Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:53

Afbeelding
Afbeelding

Bij mij op stal komt een plekje vrij. De stalhouder heeft aangegeven dat wij mee mogen helpen met zoeken.

We zoeken een stabiele pony merrie.

Stalling is in Arnhem Noord. We hebben een kudde van 6 pony's.
In de zomer weidegang met strook begrazing, winter paddock met schuilstal en vooordroog hooi. Rijden doen we in de paddock, deze is vrijwel altijd goed bruikbaar. Het ruiterpad ligt naast de stal.

De kudde bestaat nu uit:

20 jarige draver (regelmatig bereden), 20 jarige haflinger (wordt volop bereden), jonge ±8 jarige merrie (bereden),26 jarige kruising arabier merrie (bereden) en een 20 jarige Friese ruin (pensioen).

We hebben momenteel een fijne stabiele kudde waar alle paarden op hun plek zijn en we zoeken een stabiel dier voor erbij. Geen voernijd, of nerveuze dieren oid want we willen bovenal de rust in de kudde bewaren.

Ruwvoer en mesten doet de stalhouder, rest van de verzorging doen we zelf (brok, dekens etc), vaak samen.

Mandarijn12

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 10:00

Mooi plekkie!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:20

Is dat bij Warnsborn? Ik woon daar vlakbij namelijk vandaar mijn vraag. :-)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 15:56

Levita schreef:
Is dat bij Warnsborn? Ik woon daar vlakbij namelijk vandaar mijn vraag. :-)

Ja klopt

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 18:58

Volgens mij is er in Laag Soeren, hoek Den Texweg en Soerense zand zuid, ook een plekje vrij. Heb geen tel.nr.

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:19

Stel mijn vraag graag ook even hier
Weten jullie een pension stalling waar ze dragende merries stallen en daar ook ervaringen mee hebben. Vind bijna nergens iets hier over.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:54

Ik weet wel dat je bij de Nieuwe Heuvel in Lunteren en bij de Lindehoeve in Emst het veulen geboren kan worden, maar dat is tijdelijk.

Wellicht zoeken naar pensionstalling waar ze zelf ook fokken? Ik weet er zo geen helaas.

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 23:08

Klopt bij de meesten is het maar tijdelijk helaas

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:49

Ik las dat iemand Patrick Gal als hoefsmid aanraadde... hij is idd goed in zijn werk. Maar qua communicatie en afspraken nakomen... zou ik toch iemand anders zoeken. Laat je soms uren wachten of komt helemaal niet opdagen, zeer slecht bereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:02

Volgens mij is dat hoefsmid eigen :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:04

xNicolx schreef:
Ik las dat iemand Patrick Gal als hoefsmid aanraadde... hij is idd goed in zijn werk. Maar qua communicatie en afspraken nakomen... zou ik toch iemand anders zoeken. Laat je soms uren wachten of komt helemaal niet opdagen, zeer slecht bereikbaar.

Ik heb 2x gehad dat hij niet kwam. 1x omdat zn auto afgefikt was bij een stalbrand ( incl agenda) en 1x omdat zijn paarden losgelaten waren en op e snelweg terecht waren gekomen. 2 van de 3 hadden het niet overleefd.

Als hij later is komt er altijd op tijd een appje.

Verder nooit problemen met hem

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:06

Oh die ervaring heb ik dus niet met smeden :)

@stomphorst, ik ken iemand die dat doet maar weet ff niet meer wie :') zit ergens in de buurt van Barneveld. En wellicht bij deze? https://delindehoeve.nl/dracht-geboorte/

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:51

Bedankt voor de tip

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:36

Ik weet dat er zoiets qua opfok in de Achterhoek zit, Ruurlo ofzo, maar weet niet meer hoe het heet. Kan het wel navragen als je wil?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:44

Linde hoeve in Emst is echt een aanrader. Zowel voor dragende merrie's, als gepensioneerde en revaliderende paarden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:53

Vind je? Ik vond daar de opfok in elk geval erg kleine loopstallen waar veel paarden in gepropt werden. Vond de eigenaar wel aardig.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:43

Ik vind ze wel goed en betrouwbaar, maar het is wel héél bedrijfsmatig en enorm groot opgezet. Dat maakt het weinig persoonlijk. Ze kwamen op mij wel zorgvuldig en correct over. De weilanden vond ik qua gras vrij eenzijdig, stonden geen kruiden in of andere gras/plantensoorten. Je eigen paardje tijdens de stal periode kunnen volgen via de zelf bedienbare webcam vond ik super. De loopstallen vond ik inderdaad een tikkie aan de volle kant. Beperkte bezoekdagen vond ik jammer, volgens mij kun je op zondag niet terecht. En je kunt je paard niet uit de groep halen, wat begrijpelijk en wel zo veilig is voor het grotere geheel, maar ook wel jammer als je wil poetsen. Dat moet dat in de groep en met al die kleine bemoeials om je heen is dat niet altijd even handig. Bij een nieuw veulen zou ik deze stal denk ik wel weer overwegen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:51

brokjes schreef:
Volgens mij is dat hoefsmid eigen :')

Die ervaring heb ik met mijn hoefsmid helemaal niet. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:08

Ik ook niet.
Mijn hoefsmid is in die 10 jaar dat ik nu klant bij hem ben ik denk 3x te laat gekomen waarbij hij ook 3x gebeld heeft of een appje heeft gestuurd. Waarbij 1x slechts 10 minuten te laat was en hij dus ook al belde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:10

Oh jeetje, dan heb ik telkens de verkeerde smeden getroffen, qua communicatie. Verder allemaal prima in hun werk. Maar als ik er weer een zoek is het fijn om te weten dat er ook genoeg smeden bestaan die wel goed bereikbaar zijn.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:17

Ik heb dezelfde ervaringen met de naam die net genoemd werd. Bij schoonfamilie heeft hij zelfs weken niet gereageerd. Later wel excuses, maar daar heb je weinig aan.

Sommige kleinschalige pensionstallen vinden het ook wel prima als er een veulen gefokt wordt. Vaak moet je dan wel twee stallen huren en een tussenschot weghalen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:25

Klopt in een ander topic werd de hoefsmid aangeraden. Ik ondervind geen problemen met deze hoefsmid hoor...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:35

@DonDon denk dat sommigen gewoon pech hebben gehad. Ik ken ook mensen die erg tevreden zijn en soortgelijke dingen niet meegemaakt hebben. Wordt wel een beetje off topic :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:18

Nu is mij ter ore gekomen dat er vergunningaanvragen lopen voor een paardenbedrijf in Lathum (ook pensionstalling).

Ik kan er verder niets van vinden, maar ben wel razend benieuwd! :)

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:12

@Boekel, nog niks van gehoord! Ben erg benieuwd. Maar gezien de omgeving heb ik weinig hoop dat ze daar veel op de wei of buiten zullen lopen.