Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danoesje schreef:klinkt heel goed Fluffyfox! Ben alleen denk ik te fanatiek met wedstrijden ed om mijn binnenbak op te geven en weet ook niet of ik er dan zo goed tussen zou passen...
xLoki schreef:Klinkt goed Fluffyfox! Ik woon de komende tijd nog in het midden van het land, maar wellicht moet ik volgend schooljaar naar Amsterdam. Zijn (wedstrijd) dressuurruiters ook welkom? En zijn het gemengde groepen?
gr_roos schreef:Nadeel van de stal vond ik dat er geen gemengde kudde met weidegang mogelijk was. Sta nu super naar m'n zin en m'n paarden staan lekker bij elkaar (merries en ruin).
danoesje schreef:roos, zo heeft iedereen weer zo zijn voorkeur. Mijn ruin kan toevallig ook prima met merries maar ik ken er ook genoeg die onrust gaan maken in zo'n gemengde groep. Kortom, lastig lastig! Voor mij vooral heel belangrijk dat ze goed gevoerd worden (mijn peerd valt erg snel in) en ook in de winter een aantal uren vrij buiten kunnen bewegen.
danoesje schreef:Fluffyfox, vond ik ook niet erg toen ik nog studeerde en vaak overdag kon, nu vind ik het altijd wel een opgave als ik 's avonds in het donker nog heen moet, dan staat ie zomaar een week stil als het rotweer is, wat niet zo heel goed voor hem is aangezien hij spieren op moet bouwen en ik een mietje ben hahaha.
Maar wie weet veranderen de prioriteiten nogWat rekenen jullie eigenlijk?
ElCamino schreef:Ik sta al 4 jaar bij Veldhuisen, super stal, aardige mensen en in overleg kan er veel.
Zou zeggen, kom gewoon eens kijken....en maak je eigen keuze.
In de winter idd 2 uurtjes op paddock volgens een schema maar met kou, regen etc vinden ze er toch niks aan meestal in de praktijk ( op de wei grazen ze nog) .En je kunt zelf je paard na 16.00 uur nog extra in de paddock zetten.
Zomer de wei.... 09.00 uur naar buiten en einde dag naar binnen....
3x per dag hooi, en idd half 6 laatste ronde maar genoeg voor de hele avond, mijn paard eet het niet eens op.
Ik vind het een erg fijne stal, al gebruik ik de faciliteiten amper, ik rij altijd buiten...
ElCamino schreef:Ik sta al 4 jaar bij Veldhuisen, super stal, aardige mensen en in overleg kan er veel.
Zou zeggen, kom gewoon eens kijken....en maak je eigen keuze.
In de winter idd 2 uurtjes op paddock volgens een schema maar met kou, regen etc vinden ze er toch niks aan meestal in de praktijk ( op de wei grazen ze nog) .En je kunt zelf je paard na 16.00 uur nog extra in de paddock zetten.
Zomer de wei.... 09.00 uur naar buiten en einde dag naar binnen....
3x per dag hooi, en idd half 6 laatste ronde maar genoeg voor de hele avond, mijn paard eet het niet eens op.
Ik vind het een erg fijne stal, al gebruik ik de faciliteiten amper, ik rij altijd buiten...
KellyR schreef:Ik ben vandaag op HPS in Aalsmeer geweest.
Het ziet er allemaal geweldig netjes uit, maar jeetje wat ben ik daar terug gekomen met een naar gevoel.
Op de website kon ik het niet echt terug vinden, maar nu dus wel gezien.
Paard komen alleen op de paddock als de eigenaar er is. Als je extra betaald worden ze dagelijks in de stapmolen gezet en verder staan ze het hele winterseizoen binnen!
In de zomer hebben ze allerlei kleine weitjes gemaakt, hier staan ze met z'n 2e in. (Ik vind het al weinig voor 1) hier komen ze in de zomer 1 a 2 uurtjes per dag op.
Want nouja, na 2 uur zijn ze het ook echt wel zat op zo een klein stukje staan.
Sorry maar ik kan niet geloven dat je bewust denkt dat dit een goed paard waardig leven is.![]()
Daar betaal je dan een start tarief van 425 pm voor.