Stalling regio Arnhem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:00

Faelynn schreef:
Wij gaan toch niet meer naar de Enkhoeve, maar een kleine stal getroffen via swartbeessie 5 minuutjes van ons huis in Rheden :) Word wel even spannend natuurlijk of het gaat passen met de kudde, en voor het eerst naar 24/7 buiten ipv de nachten op stal.
Zijn nu opzoek naar een goede hoefsmid in die omgeving, iemand daar nog tips voor? Mijn paard heeft een scheef stijlvoetje die heel goed bijgehouden moet worden en waarbij je echt wel moet weten wat je moet doen zegmaar. Onze huidige hoefsmid komt daar helaas niet in de omgeving

Patrick Gal.

Heeft voeten van mijn paard van kartonnen wand met flares en compleet ongelijk naar super harde en sterke hoeven die gelijk en ook netjes recht groeien gekregen.
Werkt snel, is eerlijk naar de paarden en heeft zelf ook veel gereden dus weer van de beweging van het paard.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:17

Faelynn schreef:
Wij gaan toch niet meer naar de Enkhoeve, maar een kleine stal getroffen via swartbeessie 5 minuutjes van ons huis in Rheden :) Word wel even spannend natuurlijk of het gaat passen met de kudde, en voor het eerst naar 24/7 buiten ipv de nachten op stal.
Zijn nu opzoek naar een goede hoefsmid in die omgeving, iemand daar nog tips voor? Mijn paard heeft een scheef stijlvoetje die heel goed bijgehouden moet worden en waarbij je echt wel moet weten wat je moet doen zegmaar. Onze huidige hoefsmid komt daar helaas niet in de omgeving

Ja! Hartstikke gezellig! Leuk hoor, volgens mij passen jullie heel goed.

Enneh, als ze de nachten stal mist heb je altijd de mogelijkheid haar toch binnen te zetten, dat scheelt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:33

Klinkt goed. Rheden is ook mooi en lekker dichtbij Arnhem.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:18

swartbeessie schreef:
Faelynn schreef:

Enneh, als ze de nachten stal mist heb je altijd de mogelijkheid haar toch binnen te zetten, dat scheelt.

Waar sta je?

swartbeessie

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:21

Ik sta vlakbij de Munnikenhof. Heel happy hier, kudde was meteen stabiel en lieve mensen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:34

Citaat:
Patrick Gal.

Heeft voeten van mijn paard van kartonnen wand met flares en compleet ongelijk naar super harde en sterke hoeven die gelijk en ook netjes recht groeien gekregen.
Werkt snel, is eerlijk naar de paarden en heeft zelf ook veel gereden dus weer van de beweging van het paard.

Dankjewel ik ga deze in gedachten houden!

Citaat:

Ja precies dat ik ook zo! In de winter wil ze het nog wel eens te koud hebben in combinatie met regen, dan zetten we haar gewoon lekker binnen, scheelt dan weer dat het zo dicht bij is :j

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:48

Wat fijn! En ook komisch, want ik ben toch geswitcht naar de Enkhoeve dus ik krijg waarschijnlijk jouw stal! Ik vind Wouter Duijns een top smid, maar die zit vol.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:52

Shalimar schreef:
Wat fijn! En ook komisch, want ik ben toch geswitcht naar de Enkhoeve dus ik krijg waarschijnlijk jouw stal! Ik vind Wouter Duijns een top smid, maar die zit vol.

Dat is dichterbij dan stal went

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:20

De reden was dat er helaas teveel gras stond voor mijn IR pony, we konden het niet passend krijgen. Jammer. Bij de Enkhoeve kan ik het zelf regelen aangezien het veel dichterbij is inderdaad.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:43

Even tussendoor: leuk uitgebreid topic geworden dit en leuk te lezen waar iederen uit onze omgeving staat of wil staan met paard of pony!

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:48

Shalimar schreef:

Leuk. Als je het niet erg vindt om dingen zelf te doen is het echt een mooie plek met heerlijke uitrijmogelijkheden!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:01

Shalimar schreef:
De reden was dat er helaas teveel gras stond voor mijn IR pony, we konden het niet passend krijgen. Jammer. Bij de Enkhoeve kan ik het zelf regelen aangezien het veel dichterbij is inderdaad.

Ahh ja, logische keuze

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:42

Britt1 schreef:
Even tussendoor: leuk uitgebreid topic geworden dit en leuk te lezen waar iederen uit onze omgeving staat of wil staan met paard of pony!

Ja heel leuk!
Wie weet kunnen we over een poos eens een meeting organiseren.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 05:45

Shalimar schreef:

oh wat grappig! zou maar zo kunnen. Ik vond de Enkhoeve ook een fijne plek, het lijkt heel veel op de stal waar we nu staan, maar het is 14km enkele reis en in combinatie met doe het zelf, en straks weer een fulltime baan heb ik toch gekozen voor de stal dicht bij huis, al vind ik het ook wel spannend hoor, we gaan nu naar een heel ander "leefsysteem" dan ze gewend is, hoop dat ze er kan aarden, maar dat zal de tijd uit moeten wijzen, vond het zelf een erg fijne plek in ieder geval :j
Eigenaar Enkhoeve was alleen niet zo blij volgens mij toen ik zei dat we toch niet zijn kant op komen, heb uit coulance zelfs nog aangeboden een maand stalgeld te betalen, voor het even vrij houden van de stal ook al hadden we nog geen contract of iets, maar dat was ook niet goed blijkbaar -O- Nouja ik heb er in ieder geval alles aan gedaan om het netjes op te lossen denk ik dan maar, maar vond het wel jammer

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:46

Oh ja dat snap ik, misschien toch teleurgesteld ofzo. Maar het zijn wel vergevingsgezinde types, dat is wel heel fijn dus mocht je nieuwe stek tegenvallen, kun je er vast nog wel terecht.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:11

swartbeessie schreef:
Ik sta vlakbij de Munnikenhof. Heel happy hier, kudde was meteen stabiel en lieve mensen.

Dan denk ik dat ik daar ook heb gestaan, maar niet zo heel lang. Verderop in de straat, naast het spoor?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:23

Ik sta inmiddels toch weer in Laag Soeren. Exact dezelfde stal zelfs als vroeger. Was intussen alweer bijna 9 jaar weg daar. Niks veranderd, behalve dat de eigenaar in overleg s avonds laat nog een extra mand hooi wil geven.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:03

Ilja_1997 schreef:
Ik sta inmiddels toch weer in Laag Soeren. Exact dezelfde stal zelfs als vroeger. Was intussen alweer bijna 9 jaar weg daar. Niks veranderd, behalve dat de eigenaar in overleg s avonds laat nog een extra mand hooi wil geven.

Het Ilja, terug ja? Wij hebben toen echt leuke ritjes gedaan! Jij was toen nog piepjong, haha!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:14

Britt1 schreef:
Ilja_1997 schreef:

Het Ilja, terug ja? Wij hebben toen echt leuke ritjes gedaan! Jij was toen nog piepjong, haha!

Whaha ja! Poos geleden alweer. Sta er nu ruim een week, is gewoon weer als vanouds. :) Kunnen we nog eens samen gaan!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:43

Shalimar schreef:
Oh ja dat snap ik, misschien toch teleurgesteld ofzo. Maar het zijn wel vergevingsgezinde types, dat is wel heel fijn dus mocht je nieuwe stek tegenvallen, kun je er vast nog wel terecht.

Ja dat hoop ik inderdaad, de Enkhoeve is eigenlijk verder de enige stal die ik beetje geschikt vond in de omgeving, dus mocht deze stal in Rheden mijn paard toch niet passen, dan hoop ik wel dat ik nog welkom ben bij de Enkhoeve, dat gevoel had ik nu niet zo.. -O-
Maar laten we maar gewoon hopen dat mijn paard deze gekozen stal oke vind, vind het zelf vooral heel spannend omdat het zo'n grote verandering is betreft type stal en ik niet weet of het voor mijn paard gaat passen, maar heb t ook nooit geprobeerd, dus weet het gewoon niet.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:17

Ilja_1997 schreef:
Whaha ja! Poos geleden alweer. Sta er nu ruim een week, is gewoon weer als vanouds. :) Kunnen we nog eens samen gaan!

Leuk! Heb je weer een braaf paard onder je? :)

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:19

Wou toch nog even wat toevoegen, heb uiteindelijk toch reactie gehad van de enkhoeve een paar dagen na het af moeten zeggen van de stal, we zijn tot een passende oplossing gekomen gelukkig, Voelde mij er al een beetje vervelend over, dus dit is heel fijn :j

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:39

Faelynn schreef:
Wou toch nog even wat toevoegen, heb uiteindelijk toch reactie gehad van de enkhoeve een paar dagen na het af moeten zeggen van de stal, we zijn tot een passende oplossing gekomen gelukkig, Voelde mij er al een beetje vervelend over, dus dit is heel fijn :j

Fijn! Welke oplossing is het geworden?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:23

Britt1 schreef:
Faelynn schreef:

Fijn! Welke oplossing is het geworden?

Betaal 50% van het stalgeld over de periode dat de stal vrij gehouden is voor mij

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:11

Wat fijn, ja het zijn heel redelijke mensen.