Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rayaa

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:05

ik heb nog even een vraagje over deze stal. Heb een groot deel van het topic doorgelezen (niet alles)

Ik heb naar JvdH mijn eisenlijstje gestuurd. Ruin, tussen 4 en 11, minstens 1m70, braaf, gemakkelijk te rijden ook door minder ervaren ruiter, potentie voor midden of zwaar in lrv in België, trailermak en liefst ook verkeersmak.

Ik lees hier veel over paarden die onderbespierd zijn, wat tijd nodig hebben om te bekomen en bij te komen, wel potentie maar nog niet veel mee gedaan, ... Dat is allemaal niet erg. Het moet braaf zijn en het moet erin zitten, de rest zien we dan wel weer.

JvdH stuurde mij terug dat ze wel enkele paarden hebben staan die hieraan zouden kunnen voldoen, in een prijsklasse tot 6000 euro. Heeft er iemand ervaringen met paarden van dit niveau, dus niet de pure recreatiepaardjes? Ergens vooraan in het topic zag ik al iemand die ondertussen L2 is, super dus :)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:18

Het zijn vaak paarden met een verhaal of die wat tijd nodig hebben. Laat goed keuren en je kunt er een leuk dier vandaan halen. Ik heb mijn vorige paard er gekocht en die was Z met winst. Helaas hebben we een dom pechdingetje gehad waardoor ze er nu niet meer is... maar die had echt nog wel verder kunnen komen. Ieder gezond paard kan naar het Z.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:19

San schreef:
Het zijn vaak paarden met een verhaal of die wat tijd nodig hebben. Laat goed keuren en je kunt er een leuk dier vandaan halen. Ik heb mijn vorige paard er gekocht en die was Z met winst. Helaas hebben we een dom pechdingetje gehad waardoor ze er nu niet meer is... maar die had echt nog wel verder kunnen komen. Ieder gezond paard kan naar het Z.

Bedankt voor je antwoord :) Sowieso is dat ons plan bij élk dier dat ons aanspreekt. Klinisch keuren + bloedafname door eigen dierenarts en indien hij het nuttig vindt ook nog rx.
Dus ze hebben wel goede paardjes staan mits je er tijd in steekt qua vertrouwens en spieropbouw, dat was wat ik wou horen ;)

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:20

Ik heb mijn paard als 3 jarige gekocht bij JvdH, onbeleerd wel. Dat is inmiddels 6,5 jaar geleden en ze loopt nu M1 dressuur bij de LRV. (Springen L startgerechtigd en B eventing) Ze is doodbraaf, trailermak, verkeersmak en heb haar echt voor een spotprijsje gekocht. Maar dat is dus alweer een hele tijd geleden en bovendien heb ik wellicht ook gewoon heel veel geluk gehad met mijn paard.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 10:23

Nathaliefje schreef:
Ik heb mijn paard als 3 jarige gekocht bij JvdH, onbeleerd wel. Dat is inmiddels 6,5 jaar geleden en ze loopt nu M1 dressuur bij de LRV. (Springen L startgerechtigd en B eventing) Ze is doodbraaf, trailermak, verkeersmak en heb haar echt voor een spotprijsje gekocht. Maar dat is dus alweer een hele tijd geleden en bovendien heb ik wellicht ook gewoon heel veel geluk gehad met mijn paard.

Dat is inderdaad geluk hebben! En doorzetten en goed trainen natuurlijk. Maar dat is volgens mij met elk paard zo. Als ik een paard wou om met mijn ervaring alsof het niets is naar zwaar te rijden, had ik in een andere prijscategorie moeten zoeken :)
Ik zoek dus inderdaad wel een beleerd paard maar goed om te horen dat er ook nog succesverhalen bijzitten qua dressuursport

bedankt voor je reactie!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:07

Rayaa schreef:
ik heb nog even een vraagje over deze stal. Heb een groot deel van het topic doorgelezen (niet alles)

Ik heb naar JvdH mijn eisenlijstje gestuurd. Ruin, tussen 4 en 11, minstens 1m70, braaf, gemakkelijk te rijden ook door minder ervaren ruiter, potentie voor midden of zwaar in lrv in België, trailermak en liefst ook verkeersmak.

Ik lees hier veel over paarden die onderbespierd zijn, wat tijd nodig hebben om te bekomen en bij te komen, wel potentie maar nog niet veel mee gedaan, ... Dat is allemaal niet erg. Het moet braaf zijn en het moet erin zitten, de rest zien we dan wel weer.

JvdH stuurde mij terug dat ze wel enkele paarden hebben staan die hieraan zouden kunnen voldoen, in een prijsklasse tot 6000 euro. Heeft er iemand ervaringen met paarden van dit niveau, dus niet de pure recreatiepaardjes? Ergens vooraan in het topic zag ik al iemand die ondertussen L2 is, super dus :)

Ik weet niet of je het toevallig over mij en Aschinski hebt?Wij rijden nu inderdaad L2..
Aschinski is echt zo'n fijn paard geworden!Ik ben nog steeds heel blij dat ik de gok heb genomen aangezien hij niet echt goed gereden was,er niks over hem bekend was en behoorlijk mager was..In het begin was het een ramp,maar nu blijkt er een paard onder vandaan te komen waar potentie voor passage/piaffe enz in zit(ik heb al een aanbod gehad om hem door te laten trainen en goed te kunnen verkopen)Over die optie heb ik heel even over nagedacht maar toch hou ik hem zelf en wil ik kijken hoever we komen..Hij is gewoon m'n maatje geworden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt want er zitten dus echt wel paarden tussen waar als je er tijd en geduld in stopt een hoop potentie in zit!

Zo ken ik er nog 1 die bij jvdh vandaan komt en m2 loopt.

En sinds kort heeft mijn vader een menpaard bij hun vandaan!Echt zo'n lief dier!!!Hij is echt vriendjes met iedereen en zo braaf!!

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:09

eefjuh20 schreef:
Rayaa schreef:

Ik weet niet of je het toevallig over mij en Aschinski hebt?Wij rijden nu inderdaad L2..
Aschinski is echt zo'n fijn paard geworden!Ik ben nog steeds heel blij dat ik de gok heb genomen aangezien hij niet echt goed gereden was,er niks over hem bekend was en behoorlijk mager was..In het begin was het een ramp,maar nu blijkt er een paard onder vandaan te komen waar potentie voor passage/piaffe enz in zit(ik heb al een aanbod gehad om hem door te laten trainen en goed te kunnen verkopen)Over die optie heb ik heel even over nagedacht maar toch hou ik hem zelf en wil ik kijken hoever we komen..Hij is gewoon m'n maatje geworden!

Ik hoop dat je er wat aan hebt want er zitten dus echt wel paarden tussen waar als je er tijd en geduld in stopt een hoop potentie in zit!

Zo ken ik er nog 1 die bij jvdh vandaan komt en m2 loopt.

En sinds kort heeft mijn vader een menpaard bij hun vandaan!Echt zo'n lief dier!!!Hij is echt vriendjes met iedereen en zo braaf!!

Ja jullie had ik idd zien staan! Viel op tussen al die monsters en rotpaarden :+ We gaan dus zeker eens kijken maar houden onze ogen goed open, en andere opties blijven ook open :) bedankt iedereen! :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:20

Succes!ik hoop dat je net zo'n fijn paard vindt als de mijne!(daar of ergens anders)en graag gedaan natuurlijk!

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:10

Hoi,

De mijne heb ik 2.5 jaar geleden bij JvdH gekocht, ze kon amper een rechte lijn lopen toen ik haar kocht maar was toch M2 +1 binnen een jaar tijd met mijn instructrice toendertijd, en er zit nog veel meer in! Je kunt er ook echt wel goede paarden vandaan halen hoor. Zelf een aantal keren voor de lol B gestart, kwam altijd met winst thuis!

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:10

Ik heb onlangs ook telefonisch contact gehad. Er staan 2 leuke Friezen te koop. Alleen vind ik de prijs voor de 16 jarige wel aan de hoge kant. Toch ga ik binnenkort een kijkje nemen!

Sam1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:52

mika11 schreef:
Er zijn waarschijnlijk veel paarden die er staan omdat hun eigenaar er vanaf wou.
Particulier verkopen ging misschien niet omdat een paard een (rij technisch) probleem heeft.
Dan is inruilen wel handig, je bent van het paard af, en hopelijk vind je een leuk paard terug.

Maar de kans is dus groot dat je een paard vindt die ook op die stal is beland omdat iemand er vanaf wou.

Helemaal mee eens!
Ik heb een ontzettende slechte ervaring.
Maar er zijn ook mensen die er wel een goede ervaring hebben.
Er zullen echt wel eens goede paarden vandaan komen, maar de meeste.. Ze gaan daar niet voor niks naartoe en hun maar mooie praatjes hebben. En bij het paard dat bij mij afgekeurd was door mijn dierenarts wisten ze duidelijk dat ze iets mankeerde toen ik er mee terug ging, ze hadden me duidelijk bedonderd ;-)

Zoals ik al zei ze zullen er echt wel wat leuks tussen hebben staan, maar kijk goed uit met wat je koopt!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:02

Hoezo wisten ze dat..? Kan me niet voorstellen dat ze hun goede naam op het spel zetten voor zoiets.

Toen ik er was, was het behoorlijk druk met mensen die er graag een paard wilden kopen en ik heb er niet één gezien die fatsoenlijk kon rijden die hele zaterdagmiddag niet..... Ik denk dat je als je wel kan rijden er erg leuke paarden weg kan halen waar nog wel wat werk aan is natuurlijk, omdat er klunzen mee bezig zijn geweest. Maar daar is de prijs ook naar. En de paarden laten keuren natuurlijk. ;)

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:08

Mijn Yasmine komt r vandaan.
Netjes thuis gebracht, goede service.
Op d'r drachtigheid niks mis mee ;)

Sam1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:30

Lante schreef:
Hoezo wisten ze dat..? Kan me niet voorstellen dat ze hun goede naam op het spel zetten voor zoiets.

Toen ik er was, was het behoorlijk druk met mensen die er graag een paard wilden kopen en ik heb er niet één gezien die fatsoenlijk kon rijden die hele zaterdagmiddag niet..... Ik denk dat je als je wel kan rijden er erg leuke paarden weg kan halen waar nog wel wat werk aan is natuurlijk, omdat er klunzen mee bezig zijn geweest. Maar daar is de prijs ook naar. En de paarden laten keuren natuurlijk. ;)

Ik denk dat artrose niet met slecht rijden te maken heeft, toch? Toen ik gebeld had wilde ze opeens niks meer van het paard weten. Ik heb de trailer gepakt en ben er gewoon heen gegaan. Ik had aan de telefoon het een en ander al uitgelegd en toen zeiden ze dat dat bij mij gebeurt was? :-S ik heb er toen mischien 2 of 3 X mee gereden. En die laatste keer dat ik erop zat ze opeens helemaal gek werd, ik eraf gegooid werd en door de trauma heli opgehaald ben.. 2 scheurtjes in mijn ruggen wervels.. Daarna weer de dierenarts laten komen bleek ze artrose in d'r rug te hebben. Die stonden natuurlijk niet op de foto's van de keuring omdat ik alleen de benen rontgenlogisch heb laten keuren en een klinische keuring natuurlijk! Toen uit de diagnose bleek dat ze artrose had heb ik ook bloed laten trekken en bleek dat ze behandeld was daar voor. Eenmaal aangekomen bij van den hout kwam die vrouw van Dirk naar me toe en zei dat ze met mijn dierenarts gebeld had en dat het niet waar was bla bla. Ik mijn dierenarts weer gebeld en uitgelegd wat zei beweerde, toen heb ik die desiree aan de telefoon gegeven ( wat ze eigenlijk niet wilde) en toen klopte het opeens wel.. Toen hebben ze mijn paard een rondje aan de longeelijn laten lopen toen was het weer dat ze achter niet goed liep :\ nee logisch met artrose waar ze ontzettend veel pijn aan had.. Uiteindelijk heb maar 1000 euro terug gekregen terwijl ik 5000 euro had betaald, hoezo garantie..

Maar zoals ik al zei dit is mijn ervaring.
En je hebt er ook goede paarden, maar daar moet je gewoon geluk mee hebben en goed uitkijken met wat je koopt!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:33

Oh samiraa dan heb je je mooi met een kluitje het riet in laten sturen. Zij zijn wettelijk verplicht je al je geld terug te geven als jij binnen de termijn het paard terug brengt..

Sam1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:47

MarjanB schreef:
Oh samiraa dan heb je je mooi met een kluitje het riet in laten sturen. Zij zijn wettelijk verplicht je al je geld terug te geven als jij binnen de termijn het paard terug brengt..

Daar heb je helemaal gelijk in MarjanB!
Ik ben nog steeds in contact met de rechtsbijstand omdat hun dus zeggen dat hij achter niet zuiver loopt en dat dat volgens hun los staat van de artrose en in de tijd is gebeurt toen ze bij mij stond, waardoor er waarschijnlijk een zaak komt. Ik denk dat dit dus nog lang gaat duren helaas. Het is nog niet zo heel lang geleden en heb het er ondanks ik haar niet zo heel lang heb gehad nog ontzettend moeilijk mee. Ze was ook weer binnen 1 week verkocht, en ik hoop dat de nieuwe eigenaar ook snel door heeft dat er heel wat mis is!

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 20:07

Als je over mij praat dan zal ik zelf ook maar even reageren met het verhaal zoals jij bij ons gekomen bent.

Je hebt het paard op afbetaling gekocht. Nadat het 7 maanden in je bezit was ben je terug gekomen omdat je na je valpartij bang was nog te rijden met het paard. Je hebt tegen mij verteld dat je val partij gekomen was nadat je met je gewone kleding bent gaan rijden omdat je lesgeefster, of oude lesgeefster hierop aan drong. Je had er niet gelongeerd terwijl ze al lang niks gedaan had. Je bent er zo op gegaan. Daar ze lang nisk gedaan had is ze gaan bokken. Je bent gevallen daardoor. Dit is jou verhaal wat je tegen mij vertelde. Erg vervelend. En ben blij dat je er niks aan over gehouden hebt.

Je paard vertoonde onregelmatigheden. Daardoor heb je het paard op rust gezet. Zoals je zelf zei. Omdat je zelf al niet meer met het paard reed stond deze dus veelal stil. Of je liet iemand het paard trainen. Iemand van jou pensionstalling, die je daarvoor betaalde. Je hebt ons nooit iets verteld over de onregelmatigheden. Ik heb meerdere malen mail contact met je gehad rondom de afbetalingen en het ophalen van de papieren.

Je bent uiteindelijk de onregelmatigheid gaan onderzoeken bij dierenarts, Ruben. Ik heb het onderzoeksrapport op de mail staan en kan het hier publiceren alleen weet ik niet hoe dat werkt. Had het anders graag gedaan. Je spreekt namelijk over een atrose. Dit staat enkel niet in het rapport. Het paard zat vast op enkele wervels, dit is gekraakt en heb jij in laten spuiten. Conclusie dierenarts. 3 wk niks doen en nadien rustig opbouwen. Hoeft niet zo te zijn dat het paard er nog last van krijgt. ( jij zegt dat je het bloed hebt laten onderzoeken, knap dat ze dan na ruim 7 maanden nog iets kunnen terugvinden van een evt eerdere behandeling???)

Je bent eerst op een doordeweekse dag bij ons op stal gekomen om te kijken voor een pony, genaamd freya. Deze heb je nog even los gelaten omdat het personeel al naar huis was. Later die week stond je met het paard op de stoep.

Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, je was bang door je val partij en wilde graag een paard waar je wel mee kon rijden ( begrijpelijk ). Plus de constatering van de dierenarts die je niet lekker zat. Je hebt de dierenarts gebeld omdat je niet eens wist of het paard nu wel of niet gereden mocht worden. ( ivm de injectie die je hebt laten geven en de voorgeschreven 3 wk rust ). Ik heb de dierenarts niet aan de lijn gehad hoor?? Hoefde niet ik ken Ruben namelijk langer als vandaag en had hem al gesproken over de kwestie. Dus voor mij was het duidelijk. Wij wilde deze namelijk eerst gereden zien worden. We vragen de mensen hun paarden altijd voor te rijden als ze deze willen inruilen.

Je kwam immers om het paard in te ruilen! Omdat er op dat moment niet echt een paard naar wens stond heb je een inruil verklaring meegekregen. Waarde nader te bepalen omdat het paard zowel van voor onregelmatig/ kreupel liep en van achter wel atactisch leek. Toen ik je vroeg te draven aan de longeerlijn viel het paard zowat om van achter. Ik heb je toen ook gelijk gezegd te stoppen met rijden omdat het paard gewoon echt niet goed liep.

Je hebt er zelf voor gekozen het paard bij ons achter te laten en later nog eens te komen kijken voor een evt. ander paard.

Toen hoorde we dat je ineens een ander paard elders gekocht had.? Terwijl je bij ons nog een inruil open had staan. Nadien heb je het paard dus niet ingeruild bij ons maar verkocht aan ons.

Je bent de verkoop zelf overeen gekomen dus achteraf ontevreden zijn over de verkoop die je gedaan hebt is best onredelijk mijn inziens.

Vindt het dan ook erg jammer dat je nu dit verhaal op internet verteld, je mag dat natuurlijk. Daar is dit forum voor! Maar vertel dan op zijn minst zoals het is. En niet een verdraaide versie die jou beter uitkomt en waardoor je ons in een kwaad daglicht probeert te zetten.

Dit zal dan ook niet meewerken in je evt. zaak. waar je over spreekt. Ik zal in elk geval mijn huiswerk doen. ;).

Groetjes Desiree.

Samiraa90 schreef:
Lante schreef:

Ik denk dat artrose niet met slecht rijden te maken heeft, toch? Toen ik gebeld had wilde ze opeens niks meer van het paard weten. Ik heb de trailer gepakt en ben er gewoon heen gegaan. Ik had aan de telefoon het een en ander al uitgelegd en toen zeiden ze dat dat bij mij gebeurt was? :-S ik heb er toen mischien 2 of 3 X mee gereden. En die laatste keer dat ik erop zat ze opeens helemaal gek werd, ik eraf gegooid werd en door de trauma heli opgehaald ben.. 2 scheurtjes in mijn ruggen wervels.. Daarna weer de dierenarts laten komen bleek ze artrose in d'r rug te hebben. Die stonden natuurlijk niet op de foto's van de keuring omdat ik alleen de benen rontgenlogisch heb laten keuren en een klinische keuring natuurlijk! Toen uit de diagnose bleek dat ze artrose had heb ik ook bloed laten trekken en bleek dat ze behandeld was daar voor. Eenmaal aangekomen bij van den hout kwam die vrouw van Dirk naar me toe en zei dat ze met mijn dierenarts gebeld had en dat het niet waar was bla bla. Ik mijn dierenarts weer gebeld en uitgelegd wat zei beweerde, toen heb ik die desiree aan de telefoon gegeven ( wat ze eigenlijk niet wilde) en toen klopte het opeens wel.. Toen hebben ze mijn paard een rondje aan de longeelijn laten lopen toen was het weer dat ze achter niet goed liep :\ nee logisch met artrose waar ze ontzettend veel pijn aan had.. Uiteindelijk heb maar 1000 euro terug gekregen terwijl ik 5000 euro had betaald, hoezo garantie..

Maar zoals ik al zei dit is mijn ervaring.
En je hebt er ook goede paarden, maar daar moet je gewoon geluk mee hebben en goed uitkijken met wat je koopt!

jjuliiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:49

slechte stal, pony aangesmeerd met zomer ezceem, in de keuring stond dat ze niks had, oke maakt me biet uit ik had toch een klik met die pony, en dan !"als je citta terug brengt brengen we dr naar de slacht" weet ook wel dat ze dit niet gaan doen, maar ze gaan je een soort schuld gevoel aan praten, ik koop daar nooit meer een paard ook al heb ik nu de liefde van mijn leven

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 22:55

Ik ben nog steeds dik tevreden na 2 jaar een schat van een Tinker die alles kan. Darco is ons toppertje.
We zijn 2 jaar terug dan ook super geholpen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:52

Verhalen hebben dus altijd 2 kanten. En zomereczeem kan je vaak gewoon zelf zien, zo niet, hoe moesten zij dit dan weten? Paarden staan daar niet voor niks. Gezond verstand gebruiken, laten keuren en beetje geluk hebben. ;)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 23:56

jjuliiex schreef:
slechte stal, pony aangesmeerd met zomer ezceem, in de keuring stond dat ze niks had, oke maakt me biet uit ik had toch een klik met die pony, en dan !"als je citta terug brengt brengen we dr naar de slacht" weet ook wel dat ze dit niet gaan doen, maar ze gaan je een soort schuld gevoel aan praten, ik koop daar nooit meer een paard ook al heb ik nu de liefde van mijn leven

Paarden staan daar maar enkele dagen, wanneer het beestje gewoon manen en staart had kan het goed zijn dat ze bij de vorige eigenaren geen last heeft. Dit kan JVdH ook niet weten en een keurend dierenarts kan niet helder zien. ZE kan ook opspelen in combinatie met voeding of huisvestiging .

Wij hebben twee ZE-ers op stal. Kwamen een jaar geleden zonder manen en met een kale staart en hebben nu beide volle manen en staart door juiste voeding en dekens.

Sam1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 03:55

Wel grappig dat je tegen mij zegt dat ik iets verdraai terwijl jij nu alles verdraait!
Ten eerste iedereen die het rapport wil zien van mijn dierenarts stuur aub even een pb om misverstanden te voorkomen ;-) ten eerste heb je nooit van te voren met Ruben ( DA ) gebeld! Hij zei zelf tegen mij dat hij geheimhoudings plicht heeft.. Dus hou aub op met dat gezwets! Ten 2e hoezo zeg je nu opeens dat hij voor ook onregelmatig liep? Toen werd er alleen achter gezegd.. Wat ook klopte, maar omviel?? Kom op, ik weet dat het niet goed met haar ging door haar gebreken, maar dit is nu wel erg overdreven! Ten 3e ik ben nooit akkoord gegaan met het bedrag wat ik terug kreeg! Ik had geen andere keus! Ik heb toen ook tegen Bart gezegd dat ik het er absoluut niet mee eens was en dat ik het er niet bij zou laten zitten! En dan nog iets, ik heb jullie nooit wat verteld over hoe ik gevallen ben of wat dan ook, toevallig staat er iemand bij mij op stal die bij jullie werkt ( die ik mischien nog maar 3x gezien heb ) die tegen jullie dingen heeft verteld "blijkbaar" wat ik ook nog steeds na moet vragen of dat ook zo is aangezien de helft niet klopt en ik haar bijna nooit zie, ze heeft nooit stil gestaan na de laatste keer rijden is de dieren arts meteen die week erop gekomen het is dat hij niet eerder kon anders had ik hem nog eerder laten komen, maar gelukkig heb ik dit ook zwart op wit staan en getuigen die allemaal ongetwijfeld achter me staan! En inderdaad heeft er iemand van onze pension stal een keer op gereden, so what? Mag ik toch weten? Het is al een raar verhaal dat ik in de gaten gehouden werd! Dat klopt ook niet he? En over dat ik haar op afbetaling had, klopt omdat we net een huis gekocht hadden leek ons dat beter. Maar als je op afbetaling koopt krijgt je het paspoort niet mee, wat wel verplicht is op onze stal, dus besloten we haar af te betalen zodat het paspoort op stal kwam. En dat over die pony, daar kwam ik inderdaad voor, maar niet voor mij zelf. Heb ik toen ook duidelijk gezegd, of weet je dat toevallig ook niet meer? En ja natuurlijk kom ik ineens bij jullie aan, als jullie opeens niks meer willen weten en nooit geen tijd hadden om een afspraak te maken, want ook hier voor heb ik gebeld. En als laatste, natuurlijk koop ik bij jullie geen ander paard, want dan moet je er ook even bijzetten dat ik dan nog 4000 euro bij moest betalen voor een paard dat nu alweer ander halve maand te koop staat op de site ( cocu ). Kan ik beter ergens anders toch een wat duurder paard kopen, dan weer belazerd te worden door jullie. En dan moet je ook niet zeggen dat er toen niks bij stond want dat was dezelfde dag als toen ik het paard terug bracht, alleen stond hij toen gereserveerd en vroeg ik aan Dirk of hij me wilde bellen als hij weer vrij kwam om hem nog eens te proberen en de kans kreeg mensen mee te nemen om mee te kijken. Ben nooit meer gebeld. Had ik ook een reserverings papier voor ingevuld. Maar maakt blijkbaar niks uit! En het paard dat ik nu heb, heb ik 3 weken, dus vind ik het knap dat hij er volgens jou al was op de dag dat ik het geld kwam halen? Hoe halen jullie het ten eerste in jullie hoofd om me zo in de gaten te houden? Ook hier ga ik mee aan de slag, want dit is gewoon niet normaal meer! Eerst bedonderen, dan in gaten houden en dan ook nog eens zwart maken! Terwijl ik hier gewoon mijn verhaal doe omdat er naar gevraagd word! Ik snap jullie geen slechte naam willen en dat je je verdedigt maar doe het dan op een eerlijke, respectvolle manier! Dit is erg genoeg!! En dan ook nog eens dat het voor geen ene moer klopt! Hou op met dingen verzinnen en verdraaien jullie verpesten al genoeg!
En ik maak jullie bedrijf niet zwart ik vertel de waarheid ;-) tenslotte word er om gevraagd.
En ik heb ook duidelijk gezegd dat er ook goeie paarden zijn, ondanks alles.

Weet niet of ik nog wat vergeten ben?

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:01

Raar...toen ik er was zag ik op het oog gezonde paarden..ik heb er nog 4 gereden,die allemaal wel fris waren,maar het is een handelstal..die paarden komen niet dagelijks hun box uit om terijden...maar je moet geluk hebbenen ik denk dat dat wel bij iedere handelstal geldt..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:28

Vreemd dat die handelaren nog steeds niet (willen) weten wat consumentenkoop is.
ik zal het je nog even uitleggen Dees21:
Als van de artrose in de rug kan worden aangetoond dat die er al geruime tijd zit mogelijk al voor aankoop is dat verkoopvernietigend. Als het gebrek zich binnen een half jaar na aankoop openbaart, ligt de bewijslast bij de verkoper, de handelaar.
De datum van aankoop is de datum dat het paard is betaald en de papieren zijn overgegaan naar de nieuwe eigenaar. vanaf dat moment gaat de consumentenkoop periode in. of de onregelmatigheid achter nu wel of niet wordt veroorzaakt door de artrose (alhoewel ik vermoed van wel), doet niet ter zake. De artrose is een verborgen gebrek, waarop het paard teruggenomen zou moeten worden.
Nu moet de verkoper wel in de gelegenheid worden gesteld een ander vergelijkbaar paard aan te bieden, maar als dat er op dat miment niet staat, vervalt dat recht. Zou het vergelijkbaar paard een andere kleur hebben, of groter of kleiner, etc zijn, hoeft de kopende partij dat niet te accepteren. Verkoper moet dan het volledige aankoopbedrag terug betalen.

je kunt een heel verhaal ophangen Dees21. Of de Koopster nu wel of niet bang is voor het paard, het doet niets af aan het verborgen gebrek. Dit is gewoon het risico van de handelaar. Overigens is het ook nog eens zo, dat als het paard als "braaf" is verkocht en dat niet blijkt te zijn, dat ook als onconformiteit kan worden aangemerkt.
Als je het niet eens bent bent de expertise van de DA van de koopster, kun je een contra expertise laten uitvoeren.
doe je dat niet, is het je aan te raden de koop te ontbinden en koopster gewoon haar aankoopbedrag terug te betalen. mocht de koopster naar de rechter stappen, is de kans groot dat ze de zaak wint en de kosten voor de verkoper alleen maar hoger worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:46

Ik denk ook dat Dees (en de heren van JVDH) soms beter hun verlies kunnen nemen dan zich hier te verdedigen en met modder te gooien. Ze maken het in mijn ogen alleen maar erger. Voor hun gelukkig dat dit topic zo streng gemodereerd wordt (waarschijnlijk door toedoen van JVDH zelf) en de negatieve berichten snel weer verdwijnen.

Ik heb helaas zelf ook een niet al te fijne ervaring met de stal maar dat is voornamelijk communicatief geweest. Als klant wens ik niet afgeblaft en bedreigt te worden omdat ik iets op het topic geplaatst heb. Nu ga ik heel verstandig maar weer in de meeleesmodus..