paddocks aan het aanleggen, maar ideaal is het nog niet.

Ik ben overigens op zoek naar een leasepaard in deze omgeving, dus mocht iemand een verzorger nodig hebben (of iemand kennen die nog een bijrijder zoekt!), mag je me altijd een pb doen :o :D

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:05

Liesje1611 schreef:
Inderdaad jammer dat er zo weinig stallen in de omg. Arnhem zijn waarbij de paarden het overgrote deel van de dag buiten zijn.. Hopelijk komen die er komende tijd :j. De Waterberg is extra grote paddocks aan het aanleggen, maar ideaal is het nog niet.

Ik ben overigens op zoek naar een leasepaard in deze omgeving, dus mocht iemand een verzorger nodig hebben (of iemand kennen die nog een bijrijder zoekt!), mag je me altijd een pb doen :o :D

Ik zag het idd ook. Alleen je moet als eigenaar zelf je paard binnen en buiten zetten, dat zou voor mij absoluut geen optie zijn.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:28

Bij de Waterberg worden ze doordeweeks in de paddocks gezet, voor ik meen twee à drie uurtjes. Daarbuiten mag je ze er zelf geloof ik ook nog inzetten als de paddock niet bezet is. Of je het oké vindt is natuurlijk een tweede maar het zit wel bij een pakket in, net als de stapmolen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:36

Shalimar schreef:
Bij de Waterberg worden ze doordeweeks in de paddocks gezet, voor ik meen twee à drie uurtjes. Daarbuiten mag je ze er zelf geloof ik ook nog inzetten als de paddock niet bezet is. Of je het oké vindt is natuurlijk een tweede maar het zit wel bij een pakket in, net als de stapmolen.

Op de website staat dat je er extra voor moet betalen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:19

Ja klopt, het zit bij een pakket in, je betaalt er dus extra voor maar dan hoef je het niet zelf te doen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 16:16

Shalimar schreef:
Ja klopt, het zit bij een pakket in, je betaalt er dus extra voor maar dan hoef je het niet zelf te doen.

Ik vind dat een basis must voor het bedrag dat je daar betaald. Wel jammer, want het is een fantastische locatie. Daarom ben ik dus uitgeweken naar omgeving Apeldoorn, omdat de paarden wel meer dan 8 tot 10 uur buiten komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:50

Bij de Waterberg betaal je voor elk wissewasje extra. De locatie is inderdaad perfect, maar daar houdt het wel mee op. >;)