Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:22

Heldere reactie en goed gehandeld dus.

Twee en een half jaar geleden mijn paard aangeschaft bij Jansen van den Hout. Goed geholpen, er werd actief meegedacht.

Ik heb een geweldige merrie (Sandro Hit x Flemmingh x Jazz) er aan over gehouden. Overigens is mij zeer duidelijk verteld dat ik hier géén makkelijke aan zou hebben.

Nu ruim twee jaar later weet Jansen van den Hout nog wie ik ben en is er oprecht interesse getoond in de vooruitgang van mij en m'n paard. Klasse voor een handelsstal als je het mij vraagt.

Overigens is m'n paard zowel bij Jansen van den Hout gekeurd en op de foto gezet als bij mijn eigen veearts. Binnenstebuiten gekeerd en niets op of aan te merken!

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:47

Ook wij zijn na 1,5 jaar nog steeds blij met Darco (tinker), zelfs goed over de prijs kunnen onderhandelen. Darco kan alles zie mijn profiel.

Angela

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:44

Bij mij op stal staat een andalusier die bij Janssen van de hout vandaan komt. Hij is daar meerdere keren terug gekomen, steeds niet geschikt voor het doel (was een vrij heet paard). Hij loopt nu al een paar jaar in de rijlessen mee, en dat doet hij super. Paard was niet heet, je moet er alleen niet aan trekken of in duwen ;).

Was prettig daar te zijn, en eerlijk zijn ook de gegevens van de oude eigenaar meegegeven. Ik zie dat in ieder geval als eerlijk en open handelen, anders zou je de gegevens van die eigenaar niet meegeven. Natuurlijk gaat het ook wel eens mis en wordt er daar een paard verkocht dat niet in orde is. Maar dat krijg je met een snelle omloop en niet altijd de volledige achtergrond te kennen.

Net als op iedere andere plek waar je een paard koopt: neem een deskundige mee, en laat het paard keuren door een onafhankelijke (eigen) dierenarts.

Olena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:23

Het is inderdaad een schande hoe sommige mensen met paarden omgaan, hebben 2 paarden van JVDH en alletwee in uitstekende conditie, we zijn er al dikwijls geweest en er zijn weinig handelaars, zeker hierin Belgie, waar de paarden zo goed verzorgd worden. En wat betreft verkeerde informatie die doorgegeven word over een paard, daar is meestal de vorige eigenaar de schuldige, iedere particulier wil zijn paard kwijt en verteld je meestal alleen maar wat je horen wil, gote verschil : je hebt nadien geen enkele garantie. JVDH is op dat gebied helemaal anders, het dressuurpaard dat wij bij hem gekocht hebben heeft hij eerlijk over verteld dat die er al heel veel ruiters had afgegooid, het is inderdaad een kijkerig paard maar het klikt heel goed met ons en hij is nu bijna westrijdkklaar en een prachtpaard. Wij hebben een kleine pensionstal en wat wij hier soms binnenkrijgen is gewoon schandalig, graatmagere paarden die uit een andere pensionstalling komen en die kompleet uitgehongerd zijn, dat is pas erg, de eigenaars word wijsgemaakt dat ze genoeg voer krijgen maar dat het aan het paard ligt en er word vlotjes tot 300 Euro per maand stalgeld gevraag, dat is pas erg,

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:47

ik denk dat particulieren sneller de waarheid zullen verbloemen dan een handelsstal, omdat ze vaak daarna toch niet meer "in het wereldje" zitten, ze verkopen eenmalig een paard..bij een grote handelsstal zoals jvdh speelt ook een reputatie. Ik denk dat zij echt wel moeite doen om een paard zo eerlijk mogelijk te verkopen. Ze testen ze, gaan voort op wat de verkoper hun vertelde en observeren de paarden in de periode dat ze bij hun zijn. Natuurlijk, als ze pas gisteren een paard binnenkregen, en je wil dat vandaag testen omdat je het je droompaard vindt, mag je er niet van uitgaan dat de stal alle kleine details van het gedrag al kent. bovendien weet ik uit eigen ervaring dat paarden zich vaak heel anders kunnen gedragen in een nieuwe omgeving of bij nieuwe mensen.
Wat de prijzen betreft: ik denk dat veel mensen niet beseffen dat een paard voederen, beslaan, huisvesten, ontwormen, etc, veel meer kost dan ze denken. Het personeel dat je uitverkoren paard daar voorrijdt, moet ook betaald worden , de paarden staan er netjes bij (dat moet ook gedaan worden door iemand, die ook niet gratis werkt)
Ik betaal dan liever net dat ietsje meer, maar met de garantie dat het paard, mocht het niet klikken , nog terug kan, dan wanneer je bij een particulier een lot uit de loterij trekt, want zo is het heel vaak. Hoe vaak hoor ik van vrienden die op zoek zijn naar een wandelpaard dat ze ergens toekomen, waar dan het paard in kwestie, tot zijn knieen in de mest staat, ribben steken eruit, trieste blik in de ogen, doffe vacht. Of het paard moet ergens uit een hoekje in een veld geplukt worden en is al maanden niet meer gereden, hoeven gespleten enz...
Iedereen maakt het voor zichzelf uit natuurlijk, maar ik denk dat veel mensen het verhaal ook ns moeten bekijken vanuit het standpunt van de handelsstal zelf. en ik denk eerlijk dat de paarden die er staan, best gelukkig zijn...mocht je het paard laten kiezen, er zouden er veel zijn die liever daar zouden zijn dan bij een particulier in de vergeetput.

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 10:29

Het gaat hier niet om particulieren.. maar om de ervaringen bij JVDH ;)

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:05

Iemand ooit zijn paard ingeruild of verkocht aan hen en is dit paard toen goed terechtgekomen? Zijn de verkoopprijzen daar schappelijk als je bijv op zoek bent naar een braaf doorgereden recreatiepaard waarmee je kunt dressuren en buitenrijden? Snap dat eea gerelateerd is aan evt afstamming en africhtingsgraad :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:07

Zolang er fatsoenlijke mensen zijn die daar een paard kopen (zoals de meeste posters in dit topic denk ik) zullen er paarden bij fatsoenlijke mensen terecht komen, zo simpel is het natuurlijk. Maar nooit garantie. JvdH doet natuurlijk geen achtergrond check van de kopers. Het is een loterij. Als jij daar tevreden mee kan zijn dan moet je zeker gaan inruilen.

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:48

Ik heb er een paard ingeruild, zelf een klein beetje bijgelegd. Daarbij vondt ik bijde paarden gelijk waardig bijde geen papieren, bijde zelfde africhtings niveau, zelfde leeftijd bijde ook voor de kar beleerd .Ik begrijp dat jvdh geld moet verdienen met de handel vandaar dat ik een klein bedrag heb bijbetaald. De ruin die ik heb ingeruild heeft nu voor hem een fantasties huisje gevonden waar ze wl de klik met hem hebben. Net als de ruin die wij bij jvdh hebben gehaald hier hebben wij weer een goud paardje aan. Dus ja ikben tevreden.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:26

Ik heb ook zo'n beetje 2,5 jaar geleden mijn vorige paard ingeruild bij jvdh..Zo ver ik weet heeft hij een goed plekje weer gekregen(heb een beetje zitten googlen en kwam bij z'n huidige eigenaresse op fb uit waar ik foto's van mijn vorige paard zag staan)Maar dat weet je natuurlijk nooit van te voren..Voor het paard wat ik bij hun heb weer gekocht moest ik behoorlijk wat bij leggen(we hebben er wel nog een bedrag afgekregen aangezien het paard alle entingen opnieuw moest hebben,naar de hoefsmid moest,een vitamine spuit nodig had vanwege niet goed in de vacht zitten,en een wormspuit dus daar zijn ze wel heel schappelijk ingeweest!)
Het is soms niet het makkelijkste paard maar ik kan er mee lezen en schrijven!(soms kan ik 'm wel achter het behang plakken maar over het algemeen is het m'n beste vriendje geworden!!)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:30

Ik ken meerdere paarden die er weg komen en die hebben het allemaal goed.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:50

Het ligt natuurlijk helemaal aan wat voor paard je hebt.
En je moet altijd bij betalen. Heel soms niet dan.
Maar heel vaak vind ik van ruilen komt huilen haha.
Maar wie dat dan is is vraag 2.

Maar goed ik snap dat handel soms ook heel moelijk is voor de handelaren.
Laatst zij een handelaar waar wij goed mee kunnen van.
Ik koop vaak paarden op en die mensen zeggen hun verhaal van hoe het karakter is van het paard en hoe het paard onder het zadel is enz
Dus ik ga van hun verhaal uit en dit verhaal vertel ik weer door aan de nieuwe kopers.
Maar als achter af het verhaal anders is kan hij niks aan doen omdat toen de verkoper niet eerlijk was.

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:43

Ik heb goede ervaringen met die stal. Ze vertellen eerlijk als er wat met een paard is, en hebben mij toendertijd keurog gehol[en. Ik heb 12 jaar lang heel veel plezier van een bij hun gekochte pony mogen hebben

_michelle15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:08

Lijkt mij altijd slim om een paard te laten keuren door je eigen dierenarts, of je deze nou via een handelstal of particulier koopt.

Met Jansen van den Hout heb ik zelf een goede ervaring. Heb mijn eigen paard daar vandaan en m'n 2 pony's ervoor ingeruild. Je word er naar mijn mening prima geholpen en je kan volgens mij zelf zonder veel gedoe paarden op proef meenemen. Mijn paard doet het in ieder geval super en mankeert niks.
Ik heb via hun ook nog contact op kunnen nemen met de nieuwe eigenaren van m'n pony's.

Naar mijn inzien is het een prima stal, paarden staan er netjes bij en krijgen genoeg aandacht.

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:30

Ik heb mijn paard verkocht aan stal Jansen en van den hout. Ben hem helaas alleen uit het oog verloren en kan ook echt niks vinden over hem. Maar ik moet zeggen dat ze hem er echt super behandelden. En een kennis van mij haalt er ook vaak paarden en of pony's vandaan voor haar manege. Er kan altijd eens een "rotte" tussen zitten. Maar particulier kan je dat ook hebben..

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:59

Ik heb er mijn hele lieve KWPN ruin vandaan. Toen ik hem daar ging rijden was hij wel sloom, maar dat kwam omdat hij gewoon te vaak was gereden die week en dat was hem mentaal te veel. maar eenmaal bij mij thuis voelt hij zich als een vis in het water en leeft helemaal op. hij is kern gezond, heeft zelfs appeltjes door zijn wintervacht heen :D

Alleen mijn zadel heb ik bij hun ook gekocht maar dat lag uiteindelijk toch niet goed maar met een verwisselde boom en opgevulde kussens zit het nu toch goed.

Toen ik hem kocht was hij net een paar dagen 5 jaar oud.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:57

Tot nu toe alleen positief ervaringen met Jansen van den hout.
Zijn er zelfs vanochtend nog geweest.
Heb een merrie 5 maanden geleden gekocht en die gaat helaas weer terug omdat ze is afgekeurd.
Konden Dirk en Bart niks aan doen de merrie was net 3 dagen daar toen ik haar alweer mee nam.

Vanochtend met Dirk om de tafel hoe nu verder en alles zeer schappelijk opgelost. Als het meezit wordt mijn nieuwe merrie van de week gebracht en gaat de andere merrie mee terug.

Heb veel stallen gezien maar nooit zo behandelt. Ik zou ze ook zeker aanraden bij mensen als ze een paard zoeken.

(Voordat er mensen over vallen omtrent na 5 maanden pas keuren. Merrie is in de eerste week ernstig ziek geworden bij mij waar ook hier Dirk en Bart niks aankonden doen net als ik dus ze was pas vorige week zo in conditie en netjes om te keuren)

denice1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:32

Wij hebben hier meerdere paarden gekocht en allemaal gezond.elke handelaar zal wel iets hebben want ook die weten nooit wat ze inhuis halen met bijvoorbeeld ruilen. Altijd laten keuren en anders op de foto. En desnoods met een andere dierenarts. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen. 2 weken proef is ook altijdfijn

Hidalgo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 11:47

Wat is ongeveer de gemiddelde prijs bijdeze stal? En wordt het paard ook thuis gebracht?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 12:05

Volgens hun website hebben ze haal en breng service.

LisaaVerlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:24

mijn ervaring met stal Jansen van den Hout:

Toen we aankwamen op stal Jansen van den Hout werden wij vriendelijk ontvangen en werd er gevraagd naar de ervaring met paarden, wat voor paard je zoekt, de prijsklasse ect. Vervolgens word er een paard die aan de eisen voldoet naar de poestplaats gebracht, het fijne hieraan is is dat je zelf het paard mag poetsen en opzadelen. Als het paard helemaal klaar is om naar de bak te gaan word hij even voorgereden door de meiden (of jongen) die daar op stal rondlopen, deze meiden weten veel van paarden en je kunt dan ook alles aan ze vragen! wij hebben daar met een aantal andere kopers gepraat die daar rondliepen en die hadden er vaker een paard vandaan en waren er zeer positief over. wij kregen hierdoor ook een goed positief gevoel over de stal en we hebben besloten om hier dan ook ons paard te kopen. ik ben nu de trotse eigenaar van een super mooie merrie en alles is netjes afgehandeld. we zijn zeer tevreden.

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:41

Zo lang je ieder paard laat keuren is er niks mis met Jansen vanden Hout, dat is mijn ervaring.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:17

Hidalgo24 schreef:
Wat is ongeveer de gemiddelde prijs bijdeze stal? En wordt het paard ook thuis gebracht?

Gemiddelde prijs hangt erg af van je paard!

Dirk is bij mij eerst mijn Tinker komen bekijken en even later heeft hij mijn nieuwe paard gebracht en meteen mijn Tinker meegenomen :j

dintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:28

2 jaar geleden geweest, werden vriendelijk ontvangen en vroegen waar we precies naar opzoek waren en wat we van plan waren met het paard te gaan doen. Wij waren vooral opzoek naar een allround paardje voor buitenritjes dressuur en af en toe een sprongetje.We mochten rustig een kijkje nemen in de stallen. We vonden een paard er echt uitblinken en ontzettend mooi maar ze vertelden ons eerlijk dat het een heel pittig paard was en dat ze dachten dat het niet was wat wij zochten. Uiteindelijk viel ons oog op een Palomino quarter kruising. We mochten vanalles met haar proberen, ook een buitenritje. Ze was hierbij ontzettend braaf en wij waren helemaal verliefd.Uiteindelijk besloten haar te kopen en werd ze netjes bij ons thuis gebracht. top service! helaas eindige het sprookje wat minder leuk. Al gauw bleek dat ze wat mankeerde aan haar been en nek waardoor ze niet meer geschikt was voor de sport, dit was ons toen niet verteld. Ook bleek ze bij haar vorige eigenaar nooit buitengereden te hebben en schoot er als een kanon vandoor toen we thuis voor het eerst naar buiten gingen. Een paard kopen bij een handelsstal is en blijft een risico. Ondanks dat zal ik in de toekomst zeker nog een keer terug gaan naar Stal jansen vanwege de goede service, mogelijkheden en het aanbod paarden die ze hier hebben lopen. We werden ontzettend goed geholpen en waren erg vriendelijk.Ik kom hier zeker nog een keer terug, alleen weet ik dat ik wel mijn ogen open moet houden.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:24

Soms kan de handelstal er ook niets aan doen wanneer paard achteraf wat mankeert of niet geschikt is.
Het is ook maar net of de vorige eigenaar ook eerlijk is geweest bij verkoop aan de handelstal.
Op een handelstal heb je veel verloop in de paarden, sommige paarden zijn al binnen een paar dagen al weer verkocht.
En in een paar dagen leer je een paard niet kennen, en als de gegeven informatie niet klopt met de werkelijkheid, dan wordt het paard met verkeerde informatie weer verkocht.